Ads by Google X

رواية أحببت طفلة الفصل الثالث عشر والأخير - بقلم جنى أحمد

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت طفلة البارت الثالث عشر والأخير بقلم جنى أحمد

رواية أحببت طفلة كاملة

رواية أحببت طفلة الفصل الثالث عشر والأخير

وفي يوم جديد ملئ بالاحداث. 
استيقظت اسراء ومراد وابنتهم الصغيرة وذهبوا الي بيتهم وكانوا سموها يارا. 

بعد مرور الوقت. 
كانت اسراء ومراد قاعدين بيلعبوا مع يارا لغاية ما حصل... 
مراد: اسراء انا نازل عايزة حاجة. 
اسراء:لا يا حبيبي عايزة سلامتك، قولي لبابا باي يا يارا وحركت ايد يارا عشان تعمل باي لباباها. ومشي راح شغله. 
وفجأة اول ما مشي دخل ع الڤيلا رجال مسلحين واخدوا يارا بالعافية لان اسراء كانت بتحاول تتدافع ع ابنتها ولكن.... 
____________________
بعد مرور وقت 
وكانت اسراء تبكي فقط لغاية ما وصل مراد وشافها كده.. 
مراد بلهفة وخوف وهو لا يري يارا وبدأت الشكوك: فين يارا ومالك بتعيطي كده ليه يا اسراء في ايه؟. 
اسراء ببكاء: يارا اتخطفت يا مراد ده لسه معدش علينا يوم بحالوا واتخطفت هجموا علينا ناس وخطفوها مني والحراس اللي برا ملقتهومش برا عشان كده اقتحموا المكان. 
مراد بحزن وبكاء لاول مرة تراه اسراء: والله العظيم ما هسيبه اكيد ده علي، وقام من مكانه ووقف بغضب انا همشي يا اسراء هروح اشوفها وهو اكيد هيتصل. 
اسراء: ماشي يا مراد خلي بالك من نفسك يا حبيبي وطمني. 
مراد بحنية: حاضر. 
__________________
"عند علي" 
علي بخبث: هتهالي كده. 
الشخص: خد يا باشا. 
علي: اه جميلة شبه مامتها بس والله لاندمكم واخليكم تتدمروا. 
وفتح هاتفه واتصل بمراد.. 
علي بخبث: ازيك يا مراد لا مراد باشا. 
مراد بغيظ وغضب: فين بنتي يا ابن***** والله العظيم لو لمستها ولا جيت جمبها لهكون قاتلك وولا هيهمني حد. 
علي بإستفزاز: لا يا مراد باشا مينفعش العصبية لانك هتحتاجها بعدين. 
مراد بغضب شديد: اقسم بالله يا علي الكلب لو مسبت بنتي لاكون قالتك قولي عايز ايه وانا هعملهولك. 
علي بخبث: عايزك تيجي دلوقتي لوحدك وانا هاجي لوحدي ومعايا بنتك وبعدين هشوف هديهالك ولا لا. 
مراد بصوت عالي: ابعت اللوكيشن. 
وقفل علي وبعت اللوكيشن وذهب مراد الي المكان. 
____________________
"بعد ربع ساعة" 
كان اتصل بإسراء وطمنها عليه وكان وصل الي المكان اللي علي بعت اللوكيشن فيه. 
كان علي واقف بعربيته ويارا في العربية... 
مراد قرب منه وبدأ يلكمه في وجهه: فين بنتي يا حيوان هاتلي بنتي. 
علي بدأ يضرب فيه هو ايضاً ليطلع غله فيه عشان اخد منه اسراء ودخله السجن وكل اللي عمله فيه: مش هديهالك غيؤ لما اجيب حقي منك. 
مراد: حق مين يا ابن********* وشتايم كتير😂.... 
ولغاية ما علي اغمي عليه من كتر الضرب لان مراد تغلب عليه لانه اقوي منه بكتير اتصل بالبوليس يجي يخده واخد بنته من العربية....
_________________
"في ڤيلا مراد" 
مراد وهو يحمل يارا في يده وفي وجهه دماء: اسراء يا اسراء 
اسراء جرت ع صوت وذهبت الي مراد بس لما وصلت لمراد كانت مصدومة بشكله ده: مراد مين اللي عمل فيك كده وفين يارا. 
مراد بضحك:  اولا مفيش حاجة متقلقيش عليا وثانيا ما هي بنتك اهي شايلها ع ايدي. 
اسراء: معلش مأخدتش بالي من لهفتي عليك هات يارا. 
واخذت يارا ونيمتها.... 
___________________
"بعد مرور 6سنين."
يارا: مامي انا عايزة  سوكولاتة«شوكولاتة». 
اسراء بحب: حاضر يا عيون مامي وذهبت اسراء تفتح الثلاجة وتطلع منها شوكولاتة وادتها ليارا. 
يارا: سكرا يا مامي.«شكرا». 
اسراء: العفوا يا حبيبتي اجري بقي روحي اقعدي جمب بابي. 
"وكانت هذه حياتهم التي عادت فيها البهجة والسعادة والسرور لقد تم القبض علي علي للابد ومراد كَبّر شريكاته امتر وبقت علامية ويارا بقت عندما 5سنوات، 
وعـاشـوا فـي نـبـات وتـبـات
تمت النهاية اقرا ايضا رواية شهد القاسم كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent