Ads by Google X

رواية مرارة الايام الفصل الثامن 8 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية مرارة الايام البارت الثامن 8 بقلم نور عصام

رواية مرارة الايام كاملة

رواية مرارة الايام الفصل الثامن 8

عطر. بغيظ منه ردت وقالت هنشوف يا ايهاب
ايهاب. خرج واتوعد لها
خيريه. ليه كدا بس يا بنتي
عطر. بحزن قالت قوليلي انتي يا ماما اعمل ايه
خيريه. منا فهمتك يا بنتي
عطر. يعني هو علشان غيران يعمل فيا كدا
خيريه. الغيره يا بنتي تعمل اكتر من كدا
عطر. لا يا ماما دي مش غيره ايهاب محبنيش لانو لو كان حبني كان اتعامل معايا باسلوب احسن من كدا وعلي الاقل كان فهمني براحه لكن اسلوبه بيقول انو عاوز يتخلص مني باي شكل واكيد ندمان علي جوازه منه بقلمي نور عصام 
خيريه. يعني ايه بقا
عطر. بقهر قالت يعني هو حس انو اتسرع وعلشان كدا ندمان وبيحاول يزهقني ويعاملني وحش
خيريه.  شكلك اتجننتي عالأخر وانا اللي بقول عليكي عاقله
عطر.  البركه ف الدكتور 
خيريه.  تفتكري هو لو ندمان ولا اتسرع زي ما بتقولي حد هيمنعه انو يسيبك
عطر. بصتلها
خيريه.  اعتقد لا لانو راجل ومحدش غصبه بالعكس اتجوزك عن رضي واقتناع واهم من دا كله حب وبصتلها وقالت اعتقد انو حبك وحبك قوي كمان بدليل انو اتجوزك من ورايا علشان يقنعني بعد كدا بس بعد ما يكون عمل اللي هو عاوزه وحطي قدام الامر والواقع 
عطر. بدموع طيب ليه كدا انا ذنبي ايه
خيريه منا قولتلك انو غيران
عطر. والعمل اسيبه كدا يعني دا محرج عليا ادخل اوضته
خيريه. معلش بكرا يهدي وكل شئ هيكون كويس باذن الله
عطر. يارب وبعدين قالتلها اعملك حاجه
خيريه. لا يا حبيبتي انا هنام شويه
عطر. باستها وقالت نامي يا خوخه قلبي
خيريه.  ابتسمت لها وطبطبت علي ايدها
جروب روايات بقلم نور عصام 
وبعد بعض الوقت
ايهاب. اتصل عليها
عطر. بلهفه حبيبي مالك انت كويس
ايهاب.  غمض عيونه واتنفس وبعدين قالها تعالي
عطر.  بفرحه حاضر يا عمري وبعد دقيقه خبطت عالباب واتفاجئت بشخصين واحد منهم مأذون للحظه اتهزت
ايهاب. بصلها واشفق عليها لكن عناده اتغلب عليه
عطر.  دموعها ف عيونها ووقفت متسمره مكانها
المأذون. راجعو نفسكو يا ابني
ايهاب. خلاص يامولانا احنا متفقين
عطر.  حاولت تستجمع قوتها وقالت علي ايه ياتري
ايهاب. عالطلاق طبعا
عطر. بس انا مش موافقه
ايهاب. عطررر
رواية مرارة الأيام بقلمي نور عصام
عطر. ايه يامولانا هو انا لازم اوافق علي طلبه غصب عني
المأذون. ربنا يهديكم يابنتي ياريت تراجعو نفسكم تاني
عطر.  طيب ممكن بعد اذن خضرتك ياسيدنا الشيخ اقعد مع جوزي شويه بس خمس دقايق
الماذون طبعا يابنتي حقك وخرج هو الشخص اللي معاه
ايهاب. افندم عاوزه ايه 
عطر. قربت منه وقالت عاوزه جوزي
ايهاب. معتقدش عاد بينا حاجه
عطر. بهدوء قالت مين قال كدا
ايهاب.  متعصبنيش ببردوك دا انا خلاص قررت
عطر. بس انا مش موافقه 
ايهاب. وانا مش عاوزك ف حياتي وحب يضغط عليها قالها بصراحه كدا انا كنت بحب واحده تانيه وناويت اتجوزها 
عطر.  تمام مفيش مشكله بس تخف وتقوم بالسلامه انت وماما ابقي اتجوزها وانا بخرج من حياتك انا بنت اصول ومقدرش اسيب جوزي وحماتي ف ظروف زي دي وامشي
ايهاب.  اتعصب منها وحب يضغط عليها اكتر قالها بنت اصول وبصلها بنظره هي فهمتها
عطر.  راجت وقعدت جنبه عالسرير وقالت مش معني مشيت من بيت اهلي وروحت قعدت مع شاب غريب عني ف بيته ابقي مش محترمه ولا بنت اصول لا طبعا دي ظروف وانا اتحطيت فيها وكان غصب عني وانت عارف كدا انا منكرش انو غلط ومكنش لازم اقعد معك ف بيت واحد لا وكمان يعتبر اوضه واحده بس اهو اللي حصل رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام وقعدت مع شاب مؤدب ومحترم وابن ناس وعلي خلق جايز يكون حظي او توفيق من ربنا وانا مؤمنه بالقدر والقسمه والنصيب ودا اللي حصل معنا لأن ربنا له حكمه ف كدا وبصتله بقوه وقالت وجوازي منك مش تسرع ولا كان تعويض عن واحده غايبه ولما رجعت رجع الماضي معها لا دا جواز ناتج عن حب واحترام حب اتولد بين قلبين ربنا جمعهم مع بعض علشان يكمل بطفل بينبض جوايا منك من الشخص اللي حبيته من قلبي واحترمته بوقفته جنبي ومساعدته ليا واهتمامه بيا بدون مقابل وبمرح قالت او جايز يكون وقتها كان ف دماغه مقابل الله اعلم
ايهاب. بصلها ومش مستوعب كلامها وخصوصا عن الطفل اللي بتتكلم عنه 
عطر.  مسكت ايده وحطتها علي بطنها وقالت لما عملنا الحادثه طبعا عملولي فحوصات وبرغم انو ما حصل بينا جماع إلا ليله واحده بس إلا انو ربنا كرمنا وحصل فيها حمل ودا اللي عرفته بعد التحاليل والاشعه هنا
ايهاب. افتكر لما كان داخل العمليات وحطت ايده علي بطنها وقالت ان شاء الله هترجعلنا بالف سلامه وافتكر وقتها انها بتتكلم عنها وعن امه 
عطر.  حبيبي دا كرم ربنا بينا انو جمعنا ببعض وعوضنا بابننا ربنا يخليه لينا ويجيبه بالسلامه
ايهاب.   بصلها 
عطر. اتنهدت وقالت خلاص يا ايهاب اللي انته عاوزه هيحصل مادام مصر علي رأيك بس انا بترجاك تخليني بس لحد ما انته وماما تقومو بالسلامه وبعدها صدقني انا اللي هبعد ومش هغصبك علي حاجه هخرج من حياتك نهائي بس ماما تتعافي انت عارف انها محتاجه رعايه واهتمام وبصتله بحزن وقالت انا عرفه انك مش محتاجني وعندك اللي يعوضك عني ويعملك كل شئ بس علشان خاطر ماما بجد صحتها تعبانه وانت عارف
ايهاب. تمام بس علشان ماما
عطر.  ماشي يا ايهاب اللي يريحك وقامت وقفت
ايهاب. التفت الناحيه التانيه
عطر. خرجت ومشيت بدون ما تتكلم مع حد 
المأذون.  دخل وقال خير يا ابني 
ايهاب. انا اسف يا مولانا اني جبت حضرتك عالفاضي
المأذون. متتأسف يا ابني ربنا يهدي انا مبسوط والله
ايهاب. بجد شكرا لحضرتك وخرج المأذون وقعد يفكر مع نفسه وكان فرحان بحمل عطر وقال لنفسه معقول كنت هغلط كدا وارمي ابني ومراتي اللي حبيتها من كل قلبي وبعدبن ف نفسه تاني قال خايف خايف عليها خايف تمل وتزهئ مش عاوز اربطها بيا وانا عارف اني هطول ف علاجي واتنهد وقال يااارب انت القوي قويني وصبرني
عطر. راحت عند حماتها وقعدت علي السرير المقابل لها ودموعها نزلت بعد وقت غفت ونامت 
وتاني يوم 
عطر.  بعد ما الدكتور طمنها علي امها وطمنتها علي ايهاب  قالت خوخه 
خيريه.  يانعم
روايات بقلم نور عصام
عطر. بفرحه قالتلها ياتري هتفرحي لو بقيتي تيتا عن قريب
خيريه.  فرحت ودقات قلبها ذادت 
عطر.  مسكت ايدها وقالتلها حبيبتي اهدي الله يخليكي انتي تعبانه ومش لازم اي مجهود لقلبك كدا حتي لو كان لفرح
خيريه.  حطت ايدها التانيه عليها وقالت انتي بتتكلمي بجد يا عطر قولي علطول
عطر. ببتسامه قالت ايوا 
خيريه.  بمداعبه بصتلها ورفعت حاجبها 
عطر.  ههههه لا لا متفهمنيش غلط والله ما حصل غير من يومين بعد خناقنا عالسفره بس بعد الحادثه عرفت 
خيريه.  اااه ياولاد الل
عطر. ههههه وباستها وقالت مبروك عليكي حفيدك ياخوخه
خيريه. ربنا يتملك علي خير حبيبتي وبعدين قالت ايهاب عرف ولا لسه 
عطر.  عرف لانو كان ناوي يطلقني
خيريه.  ايه
عطر.  سلامتك ياعمري اهدي محصلش حاجه
خيريه.  ايه اللي حصل من ابن المجانين دا 
عطر. بمرح قالت لو سمحتي يا خوخه مش تشتمي جوزي مش معني انك امه انا هسكتلك
خيريه.  هقوملك اضربك انجزي يابت ايه اللي حصل 
عطر. ولا حاجه جاب المأذون و........ بس ياستي
خيريه. يابن العبيطه 
عطر.  هههههه 
خيريه.  حبيبتي متزعليش منه هو بيحبك وخايف
عطر. قاطعتها وقالت عرفه وفاهمه وجهة نظره ومستحيل ازعل منه انا بس زعلت انو مش مديني فرصه اقف جنبه برغم انو يعرفني كويس وعارف اني مستحيل اسيبه
خيريه.  ربنا بخليكم لبعض حبيبتي 
عطر. ويخليكي لينا حبيبتي
وبعد مرور اسبوع
روايات بقلم نور عصام 
خرج ايهاب وامه من المشفي ورجعو عالبيت
عطر. كانت مرهقه جدا لانها دايما كانت بين ايهاب وامه برغم غضبه منها إلا انها كانت دايما تروح تطمن عليه وتمشي
خيريه.  حبيبتي انا الحمد لله كويسه وايهاب كمان ياريت تروحي تاخدي شاور وتنامي لانك بجد تعبانه ومحتاجه ترتاخي وخصوصا علشان البيبي
ايهاب. بصلها وعرف انها قالت لامه 
خيريه.  ايهاب عطر جهزت الاوضه اللي تحت جنب اوضي علشانك خليها توصلك وتطمن عليك وبعدين تروح ترتاح شويه علي ما الغدا يجهز 
ايهاب.  انا هروح لوحدي وكان قاعد علي كرسي متحرك وبعدين بصلها وقال تاني مره متقرريش عني
عطر. بهدوء قالت حاااضر وزئت الكرسي ودخلته وساعدته ينام عالسرير وبس قربت منه قوي دقات قلبه ذادت 
عطر. حست بيه قربت منه وباسته من شفايفه وبعدين قالت ارتاح شويه وبعدين بساعدك تاخد شاور
ايهاب.  غمض عيونه وقالها مش عاوز 
عطر.  بمرح علي راحتك وخرجت بقلمي نور عصام
ايهاب. اتنفس وبعدين قال اووف انا هتحمل قد ايه ف المرار دا وبعدين قال روحي اشيخه الله يحرقك عاللي عملاه فيه
رامز.  قابل عطر برا الاوضه بصلها 
عطر.  بصتله وعوجت بوئها ومشيت بدون اهتمام
رامز.  دخل وسمع ايهاب وهو بيشتمها قاله الله يحرقك قبلها انت مش شايف نفسك عامل ازاي وهي عندك  
ايهاب.   رامز 
رامز. ااه يا خويا رامز اللي اتجوزت من وراه وقرب عليه وسلم وبعدين قاله بقا ياواطي تتجوز من غير ما تقول لاخوك وكمان موزه عليها لسان عاوز قطعه
ايهاب.  اتلم يالا
رامز.  ياعم انت مشفتش عملت فيا ايه 
ايهاب.  عملت ايه 
رامز.  قفلت الباب ف وشي بنت المجانين
ايهاب.   ههههههه تستاهل علشان لسانك دا 
رامز.   عموما الف مبروك واستلقي وعدك بقا من خالتك 
ايهاب.  ربنا يستر وقعدو يرغو مع بعض
وبعد شويه وصلت 
نجلاء ومعها بنتها ريهام
خيريه.  اهلا وسهلا نورتو والله 
ريهام.  ازيك يا خالتو حمدلله علي سلامتكم
خيريه.  الله يسلمك يا هومه
نجلاء.  بقا كدا يا خيريه تعملي عمليه وابنك يعمل حادثه ومحدش يقولي ايه نسيتي ان ليكي اخت ولا ايه
خيريه.  اهدي بس كدا واقعدي خدي نفسك
نجلاء.  اهدي بقا كدا يا خيريه والله انا زعلانه منك
خيريه.   حقك عليا بس والله غصب عني
عطر.  كانت نازله عالسلم وشافتهم
نجلاء.  انتو جبتو ممرضه ولا ايه يا خيريه
خيريه   لا ابدا
نجلاء.  اومال مين دي
عطر. كانت وصلتهم وقالت السلام عليكم
خيريه.  تعالي ياعطر وقالت دي عطر مرات ايهاب
نجلاء.  يامصبتي مين
خيريه.  مرات ايهاب يا نجلاء
نجلاء.   بزعل امته دا حصل
خيريه.  من فتره كدا
نجلاء.  يعني ابنك يتجوز وانتي متقوليش
خيريه.  النصيب يا نجلاء ومنقدرش نمنع القدر
نجلاء.   بغضب قالت طيب وبنتي
خيريه.   قالت ل عطر دي نحلاء اختي ودي ريهام بنتها
عطر.  اهلا يا طنط ازيك
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
نجلاء.  بأرف قالت اهلا بالعقربه اللي سحبت ابن اختي واتجوزته بدون علم اهله
عطر.  بهدوء قالت الله يبارك فيكي يا خالتي
نجلاء.  اتغاظت من برودها وقالت مشالله وشك حلو عليهم ابن اختي عمل حادثه واختي عملت عمليه ف قلبها
عطر.  بصت لحماتها وقالت ماما هروح اشوف ايهاب
خيريه.  اومئت بعيونها
عطر.  خبطت ودخلت
رامز.  بصلها وقال اهلا بمرات اخويا
عطر. بغيظ منه ومن امه قالت بأرف قالت اهلا ياخويا
رامز.  ليه الوش الخشب دا يا ريري
عطر.  اسمي عطر وياريت متقولوش خالص
رامز.  ليه بس يا رورو دا احنا هنتقابل كتير بعد كدا
عطر.  بغيظ فيه قالت ليه إن شاء الله تحفه ف بيتنا هشوفها كل مادخل واخرج
رامز.  لا اناا
ايهاب.  قاطعه وقال عطر دا رامز ابن خالتي   
عطر.  اها اللي قاعده برا تندب انك اتجوزت
رامز.  قال ..
ياتري رامز قال ايه وايه رد فعل عطر 
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent