Ads by Google X

رواية مريم الفصل التاسع 9 بقلم رقية حسين

الصفحة الرئيسية

رواية مريم البارت التاسع 9 بقلم رقية حسين

رواية مريم كاملة

رواية مريم الفصل التاسع 9

بس سمعو صوت صويت وان في حد بيغرق 
احمد 
قام ونا قومت وراه بس اتصدمت لما لقيت اخويا كريم بيغرق ومراد بيحول يسعدو احمد قلع التيشرت ونزل جري وخرج كريم ومراد من المايه وقعد يضغط علي صدر كريم عشان يخرج المايه الشربها 
وفاق كريم ونا فضلت حضنه وعماله بعيط 
احمد بشفقه: خلاص يامريم هيبقا كويس  تعالو معايه الشقه دلوقتي يرتاح شويه ومترحوش عند الاسمها كريمه دي تاني 
مريم: تمام  يلا 
احمد اخدهم بالعربيه ورح الشقه بتاعتو 
دخل كريم ومراد في اوضه و مريم في اوضه وراح علي اضته وتعب جامد 
دخل كان كل الجروح اللي في جسمه بتجيب دم من المايه المالحه  دخل اخد شور وفضل تحت المايه عشان خاطر ميحسش بالألم 
عند مريم قعدت تدور علي حاجه تتاكل عشان خوتها مأكلوش من الصبح راحت تعرف احمد انها هتنزل تشتري اكل وراجعه بس دخلت ملقتش حد في الاوضه وجت تخرج سمعت باب الحمام بيتفتح 
وكان خارج احمد ولابس بنطلون بس 
مريم بخوف: اي كل الدم اللي علي جسمك ده 
 احمد بتعب : لا مفيش دي جروح بسيطه ونزفت دم اما جه عليها مايه مالحه 
مريم: بس دي جسم كله عوز حد يطهرلك الجروح دي 
احمد: خلاص انا معايه علبة اسعفات وهطهر الجروح  متشغليش بالك انتي جايه ليه كنتي عوزه حاجه 
مريم برتباك: كنت بس هقولك اني هنزل اجيب اكل لاخواتي عشان مأكلوش حاجه من الصبح 
احمد: مش هينفع تنزلي دلوقتي انا اصلا نازل اشتري اكل للبيت عشان لسه جاي أنهارده ومفيش اي اكل هنا 
مريم بخوف عليه: لا بس انت تعبان خليك هنا هنزل انا معلش وممكن اصحي خواتي اخدهم معايه 
احمد ببتسامه: لا مفيش داعي انا بس هعقم الجروح وانزل انا ونتي علي طول 
مريم ببتسامه: تمام 
وجت تخرج بس لقيته مش عارف يعقم باقي جسمه وبيتألم ومش عارف يطول الباقي وجسمه عرق اوي 
مريم: اسعدك في حاجه 
احمد بتعب: لا انا خلاص هخلص اهو 
مريم لقيتو بيحاول ومش عارف
مريم ببكسوف
قلتلو هحاول اسعدك استنا 
بس عشان مينفعش تلمسو  بقت تديلو الحاجه وهوا يعمل وتساعدو في المناطق اللي مش بيعرف يوصلها خلصو ولفتلو شاش علي الجروح ولبس التيشرت ونزل معها 
نزلو واشترو اكل كتير 
وفضلو يتمشو شويه 
وبعدين وهما مشين شافت واحد قاعد بيبيع ذره قالت لاحمد ثواني هروح اجيب لينا 
احمد:لا استني انتي هنا ونا هجيب وراح جاب اتنين ليهم وجاب كمان لمراد وكريم:بس قعدو شويه عند البحر يكلو الذره وكانو عملين يرغو مع بعض وكل واحد مستريحه لتاني 
احمد:وبس ياستي وده كان سبب الشرب والسهر الانا كنت فيه 
مريم بزعل:طلعت حياتك انت كمان مأساه زيي انا واخواتي 
احمد ببتسامه: بس خلاص بطلت شرب وسهر كنت بعمل كدا عشان في الاخر ناس متستهلش كنت بأذي نفسي عشانهم بس خلاص هعيش لنفسي ومعدش حد هيهمني لأن كل الناس غداره 
مريم:مش كل الناس كدا علي فكره في ناس كويسه كتير وبيحبو يعملو خير ما تفقدش الامل دور علي شريكة حياتك يمكن هي تقدر تعوضك عن الراح وصدقني كل دي حكمه من ربنا عشان يختبرك وفي الاخر هتلاقي حد بيهم كلهم بس انت اصبر وارجع قرب من ربنا تاني لان محدش هينفعك في الكون ده كلو قدو صلي وانت هترتاح وهتحس ان كل مشكلك اتحلت  
أحمد ارتاح لكلمها واخد وعد بينو وبين نفسو انو اكيد وعمره ما هيقطع الصلاه تاني وان هيحول ميعملش حاجه تغضب ربنا
احمد:كلامك حلو اوي وصعب انو يخرج من طفله زيك 
 مريم بغضب طفولي:انا مش طفله انا كبيره علي فكره انا عندي16سنه 
احمد ببتسامه: خلاص يأنسه خلاص 
مريم:انا لو طفله كنت زماني عماله العب دلوقتي بس انا عشت سن اكبر من سني وبقيت ام لمراد وكريم وماشاء الله ربتهم تربيه وسخه 
احمد بضحك:حصل لسه كان بيقولي سيب اخويا لحسن اعورك
مريم بضحك:تربيتي 
احمد بضحك هوا الاخر:تربيه وسخه 
روحو البيت ومريم دخلت صحت خوتها عشان  يكلو 
وقعدو هما الأربعه ياكلو  في وسط هزار ومرح 
في مكان تاني عند خال مريم 
مجهول2:ونا عوز اتجوزها
مجهول: مش هجوزهالك مكنت بقولك تتجوزها اما كنت عندنا قعت تقول لا 
مجهول2 بخبث: اصلها كانت صغيره واحلوت اوي 
((((طبعا احنا عرفين مين دول بس مش هنروح نقول 😂 نرجع لروايه)) 
مجهول 1:بس يازباله مش هتتجوزها 
مجهول رقم 2:هتجوزها وهتشوف 
عند مريم واحمد 😉
قعدو يتفرجو علي فيلم ومراد وكريم نامو ومفضلش غير احمد ومريم 
مريم: ياعم متغير الرعب ده وجيب كارتون 
احمد: بت اسمعي ونتي سكته 
مريم: لا هات كارتون 
احمد بعند: مش هجيب مش عجبك خشي نامي وخدي خواتك دول 
وبعد شويه 
مريم بفرحه شايف بقا اسبونج بوب ده صوتو هيتغير دلوقتي 
احمد: ولله تصدقي بصحيح تعرفي قنوات كرتون تانيه ولا هي دي بس 
مريم: لالا هات CNجاحده هتلاقي عليها فتيات القوه اقلب بسرعه 
احمد : حاضر ياختي وفضلو سهرنين لحد ما انهار نور وبعدين التمين نامو 
في صباح يوم جديد واحداث جديده 
احمد صحي علي صوت خبط الباب 
احمد: اووووووف في حد يجي لحد دلوقتي 
قام احمد لقا مريم وخوتها نيمين غطاهم وراح يشوف مين علي الباب 
فتح الباب ولقا واحد ميعرفوش 
احمد بزهق: مين حضرتك 
الولد : انا مازن ابن خال نور وخطيبها 
احمد بستغراب:  خطيبها!!!
يتبع الفصل العاشر 10 عبر الرابط التالي: "رواية مريم كاملة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent