Ads by Google X

رواية حب طفولتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب طفولتي البارت الثالث 3 بقلم مريم حسن

رواية حب طفولتي كاملة

رواية حب طفولتي الفصل الثالث 3

"وقفنا البارت اللي فات لما...
فريدة= معرفش بجد يا هنا انا تعبت مش عارفة اعمل اي هيا كدا كدا كانو هيتكلمو هيا قالت ان بتحبو هيا كمان يعني بيا من غيري كانو هيرتبطو ويتكلمو وكمان انتي مشوفتيش فرحتة امبارح بيها انا عاوزاة يكون مبسوط وبس 
هنا :وهتبقي مبسوطة وهيا هتاخدة منك اهو ومش هيبقي ليكي اي حق فية ، هو هيقي معاها يفريدة وانتي ولا هيكون ليكي لازمة تاني ف حياتة لازم تعرفية انك بتحبية مينفعش تسكتي اكتر من كدة 
فريدة = اعرفو ان بحبو بعد كل دااا ؟؟
سليم : هو مين دا اللي بتحبية ي فريدة !؟
فريدة وهنا اتخضو من وجود سليم و فريدة اتخضت اكتر ان  يكون سليم سمعهم 
فريدة : ...........
سليم = متردي يفريدة مين اللي بتحبية ولية مقولتليش انك بتحبي حد 
فريدة : احم أأا سس سليم 
سليم = انتي بتهتهي لية متخافيش قولي 
فريدة : انا بح  ، فجأة لقو حبيبة جت ووقفت معاهم وحطت ايديها ف ايد سليم
حبيبة : ازيكم يجماعهه 
هنا ببرود وبتكلمها بقرف = كويسين خير يحبيبة جاية لية !؟
حبيبة = انا جاية ل سليم يا هنا مش جيالك انتي اكيد 
هنا : اوووويااااههه دا فريدة لسة قيلالك امبارح ان سليم بيحبك وانتي لسة قيلالها امبارح بردو اي مفيش كسوف ؟! 
حبيبة مسكت ايد سليم : انا وسليم بنحب بعض من زمان 
هنا وفريدة ف صوت واحد = نننععمممم؟؟؟؟!!
فريدة : ازاي يعني مش فهمة ، سليم الكلام دا صح يعني اي بتحبو بعض من زمان يعني انتو كنتو مرتبطين او كان ليكو كلام مع بعض ؟ طب ونا انا انت مقولتليش لية مش انا اقرب حد ليك
سليم = فريدة اهدي ممكن تسمعيني 
فريدة : اسمع ؟ اسمع اي مش فهمة مهي قالت مش محتاج انت تقول حاجة عن اذنكو يلا يا هنا 
سليم = فريدة استني عندك انا مقولتلكيش تمشي ، وفيها اي يعني اما اخبي عليكي منتي كمان خبيتي عليا انك هه بتحبي يست ديدا مين بقي سعيد الحظ اللي فاز بقلب بنت خالتي 
فريدة بصتلو وبتعيط ، اد اي هو غبي غبي ومش حاسس بيها هو كان دايما اكتر واحد بيقول ان بيحس بيها وبيحس وعارف هيا بتحس ب اي طب هو المرادي محسش بيها لية ؟
فريدة وقدرت تتحكم ف دموعها وف نفسها وراحت بصتلة وقالت = لو كنت فكرت مرة واحدة كنت عرفت انا بحب مين بس انت غبي دايما 
اااههه صحيح انا بحب زياد اخو هنا وهو كمان بيحبني جدااااا 
"هنا تنحت اول م سمعت اسم اخوها"
فريدة : عن ازنك ي يا بشمهندس ، وخدت هنا ومشيو 
هنا : ممكن افهم اي اللي حصل دا لية مقولتلهوش انك بتحبية ي ديدا لية قولتيلو انك بتحبي زياد اخويا 
فريدة بعياط = مش عارفة يا هنا بس هو كدب عليا خلاني لعبة ف ايدو ازاي انا مكنتش عارفة طول الفترة اللي فاتت دي ان هما مرتبطين ازاي مخدتش بالي هو حتي مكنش بيلمحلي بكدا حتي امبارح خلاني لعبة ف ايدو وخلاني اكلمها وكلمتها وفجأة الاقيها اي دا ونا كمان بحب سليم ال هو بالسهولة دي اتفاجئت بس المفجأة الاكبر ان يطلعو يكونو عارفين بعض يا هنا ونا زي المغفلة طب هو لية اصلا مقاليش دانا اقرب حد لية والله 
هنا : طب اهدي يا ديدا عشان خاطري ممكن تهدي بليز ان شاء الله كل حاجة هتتحل ،المشكلة دلوقتي ف ابية زياد هنقولو اي ، بصي هو دلوقتي ف مكتبو تعالي نروحلو ونشوف ردة فعلو ربنا يستر 
.......................
"ف مكتب المقدم زياد السويسي "
زياااد ضرب ب ايدة ع المكتب : ايييههه انتو عارفين انتو بتقولو اية ، وانتي ازاي يست ديدا تقولي انك بتحبيني يبنتي انتي مش عارفة ان متزفت هخطب 
فريدة = احم مهو ي ابية انا اسفة والله مكنش قدامي حل غير كدة مجاش ف بالي غيرك ي ابية هو احنا لينا غيرك يعني مش انت ال قولتنا انك دايما واقف جمبنا وانك معانا ف اي حاجة مش انت قولتلي ي ابية ان انا زي هنا ولا اي وبدأت تعيط بتمثيل اااهههه طبعا منا عشان مليش اخ اه اكمني مليش ولا قريب ولا حبيب ولا غريب تزعقلي كدا يا ابية خلاص شكرا ي ابية متشكرة اوي يا ابية مكنتش اعرف انك هترفض طلبي كدا يا ابية 
زياد ببرود : ها خلصتي ؟! لا شاطرة برافو قدمي ف معهد التمثيل بقي ، فرررييدددة انتي عارفة لو مريم عرفت هتعمل اية فيكي قبل ما تعمل فيا 
فريدة = مريم دي مريم دي سكر دي قلبي والله يا ابية متقلقش 
هنا : متقلقش يا ابية والله بص انت هتمثل قدام سليم انك بتحب فريدة بس كدا سهلة 
فريدة ببراءة = شوفت سهلة ازاي يا ابية بالله عليك سليم هيضيع مني يا ابية دانا بحبو اوي والله 
هنا : يا ابية بقي يرضيك يعني البت الغلبانة دي يحصلها حاجة 
زياد = خلاص يست فريدة متعديش تندبي كتير انا موافق وربنا يستر 
فريدة : هيسترها يا احلي ابية ف الدنيا 
...................
ف بيت فريدة "
سليم : فريدة افتحي الباب عاوز اتكلم معاكي 
فريدة = سليم سبني ف حالي الله يخليك انا مش طايقة نفسي ولا طايقة حد 
سليم باستهزاء : ليه كدة هو زياد باشا منكد عليكي ولا اي ؟ 
فريدة اتغاظت منة وجريت ع الباب فتحتلو 
فريدة = انا مسمحلكش وكمان انا مفيش حاجة بيني وبين ابية زياد انا انا أأ ااه بحبو وهو كمان بيحبني بس هو ميعرفش لسة ان بحبو 
سليم واتنرفز جامد : علي جثتيييي انتي فهمة علي جثتي ترتبطي بية انا بقولك اهو يا فريدة آل ترتبطي آل ليههه هو البية مش جاهز يجي يخطبك ولا اية ولا لسة بيجهز نفسو 
فريدة بعصبية وصوت عالي = لييهه هو حلال ليك وحرام لغيرك ولا ايييههه يبشمهندس 
سليم بعصبية اكتر : فررريييدة صوتك ميعلاش عليا فاهمة ولا لاااا هو اييههه سكتنالو دخل بحمارو اول واخر مرة صوتك يعلي عليا 
فريدة حاولت تتبارد = بقولك اية مبلاش تعمل عليا راجل وروح خليك ف السنيورة بتاعتك وملكش دعوة بيا تاني عارف لية عشان انت كداااب يسليم انت واحد كداااااب 
سليم فجأة ضرب فريدة بالقلم وسابها وخرج 
فريدة فضلت متنحة من القلم اللي سليم ضربهولها هو اول مرة يمد ايدة عليها اول مرة حد يضربها ف حياتها اصلا ويكون من مين من سليم حب حياتها وصديق عمرها....
عدي اسبوعين عليهم من غير جديد سليم وفريدة متخاصمين مبيتكلموش خالص فريدة بقت تشوف حبيبة وسليم كتير مع بعض وعلي طول سليم بيخرج مع فريدة طول الاسبوعين ، ف يوم كانت مامت فريدة ومامت سليم وفريدة قاعدين ف البراندة وبيتكلمو معدا فريدة كانت قاعدة ساكتة وسرحانة وكانت بتفكر ف سليم وفجأة دخل سليم عليهم 
فريدة ف سرها : ي اخي خضتني حرام عليك اي دا دانا لو بفكر ف ربع جنية مخروم مكنش نط كدا 
سليم : احم ازيك يا فريدة 
فريدة = كويسة 
سليم : بما انكو متجمعين كدا ف حبيت اقولكو علي خبر حلو اوي 
ماجدة مامت سليم = خير يحبيبي في اي واي الخبر الحلو اوي دا 
سليم بص لفريدة وقال : انا قررت اخطب.
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent