رواية رهف البارت السادس 6 بقلم ندى رأفت "Miyano Shiho"
رواية رهف الفصل السادس 6
والده ياسين:موضوع ايه ..
ياسين:أنتي عارفه كويس موضوع ايه ..سلام يا ماما..
راح ياسين علشان يوصل أنجي ..
والده ياسين فضلت واقفه فتره وبعد كده قالت:أنا همي مصلحتك يا أبني ..
عند رهف في البيت دخلت ..
لقت مامتها واقعه على الأرض قدام الباب ..
رهف بصدمه :ماما ماما ..ردي عليا يا ماما ..اتصلت بالدكتور بسرعه وودت رهف مامتها على السرير ....وبعد فتره جه الدكتور وفحصها وقال:أنا ادتلها حقنه وهتفوق بعد شويه..
رهف:شكرا يا دكتور ولكن هو ليه حصلها كده ..
الدكتور:هي اتعرضت لأي قلق ..او ضغط ..
رهف :مش عارفه يمكن قلقت عليا علشان انا جيت متأخر ..إنهارده
الدكتور:المهم لازم تبعدي عنها القلق والتوتر لأنه مش في صحتها ..ثانيا احنا محتاجين نعمل لوالده حضرتك حبه تحاليل ..وأشاعات كمان هي محتاجه لرعايه مفيش اي حد بيرعاها غيرك ..
رهف:اه خالتي سافرت علشان فرح بنتها ..
الدكتور :لو أنتي بتشتغلي ومش قادره تقعدي معاها ..هاتيها المستشفى..هنعتني بيها هناك ..
رهف بأرتباك علشان كثره المصاريف:اه طبعا ..أقدر..من امتى أجيبها..
الدكتور:من بكره او في إي وقت أنتي عايزاه ..
رهف:شكرا لحضرتك يا دكتور ..اتفضل تعبتك معايا ..
الدكتور:لا ولا حاجه ..
مشت رهف الدكتور واتصلت بهنا وحكتلها..
هنا:الف سلامه عليها ..
رهف:أنا مش عرفه هجيب كل المصاريف دي منين ..
هنا:ما أنا قولتلك يا بنتي ..مينفعش تسيبي الشغل دا مش في مصلحتك..خالص
رهف:لو رجعت يبقا أنا معنديش كرامه ..وانا مقدرش
هنا:طب براحتك ..طب ووالدتك هتجيبي مصاريف العلاج والاشاعات منين ..هتوديها المستشفى منين ..
رهف سكتت شويه وقالت:خلاص هرجع المهم تكون ماما بصحه وسلامه ..معلش يا هنا بتقل عليكي في كلامي كل شويه ..
هنا:ايه الي أنتي بتقوليه يا بنتي ..دا احنا صحاب ..وبعدين متقلقيش انا هاجي معاكي الفلا بكره نعتذر لطنط مع بعض ..
رهف:شكرا جدااا يا هنا عمري مهنسالك الي بتعمليه معايا ..سلام بقا علشان نلحق ننام ..
هنا:يلا يا حبيبتي سلام وبقي طمنيني على طنط ..
رهف:ماشي سلام ..
في منزل هنا ....
والدتها:ها عملتي ايه..هترجع الشغل ولا لا ..
هنا:لا يا ماما اقنعتها ترجع ..وكمان هروح معاها بكره ..
والدتها:برافو عليكي رهف دي طريق يوصلك لرامي ..من غير تعب ..بس انتي متاكده انه هيكون موجود بكره في الفلا مش يمكن يكون في الكليه ..
هنا:ازاي يا ماما انا ورامي في الكليه مع بعض وبكره اجازه ..اكيد هيكون هناك ..
والدتها:ايوه كدا اشوفك متجوزه وعايشه في العز دا ..
هنا:أن شاء الله ..
الكاتبه:Miyano shiho
في الفلا .........
رجع ياسين ودخل البيت ..ونادي والدته لكنها مرضتش ...
فراح أوضتها لقاها قافله الباب ..
ياسين حاول يفتح
ياسين بحزن :قافله الباب بالمفتاح يا ماما ..نمتي مع انك عرفه اني محتاجك ومحتاج احكي معاكي ..للدرجه دي برستيجك أهم مني ..أهم من مشاعري ..ماشي يا ماما ..وطلع ياسين أوضته وقعد الكرسي ..وبعدها بص على الساعه فقام وفتح الدرج وطلع برشام خد واحده منه وبعدها طلع واحد تاني وخدهم على بق واحد ومسك الكوبايه وشرب وبعدها افتكر (والله الورم الي عندك دا كبير يا ياسين ...أنا هكتبلك على الدواء دا ودواء تاني تخدهم في معادهم .. دي هتثبت الورم ..ومش هتخلي حجمه أكبر من كدا لغايه ما نعمل العمليه ..
يايسن:ونسبه نجاح العمليه دي اد أيه يا دكتور ..
الدكتور:مكدبش عليك ضعيفه اما تنجح أن شاء الله وتخرج بالسلامه ..او.... خرج ياسين من عند الدكتور وكان مدير أعماله واقف برا ..فقام وقال:استاذ ياسين ايه الاخبار..
ياسين حكاله الموضوع ..
المدير:ايه الدكتور المتشائم دا ..احنا نروح لدكتور تاني ..أن شا الله لو سافرنا برا ..
ياسين:لا ..أنا مرتاح للدكتور دا واهم حاجه الراحه مش كدا يا سيف ..
سيف:اه ...طب ابلغ ..الهانم ..
ياسين :لا طبعا انت عارف ماما عندها السكر ولو قلقت أتخضت ممكن يحصلها حاجه أن شاء الله خير واعمل العمليه واقوم بالسلامه وهي متعرفش حاجه .....)
ساب ياسين كوبايه الميه ورجع قعد على الكرسي وكلم نفسه وقال :سامحيني يا رهف..أنا مكنش قصدي اضيقك ..كل داا بس انتي لازم تكرهيني لأسباب كتير الأول بسبب مرضي واني مش عارف هعيش ولا لا ومش عايزك تتألمي بسببي أنتي تستاهلي واحد احسن مني .. ..والتاني بسبب فافتكر ياسين(البنت دي مش مناسبه ليك يا ياسين ..
ياسين:ليه يا ماما انا بحبها جداا و حاسس انها منسباني..
والده ياسين:عمرها ما تنسبك أبدا دي بنت عاديه ..ومش من مستوى عيله مراد بيه ..
ياسين:لكن يا ماما ..
والده ياسين:اسمع بلاش كلام في الموضوع كتير يا أنا يا هي اختار يا ياسين ..
بص ياسين لأمه بصه فيها حزن وكسره ..
والده ياسين:والله أنا رأي تتجوز أنجي بنت عمك برستيج ومكانه مش عاديه ....)
ياسين:أنا مصدقتش عيني لما شوفتك جيتي الفلا يا رهف واكتر حاجه فرحتني وكسرتني في نفس الوقت انك لسه فكراني ...أنا لما أدعيت اني نسيتك دا كان كدب أنا طول ١٤ سنه عمري ما نسيتك..
بس للاسف لازم تخرجيني من دماغك لاني منفعش خالص ...الي ضايقني أكتر اني لما اتخانقت النهارده شوفت في عينها نظره الخوف عليا لازم ...لازم يا رهف النظره دي تنمحي للأبد ....
الصبح......
رهف:أنا مش عايزه ادخل يا هنا ..
هنا :يلا بقا ..
جوه الفلا ...
راجي:اعمل لحضرتك حاجه تشربيها يا مدام....
المدام:لا ..امشي دلوقتي ..
راجي:امرك ..
والده ياسين:كله بسببك يا ....أنتي متعرفيش لو شوفتك أنا ممكن اعمل فيكي ايه ....رهف .....
وبعد فتره طلع راجي وخبط على المدام
والده ياسين :اتفضل
راجي:الانسه رهف والانسه هنا جم وعايزين يقابلو حضرتك ....
والده ياسين:رهف ...جت برجليها....
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية رهف بقلم ندى رأفت" اضغط على أسم الرواية