رواية حب طفولتي كاملة جميع الفصول بقلم مريم حسن عبر دليل الروايات
رواية حب طفولتي كاملة
_ بسبس بسسسس يبني
= اي داا مالك مستخبية من مين كدا ي ديدا
"بتحط ايديها علي بوقو وبتتكلم بهمس" اسكت يخربيتك اسكت هتفضحني خالتك هتشوفني
سليم بنفس الهمس = وانتي مش عاوزة خالتي تشوفك ليييههه
فريدة : تعال معايا براحة وهفهمك تحت
'خرجنا من الشقة ووقفنا علي السلم '
سليم : ها بقي كنتي مستخبية زي الحرامية كدا لية
فريدة = أأأ اصل
سليم : انجزي عملتي مصيبة اي ي ديدا
فريدة = متيجي نتمشي ع البحر شوية
سليم : فررييييددة
فريدة بتبصلو وكأنها بتتحايل علية = يلا بقي وانبي
سليم = قدااامي اما نشوف اخرتها
فريدة بتبصلو وبتضحك : اخرتها قمر والله
"انا فريدة 4هندسةودا سليم البيست بتاعي وابن خالتو ماجدة اد بعض الفرق بينا 4 شهور بس اي نينجا هو ف 4 هندسة بردو ، دخلت هندسة عشانة امممم عشان بحبو مثلا ، مثلا يعني لا مثلا اي انا بحبو بجد من واحنا صغيرين بس هو مبيحبنيش مش واخدني غير صحبتو وبس هو اقرب حد ليا مليش صحاب غيرة هو وهنا صحبتي هيا اكتر من اختي هما اكتر اتنين قريبين مني جدا ومش مخليني محتاجة لحد ولا لصحاب تانية"
ع البحر.........
سليم بضحك : في اي بقي يستي
فريدة سرحت ف ضحكتة اللي كل مرة بتخطفها = ها لا مفيش حاجة
سليم : امممم م عارف شاكك فيكي
فريدة = شاكك فيا ،شاكك ازاي يعني
سليم : يبت بهزر كتك القرف ، ها بقي كلمتي حبيبة
فريدة واضايقت جدا بس حاولت متبينش دا = ها لا لسة هكلمها
سليم : ليه يفريدة هو انا مش بقالي كتير قايلك تكلميها انتي عارفة انا بحبها اد اية بجد ونفسي تكون ليا
فريدة = اه اه حاضر يسليم ربنا يسهل هكلمهالك بس نخلص امتحانات
سليم ولاحظ ان فريدة مدايقة : مالك يا ديدا
فريدة = مفيش حاجة هيكون في اي يعني انت شايف ان في حاجة
سليم : انا اعرف انا بسالك مالك
فريدة = مفيش يسليم حاجة يلا نمشي
سليم : متأكدة ؟!
فريدة = اه
سليم : متيجي نجري !؟
فريدة وغمضت عنيها نص غمضة = نجري !
سليم بضحك : نجري ونركب عجل كمان
فريدة = هتجبلي غزل البنات وسويت كتير
سليم : هجبلك كل اللي انتي عاوزاة احنا عندنا كام ديدا يعني
فريدة = سليم انا بحبك اوييي
" ساعتها معرفش طلعت مني ازاي بس انا فعلا بحبو اوي "
سليم : ونا اكتر ي احلي ديدا واحلي اخت ف الدنيا
فريدة = اختشك بعد كل دا واختشك ، انا عارفة ان دا مش حب يحتة اسبونج بوب 😂
سليم : هعد من واحد ل تلاتة وهنجري
" واحد ، اتنين ، تلاتة " وفعلا سليم جري وفريدة لسة واقفة مكانها وبدأت تجري ومش عارفة تلحقو
سليم بيجري وفريدة بتجري وراة بتحاول تلحقو
فريدة وبتجري : لوتفي استني يا لوتفي
لحد م وصلتلو وبتنهج : اييهههه حصان بيجري
سليم = الله اكبر ف عينك هقع اتكسر دلوقتي
فريدة : فين ياض الحاجات الحلوة ال هتجبهالي ياض
سليم حط ايدة ع كتفها وخدها ومشي عشان يلهيها ف الكلام = تعرفي يبت يا ديدا انا دايما بقول عليكي انك حبيبتي اه والله واختي كده وصحبتي وكل ماليا لو هشحت كده محبش ف الدنيا ادك ، فضل يكلمها وهيا تكلمو لحد م وصلو قدام باب الشقة
فريدة : سليم مش هتخش تتغدا معانا
سليم = لا مش قادر والله ي فريدة اقولك اه احنا ندخل نشوف خالتي عاملة اكل اية ، ودخلو
سليم : خاالتاااااااييي يااااخااالتااااييي
فريدة = ماااااااماااااااا ي مااااااماااا ، امييي ينور بيتنا يست الكل انتي فين
خرجت هدي مامت فريدة من المطبخ = ايييييههه ايييههه يولاد المجنونة في اييي ، كنتي فين ي يست فريدة
فريدة : هاااا كنت مع سليم ي ماما هو قالي تعالي معايا أأ كنا بنشتري حاجات لية
هدي = امال فين الحاجات دي مش شيفاها
فريدة : ايه اه مهو ، مهو احنا ملقناش الحاجة اللي سليم عاوزها
سليم بص لفريدة وبيضحك = ايوا طبعا ي خالتو هو دا كل الكلام ال بتقول علية ديدا
هدي : خلاص دانتو كالتو دماغي وجهت كلامها ل فريدة: خشي غيري هدومك ، وانت يسليم ادخل اغسل ايديك واقعد ع السفرة عبال م اجيب الاكل
" خلص اليوم وكل واحد راح يشوف حالو "
دخلت فريدة اوضتها وطلعت موبايلها وكلمت هنا صحبتها وفضلو يتكلمو ، كان سليم رن الجرز عشان عاوز يكلم فريدة وهدي فتحتلو وقالتلو ان هيا ف اوضتها وقالتلو ان تدخل تناديها وهو رفض وصمم ان هو ال يدخلها وكان لسة هيخبط ع الباب سمع فريدة بتتكلم ف الفون
فريدة : لا منا م عاوزة اقولو ان بحبو ي هنا ها لا انا بحبو اوي بس خايفة جدا ، مش عارفة بقي ي هنا ربنا يسهل كدا هيضيع من ايدي وكدا هيضيع ف الحالتين ضايع
فجأة دخل عليها سليم وبيبصلها جامد وهيا اتضخضت جدا
فريدة بخضة = سليم !
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا