رواية حمقاء في الموساد البارت الثالث 3 بقلم إيزيس
رواية حمقاء في الموساد الفصل الثالث 3
ملك ....اهدي يا وحش وفهمني بالراحة مش اهم حاجة الطلقة ما تصيبش الراجل التمثال دا
سيف ....صبرني يارب ...دا هو دا ديفيد اللي الطلقة لازم تيجي فيه أنا هاروح اظبطه اكتر من كده عشان تعرفي
تركزي ولسة سيف هيتحرك وملك كل تفكيرها أنه التمثال لديفيد وقامت ضربة طلقة جات ف سيف
ملك صرخت ....سيييييييف...يالهووويييي الواد هيفرهد يخرب بيت السلاح...وجريت عليه (السلاح برضو يا ملك🤣)
سيف بألم ....هتعملي فيا ايه تاني الله يخرب بيتك اااه دراعي ..كنت عارف انك هتتعبيني بس مش من اول يوم كده
ملك مسكت دراعه لقت خدش بسيط وانصدمت بس اطمنت وقالت
ملك....ايه دا اومال طول بعرض ووقعت من طلقة ف دراعك وكمان الرصاص مش حقيقي
سيف بصلها بغل ....المرة الجاية هابقي احطلك رصاص حقيقي وابقي صوبي المسدس ناحية قلبي ..ابعدييييي عني
ملك ....بتكشيرة اطفال...كنت بحاول اساعدك تقوم وكمان هخيطلك الجرح اصلي أنا نيرس nurse. 😎
سيف .بعصبية ...ماتقربيليش هاقوم لوحدي انتي ما تجيش جمبي خالص وانا مش مجنون عشان اخليكي تعالجيني
ملك .بتكشيرة ....براحتك قوم لوحدك مانت وحش وجامد بقا قالتها بتريقة 😏
وقام سيف ودخل الفيلا ونادي ع الدكتور عمرو اللي بيشتغل مع حازم وقاعد معاهم ف البيت السري لزوم الحوادث (اصلهم عارفين ملك هادية ومش هتتسبب ف اي كوارس🤣)
ملك ....يا وااااد يا جامد مأمن نفسك من كله انت وجايب دكتور كمان
سيف ....قلب المؤمن دليله واتهدي واقعدي خمس دقايق من غير لوك لوك
الدكتور خيط الجرح لسيف تلات غرز وبعدها قام سيف وقال....يلا يابت علي برا هنكمل تدريب
ملك بصدمة....انت تعبان يا كابتن لازم ترتاح اسبوع ع الأقل
سيف....وحياة امك ...
ملك ....بحزن ممكن ما تجيبش سيرة امي🥺
سيف....أتأثر ...أنا اسف ..بس انا مش هينفع ارتاح لازم خلال شهر بالكتير تكوني جاهزة للسفر
ملك.....حاضر امرك يلا بينا
وخرجوا تاني للتدريب وفضل سيف يدربها لغاية الضهر ما أذن
ملك بتعب ....كابتن سيف انت خاطفني هنا ولا بتعذبني
سيف...ليه بتقولي كده
ملك ...مش ملاحظ اني ما افطرتش ويمكن يغمي عليا من الجوع دلوقتي
سيف افتكر انها فعلا ما فطرتش ....وايه الادب اللي نزل عليكي فجأة دا ماقولتيش ليه من بدري انك جعانة ..تحبي تاكلي ايه بقا
ملك....بيتزا ...
