رواية عشقتك أيتها المتمرده البارت السابع 7 بقلم منة رضا
رواية عشقتك أيتها المتمرده الفصل السابع 7
بس حور مش بنت محمد حور بنت محمود ...
محمود:واقف قدام الباب انت كداب بنتي ازاي
سليم:بنتك و أنا متأكد فاكر الليله الي كانت العيله كلها معزومة في حفله بره و انت رجعت بدري أنا كمان رجعت بدري و شافتك لما انت دخلت الاوضه و بعد شويه طلعت و هي خرجت جري من الاوضه و كانت بتعيط ....
محمود: عشان كده قولت أن هي بنتي مش كده انت غبي اي التخاريف الي بتقولها دي اكيد مش بنتي و انا مقربتش لنرمين...
محمد:يعني اي يعني كده حور مش بنتي أنا مش فاهم حاجه...
حور:مش لما افهم أنا الاول كل واحد بيرمي بلاه علي التاني أنا لحد دلوقتي معرفش أنا بنت مين و امي عايشه و لا لا .....
سعيد الجد:امك عايشه بس انا معرفش فين أنا زمان مشتها و قولتلكوا أن هي ماتت عشان مترجعش تاني بس هي كانت عايشه ساعتها ....
محمد:و الدموع في عنيه انت معندكش قلب ازاي تعمل كده و انت عارف ان أنا كنت بحبها ...
سعيد:عملت كده عشان مصلحتك عملت كده عشان عمك لو كان عرف الي الاستاذ جوز بنته عمله كان هيقتله أنا مكنش عندي استعداد أضحي بحياتك عشان واحده خدامه ....
محمد :متقولش خدامه انتوا الي بتعملوا فروق اجتماعيه بين الناس ...
اسلام :لما حور مش بنت عمي محمد و لا محمود بنت مين ...
سعيد : مش مهم اعرف هي بنت مين المهم ان هي حفيدتي ....
عبدالرحمن:طالما انت معتبرها حفيدتك لي عملت كل ده زمان و دمرت مستقبلها....
سعيد: عشان جدك ابو امك لو كان عرف الحقيقة كان قتل ابوك ....
عبدالرحمن:بس انت كده دمرتنا دلوقتي احنا منعرفش دي اختي و لا بنت عمي و لا مرات اسلام...
اسلام:انا مليش دعوه بده كله كل الي اعرفوا أن حور مراتي و ميهمنيش دي بنت مين حتي لو كانت من بره العيله ....
ندا:اتكلمت بصي يا حور سواء كلامهم صح او غلط فأنتي اختي و مرات اخويا ...
و وليد برضوا قال نفس الكلام أن مش مهم حور تبقي من عيله مين المهم أن هي تبقي اختوا و مرات اخوه...
صفاء :اي الهبل الي بتقولها انت و هي ده لا طبعا أنا ميشرفنيش واحده زي دي تبقي مرات ابني واحده مش باين ليها أهل و شكل امها كانت مدوراها مع كل الناس...
اسلام: انتي بالذات متتكلميش عشان الوضع مش مستحمل و حسابك معايا بعدين علي الي قولتيه ....
صفاء :بصت بغيظ لحور و اتكلمت من بين سنانها ماشي يا اسلام بتتكلم معايا كده عشان واحده متسواش زي دي حسابك معايا تقل اوي ....
حور:انا دلوقتي عايزه اعرف أنا بنت مين و امي فين ...
دخلت نسمه و دي اخت عبد الرحمن و بنت محمد مهو مفيش غير حل واحد يا نعمل تحليل ال.DNA يا اما نلاقي ام حور اصل الصراحه هي الوحيده الي هتعرف حور بنت مين في دول ...
سليم : و احنا هنلاقيها فين بعد 21 سنه و اي الي مخليكوا و اثقين أن هي لسه عايشه ...
سعيد :اكيد هتكون عند اهلها في المنصوره أو عند صحبتها ....
حور:هي كمان ممكن متكونش عند اهلها و فضلت تعيط أنا لي بيحصل معايا كده زمبي أي الي عملته عشان ده كلوا أنا و اغمي عليها...
اسلام:جري عليها حور انتي كويسه بس هي مكنتش بتنطق شالها بسرعه و طلب منهم يجيبوا الدكتور عشان يشوفها ....
اسلام شايلها و طالع علي السلم و بيزعق قسما بالله لو حور حصلها حاجه ما هرحم حد فيكم ...
شويه و الدكتور وصل و ندا اخدتوا لفوق لحد اوضته اسلام ...
ندا :خبطت علي الباب و اسلام سمحلها تدخل ...
الدكتور اهو محتاج حاجه تاني ...
اسلام : لا و قولي للي تحت الدكتور هيعملهم كلهم التحليل لحد ما نلاقي ام حور انتي فاهمه ...
ندا : حاضر و سابته و نزلت عشان تقولهم كل الي اسلام قاله ...
صفاء : دلوقتي انا عايزه اعرف دي بنت مين عشان أنا مش عايزه واحده من الشارع تكون مرات ابني...
سعيد الجد: ياريت تفضلي ساكته و متنسيش اصلك كان اي بس هقول اي ابني كان بيحبك علي اي اقول اي بقا ربنا رزقني بشويه عيال ...
صفاء :ياريت منفتحش القديم عشان هيزعل ناس كتير و انت عارف كده كويس و سا بته و مشيت ..
الكل تحت مستني اسلام ينزل عشان يعملوا التحليل عشان يعرفوا حور بنت مين ...
نسمه :يعني لو حور مش من العيله هتطلق من اسلام و يبقي ليا خلاص ...
عبدالرحمن: ياريت تبطلي كلامك الاهبل ده و أن شاء الله مش هيسبها ...
نسمه: نفسي افهم انت اخويا و لا اخوه هو ...
عبدالرحمن:انا مع الحق لولا عارف انك بتحبي اسلام عشان فلوسه و شكله الي عايزه تتباهي بيه قدام زميلك كنت قولت انك بتحبيه ....
نسمه:بصتله من فوق لتحت و سبته و راحت قعدت جمب صفاء ..فضلت نسمه تسخن صفاء بالكلام علي حور عشان تخليها تمشيها من البيت ...
الدكتور:هي اغمي عليها من التعب و الصدمات و خصوصا أن حالتها النفسيه متسمحش للي هي في ده بس انا ادتها حقنه مهداءه و هتنام لحد بكره و ياريت تفضل مرتاحه و مش لازم تتعرض لضغوط تاني ...
اسلام: حاضر بس هي هتبقي كويسه صح ....
الدكتور: قول أن شاء الله...
نزل اسلام مع الدكتور تحت و طلب اسلام من ندا تطلع تقعد فوق مع حور بما أن هي ملهاش علاقه باي حاجه بتحصل تحت ...
اسلام: دلوقتي يا دكتور عايزين نعمل تحليل DNA هياخد وقت قد اي علي ما يخلص ..
الدكتور :هو كام واحد هيعمل ...
اسلام...:5 هيعملوا ..
الدكتور:مفيش مشكله في خلال ,3 ايام يكون طلع ...
سليم و محمود مين ال 5 دول ..
اسلام :حور و انت و انتوا و عمي محمد و جدي سعيد ...
سليم:و ليه انت كمان متعملش مش ممكن تكون اختك ...
اسلام: لا ما أنا عملت قبلكوا و أتأكد أن هي مش اختي ...
الدكتور: هبعتلكوا ممرضه تسحب منكم العينات ...
اسلام: و احنا في الانتظار ..
حور : نايمه فوق في الاوضه و ندا معاها ...
اسلام: أنا طالع دلوقتي الاوضه و لما الممرضه تيجي حد يبقي يبعتلي و ممنوع حد يتحرك من قبل ما التحليل يتعمل انتوا فاهمين ..و سابهم و طلع ...
ندا:هنزل أنا نبقي و لو عزت حاجه ابقي رن عليا أو ابعتلي ...
اسلام: تمام اول ما الممرضه تيجي ابعتيلي علطول ماشي ...
ندا:ماشي تحب ابعتلك حاجه تاكلها...
اسلام:لا مش جعان ...
و طلع علي السرير جمب حور و سحبها و بقت في حضنه فضل يشم رقبتها و شعرها لحد ما نام جمبها...
بعد مرور ساعتين من الانتظار الممرضه وصلت ...
ندا : أنا هطلع انادي اسلام ...
فضلت ندا تخبط علي الباب محدش رد في الاخر فتحت الباب و دخلت صحت اسلام براحه و قالتها أن الممرضه تحت ...
اسلام: هقوم اغسل و شي و نازل بس قولي الممرضه تطلع تسحب من حور هنا عشان هي لسه مصحيتش ...
ندا : حاضر ..
قام اسلام و دخل الحمام غسل و شه و عدل هدومه و سرح شعرو و طلع قعد جمب حور...
الممرضه طلعت الأوضه و سحبت من حور الدم و حور كانت لسه نايمه اثر الدواء ...
اسلام: مش عايز اي لغبطه في التحاليل انتي فاهمه ...
الممرضه : حاضر و نزلت تحت عشان تكمل شغلها ...
اسلام: باس راس حور و نزل تحت و راء الممرضه ...
الممرضه بدأت تاخد عينات الدم منهم كلهم ......
سليم اما نشوف اخرتها معاك يا اسلام ...
اسلام: اخرتها نور أن شاء ....
الممرضه خلصت سحب عينات الدم و استأذنت عشان تمشي. ..
اسلام: دلوقتي تقدرو تروحوا مكان مانتوا عايزين لحد بكره عشان أن شاء هنسافر المنصوره ندور علي ام حور ...
و سابهم و طلع ...
الكل كان متوتر كل واحد خايف جدا ...
ماعدا اسلام الي طلع كمل نوم جمب حور ...
عدي الليل بسرعه و الكل كان خايف من السفر ده بس كان لازم يتعمل ...
حور :صحيت بس كانت حاسه بحاجه كبيره علي صدرها بصت لقت اسلام نايم و حضنها جامد من وسطها و كان شكلوا حلو اوي ...
اسلام:بدأ يفوق بعد ما حس أن حور صحيت انتي كويسه و دي كانت أول كلمه قالها بعد ما فتح عنيه ...
حور: بصتله بصه انكسار أنا تمام ...
اسلام: مهما حصل تحت أو التحليل كان فيها حاجه هتفضلي مراتي ...
حور: انت ازاي كده بعد ما كنت بعملك بطريقه و حشه ...
اسلام : كده ازاي يعني ..
حور : دائما بتقدر تخرجني من الي انا في و بتحاول متأذنيش بالكلام رغم انت كنت ممكن تعمل كل ده مع واحده زي محدش يعرفلها أهل ...
اسلام: مش عارف بس انا حاسس ان انتي متستهليش يحصل فيكي كل ده ...
حور: نزلت دمعه من عنيها و هي بتبصله ...
اسلام: و بعدين مش كفايه عياط بقا و لا اي و يلا قومي عشان نفطر قبل ما انزل ...
حور: هتنزل الشركه ...
اسلام: لا هنسافر المنصوره ندور علي ولدتك هناك ...
حور انا هاجي معاكم ...
اسلام : لا انتي هتفضلي هنا عشان ترتاحي ..
حور:بعد أذنك انا عايزه اجي اشوف امي بنفسي ...
اسلام: طب توعديني تكليالمتمرده
اول و تخدي علي العلاج ...
حور : حاضر ..
فون اسلام رن..
اسلام:الو
مجهول...
اسلام:خليك عندك و انا جاي حالا
يتبع الفصل الثامن 8 عبر الرابط التالي: "رواية عشقتك أيتها المتمرده" اضغط على أسم الرواية