Ads by Google X

رواية عودة الملاك الفصل التاسع 9 - ميسون عبدالمجيد

الصفحة الرئيسية

رواية عودة الملاك البارت التاسع 9 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عودة الملاك كاملة

رواية عودة الملاك الفصل التاسع 9

وقفنا لما عبدو اعترف لسيف بالحقيقة
خرجو كلهم لما سمعو حاجة وقعت
لقيو ملاك وقعه علي الارض وكمان فازة كبيرة وقعه
عبير جريت عليها:مالك ي قلبي مالك
ملأ بتبصلها بشرود ومش بتتكلم
عبددو قعد جنبها مسك وشها بحنان:مالك ي قلب بابا حصلك ايه
ملاك بصتله بسخرية:بابا!!!!!!
عبددو وعبير بصولها بأرتباك محدش قادر يتكلم وسيف عمال يبص لملاك نظرات غير مفهومه
مالك حاولت تستجمع قوتها:قولي انك كنت بتضحك علي سيف قول انك انت بابا بجد قول
عبدو حضنها:ي عمري ي انا ابوكي ومسحيل شئ يتغير
ملاك بجدية:لا مش عيزاك تعطف عليا عيزاك تقول الحقيقة احلف ان الكلام دا مكنش بجد
عبدو بصلها بحزن وحط وشه في الارض
ملاك بانهيار:لاااا لاااا متعملش كدة مش بعد العمر دا كله حياتي كلها تطلع كذب لااااا قول انك بتهزر
عبدو عنيه اتملت دموع
عبير حضنت ملاك:ي حبيبتي انت بنتنا من اول يوم اتولدتي فيه أنتي مش متخيلة احنا لو كنا خلفنا بنت بجد مكناش هنحبها كدة
ملاك بتسمعهم وهي دموعها بتنزل حثا انها في كابوث ومش قدرة تفوق منه مهما عيطت وصرخت بردو مش قدرة تفوق
عبير بتقومها:قومي ي قلبي ارتاحي دلوقت
سيف بحدة:مش هتتحرك وانا عايز افهم كل حاجة دلوقت ازاي انا معرفش حاجة زي دي عايش عمري كله في كذبه مع وحدة كنت فاكرها اختي وطلعت جايبنها من الزبالة ويا عالم تكون هي كانت متفقة معاكم اني معرفش
وهوب قلم من عبدالحميد نزل علي وش سيف
صدمه وصمت عم المكان
سيف بيبص لباباه بصدمه وعتاب بعد العمر دا كله يضربه بالقلم
سيف عنيه احمرت من كتر غضبه
سيف حاطت ايده مكان القلم:بتضربني ي بابا بتضربني بعد العمر دا كله
عبدالمجيد بحدة:واديك بالجذمه كمان ولا عشان بقيت راجل وطلعلك شنب اخاف منك مدام بتكذبني انا ووالدتك ي حيوان
سيف بعنين حادة:تمام تمام اوي ي بابا
سيف خرج واخد مفاتيح عربيته ونزل والغضب مالي عنيه ركب عربيته واتحرك
ملاك لسة وقفة وعبير وخداها في حضنها ودموعها مش بتبطل
عبير بحزن ودموع:تعالي ي قلبي ارتاحي دلوقت
ملاك ملهاش أي رد بقيت زي الجماد
عبير دخلتها اوضتها نيمتها وقفلت عليها وخرجت
ملأ قامت من علي السرير وراحت عند درج قفلاه بالمفتاح وخرجت منه اللبوم كبير وفتحته
كان مليان صور من يوم ما اتولدة ليها مع عبير وعبدو وسيف وصور لجميع مراحل حياتهم لغاية حفلة التخرج مع كل صورة دموعها كانت بتنزل علي الصور وبتمسحهم معقول بعد العمر دا كله ٢٥ سنه كذب تطلع عايشه مع ناس مش اهلها جيبنها من الزباله طب وحبها ليها هتتقبل تعيش معاهم ازاي بعد كدة هتقدر تنطق كلمة بابا ماما هتتعامل مع سيف ازاي بعد ما طلع مش اخوها
اضطرت تهرب من افكارها بالنوم
اما برا
عبير بعياط:سيف مش بيرد ي عبدو والعمل
عبدو بغضب:وانا مالي بيه
عبير بذهول:مالك بيه دا ابنك ي عبدو ابنك
عبدو بحدة:صحيح ابني بس مترباش بيرفع صوتي عليا وعليكي وبيتهمنا بالكذب خليه يتربي
عبير دموعها نزلت
مر يومين علي نفس الحال
ملاك في اوضتها مش بتخرج قفلة تليفونها وكل ما تفتكر اللي حصل تنام عشان تهرب من الواقع  وسيف لسة مظهرش ملاك قلقانه عليه اضطرت تتصل بصحبه ايمن ودا اقرب صديق ليه قلها علي مكانه وهي قررت ترحله
وكمان سليم عمال يرن عليها وقلقان جدا وياسين وباسل وادهم في المانيا عشان بيعمل العمليه
في يوم ملاك صحيت وقررت لازم تعرف كل حاجة وكمان تعرف مين اهلها إللي رموها في الزبالة
ملاك بصا لنفسها في المرايا: لأ ي ملاك متضعفيش لازم تتشجعي عشان تعرفي الحقيقة وكمان تعرفي مين اهلك اللي رموكي في الزبالة
دمعه نزلت منها مسحتها بقوة مصطنعه لكن هي من جواها مدمرة
خرجت برا الاوضة وكانت لبسه بنطلون جينز عليه جاكيت نبيتي
لقيت عبير وعبدو قعدين علي السفرة حطين الفطار قدمهم لكن محدش بياكل
بصتلهم بحزن لاول مرة مش هتحضنهم وتقلهم سلام ي ماما سلام ي بابا
بعد مرور عدة دقائق
ملأ حاولت تطلع صوتها:انا انا راحة مشوار وجيا
عبير بحزن:راحة فين ي قلبي
ملاك بعنين مليانه دموع:قلت مشوار عن اذنكم
خرجت وقفلت الباب بسرعة قبل ما عنيها تخونها وتعيط
ركبت عربية وطول الوقت مخها مش واقف عن التفكير عمالة تفكر ازاي هتقابل سيف بعد العمر كل هتقلبه بس مش هيكون سيف اخوها اللي اول ما بتشوفو بتحضنو هيكون سيف ابن الناس اللي جابوها من الزبالة قد ايه الكلمه دي عمالة تتكرر في مخها
واخيرا وصلت العنوان اللي ادهلها ايمن كانت عمارة تجلها عشر ادوار افتكرت انو قلها الدور الرابع شقة رقم تمنيه
طلعت ومع كل سلمه نبضات قلبها كانت بتعلي واخيرا وصلت قدام الشقة اخدة نفسها بتوتر وبعد وقت قدرت انها تخبطت
بعد وقت قصير اوكرة الباب بدات تفتح وكانت بتتمني الارض تنشق وتبلعها
فتح سيف وكان باين عليه انو لسا صاحي لابس بنطلون وتيشرت وشعره متبهدل وقالب وشه لانه لسا صاحي
سيف بيفرك في عنيه بنوم وهو بيفتح الباب:مين
ملاك بصتله لأ اراديا ارتسمت علي وشها ابتسامه خفيفة بس دارتها بسرعة
قد ايه كان واحشها صوته الهادي شكله القمر ومعاملته ليها وكل حاجة في كانت وحشاها
ملأ بارتباك:احم احم اناا
سيف اول ما سمع صوتها حث ان قلبو وقف عن النبض مش مصدق خلال اليومين دول كان مفقتدها جدا مفتقد هزرها وضحكها جنانها اللي بيجي بعد الساعه اتناشر طفولتها وكل حاجة فيها كانت وحشاه
سيف بتوتر:م م مملاك
ملاك حولت تستجمع قوتها:ايه مش هدخلني
سيف بيبصلها بقلق
سيغ بعد عن الباب عشان ملاك تدخل
ملأ دخلت وكانت شقة جميلة اوي بسيطه مفروشة بفرش هادي وحلو وشيك ومكنتش كبيرة اوي متسوطة
ملاك قربت من كرسي تقعد عليه بعد ما شالت اللبس اللي مرمي
ملاك بلوية بق:طبعا مش لاقي حد ينضفلك
سيف بضيق:جيا لي ي ملاك
ملاك:شكرا والله هشرب أي حاجة
سيف بصلها بضيق
ملاك:لا بس استقبالك حلو اوي لي اختتتك
سيف بصلها:بس أنتي مش اختي ولا انا اخوكي كل حاجة طلعت كذب انتي جيا ومتطصنعه البرود والا مبلاه وكان مفيش حاجة حصلت لكن من جواكي حزن وكلام كتير اوي
ملأ بصتله بحزن قد ايه بيحبها قد ايه بيفهمها من نظرة
ملاك قعدة:هتفضل قاعد في الشقة اللي الله واعلم مصدرها دي
حبيت اساله دي شقة مين بس بشياكة
سيف بنرفزة:هو ايه هو اللي الله واعلم مصدرها ايه دي شقتي وانا مشتريها
ملاك غصب عنها ابتسمت
سيف بصلها بغيظ:هتفضلي بردو توقعيني في الكلام
ملاك بحزن:ارجع ي سيف لممما سكتت بحزن ارجع لمامتك وباباك هما محتاجين دلوقت
سيف بضيق:مش هرجع دلوقت
ملاك بحزن شديد:ارجع وصدقني من اول يوم هترجع فيه مش هتلاقيني موجودة دا بيتك انت
سيف بغضب وحدة:انتي لو خرجتي برا البيت دا مش هخلي بابا وماما يشوفوني تاني
ملاك بصتله بحزن وحطت وشها في الارض
سيف مد ايده رفع وشها بحنان:ملاك انا بحبك ديما بحث الاحساس دا وكنت بفضل اغضب من نفسي ازاي احب اختي ازاي بس دلوقت انتي طلعتي مش اختي انا بجد بحبك مش عارف ازاي بعد ٢٥ سنه عيشين مع بعض علي اساس اننا اخوات وكل دا طلع كذب بس كل اللي أعرفه إني بحبك
ملاك بصاله بحزن وحب وفرحه ومشاعر كتير طلع هو كمان بيحبها مش هي بس اللي بتحبه مكنتش عرفة ترد تقول ايه قررت انها تمشي
ملاك وصلت عند الباب بصت لسيف:سيف ارجع احنا كلنا محتاجينك
وقفلت الباب ونزلت بسرعة مردتش تركب فضلت انها تتمشي يمكن الهوا ينسيها
فونها كان عمال يرن
ملاك طلعته بغضب:اووف مين الزنان دا
ولقيت رقم سليم الجيار
ملاك ضربت راسها:ي ربي نسيت اني كنت هقابله
ملاك جمعت صوتها وردت
ملاك:احمم اللو ي دكتور سليم
سليم بحزن ولهفه:اللو ي ملاك ي حبيبتي عمله ايه
ملاك بذهول وعدم فهم:نعم هو حضرتك بتكلمني كدة ازاي
سليم:خلاص مبقاش في وقت انا لازم اقبلك دلوقت عايزك في موضوع مهم
ملاك بضيق:لازم مينفعش يتأجل
سليم بحزن: لأ ارجوكي دلوقت حالا
ملاك بضيق: تمام انا جيا في الطريق
سليم قفل معاها واخد نفسه بأرتباك
كمال بحزن:بردو مصمم
سليم بحزن وشوق:مبقتش قادر استحمل ي كمال مش قادر
بعد وقت ملاك وصلت الڤلة خبطت وفتحتلها دادا كريمه وقالتلها ان سليم مستنيها في المكتب
ملاك اخدة نفسها بتوتر ودخلت وقفلت الباب ومكنش في غيرهم في المكتب
سليم اول ما شفها مقدرش يتماسك قرب منها واخدها في حضنه بشد لدرجة انها حثت ان ضلوعها هتتكسر من ضمه ليها وكانت مصدومه جدا ومفيش أي شعور
ملاك حاولت تبعده:هو في ايه وازاي حضرتك تحضني كدة
سليم قرب منها:وحشتيني اوي ي بنتي وحشتيني ٢٥ سنه عمري ما شفتك غير مرة وحدة بس
ملاك بتحاول تستوعب:لالا لحظة حضرتك بتقول ايه
سليم بحزن:بقول ان انا ابوكي الحقيقي ي قلبي انا ابوكي صدقيني
ملاك عقلها وقف عن التفكير حثا ان مخها  هينفجر مش قدرة تستوعب كلامه
ملاك:لا لحظة ممكن تفهمني انت بتقول ايه
سليم بحزن:انتي بنتي أنتي توؤم ياسين من اول يوم شفتك في لقيتك صورة من ورد مامتك اخدة منك شعرة وعملت تحليل 
 D N A وطلع مطابق بنسبة ٩٩ ٪ي قلبي انا ابوكي صدقيني
ملاك بصدمه:انت متخيل بتقول ايه ها متخيل بعد العمر دا كله راجل غريب يجي يقولي أنتي بنتي وانا اصدق كدة عادي
سليم جري علي المكتبه فتحه واخد ظرف
سليم:خدي اهو تحليل ال  D N A  اهو اقريه وشوفيه
ملاك اخدته منه وبدات تقرأ وعنيها اتملت دموع ومصدومه جدا حثا من كتر الصدمات اللي بتاخدها هتموت
ملاك لسة مش قدرة تستوعب:لالا لحظة هو دا تهريج صح
سليم مش قادر يرد
ملاك قربت منه:رد عليا فهمني اييييه داااااا
سليم بحزن:صدقيني أنتي بنتي والله
ملاك:مهي المصيبة ان لازم اصدق المهم بعني انت ابويا اللي رماني في الزبالة اكيد لا صح ايوا رد
سليم بص في الارض بحزن شديد
ملاك رفعت راسه بصدمه:بصلي هنا واتكلم
سليم بحزن:اهدي وانا هفهمك كل حاجة بس اهدي
ملأ بنرفزة:انا هديا احكي وخلصني
سليم بحزن:من ٢٥ سنه ورد والدتك الحقيقة كانت حامل في توؤم اللي هو أنتي وياسين وكان طول الحمل كويسه ومفيهاش حاجة جت يوم الولادة كنت خايف عليها أوي لاني كنت بعشقها اللي عرفهوني الدكاترة يوميها ان ورد ولدة ياسين الاول بعدها جت عندك وقالو حالتها خطر ولازم نضحي بحد انا من حبي ليها قررت مضحيش بحياتها
ملاك قاطعته بدموع: مش لازم تقولها كدة ممكن تقول ضحيت بيكي 
سليم بحزن:صدقيني انا كنت بحبها اوي وكنت لسة مشفتكيش وأي حد مكاني كان هيعمل كدة
ملاك بحدة:اتفضل كمل
سليم بحزن:يوميها الدكتور خرج وقال للاسف الام اتوفت بسبب الطفلة والطفلة عاشت انا مكنتش عارف اعمل مكنتش متخيل ان ورد تسبني واحنا لسة في بداية حياتنا كدة
ملاك بعنين حادة:وبعدين
سليم بحزن وكسرة:بعدها الدكتور خرجك ليا و...
قطع كلامه مش قادر يكمل
ملاك بصوت عالي وغضب:اكملك انا مكنتش قادر تصدق ان مراتك وحبيبتك ماتت وبسبب مين بسبب بنتها مع ان دا كله قضاء وقدر بس انت لا ازاي هتقدر تسبني عايشة قدامك وانا كنت السبب في موت مراتك حبيبتك قمت رمتني في الزبالة صح 
اكملت بدموع وقهر:طب ليييه انا ذنبي ايه تعمل معايا كدة وانا لسة بشوف الدنيا ليه تعمل كدة ترمي بنتك ضناك في الزبالة انت مستحيل تكون اب مستحيل
وسابته وخرجت بسرعة وهو خرج وراها
سليم بحزن ولهفه:ملاك استني انا لسة مخلصتش كلامي
ملاك بحدة:بس انا خلصت ي دكتور سليم
فونها رن وكان عبدالحميد
ملاك ردت وكانت حبسا دموعها بالعافيه
ملاك:اللو ايوا ي بابا اديني جيا ي حبيبي متخفش عليا انا بحبك اوي ي بابا
عبدو قفل معاها واستغرب لهجتها جدا
وسليم بيبص لملاك بحزن وكسرة
ملاك بعنين حادة:سلام ي دكتور سليم
فاتن كانت جيا من النادي
فاتن بضيق وغرور:ايه دا ايه اللي جايب البتاعه دي عندنا تاني
سليم بحدة:فاااتن
ملاك:لالا استني حضرتك انا عندي لسان وبعرف لرد بصي ي مدام انا مش هنزل لمستوي حد اقل مني ومش وحدة زيك عشان اتجوزت واحد زي سليم الجيار هتشوف نفسها علي خلق الله أنتي الله واعلم كنتي اي قبل ما يتجوزك
ملاك مدتهاش فرصة ترد وخرجت من الفلة بسرعة جدا وسمحت لدموعها تنزل
فضلت تمشي في الشوارع وهي عمالة تعيط نفسها تصحي من الكابوس الوحش دا لكن للاسف
واخيرا وصلت بيتها ودخلت علي طول علي اوضتها كانها بتهرب من عبدو وعبير
بعد كانت ملاك قعدة في اوضتها علي السرير وضمها جسمها كله واخدة وضع الجنين وبتعيط
الباب خبط مأخدتش بالها
دخل عبدو براحة وقعد جنبها علي السرير واخدها في حضنه
عبدو بحزن: وبعدين هتفضلي حبسا نفسك هنا كدة بقالك تلات ايام علي كدة كدة مش هينفع لازم استسلمي للامر الواقع ولا هتفضلي تهربي طول عمرك
ملاك بدموع:قلي ان دا كابوس وهصحي منه قولي كدة انا بجد مش متخيله
عبدو بصلها وعنيه اتملت دموع علي حلها
عبدو رفع وشها: طب بصيلي كدة دكتورة ملاك عبدالحميد ايوب متوطيش راسها أبدا
ملاك ابتسمت بحزن
عبدالمجيد بأبتسامة:طب بصي هنتكلم بجد شوية دلوقت انتي عرفتي انك مش بنتنا ودا نصيبك في الدنيا هتغيري حكمة ربنا
ملاك بدموع:طب ليه ليه مقلتوليش الكلام دا من زمان ليه
عبدالحميد حضنها:لان بنتنا بنتنا من اول يوم جيتي علي الدنيا ودي حقيقة محدش هيقدر يغيرها خلاص سيبك من الماضي وكان مفيش حاجة حصلت انتي بنتي وبنت عبير ومحدش يقدر يقول غير كدة
ملاك حضنته:انا بحبك اوي بجد انت اعظم اب
عبدو حضنها
عبدو بأبتسامة:طب يلا تعالي عشان تاكلي
ملاك: لا خلاص هنام دلوقت وبكرا نفطر سوا
عبدو باس رأسها: ماشي ي عمري تصبحي علي خير
ملاك بحب:وانت من اهل الخير
عبدو خرج وقفل الباب وملاك اتنفست بحزن مقدرتش تقوله علي ان سليم الحيار يبقي باباها
هربت من افكارها بالنوم كالعادة
_______________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد يملأه كثير من الأحداث
ملاك صحيت عندهت عزيمه اخدة شاور ولبست بنطلون جينز عليه تيشرت ابيض وجاكيت بيبي بلو وكوتشي ابيض وخرجت 
ملاك بأبتسامة:صباح الخير
الاتنين بأبتسامة:صباح الفل
عبير:راحة فين ي حبيبتي
ملاك: المستشفي
بعد وقت ملاك قامت وكانت مشيا
عبير بحزن:ملاك متعرفيش عن سيف حاجة
ملاك بأبتسامة حزينه:هيرجع وعد هيرجع
ملاك خرجت واتصلت بعائشة
بعد وقت وصلت ملاك وعائشة المستشفي ودخلو
وكانت عائشة لبسه فستان اسود منقوش بورد سموني ولبسه طرحة سيموني وشوز سيموني كانت قمر اوي
وكان ياسين وباسل ويحيي وقفين مع بعض وبصين لملف
ملاك فرحت جدا انهم رجعو بس فرحت كا دكاترة لكن نسيت انهم اخواتها
عائشه ضربتها في كتفها
عائشه بهمس:عايزة تفهميني ان الابطال دول اخواتك
ملاك افتكرت وهزت رأسها بسخرية
عائشه بهمس:بت بت جوزيني حد مهم اللاهي تنستري
ملاك بصتلها وضحكت:بصي ادهم دا بيحب مراته الله يرحمها مستحيل يبصلك
عائشه:اممم ادي واحد
ملاك:ياسين دا مش بيطيق يبص لنفسه في المرايا عرفة لو عاش لوحدة في المجرة دي كلها هيتخانق مع نفسه
عائشه بضيق:اممم وادي التاني
ملاك:ويحيي اصغر منك بتلات سنين
عائشه بغيظ:وبعدين
ملاك ضحكت:كدا متبقاش غير باسل وهو اكتر واحد مناسب ليكي مخه غبي زيك بظبط ومش بيفكر وهايف زيك بظبط
عائشه بغرور:شكرا شكرا كفاية مدح فيا
ملاك بصتلها وضحكت
ياسين رفع وشه بالصدفة لقي ملاك بصلها وابتسم مكنش يعرف انو هيشتاق ليها كدة
ملاك قربت منهم
ملاك بارتباك:احم حمدالله علي سلامتكم
التلاته:الله يسلمك
باسل بيبص لعائشة
ياسين بيعدل وشه:خليك في الكشف يابا الكشف
كلهم ضحكو وعائشة اتكسفت جداا
ملاك افتكرت:صحيح فين ادهم ولا نسيتوه في اللمانيا
يحيي ضحك:لأ في الجنينه تحت
ملاك بلهفه:طب والعمليه
ياسين بأبتسامة:نجحت ورجع يمشب
ملاك فرحت جدا بس اللي صدمها ان ياسين بصلها وابتسم
ملاك:احم طب هروح اشوف ادهم
ملاك مشيت واتبقي يحيي وباسل وياسين وعائشه
باسل لسة مركز مع عائشة
ياسين برفعة حاجب:ببعدين طيب متركيز مع اهلي عشان نخلص
عائشه اتكسفت اوي
يحيي ضحك:بقلك ايه ي ياسين تعالي اوريك حاجة مهمه
ياسين مشي مع يحيي
ياسين:في ايه ياد
يحيي:مفيش أي فهم خالص خلي الواد يسبل للبنت براحته
ياسين بصله وضحك ومشيو هما الاتنين
اتبقي باسل وعائشه هما الاتنين مكسوفين جدا
باسل قطع الصمت
باسل بأرتباك:احم تحبي نشرب حاجة في العمليات احم قصدي الكافتيريا
عائشه ضحكت برقة:تمام
مشيو هما الاتنين
اما ملاك خرجت الجنينه لقيت ادهم قاعد ومازن قاعد علي رجله وماسك ايده ومتبت فيها كانه بيقله اياك تسبني مرة تاني
ملاك قربت منهم وكانت وراهم
مازن بطفولة وحب:ياااه ي بابا انت وحشتني اوي اوي
ادهم حضنه:وانت كمان ي قلب بابا واديني معاك ومش هسيبك تاني ابدا
مازن بطفولة:طب انت رجعلتي طب ماما مش هترجع
ادهم حاول يتماسك:هو مش انا معاك خلاص ماما راحت عند ربنا ومش هنشفها تاني احنا ندعلها وبس ماشي
مازن بحزن:ماشي
ملاك من وراهم:اممم كويس ان مأكلتش الشوكلت اللي جيباها
مازن خرج من حضن ادهم
مازن بفرحة:ملاك وحشتيني اوي
وجري عليها حضنها
ملاك شالته وقربت قعدة جنب ادهم
ادهم بأبتسامة واستغراب:انتي تعرفي ابني منين
ملاك لمازن:هه بيقلك تعرفي ابني
مازن بغرور:ملوكتي صحبتي من زمان اوي
ادهم ابتسم
ملاك:بص خد الشوكلت القمر اللي زيك دي
مازه حضنها بحب
ملاك لادهم: حمدالله على سلامتك
ادهم بأبتسامة:الله يسلمك
بعد مرور عدة سعات
ملاك كانت لبسا البالطو وبتتمشي في المستشفي
عند ياسين خرج من العمليات
سارة بلفه وخوف:هااا طمني ي دكتور محمد كويس صح ها قولي
ياسين بحزن شديد: البقاء لله
سارة اتصدمت:هه لالا انت بتهزر محمد قلك تعمل كدة عشان تخضني صح ايوا اكيد
ياسين بحزن شديد:انا بجد اسف مقدرناش نعمله أي حاجة مش متمسك بالحياة ولو بنسبة واحد في الميا
سارة بأنهيار:يعني اييييه محمد مااااات لااااا مستحيل لاااا انت بتخرف
ياسين بحزن: اهدي
سارة بتضربه في سدره:انت بتقول ايه اهدي ازاي هاااا ازاي
ياسين كان باصصلها بحزن وهي عماله تهز في
ملاك كانت معدية بالصدفه شافتهم كدة جريت عليهم
ملاك بتبعد سارة:بس بس اهدي براحة حصل ايه
سارة بتفقد الوعي:لالا محمد مش مااات مش ماااات
وهوب وقعت علي الارض بس ايد ياسين كانت اسرع ولحقها
ياسين بصوت عالي:هاتو تروووولي بسرعة
وفعلا جم واخدو سارة
ياسين قعد علي كرسي وحط راسه بين كفوفه بحزن
ملاك قربت منه:مالك حصل ايه
ياسين لاول مرة دموعه تخونه وينهار قدام حد كدة
ياسين بدموع:انا انا مليش ذنب في موته انا لاول مره مريض يموت وانا بعمله العمليه والله ما ليا ذنب
ملاك اخدته في حضنها بحنان:بس بس اهدي طيب
ياسين بلوم:انا السبب انا السبب
ملاك بحزن:ازاي بس انت عملتله حاجة غلط اديته بنج زيادة
ياسين: لأ والله
ملاك:اديته حقنه غلط أوي أي حاجة
ياسين بحزن:لالا انا كنت بتعامل معاه بمنتهي الدقة
ملاك بتهديه:خلاص انت ملكش ذنب اهدي صدقني دا نصيبه وكان لازم يشوفه
ياسين عمال يعيط
في خارج المستشفى
عائشه:ايه دا بندقيه بتعمل ايه هنا
سيف بضيق: أنتي بتنيلي ايه هنا
عائشه:جيا مع ملاك
سيف:وهي فين
عائشه:ملاك في الدور الخامس 
سيف سابها وطلع
عند ملاك
ملاك لسة قعدة وياسين بيحاول يهدي ويمسح دموعه ولسه قاعد في حضن ملاك
ملاك بحزن:خلاص بقي اهدي عشان خاطري
سيف بصدمه وغضب:ملاااااك
ملاك اتنفضت من مكانها وياسين قام وقف
ملاك قربت منه:سيف اهدي ووطي صوتك
سيف بنرفزة:اهدي ووطي صوتي وانا شايفك قعدة واخدة راجل غريب في حضنك
ياسين بغضب:اللزم حدودك واحترم نفسك
سيف بغضب اكثر: انت ملكش دعوه ومتدخلش في حاجة متخصكش انطقي مين الافندي اللي كنتي حضناه
ملاك بغضب:دا يبقي اخويا
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent