رواية مرارة الايام البارت السادس 6 بقلم نور عصام
رواية مرارة الايام الفصل السادس 6
ايهاب. قالها لا ياعطر انا محتطهاش قدام الامر والوقع زي ما قولتي انا حبيت نكتب الكتاب علشان هنعيش مع بعض ومش عاوزانك تخافي ولا تكوني محرجه من حد عاوز عينك تكون قويه قدام الكل حتي قدام نفسك اما ماما انا هتكلم معها تاني ومش عاوزك تقلقي
عطر. طيب انت حكتلها عني كل شئ
ايهاب. ايوا وزي ما قولتلك متقلقيش ماما لسه مش عرفاكي بس تعرفك كويس صدقيني هتحبك وقرب عليها وقال زي ما ابنها حبك وبيموت فيكي
عطر. وشها احمر
ايهاب. قرب منها وبصلها بحب
عطر. بتبعد عنه
ايهاب. ضمها ليه وف لحظه التهم شفتيها بشفتيه وبعد لحظات بعد عنها لحتي يلطقتو انفاسهم
عطر. اتكسف ووشها ف الارض
ايهاب. رفع وشها ليه وبكل حب قالها انتي مراتي او تتكسفي
عطر. اخدت نفس وبعدين قالت ايهاب عوزاك تسامحني لو كنت خبيت عنك حاجه
ايهاب. طيب مش آن الآوان تقوليلي اللي مخبياه عني
عطر. بعدين
ايهاب. حبيبتي احنا اتجوزنا واعتقد من حقي اعرف السبب
عطر. ايهاب قولتلك بعدين ممكن تسيبني دلوقتي
ايهاب. ماشي يا عطر بس اكيد حقي اني اعرف ونزل
عطر. ياربي اعمل ايه بس بقلمي نور عصام
ايهاب. نزل عن امه وقالها ليه كدا يا ماما
خيريه. بقا تسيب بنت خالتك وتتجوز دي
ايهاب. مالها دي حلوه ومؤدبه وبنت ناس كويسبن
خيريه. ومطلقه ولا نسيت دي
ايهاب. لا يا ماما ما نسيتش بس كمان مش عيب فيها
خيريه. يعني ايه بقا جوازك من مطلقه حلو
ايهاب. يا ماما دا نصيب ايه المشكله وبعدين كفايه اني بحبها وعاوزها هي شريكة حياتي
خيريه. مطلقه يا ايهاب ليه من قلة البنات وبعدين فين اهلها الكويسين اللي سابوها تيجي تعيش معاك كدا من غير جواز
ايهاب. ماما انا كتبت عليها
خيريه. يعني اتجوزتها من ورايا انت فاكر بكدا هتخليني اوافق لا يا دكتور انا مش موافقه ولا هوافق
جروب روايات بقلم نور عصام
ايهاب. مسك ايدها وقالها ماما حبيبتي اهدي واسمعيني انا مقدرش علي زعلك وانتي عرفه كدا كويس بس بحبها اعمل ايه مش بإيدي وبالنسبه لوجودها هنا فدا علشان اتجوزنا اما اهلها مكنوش موافين علي جوازنا اصلا
خيريه. بصتله وقالت ليه ان شاء الله هما يطولو
ايهاب. كانو رافضين بس مقلوش السبب وف نفسه قال لازم امي تفهم انهم هما اللي ما كانو موافقين علشان تقتنع شويه وتسكت وبعدين قالها ماما حبيبتي وافقي علشان خاطري
خيريه. اممم ولما اهلها ما وافقو هي طبعا ما صدقت ضحكت عليك وخلتك تتجوزها
ايهاب. ابدا والله يا ماما دي اتفاجئت واحنا عند المأذون
خيريه. مش مقتنعه
ايهاب. بقا كدا يا ماما يعني انا بكذب عليكي
خيريه. لا حبيت والحب هيخليك تعمل كتير
ايهاب. والله بس تعرفيها هتحبيها هي فعلا بنت حلال وطيبه
خيريه. وياتري هتعمل فرح ولا دي كمان هتحرمني منها
ايهاب. بفرحه اكيد هعمل علشان نفرحك يا احلي ماما بس بعد الامتحانات علشان عطر امتحانها بعد كام يوم وكمان انا اكون خلصت امتحانات ف الجامعه واخد اجازه
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
خيريه. بصتله ورفعت حاجبها
ايهاب. فهمها وقالها عطر هتقعد ف الاوضه اللي جنبي
خيريه. اما اشوف اخرتها معاك يا ايهاب
وتاني يوم
عطر. نرلت لقت ام ايهاب قاعده بالصالون راحت عليها وقالت صباح الخير يا طنط
خيريه. مردتش عليها
عطر. راحت عليها وقعدت جنبها وقالت ليه مش متقبلاني
خيريه. بغضب قالت اقبلك ازاي وانتي مطلقه وابني اول مره يتجوز ايه من قلة البنات يعني
عطر. يعني لو كان سبق ليه الجواز قبل كدا كنتي هتوافقي
خيريه. بصتلها وما اتكلمت
عطر. شوفتي العيب مش اني اكون مطلقه لا للاسف نظرة كل ام ان ابنها يتجوز بنت حتي لو كان متجوز قبلها وسبحان الله ترضي ان بنتها المطلقه تتجوز من عاذب او لا المهم انها تتجوز وتعيش حياتها وتعوض اللي خسرته وبعدين قامت ونزلت وقعدت عند رجلها ومسكت ايدها وقالت المطلقه مش معيوبه بقلمي نور عصام ولا هي دايما اللي غلطانه بالعكس احيانا تكون مظلومه واحيانا تكون مجبوره علي عيشتها لحد ما فاض بيها ماما حبيبتي ياريت نحتوي المطلقه ونحاول نعوضها لانها انسانه ومن حقها تعيش حيانها مش علشان فشلت مره خلاص نحكم عليها بالفشل طول عمرها ونحرمها من ابسط حقوقها وبقول لحضرتك ف النهايه كلو نصيب وربنا اللي ببعمل مش احنا (اتمني تكون الرساله وصلت)
خيريه. بتحاولي تقنعيني بس
عطر. ماما حبيبتي متجيش عليا من غير ما تعرفي ظروفي انا والله مظلومه ودوقت مرارة الايام وما حبيت اقول لحد واحترمت طلقيي ووقفت جنبه بس للاسف ظلمني والدنيا جت عليا حتي اهلي وارجوكي متجيش انتي كمان عليا ودموعها نزلت وبعدين قالت لها لو حضرتك مش موافقه عليا متهنينيش قوليلي وانا اخرج من حياتكم وصدقيني انا هعملك اللي عوزاه لكن اوعي تجرحيني
خيريه. بس ايهاب بيحبك
عطر. متقلقيش انا هخليه يطلقني وهخرج من حيانه نهائي
خيريه. لسه هتتكلم
ايهاب. دخل بعد ما سمع كل كلامهم
عطر. مسحت دموعها والتفتت بعيد عنه وقالت نسيت موبايلي فوق هطلع اجيبه ومشيت بسرعه
ايهاب. بص لامه وقالها ايه رأيك يا ماما بعد ما سمعتيها
خيريه. انت سمعتنا
ايهاب. ايوا كنت نازل وغصب عني سمعت وعاوز اعرف رأيك ايه علشان عليه هحدد اللي جاي
خيريه. يعني ايه وشافت عطر نازله من السلم قالت بعدين نتكلم بس ترجع من الجامعه
ايهاب. شاف عطر قالها مش هتيجي الجامعه
عطر. بكرا عندي امتحان وانا جبت الجدول من عالموقع
ايهاب. تمام وخرج
خيريه. انا هروح مشوار
عطر. تحبي اجي معاكي
خيريه. معقول حابه تيجي معايا بعد اللي سمعتيه مني
عطر. وفيها ايه يعني انا مستعده اجي معاكي اي مكان وبردو انفذ اللي عوزاه متقلقيش
