رواية غرام الادهم البارت الثامن 8 بقلم ايمان
رواية غرام الادهم الفصل الثامن 8
دخلوا وهما منبهرين من الشركة لأنهم مكنوش متوقعين انها كبيرة وجميلة كده ودخلوا وسالوا عن مكان المقابلة مستنين دورهم وهما قاعدين شايفين كل الي متقدمين للوظيفة دي لابسين ومش لابسين ف نفس الوقت وحاطين مكياج كتير والكل بيبصلهم بسخرية وهما يبادولهم النظرات بقرف وقعدوا يستنوا دورهم
ودخل معاذ الشركة والموظفات سراحنين ويتهامسوا عليه منهم المعجب ومنهم الهيمان
ودخل مكتبه ودخلت الموظفة وراه بعد ما خبطت الباب
الموظفة: مستر معاذ جميع الي اتقدموا للوظيفة برا ادخلهم
معاذ: دخليهم وابعتي حد يجبلي قهوة
الموظفة: حاضر يا افندم تؤمر بحاجة تاني
معاذ: لا اتفضلي انتي
تدخل اول فتاة
ينظر لها معاذ بنظرة استحقار ويقولها وريني cv بتاعك وهي بتديه cv بتاعها تمسك ايديه وتبتسمله باغراء ويبعد معاذ يديه عنها بعنف ويقولها اتفضلي cv بتاعك واطلعي برا وتنظر له الفتاة بغضب وتخرج
وبعد كذا مقابلة جه الدور ع ندي وتدخل متوترة وتنظر للارض
معاذ: هاتي Cv بتاعك واتفضلي اقعدي
ترفع ندي وشها واول ما تشوف معاذ تشهق من المفاجأة بصوت عالي من غير قصد يبصلها معاذ ويبتسملها ايه الصدفة القمر دي
تبصله ندي بخجل وتصمت
ويبص ع cv بتاعها ويقولها cv بتاعك كويس بس انتي لسه مخلصتيش تعليمك ليه عايزة تشتغلي من دلوقتي
ندي: بحب اعتمد ع نفسي واعمل لنفسي كيان واهو بسلي وقتي بردو
يزداد اعجاب معاذ ب ندي ويقولها تمام هنرد عليكي بكرة
وتخرج ندي وهي مش مصدقة نفسها انها شافته تاني وكمان ممكن تشتغل معاه ف نفس المكان
غرام : عملتي ايه يا ندي
ندي: وهي سرحانة ف معاذ بتقولي حاجة يا غرام
غرام: لا ده انتي حالتك صعبة خالص عملتي ايه يا بنتي
ندي: مفيش قالي هرد عليكي بكرة
ويأتي الدور ع غرام
وتدخل المكتب وتقول السلام عليكم ومعاذ لسه سرحان ف ندي وغرام بصوت عالي شوية تنادي عليه يا استاذ وبينتبه معاذ لغرام ويقولها اقعدي ووريني cv بتاعك واول ما يشوف الاسم وبينصدم
تمام يا آنسة غرام هنرد ع حضرتك بكرة
وتخرج ندي وغرام من الشركة وهما بيدعوا انهم يتقبلوا ف الشركة وبيروحوا ع البيت وبعد ما يمشوا يفكر معاذ ف غرام ممكن يكون تشابه اسماء اكيد مش بنت عمه ادهم ملوش عم لو كان ليه اكيد كنت هعرف انا لازم اقول لأدهم ويخرج من الشركة ويقول للموظفة الغي اي اجتماعات النهاردة
ويتصل معاذ ع ادهم وميردش ادهم عليه ويذهب الي بيت ادهم وقبل أن يدخل البيت يخبره الحارس ان جد ادهم تعب وهما دلوقتي ف المستشفي ويسأله معاذ عن المستشفي ف يخبره الحارس ف مستشفي الحياة
ويذهب معاذ الي المستشفي مسرعا ويلاقي ادهم وابوه واقفين مستنين الدكتور ويجري ع ادهم وبعد مرور القليل من الوقت يخرج الطبيب ويخبرهم ان المريض محتاج عملية ضروري ويمكن يعيش ويمكن لأ مخبيش عليكوا المريض حالته متأخرة خالص وقلبه مش هيستحمل وطالب يشوف ادهم
وبيدخل ادهم عند جده الغرفة ويتكلم معه جده بصعوبة
انا ظلمت عمك احمد كتير وحرمته من حقه وحرمته من أن يكون ليه عيلة دور ع عمك يا ادهم وقوله يسامحني يمكن ملحقش اشوفه تاني واطلب منه انه يسامحني دي وصيتي ليك يا ادهم عمك يرجع يعيش ف بيته وسطيكوا ويلفظ انفاسه الأخيرة
ادهم ينادي ع الدكتور ويدخل الدكتور ويطلب من ادهم ان يخرج من الغرفة وبعد فترة يخرج الدكتور ويجري عليه محمد طمني يا دكتور بابا عامل ايه
الدكتور انا اسف بس مقدرناش ننقذ المريض البقاء لله
وبعد مرور ٣ ايام يخرج ادهم من حزنه ويكلم واحد ف التليفون ويقوله هبعتلك اسم واحد وقدامك ٤٨ ساعة وتكون جايبلي عنوانه
الشخص حاضر يا ادهم بيه
وعند غرام وندي
غرام: اصحي يا ندي هنروح نقدم ع وظيفة تانية مش هنفضل مستنين الرد كده كتير واكيد متقبلناش
ندي: نفطر الاول وننزل نشوف
وبعد الفطار تستعد ندي وغرام للخروج من البيت وقبل انا يخرجوا يرن هاتف ندي
الموظفة: انسة ندي احب ابشرك انك اتقبلتي ف الوظيفة
ندا: بجد طيب هبدأ الشغل من امتى
الموظفة: بكرا قبل الساعه تسعه تكونى موجوده سلام
ندا: سلام
بعد م تقفل ندا مع الموظفه بتطلع تجري على غرام علشان تعرفها
غرام: مالك يابت بتجري زي العبيطه ليه كدا
ندا: انا اتقبلت ف الوظيفه يا غرام
غرام: الف مبروك ياحببتي
ندا: الله يبارك فيكي ياحببتي يارب تتقبلي انتى كمان علشان نروح سوا وهما بيتكلموا تلفون غرام بيرن
غرام: الو مين معايا
الموظفه: أستاذه غرام معايا
غرام: ايوة انا اتفضلي
الموظفة: أحب ابلغ حضرتك انك اتقبلتي ف الوظيفه وتقديري تيجي من بكرا
غرام بجد شكرا ليكي مع السلامه
وتقفل غرام مع الموظفه وتفضل تتنطط هي وندي زي الاطفال ويحضنوا بعض بفرحه
ام ندا: بتتنططوا ليه يااولاد زي الاطفال كدا
بيجروا عليها وبيقولها احنا اتقبلنا ف الوظيفه
ام ندا بجد يا بنات
غرام وندي ف نفس الوقت: ايوة وهنروح نشتغل من بكرا كمان
ام ندا ربنا معاكوا يا حبايبي بس مش عيزاكوا تهملوا دراستك
غرام وندي لا متقلقش ان شاء هنقدر نوفق بينهم
في صباح اليوم التالي
بيصحوا غرام وندي بدري علشان ميتأخروش على اول يوم ليهم ف الشغل وبيطلعوا برا
ام ندا صباح الخير يا بنات
غرام وندي صباح الخير
ام ندا لو كنت اعرف ان الشغل هخليكوا تصحوا بدري كدا كنت قولتلكوا تشتغلوا من زمان
بتضحك غرام وكمان ندا وبيقولها اصل احنا متحمسين اووي بصراحه
ام ندا ربنا معاكوا طيب اقعدوا افطروا ياحبايبي وبعدين امشوا
بيفطروا غرام وندي وبعدين بيروحوا الشركه واول م يدخلوا بيروحوا عند موظفه الاستقبال
ندي حضرتك احنا اتقبلنا ف الوظيفه ودا اول يوم لينا ممكن نعرف هنشتغل فين
الموظفه هتروح عند استاذ معاذ وهو هيعرفكوا
وبيروحوا عند معاذ وبيخبط الباب
معاذ اتفضل وتدخل ندا وغرام
معاذ انسه ندا شغلك هيبقا معايا هتبقي السكرتيرة بتاعتى ومكتبك هنا اما انتي غرام مكتب حضرتك فوق عند الأستاذ ادهم بس قبل كدا لازم تمضوا على الورق دا انكوا اتقبلتوا ف الوظيفه وبيمضوا على الورق وبعدين
بتطلع غرام فوق عند ادهم وبتساءل ع المكتب بتاعه وبيروح عند مكتب ادهم وبتعبك الباب
ادهم اتفضل وتدخل غرام
غرام وادهم ف نفس واحد
ادهم انتى
غرام انت
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية غرام الادهم كاملة"