Ads by Google X

رواية سجينة العادات الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نرمين قدري

الصفحة الرئيسية

رواية سجينة العادات البارت الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري

رواية سجينة العادات كاملة

رواية سجينة العادات الفصل الرابع عشر 14

نورما / يووووو كالعاده ماجابتش هدوم معايا 
لفت فوطة وطلعت تلبس فجاءة بابا فتح و دخل امير بقمة غضبه 
نورما / اتخضت نورنا و بصوت عالي
انت اتجننت في عقلك انت ازاي تخش عليا كده من غير ما تخبط علي باب 
امير/  بغضب عارم بلا خبط بلا زفت انتي اصلا يومك مش معدي انتي ازاي يا هانم يا محترمة تسمحي لنفسك تنزلي في نص الليالي كده ااااايه مالكيش حاكم ولا فاكرة اني مش حقدر علي حتة بت زيك لاااااااا فوق لنفسك كويس انتي هنا في صعيد مش في مصر تسسرمحي علي كيفك لاء لهنا وبس انتي يدفنوكي مكانك وملكيش ديه فاهمة 
نورما بذعر من قوة صوته
اايه ياعم انت طايح كده. شبه القطار اللي من غير سواق حيلك حيلك انت مين انت علشان تحكم  
و تتحكم فيا   ليه  انت ملكش عندي حاجة كل اللي كان ليكم عندي هي شهور العده و الحمد لله خلصت و خلصنا منها غير كده بح خلاص فنيتو عاوز اقولها لك بكام لغة علشان تفهم انا ماشية سيبهالكم مخضرة افرحوا بيها 
نرمين قدري
امير قاعد وحط رجل علي رجل 
امير. /بضحك هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه 
نورما/ بعصبية انت بتضحك علي ايه  ممكن افهم شكلك مش مصدقني أنني ممكن اسيبك وامشي  حتشوف حعملها ازاي 
امير /وتغيرت نبرة صوته لاء مش مصدقك الصراحة  وريني كده ممكن جنابك تعملي وانا حوريكي انا حكسرك ازاي 
نورما /بتحدي لا انت ولا عشرة زيك بقدرو يكسرو شعرة من نورما فاروق الجندي انت مش عارف بتكلم مع  مين و إذا كنت ساكت قبل كده مش قله حيلة مني. 
او ضعف لاء و الف لاء انا ساكت لاني كنت مقدرة الظرف اللي كنتم في و موت  اخوك اكمل. وعلشان كنت عارفة انت كنت متعلق بيه ازاي 
لكن من النهاردة انا مش مجبرة استحمل اي حد فيكم و اللي حايمسني بكلمة حديلو عشرة 
امير /خلصتي الهبل ده اعملي حسابك حتجوزك واشغلك هنا تحت رجلي و ادوس كمان عليكي برجلي 
نورما /هههههههههههه ضحكتني وانا مليش نفس انزل يابني من ارض الاحلام اللي انت عايش فيها دي انزل لأرض الواقع وسيبك بقي من دور الحاكم بأمر ده و خليك معانا هنا فوق   لا انت ولا عشرة زيك بقدرو يخلوني اعمل حاجة انا مش عاوزاها كفايا مرة اتغصبت علي جواز من اخوك و متكلمتش لكن بعد كده محدش حيقدر يفرد عليا حاجة انا مش عاوزاها  وراجل وريني حتقدر تعمل ايه 
امير / وقد تكلم الغضب لابعد حد لدرجة أنه عماه عن أي شيء واي منطق
امير /  انا بقي حوريكي اذا كنت راجل ولا. عيل 
وفجاءة وعلي غير متوقع سحب امير الفوطة من علي جسمها و شدها من شعرها علي سرير
نورما  / نهارك اسود انت اتجننت صح 
امير/ انا حوريكي الجنان صح انتي اللي جبيته لنفسك أنا حكسرك و حخليكي متسويش  حاحة
كده ولا كده محدش يعرف انك لسة بنت  
نورما / ابعد عني احسن اقسم بالله حلم عليك سرايا كلها 
امير /  ياريت تلميها علشان يشوفوني وانا في حضنك و انتي كده بس اتصدقي طلعتي جامدة وبداء امير يعتدي عليها و هي  بتقاوم بكل طرق
غرزت ضوافرها في وشة مما زاد من غضبة و وأصر علي أن يكمل ما بداء 
تغيرت نبرة نورما للاستعطاف 
نورما /  امير اعقل اعقل وفق حتخسرني للابد كفايا كفايا بقي حرامم اااه اااه خلاص بقي كفايا كفايا وبدأت في عياط هستيري اااه ثم  أطلقت صرخة اللم هزت كيان امير ااااااااااه ولكن بعد فوات الاوان لقد أنتهك عذريتها  وكسرها أمام نفسها فاق لنفسة وقام بسرعة 
امير  / لاء لاء مش ممكن اكون عملت كده لاء مستحيل مستحيل انتي السبب انتي اللي خلايتي غضبي يسيطر عليا انا مش كده انا بحبك و لا يمكن اعمل فيكي كده انا عملت كده ازاي ازاي لاء مستخيل و سابها و خرج و هو في حالة هستيريا غريبة 
نورما  /وكأن الصدمة شلت كل اعضاءها ودخلت في حالة رعشة غريبة لينتفض كل جسمها وهي غير مستوعبه اللي حصل فضلت علي وضعها ده ساعتين في  هزاين وكأنها انفصلت عن الواقع إلي أن بدأت تسترجع قوتها بدأت تقوم من مكنها و دليل عزريتها وبراتها محاوطها من كل جانب دخلت نورما حمام و فتحت ماية ساقعة و نزلت تحتها بدون أي حركة و دمعها لم تتوقف وبعد مده من الوقت لا تعلم عددها استجمعت قوتها واحست ببروده ماية طلعت و لفت نفسها بلفوط
طلعت عنيها وقعت علي  ملايه سرير وكان  عليها الدم برأتها  مغرقها بدأت في حالة هستريا تانية من النواح و بدأت تشد ملايا من علي سرير. وكأنه تود أن تمحي كل اثر لهذه اللحظة لبست همومها ودخلت نامت وكأنها تود الهروب من واقع 
وعند امير حاله لم يكن افضل منها كان في حالة لا وعي غير مصدق اللي حصل وكأنه يهرب هو ايضا من الواقع
امير انا لا زاي اعمل فيها كده انا محبتش حد قد ما حبيتها  واللهي حبتها قلبي مدقش غير ليها ازاي تكسرها قدام نفسها كده انا لازم ارد لها اعتبرها لازم انا مش حاسبها 
وفي مساء الكل اتجمع علي عشا نزل امير تحت بيحث بعينة عنها لم يجدها بداء قلبه يخفق من شده الخوف عليها 
ماهي/ بدلع ماسخ  امير حيبيي تعالي يلا عشا جاهز وأنا حموت من جوع صراحة 
امير/. بحده مبالغة  متاكلي يا ماهي وحد ما سكك 
ماهي /وقد تصنعت الزعل  كده بردو بدل ما تقعد جانبي و تحاول تخفف عني موت ابننا هي دي حمدالله على سلامتك 
هانم/  اباااي مرتك عنديها حق يا اولدي اجعد جارها وسيها الست تحب جوزها يكون جارها وهي عاتبكي عاد 
جلس امير علشان ينهي كلام لانه كان في حالة مش عاوز يسمع اي كلام و بدات ماهيتاب في دلع عليه و هو بيستنفز اخر ما تبقي من صبرة عليها
وفجاءة ساد صمت عارم بدخول نورما. وراسها مرفوعة و في عنيها نظرات قوة و تحدي  و في أيدها شنطة سفر كبيرة  
نورما مساء الخير عليكم دون أن ترفع عينها و تنظر لوجه  
نورما  بتحدي وقوة. وكان لم يكسرها شيء من قبل 
مع سلامة يا جماعة اشوف وشكم بخير 
هانم / بستهزاء وعلي فين العزم بجانب البرنسيسة 
نورما /  بنفس نبرة القوة وهي متامسكة لابعد  حد  حيكون علي فين علي سراية جدي و منها علي مصر علطول  انهاردة اخر يوم  في عدة المرحوم اكمل و انا علي حسب العادات والتقاليد صبرت هنا لآخر يوم في عده أظن مليش مكان هنا خلاص 
امير /   و قد احمىرت عنيه من الغضب و مين قالك انك ماشية من هنا  ومين اصلا حيسمح بده
نورما  /ولم  ترفع عينيها  في عنية وانا ايه اللي يقعدني تاني استاذ امير 
امير /علشان انا مش حاسيب مرات اخويا لحد غريب انا حتجوزك بكرا انا كلمت مأذون و اتفقت علي معاد
نورما وسط كل القاعدين وانت لو اخر راجل. في دنيا انا مش عاوزاك و متقلقش انا  خلاص عرفت باخاتي و مش حتجوز تاي خلاص بصراحة قرفت من كل رجالة
امير / ومين طلب رايك انا حتجوزك يعني حت .. ولم يكمل كلامة. تدخلت هانم 
هانم  /سبها تغور من اهنه وش بوم ده معاوزاش منها حاجة وورثها في ولدي تنساه خالص 
نورما  /, وانا مطالبتش منكم حاجة و الله الغني عن فلوسكم 
امير/  ايه التهربج ده انا قلت مش حاتمشي واعقلي كده يابت ناس و استهدي بالله وتعالي اتعشي
ماهي /امير. انت عارف. بتقول ايه مين دي اللي تقعد معانا علي سفرة دي اللي قتلت ابني ازاي تقعد وتأكل معايا من طبق واحد
امير/  ماهي لحد هنا وكفايا اعصابي خلاص مش مستحملة و التفت لنورما  انتي اتفضلي اتنيلي اتعشي 
ماسكة نورما سكينة. من علي طربيزه 
نورما / سبني اروح احسن قسما عظما لكون غرسها في رقبتي و مش حيهمني انا بايعة الدنيا واللي فيها 
استشعرر امير الصدق في نظرة عنيها وأنها ممكن تعمل كده فعلا 
امير / بذعر من جننانها خلاص انتي اتجننتي اهدي هو ده في ايه
نورما/ في أن الموت عليا اهون من أن أكون مراتك و  بعياط هستيري وكأنها فرخة مدبوحة أمامهم فاهم مش حتجوزك  لو انت اخر رجل و بقولهالك قدام اهلك اهو مش حتجوزك يا امير يا عزاوي ومش حتجوزك 
هانم / مخلاص عاد عنك ماتجوزني يعني هو حيتجوز الامله. يلا في داهية اهو ترتاح من وش البومة ده
امير / امي بس الله يخليكي انتي مش عارفه حاجة باس انا لازم اتجوزها 
نورما  /وانا مش عاوزاك هو غصب 
امير بزعيق   اه غصب أيوة حتجوزك غصب  واهدي بقي. بدل مطلع جناني عليكي أقسم بالله لو ماتلمتي وقصرتي ليلتك الاكونت ... 
قطع كلامة والد امير اهدي بس ياولدي وفاهمنا براحة ليه اصرصراك ده علي جواز من مرت اخوك صحيح عوايدنا بتقول أكده بس البت مريداش ومصره 
امير   /يا سلام و من أمتي انتم بتاخدو برأي الحريم هنا ما هي كانت بردو مريداش اكمل واتجوزته يبقي مجاتش عليا  حتتجوزني غصب عادي عملتها قبل كده مش جديد عليها
نورما  / بتحدي مش حتجوزك   ومش عوزاك قدام عليتك اهو مش عاوزاك 
هانم /  انتي بنت قليلة الربايه عاد غوري واحنا  كمان مش رايدينك حدانه 
وقف امير عاجز قدام اصرراها و مش عاوز يلفت الإنتباه بإصرار لجواز منها  احسن حد يحس باي حاجه 
ولكن طبعا متفوتش علي ماهي 
ماهي هو في ايه بلظبط ليه اصرارك الغريب ده وليه هي واخدها قوي كده علي نفسها في حاجة حصلت اكيد 
امير /انتي حتبداء تخرفي شكلك كده اسكتي علشان هي مش ناقصاكي 
والتفت لنورما و انتي عاوزة امشي مع سلامة احنا مش بتبقي علي حد مش باقي علينا و اظن انا عملت اللي عليا  ومقصرتش معاكي وغمز لها  
فاهمت نورنا قصيدة مما زاد غضبها 
رمت نورما سكينة من أيدها. وشالت شنطتها و ركبت عربية وصلتها لحد باب سريتها
دخلت نورما لقت الكل متجمع علي عشا 
ابتسمت باستهزاء 
نورما مساء الخير عليكم 
ليلي جرت عليها  بنتي حبيبتي نورتي يا قلب امك بيتك 
نورما بفطور  نورت بجد ماشي يا امي 
بهيجة وانتي اي رجعك دلوق عاد 
نورما/ مش فاهمة وايه المفروض يحصل يعني عدتي خلصت ورجعت ايه المفروض أدفن  نفسي هناك ولا اية
بهيجة / اباي وأهل البيت هناك عارفين انك حتعتودي
نورما   اه عادي ايه مشكله  وانا مش مستنية الاذن من حد متهيقلي انا كبرت بما فيه كفايا
بهيجة ى/ وهملوكي تعاودي   لحالك كيف هي دي الأصول 
نورما   / واللهي ده ميشغلنيش ابقي اسءليهم انتي انا طلعة انام علشان بكرة ورايا سفر 
فاروق//  نورما تعالي هنا أنتي بتكلمي كده ازاي مع جدتك و استني فاهمبينا ايه اللي حصل 
نورما. / بنفاذ صبر  بابا مافيش حاجة حصلت خلصت العده ورجعت ونزله الصبح مصر علشان شغلي اللي حالة وقف خلاص تصبحو على خير
وطلعت قبل اي حد ما بتكلم تاني معاها 
جليلة/  لع لع دي فيها أن كبيرة أن هانم تسيب مرت ابنها أكده بسهوله تبقي البت عاملة مصييا كبير ولازم اعرف
ليلي/  مخلاص بقي سيبو البت في حالها عملت كل اللي انتم عاوزينه كفايا بقي سبوها ترجع لحياتها و شغلها شايفنها انطفت ازاي بقي بزمه دي نورما يا فاروق دي بنتك اللي كانت شبة ورده اللي كانت مش بتبطل ضحك وشاقوة انت مش حزين عليها وهي دبلانه كده ومطفيه كفايا بقي موتوها تحت اسم العادات والتقاليد سجنتوها ودمرتم حياتها سبوها بقي تعيش و تتنفس حرام عليم ده حتي ربنا ميرضاش بكده 
فاروق/  ليلي انتي اتجننتي  انتي ازاي تتكلمي معانا كده
ليلي  /قصدك عقلت كنت مجنونه لما سبتكم تدمرو في بنتي ووقفت ساكت لكن من النهاردة مش حسمح لحد يمسها وانا ونورما حنرجع مصر عاوز ترجع معانا اهلا وسهلا مش عاوزة براحتك لكن انت جيت عليان كتير و احنا استحملنا علشان بنحبك لكن انت فسرت سكوتنا ضعف مننا وانت عارف كويس أننا مش راضين عن أي حاجة حصلت و تصبحو علي خير ورايا سفر 
جليلة/ مرتك وبنتك اتجنوو عاد يا ولدي 
فاروق / لا يا امي ليلي عندها حق في كل حاجة قلتها بس احنا عاملين زي نعام بندفن راسنا و نعمل مش واخدين بالنا صح انا دمرت بنتي بأيدي عارف انها مش راضية عن جوازه وعملت مش شايف اهي راجعة مكسورة وارملة ومكملتش سنه
جليلة ماهو ده اللي انا بقوله بنتك أرملة ماهياش بنت بنوت عتدلع والارملة ماينعش تخش وتطلع علي كفيفها عاد يعني شغلها ده ميلزمتاش
فاروق بعد اذنك يا امي دي حياتها ياريت من فضلك سبيها بقي تعشها للطريقة اللي هي شيافها صح كفايا اللي راح من عمرها بقي و زمبها في رقيبنا كلنا  و رقبة الجهل اللي اسمة العادات
وعند نورما طلعت غرفتها و رمت كل أقنعت القوة و قاعدت علي حرف سرير. 
نورما ااااااه ااااه ودمعها شلال نازل بحرقة وكأنها جمرات نار نازلة من عنيها  قلبي واجعني كسرتني كسرت اجمل احساس كان نفسي احسه معاك وكسرت حبك جوايا خلاص انت موت بالنسبالي انا لازم اقوي لازم مش حخليك تهزمني لازم اكون اعلي منه انا حوريك و حوريكم كلكم نورما حتبقي ايه انا مش حرحم حد من هنا ورايح مش حرحم حد علشان محدش فيهم راحمني 
ماسكت التليفون 
نورما  /الو أيوة يا سحر ازيك يقولك حصريا كل  اورقي و حضري الباسبور بتاعي  انا حنقل الوكاله كلها لفرع فرنسا وانتم حتمسكو شغل اللي هنا حضري بس كل الورق تبع وكاله فرنسا علشان انا راجعة بكره مصر عاوزة اكون كمان يومين في باريس 
رواية سجينة العادات الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نرمين قدري
روايات حصرية

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • Unknown photo
    Unknown27 يوليو 2021 في 2:45 م

    فين باقي الروايه

    حذف التعليق
    • جواد الرضوي photo
      جواد الرضوي29 سبتمبر 2024 في 1:39 ص

      إلى صاحبة القصة ألا ترين أن القصة فيها إساءة لأهل الصعيد كيف يغتصب الصعيدي أرملة أخيه والأدهى من ذلك إنه يتحدث بشرع الله مع أمه وكأن الاغتصاب من شرع الله

      حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent