رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك البارت الثانية عشر 12 بقلم بسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك الفصل الثانية عشر 12
بعد اسبوع
ف الفندق اللي هيتعمل فية كتب كتاب ريناد و مراد
الكل قاعدين منتظرين مراد يجي عشان يبدوا بدأ التوتر يبان ع وشوش الكل ليه مراد اتاخر دايما منظم ف مواعيدة عمرو ما اتاخر
ريناد ف نفيسا ي الهي لماذا ي مراد تاخرت لهذا الحد ياااترى اين انت و اين ذهبت ي مراااد هل ستتركني ي الهي ولكن كيف
سيف: لا اكيد حصلت معاه حاجهةعشان كده اتاخر
اسر: وهيكون فين البيه سايب اختي يوم كتب كتابها
سامي: ي بني اتاخر ليه كدة مش، هينفع الناس هتقول علينا اية
حامد: هييجي اكيد هيجي
ريناد: اتاخر
واحد من المعازيم اومال فين العريس ومبدأتوش ليه لغاية دلوقت
اسر: معقول يكون هرب مش عايز يتجوزها بس ده هو اللي قال انوا عايزها
حامد: الحقيقه ي ابني مراد مكنش عايز يتجوز ريناد انا اللي ضغطت علية
نجاه: ازاي يعني
حامد: هو كان بيحب واحدة وللاسف اتعرضت لحادثه من تلات سنين ودخلت ف غيبوبه ولدلوقت مفاقتش، عشان كدة انا طلبت منوا يتجوز..... عشان يكون.... حياته ويبني اسره
ريناد: ازاي يعني كان بيضحك عليا
حامد: ي بن......
سامي: اسكت متتكلمش تاني.... انت دمرتوا حياة بنتي هتودي وشها فين من الناس......
حامد: انا عندي حل
اسر: بعد ما خربت قول حلك
حامد: سيف اللي يكتب ع ريناد
سيف: انت بتقول اية ي بابا انت عارف اني خاطب وبحب خطيبتي
حامد: مفيش حل غير كده
ريناد: انتوا بتقولوا اية انت دمرتولي حياتي عمري ما هسامحكم
اسر: انت عايزنا نحل الغلط بغلط اكبر
سامي: وانا موافق
ريناد: ي ب.....
سامي: معلش لازم نعمل كده
اسر: ي با.....
سامي: انا قولت كلمتي وخلاص
وبالفعل تم كتب كتاب سيف و ريناد
بارك الله لكم و بارك عليكم و جمع بينكم ف خير
و بعد كده كل واحد رجع بيتوا وطبعا ريناد رجعت مع اهلها البيت عشان الفرح بعد شهر
سمر: ازاي تعمل كده ي سيف
سيف: مكنش، ينفع معملش كده
سمر: بس انت جرحتني
سيف: غصب عني
سمر: هو ده اخرك
سيف: معلش بس احنا لازم نسيب بعض
سمر: انا بحبك
سيف: وانا بحبك بس مينفعش
سمر: ما ستهالش انك تحاول عشاني
سيف: ياريتوا كان ينفع
وسابها ومشي
ف بيت سامي اول ما رجعوا ريناد دخلت اوضتها ع طول وانفجرت ف البكاء
ريناد: ليه...... لييييه..... ي ربي... عمل كده..... ليييييه
كنت ابتديت احبة كسر قلبي...... ليييييه
ريناد: انا لازم ابقى...... قويه هو ميستاهلش اني ازعل علييييه
ف بيت يامن و رنا
رنا: صعبانه عليا اوي ريناد
ياامن: معلش ي حبيبتي نصيبها بقى
رنا: حراام مراد عمل فيها كده لييبه
يااامن: خلاص ي قلبي متزعليش
رنا: بحبك اووووي
يااامن: وانا بعشقك
رنا: اوعدني انك عمرك ما تسيبني ابد
يااامن: اوعدك ي قلبي انا اصلا مقدرش اعيش من غيرك ابدا
رنا: ربنا يخليك ليا
يامن بغمزة: مش ناويه نجيب بيبي
رنا: عييب ي منحرف
ياااامن: ي بت
رنا: هههههه 😂بس بقى بكثف
يامن شالها : استعنا ع الشقا بالله
وووووسكتت شهرذااد عن الكلااام الغير مباح
****
نجاه: انت ازاي توافق ع اللي حصل ده
سامي: اومال كنت عايزاني اعمل ايه
نجاه: تقوم تجوزها لاخو خطيبها
سامي: انت عارفه الناس كانت هتقول عليها اية
نجاه: ملعون ابو الناس ي شيخ
سامي: اتكلمي كويس و متعليش صوتك
نجاه: هو ده اللي انت فالح فيه بدل ما كنت تساعد بنتك رميتها
سامي: اخرررسي 🖐
نجاه: بتضربني ي سامي طب والله ما انا قاعدالك فيها
سامي: نجاه.......
نجاه: اسكت خالص
قامت نجاه لمت هدومها ومشيت
ريم: خلاااص ي حبيببي ان شاء الله كل حاجه هتتحل
اسر: ازاااااي هوو عمل كده فيها ليييه
ريم: طب اهدا ي حبيبي ان شاءالله هتتحل
اسر: كان بيضحك عليا وبيخدعني ده صاحب عمري من لمة كنا اطفال ازااي يعمل كده
ريم: معلش ي قلبي❤
اسر حضنها: انا السبب مش كده
ريم: لا ي قلبي مش انت ده نصيب انت مش سبب ف حاجه
اسر: اناااا بحبببككككك اووووي
ريم : وانا بموت فيك و بعشقك
لين: وانا
ريم شالتها وحضنوها هما الاتنين: انت النور اللي ف حياتنا ربنا يباركلنا فيكي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجتك لأجل أبنتي ولكن أحببتك" اضغط على أسم الرواية