Ads by Google X

رواية حب طفولتي الفصل الخامس والأخير بقلم مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب طفولتي البارت الخامس والأخير بقلم مريم حسن

رواية حب طفولتي كاملة

رواية حب طفولتي الفصل الخامس والأخير

_ وقفنا البارت اللي فات لما..
فريدة بعصبية وبزعيق : ايييههه كل شوية فريدة فريدة متعمليش كذا لا متلبسيش كذا اي الهباب اللي انتي حطاة ف وشك دا اي الخرا لبسك دا غيري دا اعملي دا متعمليش دا كل شوية عمال تتحكم فيا ونا بنفز وبعمل اللي يرضيك زي الهبلة بس انك تتحكم فيا وف حياتي تاني لاااااا ي سليم لاااا وملكش دعوة ب حياتي انت فاهم اتخطب ولا احب ولا انشالله حتي اموت انت ملكش فية خليك ف حالك انااا نفسي افهم انت لية بتعمل كداااا 
سليم بعصبية = عشاان أأنا بحبك
فريدة وفتحت بوقها ومصدوم : ايييهه انت قولت ايهه ؟ مسمعتش 
سليم = لا سمعتي سمعتي ان قولت ان بحبك بحبك جدا من واحنا صغيرين كنت بشوف ف عنيكي اد اية انتي بتحبيني كنت بشوف لهفتك وخوفك عليا متفتكريش ان مكنتش واخد بالي من كل دا لا كنت واخد بالي اكيد انا مش غبي عشان ماخدش بالي من اهتمامك بيا ولا قلقك وخوفك عليا فاكرة؟ فاكرة يوم نتيجة الثانوية العامة كنتي خايفة وقلقانة عليا خايفة لمجبش مجموع كويس مكنتيش خايفة علي نفسك انا فاكر اليوم دا كويس فاكر تفاصيل كتير حلوة كنت بشوف فيها اد ايهه انتي بتحبيني كنت كل مرة تعملي اي حاجة عشاني حتي لو تافهه بتخليني احبك كل يوم اكتر من اللي قبلو انا بحبك جدا ي فريدة 
فريدة بعياط ومش مصدقة كل الكلام اللي سليم قالو : طب ومقولتليش لية من بدري 
سليم = عشان مكنش ينفع كنا هنخسر بعض ك مرتبطين و كصحاب وكولاد خالة كمان انا كنت ناوي اقولك يوم م اتقدملك يوم التخرج بتاعنا بس الظاهر كدة ان طلعت غلطان ف ان لما تخيلت او حسيت انك بتحبيني زي منا بحبك طلعت كل دا ونا بتخيل بس طلعتي بتحبي زياد 
فريدة كانت بتعيط وهيا بتسمع كلامة وراحت حضنتة جااامد : انا كمان علي فكره انا كمان بحبك اوووييي 
سليم اول م سمع اعترافها بحبها لية حضنها جامد 
سليم فضل حاضن فريدة لحد م هديت من العياااط 
فريدة وهيا بتبعد عن سليم ومكسوفة : احم انا اسفة 
سليم = في حد بيتكسف من جوزو يغبية 
فريدة بضحك : جوزو ؟
سليم = احم اهه منا قررت ان هنتجوز خلاص 
فريدة : امممم سبني افكر 
سليم بغمزة = يجدع 
فريدة بضحك : سسلليييممم 
سليم = قلبوووو 
فريدة بجدية :  احم وحبيبة ؟! مش كنت خلاص خطوبتكو اخر الاسبوع 
سليم = تؤتؤ خطوبتنا 
فريدة بعدم فهم : خطوبتنا ؟ خطوبتنا ازاي مش فهمة 
سليم وحط ايدة علي وسط فريدة = يعني يست بصراحة كدا دي كانت لعبة مني وقعدت اتحيل علي حبيبة عشان توافق تلعب معايا اللعبة دي ونقنعك ان بنحب بعض يمكن تغيري ولا تتلحلحي بس لا طلعتي استرونج وامن يبت 😉 
فريدة : لعبة ، لعبة ازاي مش فهمة 
سليم = بصي يستي 
Flash back....
 حبيبة : اييهه لا طبعا يسليم انا استحالة اعمل كدا فريدة صحبتي ونا لا يمكن اخون ثقتها فيا 
سليم = يحبيبة انتي غبية لية هو انا بقولك هحبك بجد وهتجوزك انا بقولك هنعمل مقلب صغير كدا علي فريدة يمكن تتلحلح شوية 
حبيبة : ومتروحش تقولها لية انك بتحبها هااا 
سليم = عشان الصراحة كدا خايف خايف متكونش بتحبني وساعتها لو قولتلها ان بحبها وهيا مش بتحبني هيبقي شكلي وحش فهمة خصوصا ان سمعتها وهيا بتكلم هنا ف الفون وبتقولها ان خايفة تعترف للشخص اللي بتحبو ان هيا بتحبو "ميعرفش ان هو الشخص دا والله الرجالة دول اغبية 😂"
حبيبة بتوتر : يسليم مهووو أأا مش عارفة بجد 
سليم = بصي مش هغصب عليكي حاجة بص فكري انا بس عاوز اتأكد اذا هيا بتحبني ولا لا وهخطبها انتي متعرفيش بحب فريدة اد اية والله من واحنا صغيرين 
حبيبة : احمم تمام انا موافقة بس لو خسرت فريدة هتبقي انت المسؤل 
سليم = عيب عليكي يحبوبيي 
فريدة بغباء ورفعت حاجبها : حبوبك ؟
سليم مسك خدودها = يختي بطة 
حبيبة : قوم من هنا يسليم كتك القرف 
سليم = باايي ي حبوبيي 
 Back.
فريدة : يااالهووووااايي ايي دااا م كنا اعترفنا لبعض من الاول لية اللفة دي كلها 
سليم = وانتي هتتخطبي بقي ل زياد باشا لية 
فريدة : هااا احم اصلا مفيش خطوبة 
سليم = دا بجد ؟
فريدة : ااهه والله انا وابية زياد مش هنتخطب لان اصلا مبنحبش بعض هو اخويا الكبير وانا اختة الصغيرة زي هنا بالظبط " فريدة تبقي بنت خال هنا وزياد وهنا تبقي صحبة فريدة جداا " 
اصلا ابية زياد خاطب هو بس دا كان اتفاق م بينا عشان يخليك تتلحلح بردو زي منت كمان كنت عاوزني اتلحلح يحبيبي 
سليم = يولاد الاييهه ماشي ي زياد ماشي مع انو كان عارف ان بحبك يعني 
فريدة : ابيه زياد ؟ كان عارف انك بتحبني طب ازاي هو مقاليش حاجة زي كدا 
سليم = مش عااارففف بس يمكن عشان قولتلو ميقولكيش عشان كنت شاكك انك بتحبيني ولا لا 
فريدة : يمكن 
..........................
عدي الوقت بسرعة فريدة وسليم خلصو امتحانات وجهه يوم التخرج واستلمو الشهاداات بتاعتهم ، سليم كان عامل ل فريدة بارتي وكان عازم كل صحابهم وطبعا جايب مامتة ومامت فريدة لان يوم التخرج كان نفسو يوم عيد ميلاد فريدة 
سليم : طبعا يجماعهه بالمناسبة دي حاابب نحتفل سوا اول حاجة ب عيد ميلاد ديدا وراح مديها هدية عيد ميلادها وهيا فرحت اوي وكانت مبسوطة جدا بالسربرايز الجميلة دي 
فريدة = سلييم انا بحبك انا بحبك اوي بجد انت مش متخيل بحبك ازاي
سليم بص ف عيونها وقال : انا بحبك اكتر يقلب سليم 
سليم وبص للموجودين ف البارتي تاني : وتاني مفجأة ان حابب اتقدم ل فريدة وتكون خطيبتي وحبيبتي 
فريدة كانت ف حالة من الصدمة ازاي كل الفرحة ال هيا فيها دي ازاي فرحانة كدا وراحت معيطة من الفرحةوحضنتة جامد 
" اهو احنا البنات كدا نزعل نعيط ، نفرح نعيط ، اي حاجة نعيط 😂"
سليم حضنها اكتر 
فريدة : بحبك اوي 
سليم = مش اكتر مني 
دخل عليهم زياد وقطع عليهم اللحظة السو رومانتيك دي 
زياد بهزار: اي دا اي دا اي دا بتخونيني ي ديدا ومع مين مع سليم سليم صاحب عمري وفين ف بيتي وحط ايدة علي قلبة ااههه قلبيي ااههه خيااانة انا بتخاان 
الكل ضحك علية وجت مريم خطيبتة وقالت : الله الله ي سي زياد ونا مليش لازمة بقي 
هنا = اوبااا كابسة اجريي ي مجديي 
زياد ولف ليها ومسك ايديها وقال قدام الكل : دي الحب  الحب 
هنا وفريدة بضحك = الشوق الشوق بلوبيف بلوبيف😂 
"كان يوم حلو جدا ع الكل كان فرحة فريدة وسليم 3 فرحات فرحة تخرجهم وفرحة عيد ميلاد فريدة والفرحة الكبيرة فرحة خطوبتهم "
.............
عدت فترة الخطوبة بسرعة ف وجهه يوم كتب الكتاب ، كانت فريدة جميلة جدا كانت لابسة فستان ابيض هادي جدا ورقيق كانت جميلة جداااا وسليم كان لابس بدلة كلاسيك بلون الكافية الفاتح وتحتها قميص ابيض  "توم كروز ميجيش جمبة حاجة يجماعهه😂♥️"
سليم راح لفريدة ومسك ايديها وباسها : في حد يخطف قلب حد كده 
فريدة = سليم انت قمر اوي بجد 
سليم : مفيش قمر هنا غير واحدة بس هيا انتي ي ديدا 
..............
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 
قام سليم وحضن فريدة جااامد وقال : مبروك مبروك عليا من واحنا صغيرين وانتي ملكي ملكي انا وبس هشوف قدام عيني علي طول هنشوف ولادنا بيكبرو قدام عنينا هنكبر ونعجز سوا هنعدي كل صعب زي م عدينا قبل كدا هتفضلي حبيبتي وكل حاجة ليا انا بحبك 
فريدة حضنت سليم اوي = انا يبختي بيك بجد ربنا يخليك ليا يسليم ونفضل سوا طول العمر ونعيش حياتنا كلها سوا وف سعادة من غير مشاكل 
سليم : بحبك♥️
"وتوتة توتة خلصت الحدوتة حلوة ولا ملتوتة " 
تمت 🤍 
تمت النهاية اقرا ايضا رواية غرام الجاسر كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent