رواية عشقتك أيتها المتمرده البارت الثالث عشر 13 بقلم منة رضا
رواية عشقتك أيتها المتمرده الفصل الثالث عشر 13
إسلام : ممكن أفهم أنا متهم بأي ..
البوليس : لأنك خطفت الأنسه حور إبراهيم ..
إسلام : خطفت مين يا باشا دي مراتي ..
حور : ممكن أفهم حضرتك خاطفني أذاي و أنا واقفه قدام حضرتك دلوقتي ..
واحد من الي جاين مع الشرطي ..
حضرتك أحنا جالنا بلاغ أن إسلام الهواري خاطف ..
حور : و حضرتك مين بقا الي بلغ عني ..
الشرطي : جوز حضرتك .
حور : و أنا بقول لحضرتك ده جوزي أنتي مبتفهمش..
الشرطي : حضرتك ده بلاغ و متقدم ياريت تتكلمي بأسلوب أحسن من كده ..
حور : أنت الي مش راضي تفهم أن أنا مش متجوزه غير إسلام ..
الشرطي : أنا مقدر موقفك بس دي ورقه تثبت أنك متجوزه شخص تاني ..
إسلام و حور بصوا لبعض .
حور : أكيد ده كدب أنا مش متجوزه غير إسلام و مسكت إيدو ..
إسلام : بص لحور و هو كمان اتك علي إيديها و قال حضرتك مفيش حاجه تثبت أني خاطفها دي مراتي أزاي هكون خاطفها ...و سابهم و كان ليه وأخده و داخل جوه ..
الشرطي : بس ده مش بلاغ واحد ده اتنين ..
إسلام : حضرتك التاني بتاع اي ده كمان ..
الشرطي : بسبب التعدي علي واحد أجنبي ..
إسلام : محصلش ..
الشرطي : أنا أسف بس لازم حضرتك تيجي معايا دلوقتي ..
حور : أكيد مش هيروح هو معملش حاجه غلط ..
الشرطي : أسف بس ده أمر .
إسلام : حور خشي أنتي و انا شويه و هاجي ..
حور : مسكت أيدو لأ ممكن متروحش معاهم أنا خايفه ..
إسلام : لا متخافيش أنا شويه و جاي ..
حور : لا متروحش ..
إسلام : ممكن بس أطلعها فوق و أجي ..
الشرطي : تمام معاك 10 دقائق و تنزل ..
إسلام : تمام ..
طلع إسلام مع حور فوق في الأوضه ..
حور : أنت هتروح معاهم لي و أنت معملتش حاجه غلط ..
إسلام : أنا مش هقعد هناك أنا بس هروح أشوف في أي متقلقيش أنا مش هتأخر ..
حور : قربت منه و حضنته و فضلت ماسكه في بس أنا مش عايزاك تروح معاهم ..
إسلام. : رفعها عن الأرض و مشي بيها لحد السرير و نيمها و قعد جمبها و بدأ يقراء ليها قرآن لحد ما نامت ..
نزل إسلام للشرطي أنا جاهز نقدر نمشي ..
وليد : أنا هتصل بالمحامي و جاي ..
إسلام : تمام بس شوف واحد غير بتاع الشركه ...
عبدالرحمن : أنا جاي معاك ..
إسلام : اقعد أنت مع أختك علي ما أجي عشان متقلقش ...
عبدالرحمن : ندا و ريماس معاها متقلقش ..
الشرطي : يلا عشان منتأخرش مينفعش كده ..
عبدالرحمن : تمام روح أنت و أحنا هنيجي في العربيه بتاعتي ..
الشرطي : لا مينفعش هو هيتفضل معانا ...
إسلام : يلا مش مهم تعالي أنت بالعربيه ..
مشي إسلام مع الشرطه و عبد الرحمن و راهم بالعربيه بتعته ..
♡________في بيت عثمان عم حور _________♡
عثمان : مين يابني الي عملك فيك كده أنت مكملتش ساعتين واصل ..
خالد : مفيش يا بابا أنا داخل ارتاح ..
ناديه : ممكن يابني افهم في أي متوجعش قلبي بالله عليك لتقول ...
خالد : اتخانقت مع الاستاذ الي المحترمه بنت أخوك بتقول أنو جوزها ..
قال و أي كانت معاها بيت و بتقول أن هي أختها ...
أيمان أخته : علي فكره فعلا حور أتجوزت بس أهلك مكنوش عايزين يقولولك ألي لما ترجع ...
خالد : بص لأمو و أبوه و قال أيمان بتقول أي و الكلام ده صح ...
ناديه : أتكلمت بتوتر أيوه و أنت لما قولت أنك هترجع مصر و تتقدملها مقدرناش نقولك ...
خالد : أنتوا عملتوا نصيبه كبيره و أنتوا مش حاسين حور أصلا مراتي ...
عثمان : ولد أنت بتقول مراتك أزاي دي تبقي بنت عمك ...
خالد : مهو ألي أنت متعرفوش أن أخوك قبل ما أسافر بكام يوم كتب كتابي أنا و حور و قالي لما ارجع من السفر هنتجوز عشان هي لسه صغيره دلوقتي ...
عثمان : و أنت أزاي تعمل كده من ورايا أنت مشيت ورا كلام عمك و عصتني صح ...
ناديه : قربت منه و ضربته بالقلم أنت متستاهلش تكون أبني أزاي تعمل كده في بنت عمك و لا أنت خلاص مبقاش في كبير يحكمك ...
خالد : بصلها بنظره عتاب و سابها و مشي نزل علي تحت ..
إيمان : مكنش ينفع تعملوا كده معاه ...
و دخلت هي كمان الاوضه ...
بعد ما خالد نزل قرر يروح عند بيت عمه عشان يفهم كل حاجه حصلت ...
شويه و وصل خالد بيت إبراهيم ..
طق طق ..
سعديه : مين .
خالد : أنا يا مرات عمي ..
سعديه : فتحت الباب
اذيك يا واد يا خالد كده يا واد متسألش علي مرات عمك الوقت ده كله 10 سنين يا واد و متسالش كده ...
خالد : غصب عني و الله أمال فين حور ..
سعديه : حور مش هنا حور خلاص أتجوزت عقبال عندك ..
خالد : أتجوزت أمتي و انا لي معرفش أزاي تجوزي مراتي ...
سعديه : مراتك أي يابني أنت تعبان أو فيك حاجه حور متجوزه إسلام الهواري ..
خالد : عمي فين طيب ..
سعديه : تلاقيه قاعد تحت علي القهوه هيكون فين يعني . .
خالد. : طيب عن أذنك و سابها و نزل ..
سعديه : عيني عليك يابني شكل القاعده بره قصرت علي دماغك بعدين دخلت المطبخ ....
نزل خالد من عند سعديه و راح القهوه الي عندهم في الشارع ...
خالد : اذيك يا عمي عامل أي ...
إبراهيم : اول ما شافه اتوتر ..ها اذيك يا خالد يابني أمل وصلت أمتي ...
خالد : ليه أنهارده أنا كنت جاي أخد مراتي فينها ...
إبراهيم : بلع ريقه حور أنجوزت يا خالد ..
خالد : ازاي و أحنا الاتنين متجوزين اصلا ...
إبراهيم : بس ده مكنش حقيقي أنا كنت بعمل كده عشان أخد منك فلوس بس ...
خالد : قصدك أي يعني حور مش مراتي .
سالم : و الله عال يا حج إبراهيم أنت مجوز البنت لكام واحد دلوقتي. ..
خالد : قام مسكه من ياقه قميصه تقصد اي بالهبل الي قولته ده ..
سالم : و الله الحج عمك و أخد مني 100 الف جنيه مهر علشان يجوزني بنته و في الاخر راح جوزها لواحد مليونير..
خالد : سابه و بص لعمه كلامه الزفت ده صح ..
إبراهيم : أيوه و انا قولت هرجعله الفلوس ..
سالم : ده بيقولي كده من كام شهر انا مليش دعوه أنا عايز فلوسي ...
خالد. : طلع شيك من جيبه و كتب في الفلوس و بعدين رماه لسالم ...
إبراهيم : متشكر يابني بس انا فعلا كنت ناوي ارجعهم ...
خالد : بعت بنتك لمين تاني يا عمي ...
إبراهيم : حور دلوقتي متجوزه و مليش حكم عليها خلاص و سابه و مشي ...
خالد : قام هو كمان عشان يمشي بس قرر الاول يروح يشوف حور ...
♡__________عند إسلام في القسم _______♡
واحد من الي في القسم. : طب حضرتك اتهجمت علي لي ..
إسلام. : لما أختي ترن عليا و تقولي في شخص مش راضي يسيب مراتك و بيقول أن هي مراته عايزني أعمل أي اقف اتفرج مش كده ...
الشرطي : لأ طبعا بس البلد فيها حكومه و مش معني انك غني و معروف تعمل كل حاجه ...
إسلام : حضرتك أنا مقولتش كده و بعدين هو الي أتجرء و لمس مراتي و أنا شايف نفسي مش غلطان و الي عندك اعمله ...
الظابط : حضرتك انت مش شايف نفسك غلطان بس تصرفك غلط ده كان هيموت في إيدك ...
إسلام. : أنا قولت الي انا شايفه ...
شويه و عبد الرحمن و وليد وصلوا و كان معاهم المحامي ..
فضل المحامي يتكلم شويه مع الظابط
شويه و المحامي طلع ...
إسلام : ها عملت اي ..
المحامي. : الحمد لله سمح أنك تخرج بكفاله ....
إسلام : سابهم و مشي عشان يطمن علي حور ...
♡_____________في فيلا إسلام ___________♡
دخل خالد الفيلا و خبط علي الباب ...
داده منال. : خير يا بني عايز مين أو جاي لمين ..
خالد : أنا جاي لحور ممكن تنديها ..
منال : حاضر و طلعت تنادي حور ..
شويه و حور نزلت ..
حور : أنت بتعمل اي هنا مش مكافيك الي عملته ...
خالد : ممكن تسمعيني شويه ...
حور. : جاي تقولي أي ..
خالد : رفع القميص بتاعه و وري لحور حاجه مش فاكره دي ..
حور : عنيها دمعت خا ..خالد ..
خالد : أه و قرب منها و لسه هيحضنها لكن في حد ساحبه
من ورا ...
إسلام : أنت بتعمل أي هنا و جاي هنا لي ...
حور : إسلام تعالي هفهمك و سحبته من أيدو ..
إسلام. : راح مع حور و هو مش فاهم حاجه خالص
طلعوا فوق و حور بدأت تحكي كل حاجه لإسلام ..
شويه و نزل إسلام و حور و حكي إسلام لخالد علي كل حاجه عمه عملها و أن حور تبقي بنت محمد مش أبراهيم ..
خالد : اتأسف ليهم و ساب حور و مشي رجع البيت بتاعهم...
خالد : اول ما رجع حكي لابوه و أمه كل حاجه و نزلوا راحوا بيت إبراهيم ...
شويه و كانوا كلهم قدام بابا إبراهيم مستنين حد يفتح فضلوا يخبطوا كتير محدش فتح قررو يروح يشوفوا حور ...
♡______________عند حور ______________♡
نزلت حور قعدت هي و إسلام مع العيله عشان كانوا هيمشوا خلاص ...
ريماس : تعالوا نلعب لعبه ....
اتفقوا كلهم و فضلوا يلعبوا و كان جو مليان بالفرح لحد ما أهل خالد جهم ...
منال : فتحت ليهم الباب ...
نرمين : كانت مديه ضهرها للباب فمش شايفه حاجه...
حور. : عمو حبيبي و قامت حضنته..
عثمان : اتصدم أول ما شاف نرمين ....
نرمين : اول ما شافته رجعت لورا و فضلت تعيط و فجاءه حور و ريماس صوتوا ...
تتوقعوا حصل أي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عشقتك أيتها المتمرده" اضغط على أسم الرواية