Ads by Google X

رواية مريم الفصل الثامن 8 بقلم رقية حسين

الصفحة الرئيسية

رواية مريم البارت الثامن 8 بقلم رقية حسين

رواية مريم كاملة

رواية مريم الفصل الثامن 8

كريمه: علي فين يا ناس ياغاليه
مريم بشجاعه: هنمشي من هنا 
كريمه: ليه
مريم: عشان انتي مش طبعيه عوزه مننا ايه 
كريمه: هعوز منكم اي يعني 
مريم بضحك: ههه مش انتي مشلوله واقفه علي رجلك ازاي 
كريمه بتوتر: انا انا 
كريم: انتي اي ردي انتي مين وا عوزه مننا اي 
كريمه: بصراحه عمك بعتني انا اخدكم وارعبكم واجننكم عشان لما يطلب انكم تيجو معاه تروحو علي طول والمفروض انو هيقولكم انو اتغير للاحسن بس انتم عقلكم مش صغير وكشفتوني انا اسفه بس ولله انا كنت مغصوبه علي كدا لأنو مهددني 
مريم: خلاص تسعدينا بقا 
كريمه: تمام بس متقولوش لحد اني انا الاعترافت بالموضوع ده 
مراد: عيب عليكي 
مريم: هنمشي كل حاجه زي ما عمو عوز بس كل الحكايه ان احنا هنكون عرفين 
كريمه تمام 
نمنا وصحينا تاني يوم عشان نروح الشغل بس روحنا ملقناش اسر للمكان سألنا ناس قريبه من مكان الشغل بس قالو ان مفيش اي مصانع اتبنت هنا وان ده مكان ممنوع فيه البنا 
استغربت انا واخواتي ورواحنا سألنا كريمه قالت ان دي من ضن الخطه عشان يجننكم اكتر طبعا قولنا نروح لعمي انا واخواتي عشان نعرف هوا عوز مننا اي 
عند سليم 
صحي من النوم لقا فريده نايمه جنبو وهوا مستغرب اي حصل 
صحها وقالها اي جابك هنا وقام وطلع فلوس رمها في وشها وقلها تلم  هدمها وتمشي من هنا 
فريده قامت ولمت الحاجه وبصتلو بقرف ودخلت الحمام تخد شور ببرود 
سليم اتعصب واستنها لحد مخلصت وخرجت ومسكها من شعرها 
سليم: هوا انا مش قولتلك تطلعي برا 
فريده: سيب شعري عشان مجبش الامن يرموك انت برا البيت 
سليم بسخريه: هههه هترميني برا الفيله بتاعتي انتي عبيطه يابت  ورمها علي السرير
فريده وهي بتقوم: كانت فلتك لكنت انت كتبت كل املاكك بأسمي امبارح ياعمري هههههه 
سليم بعصبيه: املاك اي انتي هبله شكلك مكتره في الشرب 
فريده: ورتو الورق بتعها وقلتلو يطلع برا هوا وابنو 
سليم بغضب وحقد: هطلع بس اقسم بالله لوريكي خرج من الاوضه وطلع لأبنو وخبط علي الباب 
احمد: يارب تكون ليلة امبارح مع عروستك عجبتك يا ههه بابا 
سليم بستغراب: عروسة اي 
احمد: انت هتشتغلني انت مش اتجوزة الاسمها فريده دي امبارح 
سليم: هوا انا اتجوزتها كمان ما علينا يلا لم هدومك ويلا من هنا عشا كل حاجه بقت بأسم فريده وتردتنا من البيت 
احمد: نعم 
سليم: ذي ما بقولك بقينا علي الحديده ولازم اعترفلك بحاجه كمان بس اما نخرج من هنا 
احمد: تمام هحضر هدومي ونروح البيت بتاعي 
سليم: تمام هستناك تحت 
انا حضرت هدومي  ولبست ونزلت لبابا عشان نمشي ونروح بيتي 
في البيت 
احمد بسخريه: كنت عوز اي بقا 
سليم بندم: انا اسف علي كل حاجه عملتها معاك اسف انتي في يوم قصرت معاك او زعلتك بس صدقني كنت بحاول اسعدك 
لان لا محمود صاحب وافي ولا حتي ملك تستاهل حبك ليها 
احمد بعصبيه وصوت عالي : ملكش دعوه بملك تاني انت مش عارف اي الحصلي من بعدها واكمل بدموع انا مبقتش عايش انا بشوفها في كل حته وبقيت مجنون وبمشي اكلم نفسي 
سليم بندم: انا اسف يابني بس ملك ما متتش كل دي كانت لعبه عليك من ملك ومحمود ووانا 
احمد بتعجب: لعبه 
سليم ايوه لعبه 
احمد: كنت بتلعب ببنك لدرجادي وصلت بيك الحقاره انك تأذيني وتشرح كل جسمي يأخي دا انا معدتش بعرف انام ولا اتحرك من كتر ان مفيش حتي في جسمي سليمه 
سليم بستغراب: مالو جسمك متقولش ان العمل في جسمك كدا كان من ضن ملك برضو انا متفقتش معاهم علي كدا 
احمد: لا بقا انت فهمني من الاول 
سليم: حاضر هحكيلك علي كل حاجه 
انا اختبرت ملك ولقيتها بتكرهك اوي وان هي كانت بس مخلياك تحبها عشان خاطر فلوسك وبس ولما انت قولتلها انك مش هتتجوزها وانها بنت واحد شغال عندنا 
كرهتك اكتر وبقت عوزه تنتقم منك وهي وصلها ان انا بكرهك. وعشان مش تأذيك انا روحت وعرضت عليها الخطه دي ان احنا نجننك بس لقيتها وفقت علي طول 
ومحمود كمان انضم لينا وكان عوز يأذيك اصلا بس معرفش ليه 
كنا بنلبس ملك ونخليها تدخل الفيله و تمش معاك في كل حته وبعدين تجري وتغير هدمها وتغير ملمحا عشان انت لو شوفتها متتعرفش عليها و بعدين كنا بنديك حبوب هلوسه عشان تتخيل الدم اما المرايه  ف كان  لزقيم حاجه علي المرايه عشان انت متشوفش نفسك واول ما انت رجعت لورا شيلنا الورقه دي بزرار عشان انت تشوف نفسك وتحس ان كل حاجه بقت طبعيه
اما بقا تشريح جسمك ده معرفش عنو حاجه ولله وهكلمهم قدام مكالمه جماعيه عشان تصدق وفعلا كلمهم 
سليم: ايوه يازفت انت وهي احنا متفقناش ان انتوم تشرحو جسم ابني كدا 
ملك بسخريه: عشان يحرم يتفشخر بنفسو ونكسر ام الغرور اللي هوا فيه وبعدين انت محررق كده ليه 
سليم: ها لا مفيش 
محمود: معلش ياسليم بيه بس ده كان انتقامي ليه 
سليم: طب سلام 
احمد سامع كل الكلام ده بزهول كل الناس بتكرهو حتي صاحب عمره عمل كده بقا هيتجنن 
خرجت وركبت العربيه ورحت عند محمود خبط علي الباب وفتحلي 
اول ما فتح قال 
محمود: اتفضل ياصحبي ولله منور 
احمد وهوا بيضربو بالبوكس في وشو: عاملت كده لي ياحيوان ياكلب  انا أذيتك في اي عوز تنتقم مني علي اي 
محمود بضحك: هههههه  خلاص انتقمت منك وخلتها تكرهك ههه
احمد بستغراب: هي مين دي 
محمود: ملك ملك صديقه الطفوله واول حب في حياتي عشت طول عمري بحبها واتمنا اني اتجوزها وفي الاخر سبتني عشانك انت وعشان وشكلك وعشان فلوسك بس خلاص الشكل انا شوهته وخلتها تكرهك وخليت فريده تمضي ابوك علي كل املاكو يعني كل حاجه بح 
احمد فضل يضرب فيه 
احمد: انت انسان مريض نفسي  هي شبهك ولازم تتعلجو عندكم نقص وسابو وخرج راح عند ملك
وصلت عند ملك بعد ما عرفت مكنها من بابا خبط علي الباب واول ما فتحت 
أحمد: اذيك ياملك 
ملك: انت انت عرفت مكاني منين 
أحمد: هنفضل نتكلم قدام البيت كده كتير مش هتقوليلي اتفضل ودخل علي جوا 
ملك: انت عرفت مكاني من مين 
احمد ببتسامه ساخره: من محمود
ملك بخوف: يعني انت عرفت كل حاجه  صدقني كان غصب عني انت كسرتني وغضبي عماني 
أحمد: ههههه عماكي تعرفي بجد انتي كنتي اكتر انسانه حبتها وكنت مستعد اتغير عشنها بس مكنش بأيدي ابويا اجبرني اني ابعد عنك عشان ميأذكيش وكنت بدور علي اي فرصه احكيلك الحقيقه من غير ما يعرف 
بس بس انصدمت اما عرفت انك بس كنتي بتبيني انك بتحبيني عشان فلوسي 
ملك بندم مزيف: لا لا انا بحبك انت وبس مش عشان فلوسك ولسه بحبك بس الانتقام عماني سمحني كان غصب عني 
احمد: خلاص معدش ينفع انتي مريضه زيو وهتبقو ليقين علي بعض وتكملو النقص العندكم مع بعض لكن بصراحه انا المعدش طايق اشوف وشك ياريت تسبوني في حالي بقا مش خدتو كل الفلوس مش شوهتولي جسمي بس كدا كفايه وسبها ومشي سافر اسكندريه يقعد هناك كام يوم وطلع قعد عند البحر 
ومريم كانت قاعده هي واخوتها برضو 
مريم لكريم: هروح اجيب ايس كريم واجي 
كريم: تمام 
روحت بس لقيت احمد قاعد علي البحر وبصلي بستغراب فكرتو جاي عشان يخدني طلعت اجري وهوا طلع ورايه
عند احمد
لقيتها هي بس مش عارف طلعت تجري ليه طلعت اجري ورها لحد مامسكتها 
احمد: بتجري مني ليه 
مريم بخوف: انت عوز مني اي 
احمد بستغراب: هعوز منك اي انتي خايفه ليه كدا
مريم: عشان انتوم عوزين تأذوني مش عرفه ليه 
احمد: احنا مين 🤨
مريم: انت وابوك 
احمد: متخفيش محدش هيأذيكي تاني خلاص 
مريم: المفروض ان انا اصدق صح 
احمد: ولله بجد محدش هيأذيكي انا مش جاي عشان اخدك انا كنت جاي هنا اقعد كام يوم ومعرفش ان انتم هنا اصلا 
مريم: خلاص همشي انا بقا 
احمد: هتمشي تروحي فين 
مريم بستغراب من تغيرو معها: هروح عند اخواتي 
احمد ببتسامه: ممكن اجي اقعد معاكم شويه 
مريم بشك: اشمعنا 
احمد: عادي هقعد مع خواتك شويه 
مريم: تعالي 
وراحو عند مراد وكريم: 
مراد قام وقف: انتي جايبه الواد ده هنا ليه 
احمد: الواد ومسكو من قفاه بهزار  انت عارف يالا انا اكبر منك ب قد اي 
مراد: لا مش عوز اعرف 
كريم: سيب يلا اخويا بدل مااعورك 
احمدفضل يضحك وساب مراد:خلاص خلاص الطيب احسن ياولاد عمي 
كريم:انت عوز اي مننا 
احمد:عادي عوز اقعد معاكم شويه تسمحلي ياخويا 
كريم:اتفضل ياخويا اقعد 
احمد:حاضر ياباشه 
احمد:انتو عايشين فين دلوقتي 
مريم بقلق:اشمعنا 
احمد:مالك يابت هكلكم يعني بسأل عادي 
مريم بسخريه:يعني انت مش عارف 
احمد بستغراب:هعرف منين يعني 
مريم:عند كريمه الابوك بعتها عشان تعمل علينا مسلسل رعب 
احمد بزهول:هوا عمل عليكم انتو كمان 
مريم بعدم فهم:يعني اي احنا كمان 
كريم بمقاطعه:مريم هنزل البحر انا ومراد 
مريم:ماشي 
وكملت كلام مع احمد
احمد حكلها علي كل حاجه 
مريم بشفقه:ياحرام بس تستاهل ولله عشان كنتي بتضربني لما كنت عندكم 
احمد:معلش اسف بس انتي الكنتي بتستفزيني ولله
مريم بضحك:عادي ياباشه ولا يهمك 
احمد بضحك:باشه 
بس سمعو صوت صويت وان في حد بيغرق وراحو يشوفو مين 

يتبع الفصل التاسع 9 عبر الرابط التالي: "رواية مريم كاملة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent