Ads by Google X

رواية رهف الفصل الثالث 3 - بقلم ندى رأفت

الصفحة الرئيسية

رواية رهف البارت الثالث 3 بقلم ندى رأفت "Miyano Shiho"

رواية رهف كاملة بقلم ندى رأفت

رواية رهف الفصل الثالث 3

رهف :كروت إيه ...
والده ياسين:اصل خطوبه ياسين بعد بكره ..
رهف مصدومه مش عارفه تقولها مبروك ولا عارفه تعمل حاجه 
هنا:انا همشي يا رهف ..أبقى طمنيني لما ترجعي سلام يا حبيبتي ..سلام يا طنط ..
والده ياسين:قولي يا ماما انت عسل اوي يا حبيبتي ..انتي كليه إيه ..
هنا:هندسه يا طنط ..
والده ياسين:أومال ازاي اتعرفتي على رهف ..اللي انا عرفاه أن رهف معهد سنتين مش كده ..
هنا:انا ورهف صحاب من ابتدائي ..
والده ياسين :جميل ..طب يا حبيبتي سلام علشان معطلكيش ..
هنا:سلام يا طنط ..
مشيت هنا وأول ما خرجت من الفلا لقت زميلها في الكليه واقف قدمها ..
هنا:رامي ..انت إيه الي جابك هنا ..
رامي:انا الي المفروض أسأل السوأل دا ..
هنا:انا جيت مع صحبتي لشغل هنا في الفلا صحبتي هتشتغل هنا يعني ..
رامي:اه ..
هنا:مقولتليش إيه الي جابك ..
رامي:انا عايش هنا اصلا ..
هنا:ازاي يعني ..
رامي :مش أنا قولتلك قبل كدا ..ان أخويا الكبير واهلي كانوا مسافرين ..وانا مرضتش اسافر معاهم علشان كنت عايز اقعد مع جدي ..
هنا:اه ..فاكره حاجه زي كدا ..
رامي:ياسين يبقا أخويا الكبير  وهو لسه راجع هو اهلي من قريب وانا جبت حاجتي وجدي وقعدنا هنا في الفلا دا بعد إصرار من ماما انا اصلا مكنتش عايزه اجي ..
هنا :ومكنتش عايز تيجي ليه ..؟!
رامي:مش مهم ..سيبك من الموضوع دا ...انتي راحه فين دلوقتي ..
هنا:انا كنت مروحه ..
رامي :تعالي اوصلك ..
هنا:لا مش عايزه اتعبك معايا ..
رامي:لا ولا تعب ولا حاجه ..وفتح باب عربيته وقال:اتفضلي اركبي ..
هنا:شكرا ..
في الفلا.....
راجي :هاتي كوبايه الميه  الي انتي شربتي فيها  يا رهف وتعالي ورايا ..
رهف:ما..شي
نادت والده ياسين على راجي وهمست شئ في ودانه ..
اتغير وش راجي وقال:حاضر يا هانم ... 
جابت رهف الكوبايه ومشيت ورا راجي للمطبخ ..
راجي:هاتي الكوبايه ...
رهف :لا أنا هغسلها عادي ..
راجي:لا هاتيها بس ..خد راجي الكوبايه من رهف راح رماها في الزباله ..
رهف:طب ليه ..؟!
راجي:دي أوامر الهانم .... خدي البسي اللبس دا في الأوضه الي هناك دي وتعالي .. علشان ورانا شغل كتير ..
رهف:حاضر ..
خلصت رهف لبس وطلعت ..
راجي:بصي أنا هعمل الغداء النهارده علشان الانسه انجي وعيلتها جاين انهارده .. وانا لسه مجربتش طبخك فمش عايزين يطلع منظرنا وحش ..قدام الضيوف ..
رهف:لا انا بعرف اطبخ ..هي مين انجي دي ..
راجي:دي بنت عم الاستاذ ياسين وهتبقى خطبته ..بعد بكره ..
رهف:اه ..فهمت ..
راجي :اسمعي بقا علشان مضيعش وقت اكتر من كدا ..انتي عليكي تنظيف الفلا ..هعرفك على الاوض ..وانتي تكملي ..
رهف:ماشي ..
عرفت رهف الاوض وبدات تروق خلصت الجزء الي تحت وأبتدت تطلع على الاوض كانت الساعه حوالي ١٢ الظهر ..عقبال ما خلصت ترويق  اوضه الهانم ..ورامي و  جده بالمكتب  كانت الساعه حوالي ٣العصر ..
خرجت رهف وقالت:كل دا طول اوضه والله حرام ..ومكنتش عارفه تمشي من التعب ..اوضه ..ياسين هي الي فاضله ..وكانت رهف مش عايزه تخشها ..بس اضطرت تتدخل فتحت رهف الباب وخدت نفس ودخلت ...بدأت بترويق السرير الاول فلقت ملايه السرير لونها احمر ...فافتكرت ...(احمر يا ياسين انا الي اعرفوا أن البنات بس الي بيحبوا اللون دا ..ياسين:مش شرط على فكره انا عايز حيطان أوضتي تكون باللون الاحمر وبذات لو كان غامق ولبسي وجزمتي وسريري كله بالاحمر ...
رهف بسخريه:ياسين ذات الرداء الاحمر ..
ياسين:اسكتي ..يا رهف ..)بصت رهف على حيطان الأوضه لقتها باللون الاحمر الغامق فضحكت نص ضحكه وقالت:عملت الي فراسك بردوا يا ياسين ...وخلصت ترويق السرير وبدأت تروق في الارضيه فخلصت وبعد كدا راحت على الكوميدينو ..علشان تمسحه ..فلقت ..صوره ياسين وهو صغير ..وصوره ياسين وهو كبير ..مسكت رهف صوره ياسين وهو صغير وقالت وهي بتدمع انت رحت فين الي انا شوفته انهارده دا مكنش انت دا كان حد تاني ..وكانت هطحط الصوره في حته تانيه ولكن وقع من البرواز بتاع الصوره صوره تانيه ..وقعت على وشها 
رهف:إيه الصوره دي كمان ..وكانت هتجبها ..فجأه سمعت صوت حد يعمل :احممم احممم ..
فبصت لقت ياسين ..
ياسين:إنتي بتعملي إيه في أوضتي ...
انصدمت رهف وأبتدت تلقلق في الكلام ومكنتش عايزه تبص على ياسين خالص 
ياسين:بصيلي وانا بكلمك ..
رهف:بنضفها ...بنضف الأوضه ..
ياسين:طب اخرجي دلوقتي علشان عايز اجهز نفسي  ..
رهف:بس انا لسه مخلصتش....
ياسين مسكها من أيدها ورماها بره وقال:لما اقول تخرجي يعني تخرجي وقفل الباب في وشها وهو بيقول:مش عارف ايه الناس المجانين الي بنقابلهم دول يا رب ..
رهف بصوت عالي:والله انت الي مجنون ..
فتح ياسين الباب بعصبيه وقال :انتي قولتي إيه ...
رهف بتترعش :وانت فاكر اني خايفه منك قولت عليك مجنون ..
ياسين رفع أيده على رهف وكان هيضربها بالقلم لولا راجي جه وقال:أستاذ ياسين الانسه انجي وصلت هي والعائله ومنتظرين حضرتك 
ياسين:عجبك اهو ملحقتش اجهز ..بسببك ...
رهف:وانا مالي ...
ياسين: وانتي مالك ..طب والله لهنزل كدا ..
رهف:متنزل هو في حد ماسكك ..
ياسين:انتي متغيرتيش من صغرك مبتسبيش كلمه لحد غير ما تردي ..
رهف:ما انت لسه فاكر اهو اومال عامل فيها ..فاقد الذاكره ليه ....
سكت ياسين شويه وبعدها قال:تعالي يا راجي 
رهف :هو انا قولت حاجه ..
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية رهف بقلم ندى رأفت" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent