رواية القلب المجروح البارت الحادي عشر 11 بقلم نور عصام
رواية القلب المجروح الفصل الحادية عشر 11
نغم. ماشي يا مالك ان ماوريتك مبقاش انا نغم وقررت تروح بيت ابوها من غير ما تقوله
حنين. قولتيله
نغم. لا ومش هقوله
حنين. يا نغم انتي كدا بتغلطي ف حق نفسك قبلهم
نغم. بغضب قالت حنين لو مالك عرف انسي انك صحبتي واختي وانتي عرفاني
حنين. علي راحتك يا نغم
وبعد انتهاء العمل
نغم. غيرت هدومها ومشيت بدون ما تستني مالك
مالك. راح وسأل عليها وعرف انها مشيت عفاريت الدنيا اتنطط ف وشه وخرج وركب عربيته وفتح فونه علشان يتصل عليها لقي فونه فاصل شحن اتعفرت اكتر وساق بسرعه جنونيه عالبيت
نغم. راحت عند بيت اهلها وبس وصلت خبطت
امها فتحت وببتسامه حضنتها
ابوها. فرح بوجودها
امها. حبيبتي وحشتيني
نغم. وانتي كمان يا ماما وقالت ازيك يا بابا
ابوها. الحمد لله يا حبيبتي تعالي اقعدي
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
امها. حبيبتي انتي كويسه
نغم. الحمد لله يا ماما بخير
ابوها. وحماتك والدكتور مالك اخبارهم ايه
نغم. الحمد لله يا بابا كويسين
امها. ايه رأيك تتغدي معنا احنا لسه ما أكلنا
نغم. طبعا يا ماما والله وحشني اكلك والقاعده معكم
ابوها. وانتي كمان ياحبيبتي وبعدين قالها الجماعه كويسبن معاكي يانغم
نغم. ايوا يا بابا
امها. انا هقوم احضر الغدا
نغم. لحظه يا ماما اجي معاكي
امها. لا يا قلبي خليكي الأكل جاهز انا هحطه عالسفره بس
نغم. ابتسمت وقالت ربنا يخليكي ليا يا ماما
مالك. راح علي بيته وسأل امه عن نغم
امه. لسه ما رجعت هي مش معاك ولا ايه
مالك. كانت ف المستشفي وبعدين خرجت وماقالتلي
امه. اييه
مالك. ياما قولتلك يا ماما عامليها كويس وانتي اصريتي علي موقفك اهي زهقت ومشيت واعتقد احنا ملناش حق نرجعها ولا حتي لينا عين نكلمها بعد اللي حضرتك عمليته فيها
امه. طيب هنعمل ايه دلوقتي
مالك. ولا حاجه يا ماما
امه. يعني ايه
جروب روايات بقلم نور عصام
مالك. يعني خلاص يا ماما الحكايه خلصت
امه. طيب والحمل
مالك. واحنا اش عرفنا انها حامل ولا لأ اهي مشيت قبل نتأكد وحتي لو سألناها هتقول ولا
امه. انا هكلم امها وابوها وارجعها
مالك. معتقدش يا ماما هيوافقو
امه. لا هيوافقو
مالك. بصفتها ايه يا ماما كتر خيرهم انهم سابوها شهر معنا
امه. بتفكر ترجعها ازاي قالت انا هتصرف
مالك. ارجوكي يا ماما كفايه اللي حصل
امه. بصتله وقالت تعالي بس اتغدي وبعدين نشوف حل
مالك. هطلع اغير هدومي وفعلا طلع وحط فونه ف الشاحن وبس غير وادي فرضه اتصل عليها
نغم. ماردت
مالك. اتعصب ورن تاني
نغم. قفلت فونها خالص
مالك. بعصبيه قال مااشي يا نغم ونزل عند امه
نغم. قالت لامها وابوها انها رجعت الشغل
ابوها. كنتي استنيتي شويه يا بنتي
امها. لا ابدا كدا احسن اهو حتي تنسي شويه
ابوها. لسه هيتكلم لقي الباب بيخبط
امها. فتحت وكان عمها وابنه
عمها. اهلا يا نغم نورتي
نغم. ازيك يا عمي
هادي. عامله ايه يا نغم
نغم. الحمد لله
هادي. ايه يا نغم مش ناويه ترجعي بقا بيتك
نغم. بأرف قالت منا ف بيتي بردو يا هادي
هادي. لسه هيتكلم جرس الباب رن
نغم. قامت وقالت هروح افتح ومشيت وراحت فتحت واتفاجئت ب مالك قدامها بقلمي نور عصام
مالك. قالها قسما بالله لو مرجعتي معايا البيت لهد الدنيا علي دماغك ودماغ الكل واخليكي تشوفي مالك علي حق
نغم. بهدوء قالت منور يا دكتور اتفضل
مالك. دخل وقال السلام عليكم الكل رد السلام
امها. ازيك يا بني عامل ايه ومامتك
مالك. الحمد لله يا طنط بتسلم عليكي
امها. الله يسلمك يا حبيبي وقالت هروح اعملك عصير
مالك. لا يا طنط تسلمي مش عاوز حاجه انا جاي اخد نغم ونمشي علطول
هادي. بتسرع قال تمشي فين يادكتور
مالك. بصله وقال علي بيتنا يا استاذ هادي
هادي.اعتقد ان دا كمان بيتها وملوش لزوم رجوعها هناك تاني
مالك. حاول يهدي بص لابو نغم وقال عمي أستأذن حضرتك اننا نمشي علشان اتأخرنا وماما تعبانه
ابوها. لسه بدري يابني
مالك. معلش يا عمي اكيد هنيجي تاني
عمها. مفيش داعي يادكتور نغم تروح معك هادي بيتكلم صح
مالك. وايه اللي هيمنعها
عمها. حاجات كتير وانت عارف كدا كويس يادكتور
مالك. لا حضرتك مش عارف
عمها. اتعصب وقال لحد كدا وكفايه مينفعش قاعدها معاك ف بيت واحد لوحدكم وانت غريب عنها
مالك. بس انا مش لوحدي معايا ماما و
عمها. قاطعه وقال ولو يادكتور
مالك. قام وقف وقال نغم هترجع معايا بيتها هي وابنها
الكل اتفاجئ وانصدم بما فيهم نغم نفسها
امها. ايه
مالك. نغم حامل يا طنط واعتقد وجودها ف بيتنا شئ طبيعي وف جميع الاحوال هي لسه ف فترة عده وبوحود حملها هتقعد معنا لوقت تولد وبصلها ورفع حاحبه وقال ولو عاوزه ترجع تاني هنا مفيش مشكله نور عصام ترجع لحياتها معكم لكن ابن اخويا هيتربي ف بيتنا وسطنا احنا بنحمد ربنا انو عوضنا عن اللي راح ودي ارادة ربنا ورحمته بينا
ابوها. ليه يا نغم مقولتيش انك حامل
نغم. بتوتر قالت لسه اليوم عرفت يا بابا وكنت هقولكم بس مالحقت وبصت ل مالك
هادي. راح عليها وقال هستناكي لوقت تولدي ولو عاوزه تخليكي هنا محدش يقدر يمنعك
مالك. بحده وصوت كالرعد قاله لو بصتلها تاتي هتندم ندم عمرك ما شوفته ف حياتك نغم دلوقتي تخصنا احنا فاهم ولا لأ وبصلها علشان تفهم كلامه
امها. طيب اهدي يا بني علشان نعرف نتكلم
ابوها. كل حساباته اتلغبطت بعد سماعه حملها
مالك. فهم تفكيره وقال عمي متقلقش علي نغم وباذن الله انا هاجي تاني لحضرتك ونتكلم لكن دلوقتي لازم نمشي
نغم. وقفت جنب مالك وبصوت هامس قالت مش عاوزه ارجع معاك وياريت تمشي ومتخلنيش اعلي صوتي واحرجك قدامهم وحملي ميخصكش
مالك. بعد سماعه كلامها وجه كلامه لامها وابوها وقال بعد إذنكو احنا هنمشي وتقدرو تشرفونا ف اي وقت وبصلها وقال يلا يا نغم والتفت يمشي
نغم. بصت لابوها
ابوها.قالها روحي معاه يا حبيبتي وانا اكيد هجيلك ونتكلم
نغم. باسته وباست امها وخرجت وبس نزلت وركبت العربيه
مالك. بعد ما مشي شويه وقف العربيه وقالها مشيتي ليه من غير متقوليلي هو انا مش منبه عليكي
نغم. بعند فيه قالت قولتلك ملكش كلام عليا والشويتين اللي عملتهم دول مش عليا وانا سكت بس علشان ما احرجك قدامهم لكن انا رجعت معك بس علشان اخد حاجتي وارجع تاني ومحدش يقدر يمنعني بقلمي نور عصام
مالك. تمام وبالنسبه لحملك
نغم. مش شغلك انا حره اقولك ولا مقولش دي حاجه تخصني ومحدش له حاجه عندي
مالك. امممم ماشي هنشوف
نغم. من دلوقتي علشان تكون عارف وماتعارضني بعد كدا انا هرجع تاني ولعلمك
مالك. قاطعها وقال هترجعي فين عند هادي
نغم. مش شغلك ارجع مكان منا عاوزه
مالك. مسك ايدها وضغط عليها وقالها متختبريش صبري معاكي علشان انا
نغم. قاطعته وقالت ملكش حاجه عندي ولا كلمه عليا وعلشان ترتاح انا هقعد ف شقة محمود هو بردو مش كان مجهز شقه لينا انا هروح واقعد فيها لحد ما اولد
مالك. اها وبعدين
نغم. وبعدين اعمل اللي انا عوزاه وبغيظ فيه قالت اتجوز هادي بقا اتجوز غيرو انا حره معتقدش هقعد عمري كله كدا وزي ما انت شايف يادكتور انا لسه صغيره وحلوه
مالك. جن جنونه من كلامها وبعدين قالها لو اتجوزتي هاخد منك الولد ومش هخليكي تشوفيه عمرك كله
نغم. قالت حد قالك انك جوزي ومطلقني وبتهددني لو اتجوزت هتاخد ابني فوق يادكتور انت عمه مش ابوه
مالك. هرفع عليكي قضيه واقول انك اتجوزتي واهلك مش حمل انهم يصرفو علي الولد والحمد لله ماما عايشه
روايات بقلم نور عصام
نغم. تعملها يا مالك
مالك. اعملها لو ما بطلتي عناد
نغم. انا مش بعاند انا بتكلم ف الصح
مالك. الصح انك تبعدي عني
نغم. وهتفرق ايه معاك ما انت خلاص عندك ياسمين
مالك. نعم
نغم. ايه نسيت ياسمين اللي هتتجوزها بعد شهرين يا بتاع ياسمين وبصتله بعند
مالك. بردو بتقوليها تاني انا بتاع ياسمين
نغم. والله المكتب يشهد عليكم ياا دكتور
مالك. حس بغيرتها قالها اولا احنا كنا بنتكلم عادي وفجأه القلم وقع وبالغلط نزلنا احنا الاتنين ف نفس الوقت
نغم. امم بالغلط
مالك. هودا اللي حصل وانا مش بكذب
نغم. وايه اللي يخليها اصلا توقف جنبك كدا ولا ايه اللي يخليها تيجي مكتبك وتقرب منك كدا
مالك. علشان يغيظها قال جت علشان بتحبني وانااا
نغم. قاطعته وقالت مبروك عليك يادكتور واهو شهرين مش بعيد ربنا يتمم بخير
مالك. بهدوء قال متشكر وبعدين قالها نمشي
نغم. ماردت عليه
جروب روايات بقلم نور عصام
مالك. طلع بالعربيه وبس وصلو البيت قالها انا سيبتك تتكلمي وتقولي اللي عوزاه لكن كلامي انا اللي هيمشي
نغم. بغضب قالت يعني ايه
مالك. يعني هتقعدي ف البيت وخروج منه مش هيحصل ولو مش عجبك كلامي جربي ترفضيه وشوفي هعمل ايه وبصلها وبطريقه جديه اكتر قالها اتمني تسمعي كلامي علشان متندميش بعدين وفتح الباب ودخلو نور عصام
امه. اول ما شافتها فرحت جواها لكن قالت ياتري كنتي فين يا ست هانم
نغم. كنت مطرح ما كنت
حماتها. الكلام دا مش عندنا ولا ف بيت محترم
نغم. معلش بقا متطره تستحملي الاشكال دي ف بيتك
حماتها. اتلمي يا نغم احنا ناس محترمه
نغم. الكرامه مفيهاش ناس وناس
حماتها. ذودتيها يا بومه
نغم. انا بومه
حماتها. ايوا ووشك فقر علينا
مالك. ماما نغم كفايه
نغم. بحرقة قلب جواها قالت ولما هو انا بومه ووشي فقر عليكم عوزاني ف بيتك ليه ومصممه علي وجودي هنا ليه
حماتها. مزاجي كدا لازم احرق قلبك زي محرقتي قلبي
نغم. وانا مش هنولك اللي ف بالك واعلي ما في خيلك اركبيه
حماتها. قربت منها وقالت انا تقوليلي كدا يا قليلة الأدب ومدت ايدها علشان تضربها
نغم.مسكت ايدها وقالت اوعي تكوني فاكره اني هسكتلك
مالك. نغم
نغم.سابت ايد امه وقالت بلا نغم بلا زفت انتو ايه اشترتوني
حماتها. حياة ابني اللي راحت وكنتي سببها هتدفعي تمنها وغالي قوي كمان
نغم. بصت ل مالك وقالت اها وانت بقا رجعتني هنا علشان تزلوني ووقفت ف وشه وقالت انا بكرهك وبكره اليوم اللي شوفتك فيه وبكره اليوم اللي دخلت فيه بيتك وبكره نفسي علشان عرفت شخص زيك ف يوم من الايام
حماتها. مالو يا ختي انتي كنتي تحلمي تتكلمي معاه اصلا
نغم. بصتله وقالت حقير وحيوان
مالك. صفعها علي خدها
نغم. اتهزت للحظه وبعدين ضربته بالقلم علي وشه
حماتها. انتي اتجننتي يا
نغم. بقلب يكاد زي الحجر من تصرفاتهم قالت قسما بربي لو لسانك نطق بكلمه غلط ف حقي هتندمي
مالك. ما حس بنفسه ومسكها من دراعها ولفه وراها
نغم. بتبعده عنها
امه. بغل منها قالت اضربها وربيها قليلة الربايه دي
نغم. انا متربيه ومش محتاجه ناس عديمة الرحمه والانسانيه هما اللي يربوني او يتكلمو عن التربيه
حماتها. لسه هتتكلم
رواية القلب المجروح بقلمي نور عصام
مالك. قالها ماما ارجوكي كفاية
امه. سكتت
مالك. بص ل نغم وقالها مسمعش صوتك فاهمه
نغم. لأ مش فاهمه وابعد ايدك دي عني
مالك. ولو ما بعدت هتعملي ايه
نغم. هعمل كدا وخبطته بكوعها ف بطنه
مالك. اتحكم فيها اكتر وقالها انتي اللي جبتيه لنفسك وشالها وطلع بيها فوق ونزلها السرير وقرب منها وقالها انتي ف بيتي وعلي سريري واقدر اعمل ايه حاجه فيكي ومحدش يقدر يمنعني ولا حتي انتي وقرب وشه منها اكتر
نغم. عرفه انو عمره ما هيعمل حاجه هو بس بيخوفها بصتله وف لحظه شقت بلوزتها نصين وقالت اتفضل اعمل مابدالك
مالك. انصدم من ردة فعلها وتصرفها دا بصلها
نغم. ايه مستني ايه تاني علشان تنفذ تهديدك يادكتور
مالك. بعند فيها ومن تفكيرها لانو فاهمها كويس حب يلعب معها ويرعبها اكتر علشان تحرم تعمل كدا تاني وتتحداه بصلها وعينه ف عينها بقوه ومد ايده ولمس صدرها و...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية القلب المجروح" اضغط على أسم الرواية