خيريه. طيب انا رايحه عند الدكتور عندي ميعاد
عطر. الف سلامه علي حضرتك لو مش يدايقك
خيريه. قاطعتها وقالت ومالو تعالي وبصتلها من فوق لتحت
عطر. ابه لبسي مش عاجبك
خيريه. لا بالعكس شيك جدا
عطر. الحمد لله انو فيا حاجه عجبتك
خيريه. امشي وانتي ساكته
وبعد بعض الوقت راحول للدكتور واصر علي عمليه قلب مفتوح ل خيريه وقالها انها بتأخيرها دا غلط عليها
عطر. زعلت علي حالتها وقالت لدكتور انها ف اقرب وقت هتعملها ان شالله من بكرا
الدكتور. ياريت
عطر. ان شاء الله هنكلم حضرتك بكرا ونحدد ميعاد وخرجو
الدكتور. بصلها وقال آنسه ممكن بس كلمه
خيريه. بغيظ منه قالت مدام دي مدام عطر مرات ابني
الدكتور. احرج وقال مرات الدكتور ايهاب
خيريه. ايوا
الدكتور. اسف كنت فاكرها بنت حضرتك
عطر. حصل خير يا دكتور ومشيو
خيريه. بزهئ قالت تاني مره متتكلميش مع حد
عطر. هو انا اتكلمت انا بس قولتله
خيريه. من غير بس اسمعي الكلام
عطر. ببتسامه قالت حاضر يا خوخه
خيريه. ايه خوخه دي يا بت
عطر. بمرح قالت خوخه وريحتها معطره مني
خيريه. بصتلها
عطر طبعا مش انا عطر وريحتي حلوه ومعطره الكل
خيريه ابتسمت وبعدين قالتلها يلا عالبيت لاني تعبانه
عطر. بخوف عليها مسكتها من ايدها بحب وقالت سلامتك
وبعد بعض الوقت وصلو البيت
عطر. نزلت واخدتها من ايدها ودخلو اوضتها وقالت ماما ارتاحي وانا هعملك اكل واجيبلك الدوا وفعلا حصل
خيريه. شكرا علي تعبك معايا
عطر. اوعي تشكريني انا بنتك وبصتلها وقالت سواء تم جوازي من ايهاب او لا انا بعتبرك زي ماما وبعدين قالتلها ياريت تفكري بالعمليه لانها مهمه وبجد صحتك تعبانه
خيريه. كنت بأجلها دايما علشان افرح ب ايهاب الاول
عطر. ان شاء الله هتفرحي بيه وهتعملي العمليه وهتقي زي الحصان وصحتك هتتحسن باذن الله
خيريه. حصان مره واحده طيب قولي فرخه علي قدي
عطر. ههههه لا لا هو حصان وباستها من خدها
خيريه. بصتلها واتنهدت
عطر. اخدت نفس وقالت لها ممكن اتكلم معاكي شويه
خيريه. اتفضلي حسه انك عاوزه تقولي حاجه مهمه
عطر. انا هحكيلك كل حاجه وصدقيني انا مش بحكيلك علشان توافقي علي جوازي من ايهاب لا انا هقولك لاني بجد تعبانه ومظلومه والكل جاي عليا وكمان علشان ارتاح شويه وبعدين قالت انا اتجوزت اربع شهور وللاسف لسه بنت زي ما انا جوزي كان عنده مشكله بس الدكتور قال مع العلاج هيكون كويس رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام بس للاسف هو ما كان صابر وحملني ذنب اللي حصل وو............وقصت عليها معاملته ليها وازاي طلقها وان اهلها ميعرفوش حاجه وان ابوها غصبها ترجع بس ربنا بعتلها ايهاب علشان ينقذها ويعوضها
خيريه. دموعها نزلت وقالت يعني انتي بنت
عطر. ايوا
خيريه. ايهاب يعرف
عطر. لا
خيريه. ليه مقولتلوش
عطر. برغم كل اللي عمله فيا مازن إلا اني مش حابه اشوه صورته قدام اي حد او أقل منه كاراجل وكمان بعد ما ايهاب حبني واعترفلي بحبه وطلب يتجوزني حبيت اخليها مفاجأه ليه بس بردو خايفه مش عرفه ليه ودموعها نزله
خيريه. ضمتها لحضنها وقالت متقلقيش وطبطبت عليها وقالت ان شاء الله خير
عطر. انا قولتلك علشان ارتاح شويه من الحمل اللي شيلاه جوايا لكن من بكرا انا هنزل ادور علي شغل ومكان تاني اعيش فيه وكمان لازم اهتم بالجامعه لانها اخر سنه
خيريه. خرجتها من حضنها وقالت ف بنت تقول لامها انها هتسيب البيت وخصوصا وامها تعبانه ومحتاجلها معها الفتره اللي جايه وضمتها تاني لحضنها
ايهاب. دخل وشافهم فرح جدا
خيريه. تعالي حبيبي
ايهاب. راح عليها وباسها من حبينها وقالها اخبار صحتك ايه وليه مكلمتنيش وانتي رايحه للدكتور
الرواية حصري علي جروبي روايات بقلم نور عصام
خيريه. ابتسمت وقالت مراتك جت معايا
ايهاب. انبسط ف نفسه من تغير امه تجاها لكن زعلان من عطر علشان لسه ما صارحته واتجاهل وجودها وما بصلها
خيريه. ايه يا ايهاب هي عطر كانت معاك برا ولا ايه
ايهاب. بصلها وفهم امه
خيريه. ايه هي عطر مش من حقها جوزها يسأل عنها ولا يتطمن عليها لما يرجع من شغله هي مش وحشاك ولا
ايهاب. مارد عليها
عطر. خليه علي راحته يا خوخه
خيريه. قلب خوخه معلش روحي شوفي الاكل خلص ولا
عطر. بتوزعيني بس ماشي بمزاجي يا خوخه وخرجت
خيريه. ضحكت علي كلامها وبعدين قالت ليه مش بتكلمها مش هي دي عطر اللي خبيت عني حكايتها وقولت ان اهلها رافضين ليه بقا المعامله دي
ايهاب. اتفاجئ بكلام ولدته
خيريه. من غير ما تنصدم هي اللي قالتلي وبصراحه احترمتها قوي وكبرت ف عيني
ايهاب. طيب يعني اقدر اقول انك موافقه
خيريه. ايوا
ايهاب. طيب هي قالتلك كل حاجه كل حاجه يعني
خيريه. تصنعت عم الفهم وقالت قوم يلا غير هدومك وتعابي علشان ناكل هي ما اكلت
ايهاب. ماشي يا خوخه وراح غير هدومه وارتدي تيشرت وبنطلون بيتي ونزل قعد عالسفره
خيريه. تسلم ايدك يا حبيبتي الاكل يجنن
عطر. ربنا يخليكي يا ماما انا بس ساعدت فيه وبصت ل ايهاب وقالت هوبا عجبك الاكل
ايهاب. مارد عليها واكل
عطر. زعلت وقامت وقالت طيب عن اذنكم انا طالعه اذاكر
ايهاب. مسك ايدها وقالها اقعدي كلي وبلاش شغل عيال
عطر. بزعل قالت معلش ياسيدي انا عيله والتفتت تمشي
ايهاب. بغضب قال عطر اقعدي كلي احسنلك
عطر. غصب عني يعني
ايهاب. ياريت متعصبنيش وطلعي جناني عليكي
عطر. اعمل اللي يريحك
خيريه. اهدو انتو الاتنين مالكم وبعدين يعني هو انا مش قاعده وسطيكم ايه مش عملينلي اي احترام
عطر. اسفه يا ماما
خيريه. طيب اقعدي كلي
عطر. مليش نفس ولازم اذاكر علشان الامتحان
ايهاب. بصلها
عطر. رفعت حاجبها وبعند فيه بصتله ومشيت
ايهاب. بنرفزه قال ماشي يا عطر ان ماوريتك
خيريه. اهدي بقا ليه دا كله
ايهاب. انتي مش شيفاها
خيريه. انت اللي مستعجل اهدي وهتعرف كل حاجه ف وقتها راضيها وبلاش تزعلها
ايهاب. كمان انا اللي اصالحها
خيريه. ايوا ويلا قوم اطلعلها وبعدين ابقو كلو وانا هاخد علاجي وانام شويه بقلمي نور عصام
ايهاب. قال تتفلق مش طالع
خيريه. قولتلك قوم اطلع
ايهاب. اتنهد وقام وطلع ودخل عندها بدون مايخبط
عطر. كانت طالعه من الحمام ولابسه بورنس وماسكه فوطه بتنشف شعرها اتفاجئت بيه قدامها
ايهاب. بصلها وبلع ريقه
عطر. وشها بقا الوان وبعدين قالت ف حد يدخل كدا مش تخبط الاول
ايهاب. قرب عليها وقالها اعتقد اني داخل علي مراتي يبقي براحتي ولا انتي ايه رأيك وقرب اكتر منها
عطر. اتوترت ومش عرفه تتكلم من قربه منها
ايهاب. ذادت عنده الرغبه فيها قرب منها رجعت هي لورا قرب اكتر عليها رجعت تاني وقت عالسرير بصلها وابتسم وقال احلي حاجه عملتيها
عطر. بتحاول تقوم
ايهاب. جسي فوقها ودقات قلبه ذادت ومال عليها وباسها من شفايفها مره ورا مره وبصوت هامس وشغف قالها كنت ناوي اعملك فرح الاول بس بصراحه مش قادر
عطر. بصوت خافض قالت ايهاب
ايهاب. حط صوباعه علي شفايفها وقالها بحبك وقرب منها اكتر وذهبا معا ف بحور الحب والغرام وبعد بعض الوقت عطر تأوهت ايهاب ضمها لحضنه وبعد شويه ققام وفتح عيونه
عطر. مش بتتكلم
روايات بقلم نور عصام
ايهاب. مش مستوعب اللي حسه وشافه وبعد لحظات قالها ايه دا وشاور علي الميلايه
عطر. بكسوف قالت دم عذريتي
ايهاب. قام وقف وقالها ايييه
عطر. غطت نفسها وقامت قعدت وقالت انا محدش لمسني غيرك انت اول راجل ف حياتي
ايهاب. مصدوم فرحان مش مصدق مش عارف ايه اللي جواه المهم قالها ازاي وانتي كنتي متجوزه
عطر. محصلش حاجه بينا
ايهاب. ازي ممكن افهم واعتقد دلوقتي من حقي
عطر. كان عنده مشكله وقصت عليه ما حدث
ايهاب. اخدها ف حضنه وضمها بقوه وكان مبسوط وبعدين قالها طيب انتي كويسه ولا تعبانه
عطر. وشها احمر وماردت
ايهاب. تعرفي خوفت اكون قسيت عليكي لما شوفت الدم وكمان لما حسيت بيكي وابتسم وقالها بحبك
عطر. وانا كمان بحبك
ايهاب. حبيبتي ايه رايك نروح عند اهلك ونقولهم
عطر. لا مش دلوقتي بعد عملية ماما
ايهاب. ابتسم وقالها ماما تعرف
عطر. اومئت بعيونها
ايهاب. بقا كدا
عطر. منا قولتلك من قبل اني مظلومه ومسيرك تعرف السبب وتكتشفه بنفسك بس انت اللي مستعجل
جروب روايات بقلم نور عصام
ايهاب. اممم ماااشي وعموما انا لازم اخد حقي منك عقابا ليكي علي انك حبيبتي عليا
عطر. هتعمل ايه يعني
ايهاب. هعمل كدا وانقض عليها مره اخري اخري 🤭
وتاني يوم
عطر. راحت الامتحان واتفاجئت ب ايهاب انو معيد جديد عندها بنفس جامعتها
ايهاب. حبيت اعملهالك مفاجئه لما عرفت انك بنفس الجامعه وبعد انتهاء الامتحان كانو راجعين عالبيت وف لحظه ...
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول (رواية مرارة الايام كاملة)