Ads by Google X

رواية دار الايتام الفصل الرابع عشر 14 - بقلم أميرة أسامة

الصفحة الرئيسية

رواية دار الايتام البارت الرابع عشر 14 بقلم أميرة أسامة

رواية دار الايتام كاملة

رواية دار الايتام الفصل الرابع عشر 14

اخو هايدي خطيبة جاسر ابن عمي
سامر..عاش من شافك يا نوح باشا
نوح..موجود ديما يا سامر ايه اللي جاييك الجامعة اللي اعرفه انك متخرج معايا
سامر.بضحك لا انا كبرت عالكلام ده بس كنت جاي لناس صحابي ولقيت حاتم بالصدفه حاتم بالمناسبه اخو واحد صاحبي
نوح..اهلا بيك
حاتم..نورت
سامر..ادم باشا عامل ايه
ادم..بخير يا سامر
نوح..معلش هنستأذن يلا يانور
نور.يلا
نوح..فرصة سعيدة يا شباب سلام ياسامر خلينا نشوفك
سامر..قريب
ادم..يلا يازهره
زهره..هاا اه يلا
راحو على العربية نوح اركبي
نور..حاضر لما تيجي زهره
نوح..زهره هتركب مع ادم
ادم.يلا هتروح فين
نوح..هنروح ناعد في مكان شويه تمام يانور
نور..طيب تمام زي ما تحبو اصلا عشق رايحه مع ليل تشوف عشق ومهره ومفيش حد فالبيت
نوح.تمام يازهره
زهره..معرفش بس يعني اصل
ادم..مالك في ايه هنأعد شويه مع بعض واهو تغيرو جو شويه
زهره بصت لنور حست انها عايزه تروح..طيب تمام بس منتأخرش
نوح..متقلقيش مش هنأخركم يلا يا ادم خد زهره ونور هتركب معايا
ادم..يلا يازهره
زهره..حاضر
ركبوا ومشيوا بعد فتره بسيطه وصلو مول كبير
اعدو في كافيه مع بعض نوح كان باين عليه ان مزاجه قالب
ادم..بقول ايه انا هقوم انا لف كده وارجع تاني
نوح..رايح فين
ادم..هشوف اللبس اللي كنت عايز اجيبه
نوح باصصله وهو مش طايقه
ادم..كاتم ضحكه زهره تيجي معايا
زهره.وهي باين عليها انها مرتبكة
بصت لنور حاضر
ادم..اتفضلي بص لنوح من غير ما حد من البنات يشوفه وغمزله
نوح بصله وسكت مشي ادم وزهره
نوح..تشربي ايه
نور..مش عايزة
نوح..تشربي ايه
نور..اي حاجه
نده نوح الويتر واحد قهوه مظبوط بص لنور تشربي ايه
نور..نسكافيه
الويتر..تمام بعد اذنكم
نور..نوح انت كويس
نوح..تمام مالي يعني
نور..معرفش بس لما كلمتني الصبح كان صوتك كويس الوقت حاسة ان في حاجة مضيقاك
نوح.وهو بيولع سيجارته وبياخد منها نفس لا انا تمام بس اتقفلت لما شوفت اللي اسمه سامر ده
نور..ليه انت مش بتقول تعرفه
نوح..ايوه بس مبينزليش من زور وعارف ان انا كمان مبنزلوش من زور
نور..ليه ده حتى شكله ظريف يعني
نوح..بغضب نعمم
نور..بخوف مقصدش بس يعني
نوح..مفيش بس الواد ده متقفيش معاه تاني لاي سبب خصوصا ادام شافك معايا هيحاول يكلمك تاني
نور..ليه يعني وليه مضايق منه اوي كده هو عملك حاجه
نوح..مين ده ميقدرش يضايقني طبعا بس هو عيل مش سالك ومش تمام وانا مش بحبه عايز يساوي نفسه بيا بأي طريقه فاكر ان عشان اخته اتخطبت لجاسر يبقي هيوصل لعيلة السيوفي
اسمعي يانور ملاقيكش واقفه مع الواد ده تاني عشان هو مش كويس موراهوش غير انه يوقع البنات وفي بنات هبله بتحب تجري ورا اي حد شيفاه مركز ومن عيله
نور..وانت شايفني كده
نوح..انا بحذرك يانور لكن مقولتش انتي كده انا خايف عليكي مش اكتر واللي ضايقني انه شافني معاكي عشان كده بنبهك لان هو من بعد المره دي هيرجعلك تاني عشان يضايقني فهمتي اي وقت يانور يقرب منك او يتعرضلك ومتقوليليش متلوميش غير نفسك مفهوم
نور..طيب حاضر بس ممكن تهدى شوية انا أصلا معرفهوش اول مره اشوفه انهرده لما جه سلم على حاتم
نوح..وايه حاتم ده كمان اكيد زيه ما بيقولك اخو صاحبه
نور..لا حاتم كويس ومؤدب والله انا اعرفه من ساعة ما دخلت الجامعة ومشوفتش منه حاجة وحشه بيعاملنا على أننا أخواته
نوح..انا معرفش اخواته او مش اخواته سامر لو عايز يوصلك هيوصلك انتي تخلي بالك وخلاص سمعتي واي وقت يتعرضلك تقوليلي وانا هتصرف هو قالك اي حاجه او حاول يطلب رقمك قبل ما اجي
نور.بأرتباك ااااا لا
نوح..نور
نور..بتوتر ايوه طلب رقمي
نوح مسك كف ايدها بغضب ادتيله رقمك
نور بألم اااه لا والله مدتلهوش حاجة قولتله مبديش رقمي لحد سيب ايدي انت بتوجعني
نوح..رقمك مع حاتم
نور..نوح سيب ايدي
نوح..ردي
نور..ايوه معاه بس من زمان والله
نوح..اي رقم غريب هيجيلك وتردي عليه يانور صدقيني متلوميش غير نفسك
نور..نوح ايدي بقولك سيبني
نوح..ساب ايدها
نور..بغضب هو انت بتتكلم معايا كده ليه من ساعة ما شوفت سامر ده ليه مضايق كده وحتى لو عرف يوصل لرقمي اكيد يعني مش هاخد وادي معاه فالكلام ليه بقى اللي انت بتعمله ده
نوح..ومين قال اصلا انك هتردي على رقم غريب
نور..يعني لو زهره ولا عشق ولا تمارا حد فيهم حصل اي ظرف واتصل بيا من رقم غريب ازاي مردش هو اي رقم غريب يبقى هو سامر ده
نوح..بعصبية انت بتجادلي كتير فالكلام ليه ماتقولي حااضر
نور..حاضر يانوح بصت الناحية التانية وهي مضايقة من طريقته اما نوح فافضل باصص عليها وهو بيشرب السيجاره ورجله مش مبطله هز
ادم..طب ايه رأيك في ده
زهره..ايوه ده احلى بكتير من الاول
ادم..اكيد
زهره..والله تحفه
ادم..تمام هاخد ده
زهره..هتجيب حاجة تانية
ادم..زهقتي ولا ايه
زهره..لاخالص بسألك عادي
ادم..على فكره ذوقك حلو اوي
زهره..شكرا
حاسب ادم وخرج هو وزهره
فضلو يتمشو فالمول
زهره.احنا مش هنرجع بقى
ادم ضحك هو انتي ليه ماشيه قلقانة كده انا مش هخطفك على فكرة
زهره..بابتسامه معلش اصل انا خوافه ولخمه شويه وبتوتر ووو
ادم..هي لسه فيها و ايه ده كله ليه كده ياماما الحياه ابسط من كده
زهره..عندك حق بس انا اكتشفت ده متأخر
ادم..اللي هو ايه بقى
زهره..يعني ان الحياه بسيطه الاول كنت حساها معقده كنت خوافه جدا كنت بتوتر من اقل حاجه وممكن اعيط من اقل حاجه ديما كنت بتحامى في تمارا وعشق من غيرهم معرفش اتصرف يعني هما كانو العضلات
ادم..والوقت
زهره..لا الوقت الوضع اختلف كتير يعني اول حاجه اشتغلت والشغل غير حجات كتير فيا خلاني اعرف اتكلم اتعامل شوفت ناس كتير مبقتش اخاف زي الاول بقيت اعرف اجي واروح لوحدي بص باختصار زهره اللي ادامك دي غير زهره الاولى اللي انت مشوفتهاش قبل كده
ادم..طيب بالنسبالك انهي احسن
زهره..زهره الاولى كنت بحبها اوي كنت حساها على سجيتها زهره بتاعت الوقت بتعجبني مش بتخاف بتحاول بتجرب بتتعامل بتقدر تتصرف يعني حاجات كتير
ادم..امال ليه عايزه ترجعي لنور وليه مكنتيش عايزة تيجي معايا وفضلتي تبصي لنور
زهره..لا مش كده بس يمكن احراج يعني انا عمري ما احتكيت بأي راجل وكنت محروجة مش اكتر لكن مخفتش ولا حاجة
ادم..عموما انك تتغيري للاحسن ده شئ كويس جدا خصوصا ان الدنيا مش عاوزه الشخص اللي بيخاف من اقل حاجه مش عايزة الشخص الضعيف الضعف ده حاجة وحشه وللاسف الانسان الضعيف الناس بتركبه خليكي في زهره الجديدة بس بردو متتخليش عن زهره القديمة
زهره..انا بحاول اخلق زهره جديدة بتجمع بين الاتنين وتاخد منهم اللي يخليها تقدر تعيش وسط الناس
ادم..وهو مبتسم براڤو عليكي على فكره انا مبسوط اني اتكلمت معاكي يمكن شوفتك كذا مره بس دي اول مره انا وانتي نتكلم وحقيقي اتبسطت اني اتكلمت معاكي
زهره..وانا كمان يمكن تكون اول مره اعد مع حد غريب اسفه اني بقولك كده بس دي حقيقه عمري ما خرجت مع راجل او اعدت معاه لوحدي دي اول مره في حياتي يمكن عشان كده كنت متوتره
ادم..ولا حتى صحابك فالجامعة
زهره..لا خالص والله العظيم
ادم..بابتسامه مصدقك والله وياستي انا يشرفني اني اكون اول واحد نال شرف الاعده معاكي
اكتفت زهره بالابتسامه ووشها احمر من كلمته
ادم..اتمنى تتكرر تاني ونبقى صحاب
زهره..ده شرف ليا يا ادم واكيد هبقى مبسوطة
ادم..طب ايه يلا نشوف نوح ونور
زهره..يلا
عدي الوقت خلصت عشق شغلها والساعه 9كان ليل تحت العيادة
عشق..الو
ليل..ايوه عشق خلصتي
عشق..ايوه خلصت
ليل..طب يلا انزلي انا تحت العيادة
عشق..ثواني وهكون عندك
دقايق بسيطه ونزلت عشق اول ما لمحها ليل نزل من عربيته راح ناحيتها
ازيك ياعشق
عشق..بأرتباك الحمد لله
ليل..يلا بينا
عشق.. يلا
ركبوا وانطلق ليل عالڤيلا
....
تمارا جهزت وخلصت كل حاجه ولبست ومنتظرة جاسر وعينيها باين عليها آثار الدموع اتصلت بنور وزهره
نور..الو
تمارا..ايه يانور فينكم
نور..احنا لسه مش مشينا ياتيمو انتي فين
تمارا..اناجهزت بس لسه مستنيه جاسر كنت عايزه اشوفكم قبل ما اسافر جزم
نور..حقك علينا والله احنا كمان كنا عايزين نشوفك
تمارا..خليكي انتي يا اختي مع سي نوح
نور..ههههه اما اشوفك يارخمه
تمارا.فين البت زهره
نور..اهي معاكي
زهره..الو
تمارا..ايه ياقلبي كده مشوفكيش قبل ما اسافر
زهره..حقك عليا ياتوتي والله انا كمان مضايقه اني مش هشوفك قبل ما تسافري اوي
تمارا..خلاص عفيت عنك المهم انك خرجتي واتبسطتي شويه
زهره..خلي بالك من نفسك وطمنيني عليكي لما توصلي
تمارا..حاضر ياقلبي وانتو كمان بقولك ايه اقفلي عشان جاسر شكله وصل بيتصل عليا باي
زهره .ماشي ياروحي يلا باي
تمارا...الو
جاسر..ايوه ياتمارا انا تحت
تمارا..بترد على اد الكلام ثواني واكون تحت
جاسر..براحتك متستعجليش انا واقفلك
تمارا..انا خلصت ثواني واكون تحت
جاسر..تمام
زهره..قفلت وهي مضايقه كان نفسي اشوفها قبل ما تمشي مفيش حد فينا سلم عليها حتى عشق مشافتهاش
نور..انتو اول مره تبعدو عن بعض
زهره..اه دي اول مره فعلا
ادم..تحبي تروحي تشوفيها فالمطار بسرعه
زهره..بصتله ايه ده بجد ينفع
ادم..لو تحبي ينفع طبعا
زهره..هزت راسها بفرحه لنور
نور..لو مش هنعطلكم ياريت
نوح..طب يلا قومو بسرعه
زهره..بس هي قالت طيارتها 11هنلحق
ادم..متشغليش بالك هنلحق انتي بتقولي لسه جاسر معدي عليها انا هكلمه و اقوله اننا هنروح عشان تشوفوها
زهره..طيب ممكن تقوله ميقولهاش
ادم..حاضر
حاسب نوح الويتر وقامو بسرعه
اتصل ادم بجاسر وعرفه وقاله ميقولش لتمارا واتحركو بالعربيه.
قفل جاسر اول ماشاف تمارا لمحته وهي نازله فكرت انه بيكلم هايدي أضايقت اكتر
راح عليها جاسر بيحاول يبص في عيونها اللي باين عليها انها معيطه وحزينه ازيك ياتمارا
تمارا..بأقتضاب تمام
جاسر..يلا عشان منتأخرش فتحلها باب العربيه الخلفي وركب جمبها كان معاه السواق اتحركوا وطول الطريق كانوا ساكتين لا هو عارف يقولها ايه ولا هي قادره تشيل الموقف من دماغها
بعد حوالي ساعه إلا ربع وصل جاسر وتمارا المطار
جاسر للسواق خالد تودي العربيه عالڤيلا وقبل ماأرجع هبلغك بالمعاد عشان تكون في انتظارنا
خالد..حاضر يا افندم تؤمرني بحاجه تاني
جاسر.شكرا ياخالد
خالد.توصلو بالسلامه بعد اذنك
مشي خالد وفضل جاسر واقف تمارا واقفه جمبه من غير ما تسأله ليه واقفين
طلع..جاسر الموبايل
جاسر..انا وصلت المطار
ادم..تمام خمس دقايق ونبقى ادامك
جاسر..طيب سلام
تمارا..كانت واقفه ومتأكده انه بيكلم هايدي بيطمنها عليه
بعدت عنه شويه طلعت الموبايل واتصلت على عشق كانت مخنوقه جدا من العياط ومحتاجة تسمع صوتها جاسر كان ملاحظها بس كان ساكت
عشق..الو يا تيمو
تمارا..وحشتيني
عشق..انتي اكتر ياتيمو
تمارا..كان نفسي اشوفك قبل ما اسافر
عشق..وانا كمان والله يا تيمو بس غصب عني انتي عارفه اني رايحه مع مستر ليل عشان اشوف مهره وعشق وبعدين انتي عارفه اني بخلص متأخر وحتي لو مكنتش هروح اشوفهم مكنتش هلحقك
تمارا..ودموعها في عينها عارفه يا قلبي بس كان نفسي اشوفك
عشق..انتي مشيتي
تمارا..احنا فالمطار
عشق..مال صوتك يا تمارا
تمارا..كانت مستنيه سؤال عشق ومقدرتش تسيطر على دموعها حست ان في حاجه واقفه في حلقها مش قادرة ترد
عشق..تيمو انتي معايا
تمارا..معاكي ياعشق
عشق..بقلق تمارا انتي بتعيطي
ليل بص على عشق بعد كلمتها
تمارا..لاانا كويسه انا بس مضايقه عشان اول مره ابعد عنكم وكملت بضحك عشان عشق متقلقش وطبعا هركب طياره وانتي عارفه اني بخاف
عشق..بابتسامه متخافيش يا قلبي وبعدين دي زهره اللي كنا بنقول عليها خوافه مابقاش يتخاف عليها ايه اتعديتي منها
تمارا..لاخلاص
عشق..خلي بالك من نفسك وطمنيني عليكي اول ما توصلي
تمارا..حاضر يلا باي ياقلبي
عشق..باي ياحبيبتي
مسحت تمارا دموعها عشان جاسر ميشوفهاش بس هو كان شايفها وسامعها واتأكد ان سبب عياطها الموقف اللي شافته واتأكد ان تمارا حبته زي ماهو حبها
قربت تمارا مكانها تاني وثواني ووقف ادامهم عربيت ادم ونوح
تمارا..كانت مركزة في مكان تاني مشافتهمش غير لما سمعت زهره بتنادي عليها
زهره..تيموو
تمارا..بصدمه زهره انتي بتعملي ايه هنا
نور..جينا عشان نشوفك ياقلبي منقدرش نزعل القمر
حضنتهم تمارا اوي والابتسامه مش مفارقه وشها
ابتسم جاسر بحب على فرحتها
ادم..ايه الطيارة هتطلع امته
جاسر..خلاص كمان نص ساعه
نوح..طب ايه يلا بقي عشان تلحقوا
تمارا..انا مبسوطه اني شوفتكم كان نفسي اشوف عشق بس سلمولي عليها انتو وبوسوهالي كتير
نور..حاضر ياستي
زهره..على فكره ادم هو صاحب الفكره دي
تمارا..ميرسي يا ادم انت بجد فرحتني اوي
ادم..اي خدمه ياستي انا اتفقت مع جاسر انه ميقولكيش عشان تبقى مفجأه
بصتله تمارا واول ماشافته مبتسم وباصصلها بعدت وشها بسرعه
نوح..مفيش ميرسي يانوح ما انا جبت نور بردو
تمارا..ضحكت ميرسي يانوح ربنا يخليكو ليا دي احلى مفجأه
نوح..طب يلا بقي عشان متتأخروش
تمارا..حاضر رجعت حضنت البنات خلو بالكم من نفسكم ومن عشق
زهره..حاضر متقلقيش يلا يا قلبي كلميني لما توصلي
نوح..انتو محسسني انها مسافره امريكا دي مرسي علم مش بعيده وربنا
جاسر..بقول ايه هنمشي احنا بقى عشان منتأخرش
ادم..يلا توصلو بالسلامه
سلمو عليهم ومشيو دخل جاسر وتمارا صاله المطار
.....
اما عند ليل..وصلوالڤيلا
ليل..اتفضلي
دخلت عشق وراه وهي محرجه
ليل دخلها الجنينه وشدلها كرسي اتفضلي
عشق.مش هنشوف مهره وعشق
ليل..طيب ارتاحي الاول واشربي حاجه وبعد كده نشوفهم
عشق..عشان بس متأخرش
ليل..مش هأخرك متقلقيش
عشق.طيب بردو نشوفهم الاول وبعد كده ابقى اشرب حاجه
ليل..طيب اللي يريحك اتفضلي
راحو على الاسطبل الخاص بمهره اول ما شافتها بقت تعمل صوت تعبيرا عن انها مبسوطه قربت منها عشق وفضلت تحسس عليها
ليل..بابتسامه غريبه اول مره اشوف مهره مبسوطه مع حد غيري
عشق..بابتسامه انت غيران ولا ايه
ليل..خالص بالعكس بس مهره متعوده عليا انا ونوح وادم وجاسر وامي يعني اللي متعوده تشوفهم ديما لكن اي حد غريب لا والغريبه انها فكراكي
عشق...الحيوانات ذكيه جدا والحصان زي الكلب وفي مبينساش اللي بيحبه
ليل..فعلا وواضح انها حبتك
عشق..انا كمان حبيتها اوي ووحشتني اوي
ليل...طيب وبالنسبه لعشق اللي اتولدت على ايدك واتسمت على اسمك موحشتكيش
عشق..هي فين صحيح
ليل..تعالي معايا هي جوه دخلت عشق معاه لقت عشق الصغنونه واقفه بس شكلها مجهد
عشق..ياروحي بقينا حلويين خالص ماشاء الله رجعت عشق لمهره تاني وحاولت تشوف بايدها إذا كان في لبن او لا
عشق..زي ما توقعت مهره لسه الغدد اللبنيه مش شغاله عندها كويس..محتاجه تاكل كتير وتشرب مايه كتير اوي
ليل..طيب وعشق
عشق..عشق بقى انا جبتلها ببرونه وهأكلها وتشوف بعمل ايه عشان تعمله بعدين
ليل..حاضر
بعد دقايق ابتدت عشق تأكل عشق الفرسه
ليل مبتسم وهي بتاكل ايه ده دي بتاكل
عشق..ماشاء الله مش قولتلك انها مش تعبانه هي بس جعانه
بعد وقت من اللعب مع عشق وبعد ما اكلتها
عشق..عرفت هتعمل ايه
ليل..تمام بس يارب اعرف اعمل زي ما عملتي
عشق..لا هتعرف وكملت بمرح ولو سمحت تخلي بالك من بنتي الصغيره وتهتم باكلها لحد ماممتها تشد حيلها مش عايزه اشوفها تعبانه
ليل...بابتسامه جذابه بس كده حاضر ههتم بيها وهشيلها في عيني كمان عشق دي غاليه عليا اوي وركز في عنيها بعينه اللي تقتل
ارتبكت عشق من نظراته طب ايه نسبهم بقى عشان ينامو وانا الحق اروح
ليل..مش هتمشي قبل ما تشربي حاجة
عشق..ماشي بس بسرعة من فضلك عشان الوقت اتأخر
ليل..طب يلا تعالي معايا
خدها ليل وخرجوا فالجنينه عملها عصير ورجع اتفضلي
عشق..شكرا
ليل..يارب يعجبك انا مليش فالعصاير خالص انا اخري قهوة والشغالين اجازة عشان امي مسافرة مع والدة جاسر
عشق..تعبت نفسك مكنش ليه لزوم انا اصلا متأخرة
ليل.مفيش تعب ولا حاجة
سرحت عشق لثواني
ليل.مالك
عشق..مفيش بس قلقانة على تمارا
ليل..ليه عشان مسافرة متقلقيش عليها وبعدين ده شغلها ولازم تتعودو دي مش اول ولا اخر مرة هتسافر فيها
عشق..لا مش عشان كده بس هي اه اول مره تبعد او احنا التلاتة عموما اول مرة حد فينا يبعد عن التاني بس هي عموما لما كلمتني صوتها كان مضايق
ليل..بتحبيها اوي كده
عشق..يااااه بحبها هي وزهره الحاجة الوحيدة اللي طلعت بيها من الدنيا انا فتحت عيني لقيتهم معايا عمرنا ما فارقنا بعض فالحلو والوحش كنا دايما مع بعض بحسهم ولادي مش بس اخواتي
ليل..هو انا ممكن اسألك سؤال بس لو هيضايقك ومش عايزة تردي عليه مترديش
عشق..لا خالص اتفضل
ليل..مفكرتيش تد. وقبل ما يكمل
عشق..لا مفكرتش ومبفكرش اني ادور عليهم
ليل..سكت واتصدم من ردها ومن معرفتها للسؤال قبل ما يكمل
عشق..هما زمان رموني ومكنش عندهم اي بديل عشان يحافظو عليا مش هستنى انا بقى لما اكبر وادور عليهم لو كانو محتاجني مكنوش سابوني في اكتر وقت كنت محتجاهم فيه انا اترميت فالشارع وانا عمري يوم وده اكتر وقت كنت محتجاهم فيه بدل ما ياخدوني في حضنهم ويطمنوني رموني ماسابوليش صوره ليهم اعرف شكلهم تفتكر بعد ده كله ينفع اني ادور عليهم وبعدين حتى لو حبيت ادور عليهم هدور عليهم فين وازاي انا معرفش عنهم حاجه
ليل..طيب حتى لو هما طول الفتره دي يعرفو مكانك ويعرفو عنك كل حاجه وحطينك تحت عينهم من بعيد لبعيد وجم الوقت وقالولك انهم اهلك هيبقى ايه رد فعلك
عشق..بابتسامة وجع معرفش مقدرش احدد رد فعلي لانهم باختصار ملهمش في قلبي حاجة اكيد هبقى مش مهتمه مش هيفرق معايا مش هبقى عايزة اشوفهم
ليل..انا اسف لو ضايقتك
عشق..لا خالص بالعكس انا مبقتش اضايق زي ما تقول كده من كتر الصدمات اللي خدتها في حياتي قلبي نحس
ليل..عشق مبتفكريش تشتغلي معانا فالشركة زي تمارا
عشق..باستغراب اشتغل ايه انا مفهمش في شغلكم ده خالص
ليل..عادي اتعلمي زي ما تمارا اتعلمت واهي الوقت بتتحسن كتير وتقريبا بقت فاهمة جدا
عشق..بص انا حاليا مش عارفة يمكن لما اشتغلت فالعيادة مع الدكتور اللي بشتغل معاه حاليا كنت بدور على اي شغل وخلاص عشان يبقى في دخل نقدر نعيش منه ممكن اكون مش مبسوطه اوي او مش هي دي الحاجة اللي كنت عيزاها بس هو دكتور محترم جدا اه المكان بعيد وبخلص متأخر بس مفيش بديل اه كان في بالي اني لما اظبط نفسي واستقر شويه اشوف غيره بس كنت هدور في تخصصي لكن الشركة معاكم ميتهيأليش اني هقدر افيدكم بحاجة
ليل..قولي موافقة وسيبي الباقي عليا
عشق..وهي بتفكر ومش عارفة تقولو ايه مستر ليل انا
ليل..اولا قولنا بلاش مستر دي ارجوكي
عشق..حاضر ليل انا مش عارفة اقولك ايه ومش قادرة احدد اذا كانت دي هتبقى خطوه صح او لا
ليل..طيب اديكي فرصة تفكري
عشق..ماشي بس
ليل..مفيش بس وفكري وانا هستني ردك
عشق...انا خايفة اوافق ومقدرش افهم الشغل
ليل..هتفهمي وهتبقي شاطرة جدا كمان وكملي في دراستك عادي وبعدين مش يمكن لما تخلصي تفتحي عيادة خاصة بيكي انتي قولتي انك اشتغلتي عشان تقدري تظبطي حياتك انتي والبنات يعني مكنش فارق معاكي انك تشتغلي حاجه ليها علاقه بدراستك يبقى ليه متشتغليش معايا ادام كده كده لسه متخرجتيش
عشق..تمام بس بردو ممكن تديني يومين كده وارد عليك
ليل..وانا موافق وهستنى ردك ولو وافقتي هيكون شغلك معايا انا هتبقي السكرتيرة الخاصة بتاعتي وانا ياستي اللي هدربك بنفسي
عشق..تمام بس بردو خليني افكر واخد رأي البنات فالخطوة دي
ليل..تمام
عشق..بصت فالساعه انا اتأخرت الساعه 11
ليل..طب يلا عشان اوصلك
عشق..يلا
على جميع الركاب المسافرين الرجاء ربط الاحزمة الطائرة على وشك الاقلاع
كانت جملة المضيفة
ربط..جاسر الحزام وبص على تمارا اللي كانت اعدة باصة من شباك الطيارة وسرحانة
جاسر.تمارا
تمارا سرحانة
جاسر..تمارا
تمارا بصتله نعم
جاسر..اربطي الحزام الطيارة خلاص هتطلع
بصت تمارا عالحزام حاولت توصله تربطه مكانتش عارفة
فك جاسر الحزام بتاعه وقام مسك الحزام لتمارا عشان يربطهولها وسط زهول تمارا ربط الحزام وفضل باصصلها
ارتبكت تمارا حاول جاسر ما يربكهاش اكتر من كده اعد عالكرسي تاني ربط الحزام بتاعه
ثواني وابتدت الطيارة تدور وتتحرك
شهقت تمارا من الخضة وزادت ضربات قلبها غمضت عينيها جامد وفضلت ماسكة بايدها ايد الكرسي تضغط عليه جامد كانت مرعوبه
جاسر...تمارا افتحي عنيكي
تمارا مغمضة ومش بترد
جاسر..افتحي عنيكي واهدي شويه متخافيش الموضوع بسيط
وقبل ما يكمل كلمته ابتدت الطيارة فالطلوع
حست تمارا انها مش قادرة وحست ان نفسها ابتدا يروح من كتر الرعب
جاسر..بدون مقدمات فك الحزام بتاعه وقام اعد على ركبه ادامها مسك ايديها الاتنين في كف ايده بحنيه عشان يطمنها تمارا ايدها كانت متلجه من الخوف وفيها رعشه بسيطه فتحت تمارا عنيها بصدمه وفضلت بصاله
جاسر..بصوت هادي وجذاب خليكي مفتحه عنيكي متقفليهاش اتنفسي بهدوء شويه حاولي تظبطي نفسك ابعدي الخوف من دماغك خالص
حاولي تفكري في حاجة تانية
تمارا..سرحت في عيونه اللي خدتها بعيد ولمسه ايده اللي خلتها حلقت فالسما مع الطيارة
جاسر..لاحظ انها ابتدت تهدي وشايفها مركزة في كلامه وفي عنيه هو كمان ركز في عنيها
طلعت الطيارة واستقرت فالسما ولسه الاتنين على حالهم
جاسر..انا اسف ياتمارا
فاقت تمارا اخيرا على جملته سحبت ايديها براحه وهي لسه بصاله
جاسر..عارف انك مضايقه من الموقف اللي حصل الصبح بس هي اللي قربت هي اللي
قاطعته تمارا بحده لما افتكرت الموقف دي حياتك يامستر جاسر انت حر وبعدين تتأسف على ايه واحد وخطيبته وبي مقدرتش تنطق عادي يعني موقف وعدى وبعدين ميصحش ان حضرتك تتأسف للسكرتيرة بتاعتك عموما حصل خير مين قال لحضرتك اني مضايقة
جاسر كان هيولع منها انا قولتلك ميت مره اسمي جاسر وبس ولا حضرتك ولا مستر ولا زفت
تمارا..اسفه بس حضرتك المدير بتاعي واظن اللي بيني وبين حضرتك شغل وبس ولازم نحافظ كويس عالالقاب اللي بينا حضرتك مستر جاسر المدير بتاعي وانا انسه تمارا سكرتيرة حضرتك.
جاسر بصلها بصدمه نعم
تمارا..زي ما حضرتك سمعت
جاسر..انتي شايفه كده
تمارا..ايوة شايفة كده
جاسر..بغضب تمام يا انسه تمارا قام اعد مكانه وربط الحزام وهاين عليه يكسر الطيارة على دماغها لكن مكنش قادر يفهمها اي حاجة عالاقل الوقت
فضلت تمارا بصاله بنصر حست ان جزء من كرامتها رجعلها واخيرا بصت ادامها
ثواني وجاسر رجع بصلها ومال جمب ودنها وكمل بهمس حست تمارا برعشه اصابت جسمها بالكامل من قربه منها بالطريقه دي من نفسه اللي كان بيخرج منه مع كل حرف بينطقه يخبط في وشها ويزيد من ضربات قلبها
جاسر..انا سبتك تقولي اللي يخليكي تحسي انك مرتاحه بس حابب اقولك انك اضايقتي ومهما حاولتي تبيني انك مضايقتيش مش هصدقك رجع تاني مكانه بص أدامه وعلى وشه أبتسامه جذابه بصتله تمارا من غير ولا كلمه كان اعد هادي وباصص ادامه ولا كأنه قال اي حاجه بصت تمارا من الشباك وفضلت سرحانه لحد مامر الوقت من غير ولا اي كلام بينهم واخيرا وصلوا والطيارة استعدت للنزول
ابتدت ترتبك تاني وكان باين عليها الخوف لما سمعت المضيفة
تستعد الطائرة للهبوط الرجاء من الركاب الرجوع الى مقاعدهم وربط الاحزمة
بصت تمارا لجاسر اللي كان باصص ادامه من غير اهتمام ولا كأنه حاسس بلغبطتها وارتباكها كان هاين عليها تعيط اول ما حست ان الطيارة بتنزل غمضت عنيها وفضلت تتنفس بسرعه ومسكت في ايد الكرسي
حست بايده بتمسك ايدها فتحت عينها براحه بصت عليه لقته اعد زي ماهو مش باصص ناحيتها مركز بعينيه ادامه لكن ايده ماسكه ايدها اوي
ومع اول لمسه للطيارة للارض ضغطت تمارا بايدها على ايده ضغط جاسر اكتر على ايدها عشان يطمنها واخيرا نزلو من الطيارة
وصلو داخل المطار عشان ياخدو الشنط كان المطار زحمه ومكان الشنط زحمه بدون مقدمات مسكها جاسر من ايدها زي الاطفال خايف تتوه منه وهي ماشيه في ايده من غير ما تتكلم
في مكان أخر
وصل ليل تحت البيت
ليل..حمدلله عالسلامه
عشق..الله يسلمك
ليل..عشق ياريت تفكري فاللي قولتلك عليه
عشق..حاضر واوعدك هرد عليك في اقرب وقت
ليل..وانا هستني ردك
عشق..متنساش خلي بالك من عشق
ليل..بابتسامه عشق في عيني
ابتسمت..عشق بهدوء بعد اذنك
ليل..اتفضلي عشق
عشق..نعم
ليل..اي وقت تحتاجي اي حاجه انتي او البنات كلميني في اي وقت
عشق..حاضر
ليل..يلا اطلعي بسرعه عشان الوقت اتأخر واقفلو على نفسكم كويس
عشق..حاضر تصبح على خير
ليل..وانتي من اهل الخير
نزلت عشق كان جواها سعاده من نوع خاص اول مره تحس بيها واحساس بتحاول تبعده عن دماغها وفنفس الوقت شعور مخليها طايرة
طلعت عشق البيت ومشي ليل ولكن بردو مخدوش بالهم من الي بيراقبهم
نور..كل ده ياست عشق
زهره..كنتي فين كل ده
عشق..لا والله بلاش انتو تتكلمو طب انا كنت في شغل الدور والباقي عاللي بيصيعو
google-playkhamsatmostaqltradent