رواية احببتها رغما عني البارت السابع 7 بقلم شروق والي
رواية احببتها رغما عني الفصل السابع 7
في صباح يوم جديد
ذهبت شروق الي الجامعة
وصل ادم ليليان الي الجامعة وذهب الي الشركه
ادم:فاضل 10 دقايق مجتش لي
نروح لسمر
سناء : قومي ي بت
سمر : طب خمس دقايق
سناء:الساعه 8 اتاخرتي
سمر بخضه :ي لهوووي 8
سناء:قومي وبطلي رغي
قامت سمر واتوضت وصلت وذهبت الي عنوان الشركه
اول مشافت الشركه انبهرت بتصميمها
سمر : جميلة جدا
ي لهوي دا انا هطرد من اول يوم الساعه 8 وربع
دخلت الشركه وسالت المواظفين علي مكتب المدير وذهبت اليه
سمر :دق دق دق
ادم :ادخل
سمر :السلام عليكم
ادم : اخرتي لي
سمر في سرها : هو مسيحي وله اي _
سمر :ببراءة. اصل كنت نايمه
ادم :نعم 🤨اخر مرة مفهوم
سمر :ايوة
ادم : اقعدي افهمك الشغل
انتي هتشتغلي هنا سكرتيرتي سمر : تمام
ادم : شاورلها علي الملفات شايفه الملفات دي تخديها تخلصيها وتجبهالي
سمر بصوت واطي :ربنا علي المفتري
ادم سمعها :برا
سمر ذهبت الي مكتبها
طب وانا هشتغل كل ده هي شكلها سناء دعت عليا
يلا هشتغل وامري لله .
بعد ساعتين خلصت سمر شغل
وراحت ل ادم
سمر : خلصتهم ي فندم
ادم : ب السرعه دي
سمر :اه.
ادم :سبيهم. لو في اخطاء هرن عليكي
خرجت سمر
ادم: شاف الملفات انبهر بشغلها شغلها ممتاز جدا
بقا ام لسان طويل تعمل كده
ادم :رن علي مكتب سمر
سمر بخوف : ليكون معجبهوش الشغل
سمر :الو
ادم :تعالي علي مكتبي
ذهبت سمر الي ادم
سمر :دق دق
ادم :ادخلي
سمر : حضرتك طلبتني لي
ادم : خدي الملفات دي خلصيها
سمر :ماشي
رن ادم علي جاسر واسر. وذهبو الي المقر
ذهب ادم واسر وجاسر الي مكتب اللواء حازم
ادم ادي التحية العسكرية هو واسر وجاسر
ادم :حضرتك طلبتني لي
حازم : عشان في مهمه عاوزكم تخلصوها
جاسر :تمم ي باشا
حازم : هيتم تسليم شاحنات المخدرات. بعد شهر الي بيتاجر فيها شغال في المافيا
ادم : ادهم
حازم : اه ادهم وابنه ليث
ادم :تمام ي باشا
ادو التحية العسكرية
وذهبو الي الشركه
داخل الشركه
دخل ادم مكتبه
ادم : رن علي سمر
سمر : ايوة ي فندم
ادم :خلصتي
سمر :ايوة
ادم :ماشي هاتيهم
سمر :ماشي
طرقت الباب
ادم :ادخلي
سمر بتعب : خلصت ينفع اروح
ادم :اه
خرجت من الشركه. فضلت قاعدة نص ساعه وملقتش تاكسي
ادم :خرج لقيها لسه قاعدة تعالي اوصلك
سمر :لا شكرا
ادم : يلا مش هتلاقى مواصلات
سمر:ماشي
ظلو طول الطريق صامتين
وصل سمر عند بيتها
سمر :شكرا
ادم : ابتسم
سمر : اي ده هو انت بتضحك زينا
ادم: سابها ومشي
عند ليليان وشروق
خلصو محاضرات ومستنين ادم
رنت ليليان عليه
ادم :الو
ليليان :اخرت لي
ادم : مستنيكي برا يلا
ليليان ؛ماشي
شروق :يلا
خرجو من الكلية وادم كان مستني ليليان
ذهبت ليليان الي ادم
ادم :يلا
ليليان : وشروق
ادم :هنوصلها
شروق : لا مينفعش
ليليان :عشان خاطري خلينا نوصلك
ركبو السيارة............. ظلو صامتين لحد ما وصل شروق
شروق : شكرا
ليليان : العفو ي حببتي
شروق :سلام
ليليان :سلام
وذهبو
ادم : في عريس متقدملك
ليليان :مش موافقه
ادم بخبث :خلاص هقول ل اسر مش موافقه
ليليان بفرحه : بجد اسر اتقدملي
ادم : اه خلاص هرفضو
ليليان بكسوف: موافقه
ادم : هياجو بكرا
ليليان ماشي
وذهبو الي النوم
نروح ل اسر وجاسر
اسر : تفتكر هتوافق
جاسر :ليليان بتحبك من زمان اكيد هتوافق
اسر : ي رب توافق انا بحبها اوي
هتتقدم ل شروق امته. وله هتستني لما حد ي يتجوزها
جاسر بغضب : شروق ليا ومش هتبقي لغيري
اسر : طب ما تتقدملها.
جاسر : هروح بكرا انا وانت وادم
اسر : نفسي نتجوز في يوم واحد زي ما اتولدنا في يوم واحد
جاسر :ان شاء الله
اسر : فاكر لما انت وادم وحازم باشا كنتو في المكتب كان اول يوم ليا في الشغل وخبطت وفتح حازم باشا اتزغف وقال عفريت. وقعد يبص فينا احنا الاتنين
جاسر : اسكت متفكرنيش 😂
دا انا وادم كنا هنفطس من الضحك
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببتها رغما عني" اضغط على أسم الرواية