رواية تار صعيدي البارت الرابع عشر 14 بقلم ملك شاهين
رواية تار صعيدي الفصل الرابع عشر 14
فجأه موبيل فراس رن رد بسرعه يمكن حد من الي خطف لورين وعايز فديه : الو
فراس بصدمه : ايه .... كمل بعصبيه طب اقفل دلوقتي اقفل
فلير بقلق : في ايه لورين جرالها حاجه
فراس : لا مش تليفون عن لورين اصلا
فلير : طب في ايه
فراس وهو بيقعد بتعب : المصنع ولع
فلير بشهقه : اييه
حمزه : في ايه وايه الي بيحصل ده ...فراس انت ليك اعداء بصفه خاصه غير الشغل و
فراس هز رأسه : عيلتكم
حمزه : عليتنا ! طب يعني علشان حكايه التار وكده ولا في عداوه شخصيه معاك انت بذات
فراس : لا معايا .. كمل بعد ما خد نفسه ....مع عمك عزت ابو عامر
هارون بعصبيه : اوعاك تكون انت الي ورا ضرب عامر بنار
فراس ببرود: لو انا مش هخاف اقول
حمزه : طب ايه الي بينكم يا فراس
فراس بتنهيده : حكايه قديمه ..الموضوع كان بين بابا وعمك عزت مش وقته دلوقتي خلينا في المهم
في الوقت ده لقو ست داخله عليهم وشايله لورين الي نايمه فلير جريت عليها وخدتها منها
فلير : لقتيها فين ...ولا انت الي خطفتيها...ايوا اكيد انت الي خطفتيها
الست : وه وه عاد في ايه يا ست انا لجيت البنيه بتبكي ومفطوره من العياط لوحدها خدتها معايا وسألتها على اسمها جالت انها خيت فراس بيه وطبعا مفيش غير فراس واحد في البلد كلتها فجبتها على اهنيه واهي طلعت تبعكم فعلا
فراس : عارفه لو طلعتي كدابه هيحصلك ايه
الست : جري ايه يا بيه انا هكدب عليك ليه ايه مصلحتي
حمزه وهو بيدقق في ملامحها : هو مقالش انك بتكدبي هو بيقول لو طلعتي كدابه ...اسمك ايه
الست : اسمي فتحيه ...وانا مش كدابه يا حضرت ال..
حمزه : الرائد حمزه الجناوي
الست اتوترت شويه وبعدين قالت : تشرفنا يا بيه انا جولت الي عندي حمدلله على رجوع بنتكم ..عن اذنكم وخرجت بسرعه
فلير بصدمه : انتم هتسيبوها كده عادي ...انا متأكده انها يما الي خطفتها يما تعرف حاجه عن الي خطفها
فراس قرب منها وشال لورين الي نايمه : معاكي دليل انها خطفتها او تعرف الي خطفها
حمزه : مش هينفع نقبض عليها واحنا اصلا معناش دليل انها اتخطفت ممكن فعلا تكون كانت تايهه
فلير بخوف : طب طب نروح المستشفي ونكشف عليها يمكن الي خطفها سرقه اعضاء او حاجه انا خايفه
فراس : اهدي اكيد هنعمل كده بس هي نايمه دلوقتي وكمان لو سرقه اعضاء مش هيرجعوا في نفس اليوم ده حد بيلعب معانا ....مش عارف ايه كل المصاييب دس
نيجي عند نسمه الي واقفه مصدومه من كل حاجه عقلها وقف لما الست قالت ان لورين قالتلها انها اخت فراس بتحاول تستوعب مش عارفه هي كانت فتكره انها بنت فلير بتبني او اي حاجه بس ازاي اختها
نسمه حاولت تخرج من الصدمه وتتكلم بصت لفراس وقالت : هي هي لورين اختك ؟
فراس قرب منها : يعني هي هتبقي اختي ومش اختك انت كمان
نسمه : يعني ايه
فراس بتنهيده وهو بيديها لورين : ده حوار طويل لما نخلص من كل ده هبقي احكيلك اطلعي نيمي لورين فوق وارتاحي وبص فلير ..وانت كمان اطلعي ارتاحي انت تعبانه و كل ده غلط عليكي ومينفعش انا لازم انزل القاهره علشان اشوف المصنع جدي حاول تشوف الموضوع علشان الدم ميتفتحش تاني سكتهم على الاقل النهارده او كلم الشيخ الكبير يجي يسكتهم
وانت يا حمزه روح اطمن على ابن عمك
فلير بعناد : انا مش طالعه في حته انا هروح معاك
فراس بنفاذ صبر : هتروحي معايا فين هو انا رايح الملاهي
فلير : مليش فيه
فراس : اللهم طولك يا روح ..اطلعي يا فلير فووق متعصبنيش
فلير بدمزع وقلق: مش هتخرج يا فراس لوحدك
فراس بعصبيه : هو انا عيل صغير وخارج وخايفه عليه
فلير : مش العيال الصغير بس الي بنخاف عليهم ع فكره ..مش هسيبك تخرج لو خرجت ممكن يعملولك حاجه انا قلبي مقبوض ضدقني ومش مطمنه خدني معاك حتي
فراس بعصبيه جامده : اللهم مطولك يا روح بقولك ايه اتا مش فاضي للدلع ده اخدك معايا فين مش فسحه هي اطلعي يا بنت الناس ارتاحي انت لسه راجعه من المستشفي مش هقول تاني .....حمزه عقل اختك انا ماشي وخرج بسرعه جت تجري وراه حمزه مسكها
حمزه : اعقلي بقي واقعدي هو مش صغير ....اقعدي ارتاحي انت تعبانه
فلير بدموع : هيمتوه انا انا خايفه عليه متخليهوش يخرج
حمزه : مش هيحصله حاجه صدقيني ..انا رايح المستشفي هشوف اخبار عامر متخرجيش انت ونسمه ولوري من القصر مها حصل ولما ارجع هاخد لوري نكشف عليها
هزت له راسها وطلعت على فوق وهو خرج بعد شويه سمعوا اصوات رجاله وناس كتيير برا لدرجه انهم خافوا وقفوا يبصو من ورا الشباك كان الحج هارون واقف بيحاول يهديهم
هارون : جرا ايه يا رجاله الجناوي مش عملنا الصلح عاد
احد الرجال : وانتم الي فضتو الصلح والعدنه الي حصلت وابتديتو واحنا مهنسبوش حجنا
راجل : زي مضربتوا نار على اكبر حفيد عندينا احنا مان هنضربوا على اكبر حفيد عنديكم واكده نبجي خالصين مش كده يا رجااله
الكل بصوت واحد : ايوا اكده
هارون وهو بيحاول يهديهم لحد اما الشيخ الكبير يصول : اكيد الي ضربوا مكنش يجصد ممكن عيار طاايش محدش يستجري في عليتنا يعصي اوامري او اوامر الشيخ الكبير
احد الرجال : لما عامر بيه يفوج هنعرف كل حاجه ب..
قطعه صوت الشيخ الكبير من وراهم بيقول : ولحد اما عامر الجناوي يجوم يبجي فيه كلام تاني يلا كل واحد على بيته
احد الرجال : بس
الشيخ بصرامه : من غير بس انا جولت كل راجل على بيته
الرجاله مشيو والشيخ قعد مع الحج هارون
الشيخ : ايه الي حصل
هارون : مخبرش يا شيخنا بيجولوا واحد من عندينا طخ عامر الجناوي ومش لاجيينه
الشيخ : كيف يعني فص ملح وداب
هارون : الرجاله بدور ومستنين عامر يجوم يجول مين وليه وايه الي حصل
الشيخ : فراس له دخل
هارون : لاه فراس كان مع مرته في المستشفي
الشيخ هز رأسه وسكت
عند فراس كان واقف قدام المصنع بعد اما وصل ولقا المطافي طفته حمدربنا ان محدش اتأذا من العمال فضل يبص على المصنع بوجع بعد بقا عباره عن خراب لانه المباني بقا اسود وريحه الحريق والدخان الحاجه الوحيده الي عملها بتعبه وشقااه بعيد عن فلوس اكلاك والده وجده راحت كلها جه نحيته ظابط
الظابط : بتتهم حد يا فراس بيه
فراس بجمود : لا
الظابط : ليك عداوه مع حد الفتره دي
فراس : لا
الظابط : فراس بيه ياريت تتعاون معانا الحريق بفعل فاعل و..
فراس قطعه بشويه نرفزه : قولت لا اكيد لو اعرف مش هخبي عليكم يعني
الظابط : تمام يا فراس بيه القضيه هتتقفل ضد مجهول ..ومشي وسابه
فراس ركب العرييه وقرر يروح علشان يطمن على لورين
في قصر الجناوي
ماري بذهول : wooow يا اندرو دول باينين انهم real اوي بجد مش فوتوشوب
اندرو : مش قولتك مش هنحتاج نروح القصر حتي
زيزي : طول عمري بحب your way of thinking
(طريقه تفكيره يعني )
ماري : طب نبعتهم ليه دلوقتي
اندرو : لا هتنستني شويه نشوف بدر عايزنا في ايه وهنسيب الكارت ده للاخر
ماري :ok
حمزه راح اطمن على ابن عمه ورجع دخل القصر لقا نسمه قاعده لوحدها في الجنينه راح قعد ناحيتها
حمزه : قاعده لوحدك ليه
نسمه بخصه خفيفه : حمزه
حمزه : اويا يستي حمزه مالك اتخضتيني كده ليه
نسمه : معلش كنت سرحانه بس
حمزه : والجميل سرحان في ايه
نسمه : عارف لما حياتك تبقي بايظه من كل ناحيه وانت واقف بتتفرج انا بقي كده حياتي بايظه وواقفه اتفرج عليها
حمزه : يساتر واققه تتفرجي لوحدك ؟
نسمه : افندم
حمزه : متخليني اتفرج معاكي وانت تتفرجي معايا وتبقي حياه واحده نتفرج عليها سوا
نسمه : لا معلش مش فاهمه
حمزه بهمس وصوت واطي : ربنا يستر و عيالي ميورثوش الغباء ده
نسمه : بتقول حاجه
حمزه : ها ..بقولك ايه 1+1 كام
نسمه : 2
حمزه : طب منيجي نخليهم واحد
نسمه : دي ازاي دي يعني هتخترع رياضه جديده
حمزه : لا ده انت غبيه بجد ...ده انا اخاف عيالي يورثه الغباء ده كله
نسمه : الله وانا مالي ومال عيالك
حمزه : يلهوي عليا بجد ايه الغباء ده انت دكتوره ازاي
نسمه بتريقه : دكتوره على اما تفرج يا خفيف هاها لولايا مكنتش هتبقي عايش
حمزه : حيلك حيلك دي كانت رصاصه في الكتف اصلا هو حد بيموت في رصاصه في كتفه
نسمه : متنكرش مجهودي لوسمحتي
حمزه : مش هنكر يستي
سكتوا هما الاتنين ونسمه رجعت تسرح تاني
حمزه : عيب تبقي قاعده مع حمزه الجناوي وتسرحي
نسكه ابتسمت هو كمل .. بعسدا عن الضحك والهزار مالك ؟
نسمه:عارف لما تبقي قاعد عادي وفجأة تتخنق وذكرياتك المؤلمه ترجعك للصفر وتحط عليك.
حمزه : الكلام ده بيبقي دليل على عدم ثقه الواحد في نفسه وانك مش مقتنعه ان خلاص الماضي ماضي وان كل واحد بيغلط وبيتعلم وبيغلط تاني وبيتعلم لاانا بشر مش ملايكه وعادي نغلط
نسمه : انا خسرت حاجات كتير اوي في حياتي وخسرت ناس كتير اوي في حياتي مكنتش عايزه اخسرهم
حمزه وهو بيعمل نفسه بيفكر بعمق : عن نفسي معترف ان الخساره الي بجد هي خساره المزاج الرايق خساره الفلوس خساره ان الاكل الي دفعت فيه دم قبلك طلع طعمه وحش اما خساره الناس دي عادي مفيهاش حاجه
نسمه بصتله وهي بتضحك : انت بتقول ايه انت مبتعرفش تتكلم جد شويه
حمزه: ايوا بقي يشيخه اضحكي خلي الدنيا تنور
نسمه لسه هتتكلم سمعوا صوت ضرب نار برا جريو يشوفوا في ايه
فلير كانت واقفه في البلكونه رنت على فراس كزا مره مش بيرد عليها فضلت واققه تستناه بقلق وكل شويه يجلها قضبه في قلبها ونغزه والقلق والخوف يزيد لحد اما لمحت عربيته جايه من بعيد ونزل منها علشان يصحي الغفير يفتح ليه البوابه فلير كانت لمحت حد مستخبي ورا الشجره وليزر مسدس وفجأه
فلير بصريخ وصوت عالي : فراااااس حااااسب
بس فجأه رصاصه خرجت من مسدس وصوتها علي جامد ولقو دم مغرق الارض و ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تار صعيدي" اضغط على أسم الرواية