رواية صدفة غيرت حياتي البارت الثاني 2 بقلم نادين محمد عبر
رواية صدفة غيرت حياتي الفصل الثاني 2
نور بصدمه:ادم
ادم:نور
نور اتكسفت وحطت وشها فالارض
نور: ازيك يا ادم بيه
ادم ضحك كده وبصلها
ادم:هي مش كانت ادم من شويه
نور:هقولك اي يعني
ادم:قوليلي ادم عادي
نور بصتلو: مينفعش
ادم وهو رافع حواجبه:ليه
نور بكسوف:عش...عشان انت مديري ، ولازم اقولك يابيه
ادم:علي راحتك
نور بغضب طفولي:عايز حاجه تاني
ادم:اي ده اي ده ، انتي نسيتي ان انا مديرك ولا ايه
نور بصت بصه احراج كده وخرجت
ادم بضحك:هبله ، ادم ضحك علي خبيتها وطيابتها وكمل شغل
انما نور طلعت جري علي مكتبها وراحت قعدت
نور:من اولها كده يالهوي ، ملاقتوش غير الرخم والقمر ده تخلوه مديري ،دي شكلها ليله سوده
بنت قاعده جمبها: مالك
نور: مفيش حاجه والله
شمس:انا اسمي شمس ومدت ايديها تسلم
نور سلمت عليها:وانا اسمي نور
شمس:تشرفنا بجد ، احنا ممكن نبقي صحاب
نور: اه اكيد طبعا
نور ادتها رقمها علي اساس بقي صحاب وكده
نور بعد شويه:الشغل ده صعب اوي وكتير كمان ، دي مش بدايه موفقه خالص
يارا بضحك:لا طبعا ، هو كتير شويه بس سهل ، بصي انا همشي انا بقي عشان ست الكل وانتي عارفاها بقي
نور بضحك:اه طبعا عارفاها ، انا هخلص الشغل ده وبعدين اروح ، مش مشكله
يارا:هتلاقي مواصلات
نور:انشالله روحي بس ومتشغليش بالك ، يلا سلام
يارا:سلام
يارا مشيت ونور قعدت تخلص الشغل ، عدي ساعه ، واتنين ، وتلاته
نور بنعاس:هو ده اللي سهل ، انا عايزه انام بس عايزه اخلصو
نور قعدت تخلصو وفالاخر نامت علي نفسها ، ادم كان طالع مروح علي اساس ان مفيش حد فالشركة بقي وخلصو ومشيو وكده ، طلع وهو بيلبس الچاكيت لقا نور نايمه علي نفسها عالكرسي ، ضحك عليها وقال:دي مجنونه بحق وحقيقي بقا
ادم راحلها وقعد يفوقها
ادم:نور ، يا نور
نور:امممممم
ادم بضحك:قومي يلا مفيش حد فالشركه قومي عشان تروحي
نور بتخريف:انت حلو اوي
ادم بضحك:انتي بتخرفي يخربيتك
نور: بقولك اي ، روح وسيبني عشان انا مش قادره اسند نفسي
ادم:انتي هبله يا نور هتنامي فالشركه
نور بتعب:والله ما قادره اسند نفسي ، انا تعبااااانه ، روح وسيبني ابوس ايدك
ادم:مش هروح غير وانتي معايا
نور:خلاص بات فالشركة
ادم سكت شويه وقال:امري لله
ادم قرب من نور وشالها وهي كانت نايمه اساسا😂😂
(لو كانت صاحيه 😂😂)
ادم:انتي شكلك مجنونه وهتجنيني معاكي
نور بتخاريف:اه اه مجنونه ، هتروح بقي ولا لا
ادم بضحك: هروح
ادم نزل تحت الشركه وهو شايلها ونزل بيها عالعربيه ونيمها ومشي
ادم: نور
نور: امممم
ادم:انتي عارفه عنوانك اي
نور: لا مش عارفه وسيبني انام بقي
ادم:طب هاتي الموبايل
نور ادتلو الموبايل وهي نايمه وادم اتصل بمامتها
ادم:الو
الام:ايوه
ادم:لو سمحتي انا مدير نور فالشركه
الام:هي نور حصلها حاجه
ادم: لا ابدا ، نور نامت فالشركه وهي بتخلص الشغل وانا جايبها وجاي
الام:اااه ، طب في حاجه تاني
ادم:ممكن العنوان عشان هي نايمه
الام: اه طبعا ، العنوان............. ، وشكرا ليك جدا
ادم:العفو علي ايه ، مع السلامه ادم قفل وبص علي نور وضحك
ادم بعد ما وصل البيت شالها وطلع بيها ودخلها وبعدين روح يعني نلخص😂😂
تاني يوم الصبح
نور صحيت لقت نفسها نايمه عالسرير
نور:يختي ، مش انا نمت فالشركه
نور قامت من عالسرير راحت المطبخ لقت امها بتعمل الفطار
نور:ماما!!!
الام:في اي
نور:انتي متاكده ان انا منمتش فالشركه؟
الام بضحك:لا يختي ، سي مديرك فالشركه شالك وجابك لحد هنا
نور بصدمه:انتي قولتي شالني
الام:اه والله ، انتي شكلك كنتي نايمه وسرحانه
نور:يانهارسود
الام: في اي يابت
نور بكسوف:اصل هو شالني وانا مكسوفه ، مليش وش اروح الشركه
الام:لا يختي ، وش كسوف اوي ، لو وش كسوف كنتي خليتيه شالك
نور:منا كنت نايمه ياماما
الام:بقولك اي انا مش ناقصه ، روحي علي ما احضر الفطار وبعدين روحي الشغل
نور:لا مش رايحه الشغل ، مش هعرف احط وشي في وشو
امها شقلبت الشبشب زي ما امهتنا بيشقلبوه كده ، نور جريت عالاوضه خافت منها😂😂😂
نور:يالهوي ، شالني بجد ، يانهارسود ، هحط وشي في وشو ازاي ، اااه ، انا هتصل علي شمس واقولها
نور:الو
شمس: ازيك يانور
نور: الحمدلله ، بقولك
شمس:امممم
نور:ا..اا...ادم بيه شالني وجابني لحد هنا عشان نمت فالشغل
شمس بصدمه:شالك
نور:اه والله وانا مش عايزه اروح الشركه مش هعرف احط وشي في وشو
شمس:لا يابنتي عادي ، علفكره ، ادم بيه مش سهل ، شكلك دخلتي قلبو
نور:دخلت قلبو ايه اسكتي ، انا مكسوفه
شمس:لا ياستي متتكسفيش عادي والله ، البسي بس وانا هاجي اخدك
نور:لا لا عادي ، انا هاجي لوحدي ، يمكن اتاخر شويه علي ما اشاور نفسي ، يلا باي
شمس:باي
نور قفلت وقعدت تفكر تروح ولا لا ، بس افتكرت شبشب امها وقالت انها هتروح😂😂
نور:هروح انا مش ناقصه علقه
نور لبست دريس كده حلو صورتو فتعليق😂😂
وعملت شعرها ديل حصان مرفوع لفوق ونزلت
الام:مش هتفطري
نور:لا ياماما ، انا همشي انا بقي
الام:مش منتظره عشان تشوفي حبيب القلب صح
نور:يووووووه نور نزلت وامها قعدت تضحك عليها
نور نزلت تحت واول ما خرجت من العماره ، انصدمت!!
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية صدفة غيرت حياتي كاملة"