رواية مرارة الايام البارت السابع 7 بقلم نور عصام
رواية مرارة الايام الفصل السابع 7
ايهاب وعطر. كانو راجعين من الجامعه وف لحظه وقفت امامهم شاحنه كبيره واصتدمو بها
عطر. ايهااااااااب صرخه قويه منها
وبعد وبعض الوقت كانو بالمشفي
الدكتور. مدام انتي بخير الحمد لله بس عندك شويه كدمات وردود بسيطه لكن الاستاذ
عطر. بانهيار ايهاب مالو طمني يادكتور
الدكتور. للاسف عنده كسور ف رجليه الاتنين ولازم عمليه ضروري وطبعا بعض كدمات ف كل جسمه وربنا يستر
عطر. بدموع يعني ايه
الدكتور. الكسور مضاعفه ومش بسهوله يتعافي منها ولازمها علاج طبيعي بعد كدا فتره طويله
عطر. طيب اقدر اشوفه دلوقتي
الدكتور. اتفضلي هو اول ما فاق سأل عليكي وبعد شويه بيجي الدكتور اللي هيعمله العمليه
عطر. اتنهدت ودخلت عنده
ايهاب. اول ما شافها بصلها بلهفه وقالها حبيبتي انتي كويسه
عطر. جريت عليه وقالت الحمد لله المهم انت
ايهاب. ضمها لصدره وقالها كنت هموت عليكي
عطر. بتعيط ومتشبثه فيه
ايهاب. اهدي انا الحمد لله كويس
عطر. بدموع الحمد لله ولسه ف حضنه بقلمي نور عصام
ايهاب. عطر حبيبتي خلاص اهدي بقا وبعدين قالها ماما عرفت حاجه
عطر. لا انا مكلمتهاش بس تقريبا قلبها حاسس اتصلت كتير
ايهاب. طيب قومي روحي وطمنيها
عطر. لا انا مش هسيبك
ايهاب. عطر اسمعي الكلام
عطر. مستحيل امشي من هنا من غيرك
ايهاب. عطررر قولتلك روحي
عطر. بدموع قالت حبيبي علشان خاطري خليني معاك انا مش هقدر امشي واسيبك كدا
ايهاب. مالي يعني الحمد لله انا بخير والعمليه هتتعمل بس الاشعه تطلع يعني شوية وقت مش اكتر
روايات بقلم نور عصام
عطر. تمام بس اطمن عليك هروح
ايهاب. بزهئ قالها عجبك منظرك دا شوفي نفسك يا مدام
عطر. مفيش مشكله هتصل بحد ف البيت يجبلي هدوم
ايهاب. عطررر متجننيش
الممرضه. دخلت وقالت ميعاد الدوا يا دكتور علشان بعد ساعتين هتدخل العمليات
عطر. دوا ايه دا
الممرضه. دا مسكن ومضاد حيوي علشان يتحمل الساعتين دول علي ما باقي الاشعه تطلع
عطر. يعني ممكن ينام شويه
الممرضه. ايوا طبعا
عطر. تمام اتفضلي
ابهاب. بصلها ورفع حاجبه
الممرضه. ببتسامه قربت منه تعطيه الدوا وقالت الف سلامه علي حضرتك عرفت ان حضرتك دكتور
عطر. اتغاظت وبتعب وقفت جنبها وقالت خلصتي اتفضلي
الممرضه. بصت ل ايهاب وقالت لو عوزت اي حاجه رن الجرس هتلاقيني ف ثانيه عندك
ايهاب. لسه هيرد
عطر. لا شكرا مش هيحتاج حاجه
الممرضه. مشيت
عطر. ايه عجباك قوي
ايهاب. هي مين دي
عطر. اللي عينك عليها مع انها خرجت
ايهاب. قومي يا عطر روحي
عطر. انا همشي بس لان انت كدا كدا هتنام وانا هطمن ماما وارجعلك وياريت تنام علطول
ايهاب. اي أوامر تانيه
عطر مالت عليه وباسته من خده وقالت خلي بالك علي نفسك واوعي تبص لحد
ايهاب. قالها عطر انتي كويسه بجد
عطر. حطت ايدها علي بطنها وقالت الحمد لله ومشيت
وبعد بعض الوقت وصلت البيت
خيريه. اول ما شافتها قالت يا مصبتي مالك يا بنتي ايه اللي حصل وايهاب فين
عطر. جريت عليها وقالتلها اهدي عطر مش عاوزه تزعلها
خيريه. ايه اللي حصل طمنيني
عطر. بوجع قالت حادثه
خيريه. ابني
عطر. اهدي يا ماما هو بخير
خيريه. بدموع قالت اومال مجاش معاكي ليه
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
عطر. رجله مكسوره
خيريه. انا انا هروحله دلوقتي
عطر. حبيبتي اهدي شويه انتي تعبانه
خيريه. ابني عمل حادثه وتقوليلي اهدي
عطر. طبطبت عليها وقالت علشان خاطري اهدي واقعدي بس خمس دقايق اغير واجي معاكي هو اخد مسكن ونام ودا اللي خلاني اجي بعد اصرار منه
خيريه. بقلق قالت طيب روحي غيري
عطر. حاضر ونادت عالداده وقالت تجيب عصير ل خيريه علشان تهدي وما تتعب وطلعت كانت كتير موجوعه من اثر الخبطات والكدمات ولكن تتحامل علي نفسها وكمان بعد ما عرفت انها حامل بالمشفي بقلمي نور عصام بعد الكشف والفحوصات عليها اتنهدت وبوجع راحت اخدت شاور جسمها محتاج راحه بس للاسف مش قادره تقعد المهم راحت وجهزت شويه غيارات ل ايهاب واخدتهم ونزلت
خيريه. يلا يا بنتي انا هتجنن
عطر. بتعب حاضر يا ماما يلا
خيريه. انتي تعبانه يا عطر
عطر. المهم ايهاب يا ماما
خيريه. شكلك تعبان ومرهق جدا ياريت لو ترتاحي شويه وانا بروح اطمنك عليه
عطر. لا يا ماما مش هقدر ومشيو
في المشفي
الدكتور. شاف عطر وهي راحيه علي غرفة ايهاب شاور لها
عطر. وقفت وقالت اهلا دكتور
الدكتور. اهلا يا أنسه انا جاي اشوف الدكتور علشان خلاص ميعاد العمليه الاشعه طلعت
خيريه. بخضه عمليه
عطر. اهدي يا ماما
الدكتور. حضرتك تبقي ام الدكتور ايهاب
خيريه. ايوا يا ابني طمني عليه
الدكتور. متقلقيش دي عمليه بسيطه
خيريه. ولزومها ايه
الدكتور. لازم نركب شرايح ومسامير لان رجليه الاتنين للاسف مكسورين
خيريه. بدموع قالت يارب انت الكريم خليك معانا
الدكتوروعطر. قالو يارب
عطر. يلا يا ماما ندخل وفعلا دخلو
ايهاب. كان نايم
خيريه. ابني حبيبي وراحت عليه ومسكت ايده
ايهاب. حس بيها وفتح عيونه
عطر. بصتله وعيونها كلها دموع
ايهاب. ابتسم وقال اهدي يا ماما انا الحمد لله بخير قدامك
خيريه. بدموع الف سلامه عليك يا حبيبي ان شالله انا
ايهاب. بعد الشر عنك يا ماما
الدكتور. جاهز يا دكتور
ايهاب. ان شاء الله
الدكتور. كشف عليه وقاله خمس دقايق والممرضه تكون عندك علشان تجهزك للعمليه وبص ل عطر وامها وقال متقلقوش العمليه بسيطه باذن الله
عطر. ان شاء الله وخرج الدكتور
ايهاب. خلاص بقا يا ماما متقلقنيش عليكي
خيريه. لسه هتتكلم الممرضه دخلت وقالت يلا
عطر. راحت عليه ومسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت ان شاء الله هترجعلنا بالف سلامه وباسته من خده
وبعد بعض الوقت
عطر وخيريه. قاعدين بيدعو ل ايهاب
وبعد فتره طويله
الدكتور. خرج وطمنهم انو بخير
عطر وخيريه الحمدلله
وبعد ساعه
ايهاب. فاق من البنج لقي امه نايمه عالسرير المجاور له اما عطر قاعده علي كرسي مقابل سريره وماسكه ايدهه
عطر. حمدلله عالسلامه حبيبي
ايهاب. بتعب الله يسلمك يا عمري كله
عطر. لحظه انادي الدكتور
ايهاب. الساعه كام
عطر. الساعه عشره
ايهاب. غمض عيونه وفتحها تاني وقالها عشرة امته
عطر. عشره باليل حبيبي
ايهاب. اتنهد
عطر دقيقه بس انادي الدكتور
ايهاب. لا لا بلاش تروحي دلوقتي انا كويس الحمد لله
عطر. ايهاب حبيبي لازم دكتور يشوفك
ايهاب. قبل يرد الممرضه دخلت وقالت حمدلله عالسلامه وعطته الدوا وقالت هروح انادي الدكتور
عطر. اوك وخرجت الممرضه وبصت ل ايهاب وقالت ايه بقا
ايهاب. اخد نفس بصوت عالي وقال ياريت تاخدي ماما وترجعو البيت
عطر. بتهزر صح
ايهاب. شيفاني بهزر
عطر. طيب هو ينفع اني اروح واسيبك ف الحاله دي
ايهاب. مالي يعني وبعدين عجبك ماما كدا
عطر. لا طبعا هي نايمه لانها اخدت دواها وباذن الله الصبح بس تطمن عليك بروحها لكن انا مستحيل امشي واسيبك ومتحاولش علشان انا مش هسيب حبيبي وامشي
الدكتور. دخل وابتسم وقال ايه يادكتور كل دا نوم وبص ل عطر وابتسم وقال حمدلله علي سلامته
عطر. الله يسلمك يا دكتور
ايهاب. اتدايق انو بيبوصلها بأعجاب
الدكتور. كشف علي ايهاب وطمنه
عطر. امته يخرج
الدكتور. ببتسامه انتي لحقتي تزهئي مننا ولا ايه يا آنسه
عطر. مش مهتمه بكلامه ولا مركزه فيه قالت انا بس حابه اتطمن عليه ولو ينفع نخرج
الروايه حصري علي جروبي روايات بقلم نور عصام
الدكتور. قاطعها وقال علي الاقل اسبوع معنا
ايهاب. بيحاول يتماسك عن غضبه رد وقال شكرا يا دكتور
الدكتور. دا شغلي وبصلها وقال لو احتاجتو حاجه ناديني
عطر. متشكره جدا وبعد خروج الدكتور
ايهاب. قال الصبح مش عاوز اشوف وشك هنا
عطر. استغربت من اسلوبه وبعدين قالت ليه كدا حبيبي
ايهاب. بص لامه وبعدين قالها سمعتي انا قولت ايه
عطر. ايه بس اللي حصل انا عملت ايه دايقك مني
ايهاب. التفت بدماغه الناحيه التانيه ومارد عليها
قعدت علي الكرسي تاني وزعلت والحزن ماليها ودموعها علي خدها تفكر ياتري ايه سبب تغيريه
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
عطر. صباح الخير يا ماما
خيريه. صباح الخير يا عطر ايه دا انتي لسه مانمتيش
ايهاب. صحي علي كلامهم
خيريه. صباح الخير يا حبيبي عامل ايه
ايهاب. الحمد لله يا ماما
الدكتور والممرضه دخلو وبعد انتهاء كل شئ
الدكتور. قال آنسه عطر واضح عليكي الارهاق انتي لسه منمتيش ولا ايه
ايهاب. بصلها
عطر. ماردت
روايات بقلم نور عصام
الدكتور. احم وقال اهم حاجه ممنوع الحركه دلوقتي وخرج
ايهاب. ماما ممكن تاخدي آنسه عطر وتروحو البيت
خيريه. ازاي بس يا ابني
ايهاب. ماما انا كويس ومش محتاج حد يقعد معايا
عطر. راحت عليه وقالت ليه بتعاملني كدا انا عملتلك ايه
ايهاب. بغضب قالها قولتلك روحي
عطر. مش همشي ومش هسيبك
ايهاب. بعصبيه قاطعها وقالها تقدري تقوليلي لو حصلك حاجه انا هقدر احميكي ازاي وانا كدا واحنا مستشفي وفيها الكويس وفيها الوحش وبصوت عالي قالها ازاي هقدر احميكي ولا حتي ادافع عنك امشي ومش،عاوز اشوف وشك هنا تاني
عطر. عيطت
ايهاب. قالها اتفضلي
عطر. زعلت وطلعت برا الاوضه
خيريه. اهدي يا ابني هي ذنبها ايه
ايهاب. ذنبها انها حلوه يا ماما والدكتور عينه منها ودا اللي قدامي اومال من ورايا ايه تفتكري لو حد دايقها او عاكسها او اتعرضلها باي شكل انا بحالتي دي هقدر احميها
خيريه. يبقي براحه عليها وفهمها بهدوء وبعدين مراتك مؤدبه ومحترمه ولو حد اتعرضلها اعتقد تقدر تتعامل معاه وانت عارف كدا وبصتله وقالت وإلا ماكانت تقعد معاك ثلاث شهور تحت سقف واحد من غير اي كلمه خارحه منها نور عصام عن الاصول والاحترام وطبطبت عليه وقالت اهدي عليها
ايهاب. اتنهد وقال يا ماما انا عارف انها كويسه وتقدر تحافظ علي نفسها بس انا خايف عليها
خيريه. مش دا السبب يا ابن بطني انت خايف من اللي جاي ودا سبب تعاملك معها وتغيرك عليها وبصتله وقالت انت ابني ومحدش فاهمك قدي ومسكت ايده وقالت خليها علي الله مراتك بنت اصول وعمرها ما هتسيبك ولا تمل منك وانت اكتر واحد عارف كدا كويس هو انا يعني اللي هقولك
ايهاب. دموعه نزلت
امه. ضمته لحضنها وقالت ان شاء هتقوم بالف سلامه
عطر. في نفسها قالت ااااه ياني انا هفضل لامته كدا عايشه ف مرارة الايام ليه مش قادره ارتاح ولا اخرج منها وبعدين قالت استغفر الله العظيم يارب قويني وقررت تروح لدكتور المتابع حاله حماتها وراحت فعلا قسم القلب واتكلمت معه واتفقت معاه علي اجراء العمليه لحماتها اليوم
وبعد بعض الوقت
خيريه. قالت ل ايهاب انا هروح اشوف عطر فين وبتفتح
عطر. كانت لسه هتخبط عالباب بصتلها واخدتها من ايدها وخرجت وقالتلها علي اتفاقها مع دكتورها
خيريه. لا لا انا مش هعمل حاجه غير لما اتطمن علي ايهاب
عطر. ماما ايهاب خلاص الحمد لله عمل العمليه وباذن الله كلها ايام ويبقي كويس وف خلال الفتره دي حضرتك تعملي العمليه لان انا مش همشي واسيبه وكمان اكون معاكي يا قلبي واطمن عليه لاني عمري ما همشي
خيريه. يا بنتي دا تعب عليكي وانتي اصلا تعبانه ومحتاجه راحه انتي مش شايفه نفسك
عطر. خلاص يا ماما وبعد اصرار اقتنعت خيريه
خيريه. هروح اقول ل ايهاب
عطر. وانا هروح اجيبلك شوية حاجات من البيت وانا كمان لان شكلنا هنطول هنا شويه ومشيت فعلا
خيريه. راحت وحكت ل ايهاب علي اللي حصل
ايهاب. يعني مفيش فايده فيها
خيريه. ايهاب
ايهاب. بص لامه وسكت لانه عارف انها تعبانه ومحتاجه فعلا. للعمليه قال ان شاء الله ترجعيلي بالف سلامه يا ست الكل وباسها من ايدها
علي الجانب الأخر
ام عطر. ياتري انتي فين يا بنتي يارب ريح قلبي وطمني عليها يارب يحفظك يا بنتي ويهديكي وترجعي
فادي. والله يا ماما انا بردو لسه بسأل
ابو عطر. هي اللي اختارت حياتها
ام عطر. ف نفسها حرام عليك انت لسه بتكابر ومش قادر تعترف انك غلطان وافتكرت لما راحت الشقه هي وابنها وشافت كل هدومها مقطعه واخدت متعلقاتها الشخصيه زي الفون وشوية حاجات لبنتها اللي لقتهم قدامها ودموعها نزلت
جدها. بصلهم وقال يا رب قويها وخليك معها
في المشفي
عطر. رجعت وتمت عمليه خيريه علي خير
ايهاب. طبعا قلقان علي امه واتطمن من الممرضه عليها
عطر. كانت جنبها بعد ما فاقت واتفاجئت ب ايهاب قدامها
خيريه. بتعب ليه كدا يا حبيبي
ايهاب. حمدلله علي سلامتك يا ماما وبعد ما اتطمن عليها اخدته الممرضه وخرجت وقبل يمشي مال علي عطر وقالها بردو عملتي اللي ف دماغك بس قسما بالله لا ارد عليه بطريقتي انا محدش يلوي داعي
عطر. انصدمت من كلامه وقالت ..
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول (رواية مرارة الايام كاملة)