رواية احببتها رغما عني البارت التاسع 9 بقلم شروق والي
رواية احببتها رغما عني الفصل التاسع 9
في صباح يوم جديد
عند سمر
سناء : قومي ي بت. عشان الشغل
سمر : طب خمس دقائق بس وهقوم
سناء : نجيب شروق منين هي الي كانت بتقدر عليكي
سمر بعد ان قامت : هرن اطمن عليها
سناء: مينفعش لسه الناس نايمه
سمر: هبقي ارن عليها وانا في الشركه
سناء: حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي سماح
قامت واتوضت وصلت وفطرت وذهبت الي الشركه
في قصر ادم
قام وكل وكلعادة. وصل ليليان الكليه
ادم : اسر جاي انهاردة مكنش فاضي امبارح كان كتب كتاب جاسر
ليليان :مين
ادم: شروق. صحبتك
ليليان : بجد. ازاي ده حصل وامته. ومحدش قلي لي
ادم : هبقي اقولك بعدين. يلا هتاخري علي المحاضرة. لما تخلصي رني عليا
ليليان : ماشي
ادم : وبعدين هما كلهم هياجو عندنا بليل
ليليان : بجد
ادم :اه. يلا سلام
ليليان :سلام
وذهبت الي المحاضرة
في قصر جاسر
في غرفة جاسر
بعد ان قامت من النوم
شروق : اي ده انا فين
بعد كده اتذكرت كل الي حصل امبارح شافت جاسر نايم
حلو اووي وهو نايم
ياااا لو كان حبني مكنتش اتجوزت ب الطريقه دي
قامت شروق من النوم واتوضت وصلت
قام جاسر من النوم. لقي شروق بتصلي
جاسر في نفسه : دا انا عمري ما صليت
ذهب الي الحمام وخرج
لقي شروق
جاسر :صباح الخير
شروق : صباح النور
جاسر :عامله اي
شروق :كويسه
جاسر : طب ينفع نتكلم مع بعض
شروق :اه
جاسر :بصي انا متجوزتكيش عشان انقذك انا كنت جاي اتقدملك امبارح. بس سمر حكت لادم وادم رن عليا
شروق :شكرا لحضرتك
جاسر :شكلك هتغلبيني اسمي جاسر والله
شروق :ماشي ي جاسر
جاسر : تصدقي ان اسمي حلو اووي
شروق اتكسفت اصبحت وجنتيها شبه الفراولة
جاسر : بحبك ي فرولتي
شروق : ميلت راسها وبان عليها الزعل
جاسر : رفع راسها ب يديه
جاسر : طلاما انا موجود راسك متنزلش الارض ا نا والله بحبك من لما شوفتك في المطعم
ومش هلمسك الا لما اعملك فرح يليق بيكي. ي فرولتي
شروق دمعت
جاسر : حضنها جامد مش عاوز اشوف دموعك تاني
شروق :ماشي
جاسر :يلا عشان نفطر
شروق : يلا
جاسر مسك ايدها ونزل
شروق :طب سيب ايدي
جاسر : اسكتي
شروق بكسوف :سيب ايدي بقا ي جاسر
جاسر :موافق بس ادوق الفروالة
شروق بكسوف:وقد فهمت مقصده انت قليل الادب علي فكرة
جاسر : هو انتي لسه شوفتي حاجه
نزل بيها تحت عند السفرة
جاسر :صباح الخير
اسر :صباح النور
اسر : ازيك ي شروق
شروق : الحمد لله
اسر :اي رايك نبقي اصحاب
شروق ماشي
جاسر بغضب : ما تخف يالا
اسر : وانا عملت اي
جاسر :مش عارف عملت اي. اعرفك ي عني
اسر :خلاص ي عم انا راجل داخل علي جواز وانت مشاء الله ايدك تقيلة زي ايد ادم ههه
شروق :هههههههه
جاسر بغضب : لم نفسك ي اسر
هنروح عند ادم انهاردة بليل
اسر خلص اكل
اسر:طب هتروح الشركه
جاسر :لا
اسر : عشان تستفرد ب البت
جاسر:امشي من قدامي ي اسر
اسر : سبتهالك ي خويا اشبع بيها
هنروح المول انا وشروق
شروق :ليه
جاسر :عشان نشتري لبس ليكي. خلصي اكل وجهزي نفسك
شروق : منا عندي لبس
جاسر:سمعتي انا قولت اي
شروق :ماشي
في الشركه
ادم: هي اخرت لي كده. بس اما تاجي بس
طرقت سمر الباب
ادم :ادخل
اخرتي لي كده
سمر :الطريق كان زحمه
ادم بغضب :تطلعي بدري
سمر : حاضر ي فندم
ادم :اتفضلي علي شغلك
ذهبت سمر الي مكتبها. وبدأت في الشغل
ادم في سره : انا لي كلمتها كده اكيد زعلت هعتذرلها
طب واعتذر لي هي الي اخرت .
في القصر
جاسر : يلا ي شروق جهزي نفسك
شروق :حاضر
بعد شوية.
شروق :انا جهزت
جاسر :اي القمر ده
شروق بكسوف :يلا بقا
وذهبو الي المول
اشترو لبس وعادو الي القصر
خلصت سمر شغل طرقت باب مكتب ادم
سمر :دق دق
ادم :ادخلي
سمر : خلصت ينفع امشي
ادم :لا
سمر :لي
ادم :عشان جيتي متاخرة انهاردة
قعدت سمر اكتر من ساعه
سمر :كل المواظفين مشو
ادم : ماشي امشي
ذهبت سمر الي بيتها
وذهب ادم الي الكليه ليحضر ليليان
بعد شوية وصلو القصر
ادم :اجهزي عشان جايين يتعشو هنا انهاردة
ليليان :ماشي
عند جاسر
جاسر : يلا ي شروق
شروق : حاضر جايه
خرجت شروق من غرفه الملابس
جاسر : اي القمر ده
شروق بكسوف :جاسر
جاسر :قلبه
شروق :يلا عشان نمشي ليليان وحشتني
جاسر :يلا ختي
نزلو تحت
جاسر : يلا ي عريس
اسر : يلا
وذهبو الي قصر ادم
دخلو القصر
اسر : وحشتني ي دومي
ادم بغضب مصتنع :معندناش بنات للجواز
اسر : لا وحيات عيالك
ادم : هروح انادي ليليان
ذهب ادم الي ليليان
طرق الباب
ليليان :ادخل
ادم :يلا ي حبيبتي
ليليان بكسوف :يلا
نزلو تحت
اسر بسرحان :قمر
جاسر : مش وقتو ادم هينفخك
سلمت ليليان عليهم
ادم :يلا عشان الاكل
وذهبو الي السفرة
ونسيبهم ياكلو. ونروح ل سمر
ذهبت سمر الي البيت بعد مخلصت شغل
سمر :ازيكم ي اهل الدار
سناء: الله يسلمك ي روح امك
سمر : عاملة اي ي نبع الحنان
سناء : عامله محشي ورق عنب
سمر : طب عاوزة اكل همووت من الجوع ي ولية
سناء : ما تغوري تاكلي
سمر : مش بقولك انتي مش امي
سناء : ضربتها ب ابو وردة
سمر :مجاش فيا وطلعت لسانها
سناء :صبرني ي رب
نروح عند ادم
بعد انتهاء الاكل
جاسر : يسعدنا ويشرفنا. اننا نطلب ايد الانسه ليليان
ادم : موافق بس رأي ليليان
ادم : هاا موافقه
ليليان :بكسوف. اه
اسر : هننزل نجيب الشبكه بكرا
ادم ماشي
شروق وليليان قضو وقتا جميلا مع بعض.
جاسر :يلا ي شروق عشان نمشي
شروق ودعت ليليان وذهبت مع جاسر واسر
ذهبو الي القصر وكل واحد ذهب الي غرفته
في غرفه جاسر
جاسر بتمثيل : اه ضهري وجعني اووي
شروق بخضه : مالك
جاسر :ضهري وجعني من الكنبة
شروق : خلاص نان انت علي السرير وانا هنام علي الكنبه
جاسر : لا هتنامي معايا علي السرير عشان ضهرك هيوجعك من الكنبة
شروق : لا
جاسر : خلاص هنام علي الكنبة
شروق :خلاص هنام معاك بس هنحط مخدة
جاسر : ماشي
بعد شوية غطت شروق في نوم عميق
بعد ان تاكد جاسر انها نامت. سحبها الي احضانه
جاسر: حلوة اووي وانتي نايمة ي فرولتي طبع قبله علي وجنتيها
وغط في نوم عميق
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببتها رغما عني" اضغط على أسم الرواية