Ads by Google X

رواية مرارة الايام الفصل التاسع 9 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية مرارة الايام البارت التاسع 9 بقلم نور عصام

رواية مرارة الايام كاملة

رواية مرارة الايام الفصل التاسع 9

رامز.  قال تندب ليه ان شاء الله وعلشان ايه يعني
عطر.  والله روح اسألها وكمان ياريت تخليها تبعد عني
رامز.  وانتي مالك
عطر. اها اصل انا الزوجه اللي وشها وحش علي جوزها وحماتها وياحرام تعبتهم وكنت هجيب اجلهم
رامز.  اهدي يا عطر هي بس ا
ايهاب. قال مالك يا عطر محصلش حاجه لدا كله يعني
عطر. بصتله وزعلت من رده برغم انو فاهمها
ايهاب.  انتي كنتي جايه عاوزه حاجه
عطر. بزعل كنت جايه اشوفك لو محتاج حاجه اعملهالك و
ريهام. دخلت قبل تكمل كلامها وراحت علي ايهاب وبجرئه وعند ف عطر قالت حبيبي ازيك عامل ايه يارب اللي يكرهك
عطر.  بعند فيها قالت المفروض تقولي يارب انتي وهو لأ هو مش حبيبك بردو وتتمنيلو الصحه والعافيه وتتحملي انتي عنه ولا انا غلطانه يااا قطه
ريهام. طبعا حبيبي وغالي عندي
عطر. بصت ل ايهاب علشان يتكلم
ايهاب.  فهم نظرتها وقال نورتي ياريهام
ريهام.  سلامتك ياروحي ايه اللي حصلك كدا مره واحده 
ايهاب.  قضاء ربنا
ريهام. ونعم بالله بس بردو متنكرش انو ف ناس وشها وحش عليك وياريت عليك لوحدك
رامز.  قال ريهااام
ريهام.  هو انا قولت حاجه ولا هو بنزعل من الحقيقه
رامز.  ممكن تسكتي
نجلاء. دخلت وقالت وتسكت ليه ابن خالتها وخايفه عليه وراحت عليه وقالت ازيك يا حبيبي
روايات بقلم نور عصام 
ايهاب. الحمد لله يا خالتي 
نجلاء.  بصت ل عطر بأرف وقالت ممكن ياااا انتي
عطر. بصتلها 
نجلاء.  معلش مش فاكره اسمك بس ممكن تروحي تعملي حاجه نشربها علي ما اتكلم مع ابن اختي شويه
عطر.  رفعت قامتها لفوق وقالت البيت بيتك يا خالتي وانتي مش غريبة واللي حابه تشربيه اتفضلي اعمليه وبصت ل ريهام وقالت او خلي اسمها ايه دي تعمله معلش اصلي نسيت اسمها وخرجت وسابتهم 
رامز. ايه يا ماما اللي قولتيه دا 
نجلاء.  عجبك كدا يا ايهاب ردها عليا
ريهام.  معلش يا ماما واحدة قليلة الذوق
ايهاب.  يعني هي قليلة الذوق وتصرفكم هو اللي كويس 
نجلاء. بقا كدا يا ايهاب انت مشوفتش هي عملت ايه فينا برا
ايهاب.  دي مراتي يا خالتي وكرامتها من كرامتي ودا بيتها ومينفعش حد يهينها فيه 
نجلاء.  ماشي يا ابن اختي وبصت ل بنتها
ريهام.  قربت منه وقالت هوبا
رامز. فهم امه واخته وقالهم ياريت يا ماما نقوم نمشي ونسيبهم يرتاحو لانهم بجد محتاجين الراحه 
نجلاء.  واحنا يعني اللي هنقل راحتهم
رامز. قام وقف وقال الف سلامه عليك ايهاب وان شاء الله هجيلك تاني وطمني دايما 
ايهاب.  تسلم يا غالي بقلمي نور عصام 
رامز. يلا يا ماما
نجلاء. اتغاظت من فعل ابنها بس احرجت من تصرفه ومش عرفه تعمل ايه سلمت علي ايهاب وخرجو
خيريه.  ليه كدا يا نجلاء انتو لحقتو تقعدو
رامز. معلش يا خالتي انتو تعبانين واكيد هنيجي تاني
خيريه. طيب استنو نتعشا سوا
رامز. علشان بابا لوحده يا خالتي وانتي عرفه انو تعبان وسلمو عليها وخرجو 
في الطريق 
نجلاء.  ايه بقا اللي حضرتك عملته دا 
رامز. كل شئ قسمه ونصيب يا ماما وملوش لزوم تعملي اي تصرف تاني يزعل حد ايهاب اتجوز وخلاص وبص لاخته وقالها حبيبتي انتي حلوه وزي القمر والف واحد يتمناكي
ريهام.  اومئت بعيونها لكن زعلانه
نجلاء. يعني نسيب حتة بت زي دي تضحك علي خالتك وابنها وتاكل عقلهم انت مشوفتش بيتكلمو عنها ازاي 
رامز.  بص لاخته وقال ماما الموضوع انتهي وياريت متفتحهوش تاني منعا للمشاكل
في بيت ايهاب
خيريه.  انتي زعلانه ليه دلوقتي هو ورد عنك واعتقد سمعتي بنفسك وانتي قاعده معايا دا غير ردك عليهم
عطر.  عيطت
خيريه.  طبطبت عليها وقالت كدا هتزعليني منك وبصتلها وقالت بمرح عوزاني ازعل وانا تعبانه واموت
عطر.  بعد الشر عنك يا ماما ربنا يخليكي لينا
ايهاب.  ف اوضته بيحاول يقوم من السرير يقعد عالكرسي بس للاسف مش عارف حاول مره تانيه ومفيش فايده وللاسف وقع عالارض
عطر.  سمعت الصوت جريت عليه لقته ف الارض قالت حبيبي مالك وقربت عليه وقالت ليه مانديت عليا وبتحاول تقومه رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
ايهاب. زعل علي حاله ومن زعله ما حس بنفسه وزئها بقوه عنه وقالها اياك تلمسيني ابعدي عني 
عطر.  زعلت من تصرفه وقامت راحت عليه مره تانيه ومسكته غصب عنه وساعدته وقعدته عالكرسي 
ايهاب. قالها قسما بالله لو شوفتك هنا تاني قدامي ما هتعرفي هعمل فيكي ايه غوري من وشي وإياك تدخلي اوضتي مره تانيه وإلا هطلقك والمره دي مفهاش رجعه
خيريه.  كانت داخله وسمعت كلامه
عطر.  عيطت وخرجت من غير ما تتكلم
ايهاب. حط ايده علي دماغه 
خيريه. قعدت عالسرير قدامه وقالت هي ذنبها ايه حرام عليك تحرق قلبها معاك بتصرفاتك دي هي مراتك ومن حقك انها تساعدك مادام تعبان وخصوصا انها مش ممانعه وبتحبك
ايهاب.  لو سمحتي يا ماما سبيني لوحدي 
خيريه.  بكرا تندم يا ايهاب وخرجت 
ايهاب.  قعد زعلان من تصرفه لكن بيفكر ف عجزه
عطر.  راحت اوضتها وعيطت بحرقة قلب وقالت هو انا مش مكتوبلي اخرج من المرار اللي انا فيه دا هفضل فيه لحد امته كل يوم اقول خلاص الدنيا ضحكتلي وللاسف ترجعني للمرارتها من تاني بشكل اسوأ من اللي قبله 
خيريه.  اتصلت عليها علشام تنزل 
عطر. مسحت دموعها وقالت حاضر يا ماما نزله اهو وفعلا
خيريه.  ضمتها لحضنها وراضتها وقالتلها تتحمل شويه وان شاء الله كل شئ هيكون بخير بس يتعافي
عطر. اتنهد وقالت يارب واهتمت عطر ب حماتها وكل شئي يلزمها ومتابعتها للدكتور وتهتم بكل شئ يخص ايهاب لكن مش بتدخل اوضته بقلمي نور عصام
وبعد مرور اسبوع
ايهاب.  قاعد ف اوضته وباب الاوضه مفتوح وعيونه بتدور عليها بس للاسف مش شايفها
خيريه.  راحت وقعدت معاه ولاحظت نظراته قالت لما انت هتتجنن عليها كدا ليه بتزعلها
ايهاب.  انا ولا هتجنن عليها ولا بفكر اصلا فيها
خيريه.  طيب عينك بقا اللي بتدور عليها دي قولها اهدي لانها مش موجوده ف البيت 
ايهاب. بصلها وعيونه سألتها راحت فين 
امه.  فهمته قالت راحت الجامعه تعمل تأجيل للامتحانات وكمان تشوف الاجازه بتاعتك
ايهاب.  انا كلمت زمايلي ومش محتاج منها حاجه 
امه.  ايوا بس لسه الاجازه ما اتوافق عليها لاننا ف امتحانات وعطر اخدت الاشعه بتاعتك وراحت علشان تتم الاجازه 
ايهاب.  بصلها وسكت 
امه.  براحه عليها هي متستهلش منك كدا وكمان راعي انها حامل وبتتعب كتير دي احيانا تنام معايا من خوفها وقلها عليا وانا زهقت منها انا تطلع اوضتها علشان ترتاح
ايهاب.  ماما انا جايز افضل طول عمري عاجز مش
امه. قاطعته وقالت ربنا كريم وف أمل ومع العلاج الطبيعي هتبقي كويس باذن الله ولو محتاج تسافر برا ايه المشكله 
ايهاب.  طول ما انا هنا يا ماما حاسس انو ف أمل لكن لو حاولت وفشلت صدقيني هدمر 
امه.  خلي ايمانك بربنا كبير
ايهاب. ونعم بالله الكريم 
وبعد بعض الوقت 
عطر. رجعت ومادخلت عنده 
ايهاب. لمحها ولسه هينادي عليها 
عطر.  رمت شنطتها والحاجه اللي معها وجريت عالحمام ترجع وكانت دايخه
ايهاب.  قلقان لما شافها 
امه.  مالك يا ايهاب
ايهاب. عطر رجعت وشكلها تعبان وجريت تقريبا بترجع 
امه. طيب انا هقوم اشوفها 
ايهاب.  خليكي يا ماما انتي تعبامه وانا هنادي داده وقال داده فاطمه داده فاطمه
فاطمه.  نعم يا ابني 
ايهاب.  اهدي يا خالتي مفيش،حاجه بس كنت بسال علي عطر شوفتها بتجري كدا ومالحقت اكلمها 
خيريه.  شوفيها يا فاطمه مالها ولا اقولك خديني عندها
فاطمه.  متقلقوش هي بس دايخه وبترجع ودا من الحمل شئ طبيعي بس ترتاح شويه بتكون كويسه 
خيريه.  برزو هقوم واشوفها 
ايهاب.  بص لامه 
خيريه.  متقلقش هطمنك
عطر.  غسلت وخرجت والميه بتنقط من وشها وباين عليها الارهاق وراحت قعدت جنب خيريه
خيريها.  حبيبتي مالك وبصت ل فاطمه وقالت هاتي فوطه وفعلا جبتها نشفت لها وشها من الميه وطبطبت عليها وقالت لازم تروحي لدكتوره شكلك تعبان وانتي مش بتريحي نفسك لازم متابعه وخصوصا يا بنتي وانتي ف الشهور الاولي 
عطر.  بتعب ان شاء الله يا ماما 
خيريه.  فاطمه جهزي الغدا علشان عطر
عطر.  ايهاب اخباره ايه 
خيريه.  الحمد لله كويس وبعدين قالت ايه رأيك ندخلي تشوفيه وتطمني بنفسك عليه 
عطر.  لا يا ماما هو اهني وحلف عليا ما ا ادخل اوضته وإلا بيطلقني وكفايه انو زئني وما وخاف عليا وانا حامل 
روايات بقلم نور عصام 
خيريه.  معلش يا حبيبتي اعذريه
عطر.  بدموع قالت وانا مين يعذرني محدش،حاسس بالنار اللي جوايا محدش،حاسس بالمرار اللي انا عايشه فيه وبصتلها وقالت هو طلب يبعدني عنه وانا هنفذله اللي هو عاوزه وكمان لو مش بقلمي نور عصام عاوزني خالص مفيش مشكله انا ممكن امشي لاني بجد تعبت وخلاص مش قادره اتحمل اكتر من كدا
خيريه   حسه بوجعها اخدتها ف حضنها وطبطبت عليها وقالتلها اهدي يا حبيبتي فتره وهتعدي 
عطر.  انا مستعده اعيش خدامه تحت رجليه لاني بحبه وعاوزه اكمل حياتي معاه ومع ابننا بس للاسف هو مش مديني فرصه وانا بجد نفسيتي تعبانه ومش هقدر اتحمل فخلينا كدا لحد ما نشوف القدر مخبلينا ايه 
خيريه.  كل خير ان شاء الله 
عطر.  ماما اكلتي واخدتي دواكي 
خيريه.  الحمد لله 
عطر.  انا أسفه اني ما سألت اول مادخلت غصب عني والله حقك عليا سامحيني حبيبتي
خيريه.  ابتسمت وقالت ربنا بقومك بالسلامه حبيبتي
عطر.  طيب لو مش محتاجه حاجه مني انا هطلع انام لاني تعبانه ومحتاجه ارتاح
خيريه.  استني كلي الاول
عطر. مليش نفس وقامت وقات 
خيريه.  ليه كدا يا بنتي حرام عليكي لازم تاكلي انتي مش لوحدك بقلمي نور عصام 
عطر.  معلش يا ماما خليني علي راحتي وطلعت
ايهاب.  قاعد ف اوضته والباب مفتوح وسمع مل كلامها وحزنها وقهرتها علي حالها
امه.  راحت لعنده وقالت شوفت اخرة عمايلك وصلتها لأيه
ايهاب.  مارد عليها
عطر.  طلعت اوضتها وقررت انا خلاص مش هتتعامل نهائي مع ايهاب وحتي مش هتحاول تسأل عنه
وبعد مرور شهر ونص
ايهاب.  راح لدكتور وفك الجبس ولكن رجليه محتاجه علاج طبيعي لمده طويله رجع البيت وقال لامه عن حالته
عطر.  بس شافت عربيته طلعت فوق علشان ما تتقابل معه
ايهاب.  سأل امه عليها
خيريه.  طلعت ترتاح
ايهاب.  ترتاح ولا مش عاوزه تشوفني
امه.  انت اللي طلبت وهي نفذت متلومهاش بقا
ايهاب.  بغضب قال ماشي يا ماما مادام هي اختارت البعد يبقي لازم تبعد فعلا
خيريه.   انت اتجننت
ايهاب.   خلاص يا ماما انا قررت اننا ..
توقعاتكم ايهاب ناوي علي ايه
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent