رواية عاشقة الشوكولاتة البارت الثالث 3 بقلم منة كمال عاشور
رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الثالث 3
فيروز : حاااسب ياعم محمد
كان في عربيه هتخبط عربية فيروز بس عمي محمد اتفدها بس للاسف خبط في العمود واغم عليه
فيروز كانت مصدومه ومش عارفه تعمل اي نزلت من العربيه بسرعه
فيروز : عمي محمد اصحي
عم محمد : لا رد
وهي كانت بتحاول ترن علي الإسعاف حسام شافها وهو راكب العربيه ونزل بسرعه عشان يشوفها
حسام بخضه : انتي كويسه
فيروز بعدم تركيز : اه اه كويسه بس عمي محمد اغم عليه
حسام : طب انا هتصل علي الإسعاف
فيروز : اه رن بسرعه
حسام رن علي الإسعاف وجهم يخدو عمي محمد وكانت هتركب معه بس رجل الاسعاف قلها ممنوع
حسام : خلاص اركبي معايا وانا هوصلك لحد المستشفي
فيروز : لا مش عايزه اتعبك هاخد تاكسي
حسم : لا طبعا مفيش تعب ولا حاجه
فيروز : ماشي وركبت معها
ووصلو المستشفي وحسام سأل علي اوضيت عمي محمد
وطلعو واستنو الدكتور يطلع
فيروز : طمني يادكتور
الدكتور : متقلقوش هو كويس بس في جرح في دماغو والممرضه بتعقملو الجرح جوه
فيروز : الحمدلله شكرا يا دكتور
الدكتور : العفو ده واجبي
فيروز هديت من التوتر ولحظيت وجود حسام وانو مشلش عينو من عليها
فيروز : انا متشكره اووي ياستاذ معليش تعبتك معايا
حسام : اولآ اسمي حسام السيوفي ثانيآ مفيش تعب ولا حاجه اي حد مكاني كان هيعمل زي كده
فيروز : بس انا لاحظت انك لما كنت جاي علي العربيه كنت خايف عليه مع اني كنت كويسه ومبصتش علي عمي محمد خالص
حسام : عشان دي مش اول مره اشوف كز فيها وحكلها كل حاجه
حسام : طب وانتي اسمك اي
فيروز : انا اسمي فيروز محمد الأنصاري
حسام : تشرفت بمعرفتك جدا يافيروز
فيروز بتوتر : متشكره انا انا همشي بقا
حسام : طب اتفضلي اوصلك
فيروز : لا معليش انا هاخد تاكسي
حسام : لا مينفعش الجو لاليل ومش هينفع تروحي لوحدك
فيروز : لا متخافش انا مش هيحصل حاجه ولا نسيت
حسام : هههههههههه لا يا عم الجامد منسيتش بس مش هينفع برضو عشان ابقي مطمن عليكي
فيروز بكسوف : ماشي وفجاه تليفونها رن
فيروز : بعد اذنك لحظه
حسام : اتفضلي
فيروز : الوو يا ماما
هبه : انتي فين يافيروز كل ده
فيروز حكتلها الي حصل
هبه : طب يا حبيبتي خالي بالك من نفسك وانا هبعتلك بابا
فيروز : لا يا ماما خالي وانا جايه اهو
هبه : ماشي يا حبيبتي
فيروز : ماشي يا ماما سلام
فيروز : يلا نمشي عشان اتأخرت
حسام : يلا بينا
فضلو يتكلمو كتير ويضحكو مع بعض وحسام كان مبسوط اوووي
فيروز : بس اوقف هنا شكرا يا حسام وتشرفت بمعرفتك جدا
حسام : بلاش الكلام ده يا فايروز بقا مفيش شكرا بينا
فيروز : شكرا يا حسام
حسام : هه تاني
فيروز : خلاص خلاص
حسام : هشوفك عند البحر
فيروز : لا مش هعرف انا تعبانه اووي النهارده وهنام انا حتي مش هروح التدريب
حسام : ماشي ياعم كمال اجسام اطلع و ارتاح
فيروز : رخم
حسام : ههه منا عارف
فيروز : طب سلام يارخم
حسام بحب : سلام يافيروزي
فيروز بكسوف واستغراب : سلام
وفيروز طلعت وحسام مشي بس كان كل واحد قلبو مع التاني
فيروز طلعت اتوضيت وصليت ونامت علي السرير وعيونها لسقف وكانت سرحانه في حسام
( في فيلا السيوفي)
حسام : اي يا بابا عامل اي دلوقتي
خالد : الحمدلله ياحبيبي احسن بكتير
حسام : طب بكره انشاء الله هتصل بدكتور ويطمنه عليك اكتر
خالد : ماشي ياحبيبي اطلع ارتاح شويا اكيد تعبان من الشغل طول النهار
حسام : اه والله يا بابا تعبان اوووي تصبح على خير
خالد : وانت من اهل الخير ياحبيبي
حسام طلع غير هدومو واترما علي السرير من التعب وفضل سرحان في فيروز لحد لما راح في النوم
( تاني يوم عند طلوع اشعة الشمس الجميله )
هبه : اصحي يافيروز
فيروز : يا ماما ونبي عايزه انام سبيني بقا
هبه : اصحي يابت هتتأخري
فيروز بنوم : شويه بس
هبه بخبث : ماشي ماشي نامي يا حبيبتي
فيروز : قلبي و اقفلي النور وراكي
هبه خرجت وبعد قليل اتت ومعها إناء من الماء البارد وصبتها عليها وهي نايمه
فيروز : اعاااااااا يلهوووي بغرق بغرق
هبه : يلا يازفته هتتاخري علي الكليه وهايدي عماله ترن عليكي بقلها نص ساعه
فيروز : خلاص انا ازفت صحيت اهو
هبه خرجت وفيروز قامت اتوضيت وصليت ولبست وباست رأس هبه ومشيت علي الكليه
واول موصلت الكليه راحت المحاضره لا نها كانت بدأت
دخلت المحاضره
فيروز : اسفه يا دكتور علي التاخير آخر مره
الدكتور : هو حضرتك متعرفيش اني الدخول بعد الدكتور ممنوع
فيروز : اسفه يا دكتور
الدكتور : اتفضلي واخر مره
فيروز : شكرا يا دكتور
فيروز راحت تقعد جمب هايدي وهايدي ليسه هتكلم
فيروز بصوت يكاد يكون مسموع : اسكتي خالص عشان لو انطردنا هنفخك
هايدي بنفس صوت فيروز : لا خلاص خلاص
خلصتو المحاضره وخرجو يقعدوا في الكفاتريا
فيروز : مش قادره اتخيل لو كنت انطارت من المحاضره كنت هعمل فيكي اي
هايدي : وانا مالي ياختي مانا فضلت ارن عليكي الصبح وانتي الي كنتي نايمه
فيروز : خلاص اتكتمي عشان انا متعصبة دلوقتي
هايدي : بصي بس اهم حاجه انا جعانه هتكلي اي
فيروز : مستفزه
هايدي : منا عارفه يا بنتي احنا بقينا في 2021 قولي حاجه جديده بقا
فيروز : هايدي هتزعلي 👊
هايدي : خلاص ياعم كمال اجسام اسفين
وهوما بيكلو هايدي لحظيت اني فيروز مش مركزه معها خالص
هايدي بصوت عالي نسبيآ : فيروووووووزي
فيروز بخضه : مالك يامشلوله
هايدي : مالك سرحانه في اي
فيروز بعدم تركيز : في حسام وبعد كده حست هي قالت اي لالا مفيش حاجه
هايدي : اوباااااا مين حسام ده
فيروز بتنكير : حسام حسام مين ده
هايدي : علي ماما برده قوليلي يلا بقا
فيروز : طب اسكتي بدل محد يسمعني
فيروز حكلتلها كل حاجه
هايدي : اي العسل ده شكلو عسل اووي انا بحب الصدف دي اوووي طب قوليلي الواد موز كده
فيروز بغيره : بت لمي نفسك احسنلك
هايدي : اوعاااا شكلنا وقعنا وبنغير كمان
فيروز بكسوف : اي انتي عبيطه لا طبعا
هايدي : والله شكلك انتي الي عبيطه وانتي بتحبي يافيروز وبكره اثبتلك
فيروز : طب يلا ياختي نمشي بقا عشان متتاخرش
هايدي : يلا ياعسل
ومشيو وكل واحده روحت بيتها
في( مكتب حسام السيوفي )
حسام قاعد بيشتغل بس فيروز شغله كل تفكير و
حازم : حسام حسام
حسام بخضه : اي يازفت انت في اي وانت هنا من امتي
حازم : ياعم انا بقالي نص ساعه هنا
حسام : انجز عايز اي يعني
حازم : ده ورق اجتماع بكره وعايز يتمضي
حسام : ماشي هاتو
حازم : اي رايك تيجي تسهر معانا النهارده
حسام : ياعم مانت عارف مليش في السهر والكلام ده روحو انتو وانبسطو
حازم : ماشي ياعم
جيه الليل وحسام خلص شغل وراح يقعد علي البحر علي امل انو يشوف فيروز
بس اول موصل هناك كانت الصدمه الي مكنش متخيلها
حسام بصدمه : انتي اي..😳
ياتري حسام شاف مين وده الي هنعرفو في البارت الرابع
يتبع الفصل الرابع 4 عبر الرابط التالي (رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة)