رواية مراهقتي الصغيرة البارت الثالث عشر 13 بقلم اسراء السيد
رواية مراهقتي الصغيرة الفصل الثالث عشر 13
- أحمد :- سارة حبيبتي فوقي.
- سارة بوهن:- أنا فين .
* سارة مكملتش كلمتها وقامت مفزوعة .
- أحمد:- اهدي .
- سارة بدموع:- أحمد .
* أحمد اخدها في حضنه وفضل يهدي فيها لحد ما هدت و بدأ يحكيلها الي حصل معاه.
Flash Back:-
- القائد:- أحمد انتا لازم تختفي يلا خد إسلام معاك واهربوا.
- أحمد :- بس .
- القائد :- مبسش يلا وانا هحاول اوصلك .
* وهربوا وفضل احمد واسلام مستخبيين لحد ما فعلا وصلهم اشارة من القائد وخلاهم يسافروا برا لحد ما العمليه تهدي شوية عشان كان عليهم هما الاشارة لحد ما عدي كذا سنة ورجعوا تاني وكملوا فعلا العمليه.
Bake.
- سارة بدموع:- ٦ سنين يا أحمد.
- أحمد :- والله كان غصب عني انتي عارفه انا بحبك قد اي ومقدرش ابعد عنك انا كنت مخلي ناس تراقبك انتي ورهف من بعيد علطول ورجعت وجيت علي هنا واتفقت مع امي انها تخليكي تيجي بقا علي هنا عشان اشوفك وافجأك بس انتي الي فجأتيني ووقعتي علطول.
- سارة بضحك :- من الصدمه.
- أحمد أخدها في حضنه جامد وهو بيضحك :- وحشتيني قووووووي.
* احمد فضل مع سارة لحد ما هدت ونامت وبعدين طلع من الأوضه وراح لأوضت رهف .
- أحمد :- رهف .
- رهف قامت من سريرها ودخلت في حضنه وعيطت:- بابا .
- أحمد شالها في حضنه :- يا عمري انتي .
* بعد شوية نزلها من حضنه وأخدها من ايدها وراح ناحية السرير وقعد وقرر انه يتكلم معاها .
- أحمد :- رهف انتي كبرتي ومش صغيرة انا اضطريت اني ابعد عنكوا من ٦ سنين بس رجعت تاني وان شاء الله هعوضكوا عن الي حصل قبل كدا ولازم اقف معاكي وبالذات في فترتك دي والي انتي بدأتي فيه وعملتيه دا مينفعش تكملي فيه.
- رهف بتهتهه:- عملت اااي.
- أحمد :- رهف انتي عارفه انا بتكلم عن اي انا عارف كل حاجة حصلت بينك وبين الواد دا .
- رهف:- يا بابا
- أحمد :- متتكلميش انا كان تصرفي هيبقا تصرف تاني بس انا مكننش موجود بس من هنا ورايح انا بقيت موجود مامتك متعرفش حاجة ومش هتعرف وتصرفي معاه هو هيبقا تصرف تاني .
- رهف:- بس
- أحمد :- شششش خلاص يا رهف والتلفون الي هو اداهولك هاتيه.
رهف دمعت ولسا هتتكلم تاني بس احمد مدهاش فرصه.
- احمد بتأكيد :- التلفون يا رهف .
* رهف قامت جابت التلفون وادتهوله وهي بتعيط واحمد مرضاش يبصلها ولا يضعف عشان دا الصح خده وفصله وطلع بره الاوضه ونزل لتحت .
###########################؛
عند عمر قاعد قلقان علطول علي رهف ومستني منها رنه او رسالة بس مفيش حاجة وصلت طمن نفسه وقال ممكن تكون معرفتش وملقتش فرصه وصبر نفسه بكده وهو قاعد كدا لقا محمود بيرن عليه.
- عمر:- اهلا يا محمود.
- محمود :- اي اهلا دي بتتكلم من غير نفس كدا ليه.
- عمر:- متخلص يلا مش طايقك.
- محمود :-ماشي شكرا فينك كدا تعالي قابلني .
- عمر قام وقف:- اي دا انتا فين .
- محمود :- في المطار اهو طالع.
- عمر:- طب خليك عندك مسافة السكه وجاي.
# وفعلا يدوب شوية وعمر وصل لمحمود وسلم عليه واخده في العربيه وطلعوا علي الشقه بتاعة عمر .
- محمود :- عمر عاوز اتكلم معاك في موضوع.
- عمر:- موضوع اي .
- محمود :- خلينا بس لما نوصل للشقه هقولك.
- عمر:- ها يا سيدي عاوز اي .
محمود :- بصراحه كدا انا طالب ايد ملك وعاوز اجي اتقدملها من عمي رأفت ومنك.
* عمر سكت وبيفكر ومحمود خاف يكون عرف حاجه ومستنيه يتكلم بنفاذ صبر.
- عمر :- ماشي يا محمود هبقا اشوف بابا الاول وملك وابقا اقولك.
- محمود بفرحه:- ياااه يا اخي ريحت قلبي.
* عمر بصله بإستغراب بس محمود لحق نفسه:- ااا قصدي اني نفسي اتجوز واستقر يعني وكدا وملقتش انسب منك.
- عمر:- اممم .
- محمود :- بس مالك مسهم كدا لي في حاجة ولا اي.
- عمر:- اه عاوز احكيلك الي حصل معايا .
# عمر حكا لمحمود كل حاجة وقعدوا يتكلموا في الموضوع ومحمود غلطه وقاله ان كدا مينفعش دا غير ان رهف صغيرة ومش فاهمه هي بتعمل اي .
- عمر:- سيبها علي الله ما اشوف ان شاء الله اي الي هيحصل لسا .
- محمود :- ماشي .
################################؛
* احمد فضل عن اهله اسبوع لحد ما قرر انه يرجع بقا البيت واول ما وصلهم طلعوا علي الشقه وطلعلهم الشنط وقال لسارة انه نازل مشوار وبص لرهف بعينه ونزل.
##########؛
- عمر كان قاعد في العيادة سرحان في رهف وانه مش عارف يوصلها لحد ما سمع صوت دوشه جامد بره فطلع يشوف في اي ويدوب لسا بيفتح الباب لقا بوكس في وشه..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مراهقتي الصغيرة" اضغط على أسم الرواية