_نعم بيتزا ودي اجيبها منين دلوقتي
=اطلب دليفيري 🙂
_حضرتك ناسية إنه المكان دا سري وماينفعش حد يعرفه ..ادخلي جوه وانا هاخرج نص ساعة وراجع تاني
دخلت ملك اتوضت وصلت الضهر (علي فكرة نسيت اقولكم ملك محجبة خليكو فاكرين )
بعد نص ساعة
وصل سيف ومعاه بيتزا جريت ملك زي الاطفال واخدتها وفضلت تاكل بسرعة كأنه حد هيجي ياخدها منها وسيف بياكل بكل هدوء وبيراقبها ويبتسم
بعد شوية
ملك....هييييييح الحمد لله شبعت
سيف....لسة فاضل العلبة كوليها طعمها حلو
ملك....نيينينينيني ..خليهالك كلها انت
سيف ...تشربي قهوة
_امممم
=طب قومي اعمليلنا أنا ايدي متصابة
ملك ...استغلالي جدااااا
شربوا قهوة وخرجوا تاني للتدريب فضلوا لغاية المغرب بس سيف لمح بصيص امل أنه ملك تتحسن لأنها أدت بشكل كويس نسبيا المرة دي
سيف.....كفاية كده شطورة اوي
ملك ...بفرحة بجد عجبتك يا كابتن
سيف ...امممم وعشان كده هفرجك ع فيلم
ملك....هنروح سينما وحياة عيالك
سيف...لا سنيما ايه انتي فهمتي غلط انا واخد بنت اختي افسحها ..في اوضة في البيت دا خاصة بعرض الافلام تعالي معايا
ملك بفرحة ...يلا نجري وجريوا علي جوة
في اوضة السينما
بعد مرور وقت ملك منهارة في دموعها وسيف بيبصلها بصمت وملامحه جامدة جدا وفجأة وقف وفصل العرض وقال
سيف...كفاية لغاية انهاردة أنا اسف بس دا واقع
ملك ...بدموع وشهقات ...الحقيقة ديما بتوجع يا باشا بس انت ليه فرجتني علي الحاجات دي
سيف....المناظر دي يا ملك واقع بيعيشوا اخواتنا الفلسطينين كل يوم وبيتعرضلها اطفال عندهم يادوبك سنة وانتين وتلاتة ...أما أنا فرجتك ليه عليهم عشان انتي هتسافري وتواجهي الحقيقة دي بنفسك ولازم ماتنهاريش لما تشوفيها عشان كده هفرجك كل يوم علي فيلم وثائقي فيه عذاب الوان لناس مالهاش اي ذنب غير أنهم اتولدوا لقيوا بلدهم ف قبضة عدو مابيعرفش يعني ايه إنسانية ولا يعرف ربنا ...
قامت ملك ولسة بتعيط ....انا هاروح انام
سيف....تمام بس كان فيه درس عبري لازم تاخديه وانا هلغيه عشان حالتك دي وبكرة إن شاء الله نكمل ..تصبحي ع خير
ملك ماردتش ومشيت وكأن جرح الماضي انفتح تاني
طلعت ملك اوضتها وصلت العشا وعيطت كتير ودعت لعايلتها بالرحمة ودعت ربنا أنه يقويها وينصرها ف انتقامها
مددت ملك ع السرير وافتكرت يوم موت اهلها
FLASH BACK فلاش باك
ملك راجعة من الشيفت الليلي بتاعها نزلت من التوك توك وفجأة لقت نار شديدة جدا خارجة من شبابيك شقتهم
ملك .....فضلت تدور في الناس الملمومة عشان تلاقي حد من أهلها
ملك بصدمة من غير بكاء ...خالتي سعاد فين ماما وبابا
سعاد ..ربنا يتولاهم يا بنتي برحمته
ملك....بصراخ ...لااااااااااا ماتقوليش كده هما هيخرجوا مش هيجرالهم حاجة ولسة هتجري علي فوق لكن حد شدها من أيدها
ملك ....سيبني سيبني أنا رايحة لماما وبابا وأخواتي اخواتي فوق سيبني ..وصرخت بحرقة .....يا ماااااااااماااااا .وبعدين فقدت الوعي ووقعت بين ايدين شريف
BACK بااااااك
ملك انهارت اكتر في البكا وفضلت تعيط لغاية ما نامت
وصحيت الفجر اتوضت وصلت ونزلت حضرت فطار وبعدين سيف صحي صلي الفجر ع الساعة خمسة وقرا قرأن لغاية الساعة ستة وراح يصحي ملك بس مالقهاش نزل زي المجنون بس لقاها ع السفرة محضرة الفطار ومش بتاكل
سيف اتنهد بارتياح.....قلقتيني عليكي انت قلت البت خافت وهربت
ملك ...بابتسامة....اهرب ليه برنس دانا قدرك
سيف ضحك ....هو انتي ملك فعلا ولا أنا بحلم .اول مرة تصحي بدري كده خير
ملك ...لا يا كابتن أنا طبيعة شغلي كده اصلا مرة اخلص الفجر وأروح ودا الشفت الليلي ومرة اصحي الفجر وأروح الشغل بنتعب اوي يا ابو صلاح احنا 😎
سيف....ربنا يعينك انا بجد جعاااان جدا وبدأ يفطر وبعد ما خلصوا فطار وشالوا الاكل
ملك.....يلا ع التدريب أنا متحمسة جدااا
سيف....ملك ممكن سؤال
بصتله ملك ....اتفضل
سيف ..باحراج. طبيعة علاقتك بديفيد كانت عاملة ازاي
ملك بابتسامة....مش فاهمة
سيف.....بنفس الاحراج....ي يعني ديفيد قربلك أو اتخطي حدوده معاكي....حصلت بينكو حاجة يعني
ملك كانت مصدومة ومن غير ما تحس قربت علي سيف وضربته بحتة قلم
سيف..
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي ع جميع فصول الرواية "رواية حمقاء في الموساد كاملة"