رواية وقعت في شباك صعيدي البارت الثالثة عشر 13 بقلم ميروولا ممدوح
رواية وقعت في شباك صعيدي الفصل الثالثة عشر 13
كنت قاعده ف امان الله ولقيت ادهم داخل وف ايده بنت، قعدت اشبه عليها شوفت البت دي فين قبل كده بس مإفتكرتهاش ف الاخر
ساره = مين دي يا ولدي
فرح _ ايوه كده يا عمتو لازم تعرفيه ق.....
ادهم بجديه = دي مراتي.....
ساره بصدمه _ ايييييه، انت بتجول ايه يا ولدي
ادهم = زي م انتي سمعتي يامي
فرح بتوتر _ ع..عمتو متقلقيش ده ادهم اكيد بهزر، م تفكك من هزارك البايخ ده يا ادهم
ادهم ببرود = بس دي مراتي المستقبليه علشان احنا عاليا مخطوبين
( اتخضيييييت عليا الطلاج اتخضيييييت 😂😂😂
اني اسف بس بحب اخضكوا اوي 😂😂😂 )
فرح بإرتياح لنفسها _ اه قول كده بقي انتوا مش متجوزين قول بقي انكوا لسه مخطوبين،،
ثم تابعت بخضه لنفسها _ ايييييه، مخطوبين، يادي الحوسه، مش دي البت اللي كان بيحضنها، ياربيييي اسمهااا كان اييييه، كان حاجه بالزين كده، تقريبا كانت زينب، اه هي انا متأكده انها هي، بس هتأكد برضو
فرح بتوتر = والحلوه بقي اسمها ايه
ادهم ببرود _ زينب
فرح لنفسها = اه انا قولت برضو كده، ماشي يا زينب ان ما وريتك مأبقاش انا اسمي فرح، هخليكي تسيبيه بإرادتك كمان بس الصبر
ساره بصدمه وضيق _ بس يا ولدي يعني لو جولتلي كنت همنعك من انك تتزوجها، م انا كنت هجف معاك
ادهم بجديه = اهو اللي حصل يامي
ساره وقتها داخت وبدأت تنزف دم من منخيرها
ادهم راح بخضه وشالها وطلعه السرير وفحصها
عرف وقتها انها حصلها كده بسبب الضغط عليها زياده عن اللزوم، مكانتش مستحمله تسمع من ابنها الكلام ده، كانت مستنيه اللحظه اللي يختار فيها عروسته علشان تشوفها بنفسها وتروحلها وتبقي موجوده ف قرايه الفاتحه، مكانتش متوقعه ان ابنها هيبقي متجاهلها كل ده ف اهم مرحلة ف حياته
فرح ببكاء _ ه...هي عم..تو ماله، هي كويسه صح
ادهم بتنهيده وضيق = بسبب الضغط والتوتر
فرح بإندفاع وبكاء _ كل ده بسببك، انت اللي حطيتها ف الحاله دي، ايييه متعرفش ان امك مريضه اصلا ولا ايه، وبعدين انت ازاي تلغيها من حياتك كده، مستخصر فيها انك تقولها علي حبيبتك ولا البتاعه اللي انت جايبها دي وبعدين......
مكملتش كلامها وكان ادهم علي اخره، قفل بؤها بإيده وكلن متعصب اوي، يعني انا ناقصك يا فرح خليكي فحالك علشان متأزيش نفسك احسنلك
فرح كانت بتبرق وخايفه منه
ادهم بصوت كفحيح الافعي = ابعدي عني يا فرح دلوقتي انا مش عايز اأزيكي ماشي
وسابها وطلع بره يجيب المحاليل والحاجات اللي هيحتاج يعالج بيها مامته ده غير اكياس الدم اللي محتاجها علشان يعوضها بالدم الاي نزفته
فرح ببكاء = ياربـيييي انا عملت ايه بس علشان يحصل معايا كل ده، انا لازم امشي من هنا بسرعه
_____________________
آنس _ فينك دلوك يا إياد بيه
إياد = جربت اوصل هناك
آنس _ مش متطمن للجضيه دي يا إياد بيه، ممكن تسيبها وتريح نفسك عاد
إياد بغضب وعصبيه = جولتلك ميت مره مش إياد الهواري اللي يسيب جضيه او تفلت من يده جضيه
آنس بتوتر _ ماجصدش صدجني انا بس خايف عليك، ومش رايدك تتأزي واصل
إياد = انا هجفل دلوك علشان مش نافع معاك الكلام ( وقفل الخط )
إياد لنفسه _ انا لازم اعرغ اصل القصه دي، الجضيه دي اغرب جضيه مسكتها ف يارب استر واعرف احلها بسرعه
إياد وصل للشركه او بالتحديد وصل لمكان البنت اللي اسمها عبير
بس إتفاجئ لما دخل وسأل علي اسم المدير وشكله ولقي انه هو نفسه إياد اللي خطب فرح، وهو هو برضو إياد السروجي اخو سليم السروجي
إياد لنفسه بصدمه = معجوله يا فرح، معجوله تكوني معاهم او متفجه معاهم انك تعرفي معلومات عننا وتنجليهالهم، مكنتش متوجع انك تكوني منيهم
إياد كلم ادهم بسرعه لما شك ف الموضوع ده وقرر يسأاه بنفسه
________________________
ادهم اول م لقي إياد بيرن فكره عرف موضوع خطوبته او موضوع أمه انها عيانه
أدهم بحنق لنفسه _ اكيد فرح هي اللي قالتله
ادهم راح لفرح بغضب ولقاها بتعيط، اول م شافها كده صعبت عليه وحس انه قسا عليها شويه ونسي كل اللي حصل وقرر يسألها براحه
أدهم بهدوء = فرح هو انتي قولتي حاجه لإياد
فرح ببكاء وفزع _ صدقني ما قولت حاجه يا أدهم انا مكاني هنا من ساعتها ومكلمتش حد صدقني
ادهم بحزن علي حالها = خلاص براحه براحه انا مأقصدش ع العموم اهدي كده وبلاش العياط اللي بتعيطيه ده
فرح ببكاء _ هي عمتو عامله ايه دلوقتي
أدهم = هتبقي كويسه ان شاء الله بس انتي إدعيلها وان شاء الله تقوم سليمه وزي الاول متقلقيش
فرح وهي بتمسح دموعها _ حاضر
بعد م أدهم مشي علشان يرد علي إياد فرح قررت انها تمشي من هنا وبدأت تلم هدومها وحاجتها
أدهم = الو يا إياد
إياد بلهفه _ الو يا أدهم، اسمعني انل عرفت دلوك حاجه لازم اجولهالك
أدهم بتعجب = ايه هي الحاجه دي يا إياد
إياد _ خطيب فرح اسمه يامن صوح
أدهم = اه
إياد _ وعنده شركه كمان
أدهم = ايوه يا إياد في ايه
إياد _ طب تعرف بجي يطلع مين يامن ده
أدهم = مين ؟
إياد _ ده يبجي يامن السروجي اخو سليم السروجي اللي جتل ابوي
أدهم بعدم إستيعاب = إزاي يعني
إياد _ فاكر جضية الجتل اللي إستلمتها من جريب
أدهم = اه فاكرها
إياد حكاله كل اللي حصل لحد م عرف كل المعلومات دي
أدهم مكنش شايف قدامه بقي المره دي ومستعد انه يقتل فرح اصلا لأنه فكر ان فرح معاهم فعلا
أدهم راح لفرح بغضب ولقاها بتلم هدومها
أدهم بغضب _ بتعملي ايه
فرح = بلم حاجات علشان ماشيه
ادهم مسك فرح مش شعرها جامد وكلمها بصوت يخوف _ تمشي مين ده انتي مش هتتحركي من هنا وهتشوفي اللي عمرك م شوفتيه يا فرح انتي فاهمه.....
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية وقعت في شباك صعيدي" اضغط على أسم الرواية