رواية حمقاء في المخابرات الجزء الثاني من رواية حمقاء في الموساد البارت السادس عشر 16 بقلم ايزيس
رواية حمقاء في المخابرات الفصل السادس عشر 16
في اوضة عدنان
كانت عيلة عدنان كلهم معاه وحازم كمان كان موجود بس عدنان لسة ردود أفعاله غريبة والدكتور قاعد بيراقب تصرفاته
وصل سيف وعيلته
ملك....عدنينووووو وجريت عنده
عدنان بص لها بغل....وبص لسيف وقاله...س سيف مين البت ا ا الهبلة دي
ملك...اخص عليك يا عدنينو أنا هبلة وكمان نستني يا خسارة العيش والملح
كلهم قلقوا علي عدنان
نور قربت منه بهدوء ودموعها نزلت ومسكت أيده باستها
عدنان بص لها كتير جدا وبعد لحظات ابتسم لها
وبص لسيف....مين البت الحلوة دي يا يا سيف
نور..............😭😭😭😭
الكل اتفاجئ من كلام عدنان والدكتور شاورلهم وخرجوا كلهم ماعدا ملك ونور
عدنان كان مركز ف وش نور وحاسس أنه الشخص دا غالي علي قلبه ابتسم لها ومسك أيدها وبعدين بص لملك وكشر
ملك....هو انت بتعامل كل الناس حلو إلا أنا هو أنا ضرتك يا عدنينو ولا ايه
عدنان ...أخرسي يا هبلة
ملك.....والله لسجلك فيديو وانت اهبل كده عشان ازلك بيه
نور بصت لها بغضب...ملك ماتعمليش كده
خارج الغرفة
الدكتور....هو اللي حصله نوع من تشوش في الذاكرة بسبب صدمات كهربية عالية أو بسبب صدمة نفسية اتعرضلها الذاكرة عايزة تنساها فبيوهم نفسه أنه ناسي يعني ممكن يكون ناسي حاجة ويفتكرها بعد شوية ..المهم ماحدش يناقشه هو ناسي ليه أو افتكر فجأة ليه ..علاجه عادة بيكون من شهر لست شهور ..
والدة عدنان وهي بتعيط....لك طمني يا دكتور ابني راح يطيب هو هيك
الدكتور .....اكيد إن شاء الله علاجه مضمون ماتقلقيش
كلهم قالوا الحمد لله ودخلوا تاني لعدنان
عدنان كان مغمض عينيه ومرجع راسه لورا وتعابير وشه كأنه بيفتكر حاجة ويتألم
حازم....اظن يا جماعة مش هينفع لمتنا حواليه كده ..يلا نسيبه يرتاح الدكتور قال هيقعد يومين هنا لغاية ما وضعه يستقر وبعدين يقدر يراوح
والدة عدنان ...أنا راح ضل هون معاه لابني
نور...بعد اذنك يا ابيه أنا هاقعد انهاردة مع عدنان هنا
سيف ....تمام اقعدي ...يلا يا ملك ..الكل خرج وما فضلش غير والدة عدنان ونور
في شقة سيف
وصل وكان تعبان جدا ومرهق
سيف...ملك انا هادخل أنام لاني تعبان جدا خليكي عاقلة وماتعمليش اي كوارث زي اللي متعود عليها منك يعني ماتعمليش بطاطس محمرة وتنسيها وتنامي وتولعي في الطاسة وف الشقة كلها فاهمة
ملك....اكيد فاهمة هو أنا وش ذلك يا سفاسيفو
سيف بصدمة...نعمممم سفا ايه ...مش هارد عليكي أنا داخل أنام
ملك ...روح نام نوم الهنا يا حبيبي ..سيف دخل ينام وملك عملت ساندويتش ودخلت بكل هدوء جمب سيف تتأمله لانه كان واحشها وفجأة
ملك...بصوت بهز أركان الغرفة....اعاااااااااا سييييييف
سيف قام مفزوع م النوم
سيف....بقلق قام واقف ...ملك في ايه الشقة ولعت صح وبعدين صرخ في ايييييييه
ملك....سيف البيبي
سيف قعد جمبها ...ماله البيبي انتي تعبانه يا حبيبتي
ملك....بهدوء ...لا البيبي اتحرك لاول مرة🤭
سيف ....😠😠😠نعم ..حرااام عليكي يا ملك هتجلطيني قريب
ملك حضنته ...بعد الشر عليك يا سيفو يا قلبي ..انت مش فرحان أنه البيبي اتحرك ولا ايه
سيف....اكيد فرحان بس وربنا بقالي يومين ما نمتش عايز أنام ولما اصحي هنفرح كلنا
ملك ...ماشي أنا هاقعد عاقلة ولا اقولك أنا هاروح أنام عند ماما أمينة
سيف أخدها ف حضنه...تؤ تؤ انتي مكانك هنا في حضني يلا نامي ومش عاوز دوشة
ملك....في سرها...هحاول
&&&&&&&&&
عند عدنان في نص الليل
عدنان صرخ ....لاااااا مش هاعترف
نور صحيت بس والدته كانت نايمة قربت منه بهدوء.... عدنان انت كويس
عدنان بص باستغراب ...نور انتي هنا ليه
نور.....عشان أفضل جمبك
عدنان بص لها كتير وبعدين قربها منه وحضنها ...وحشتيني
نور....وانت كمان واحشتني يا حبيبي حمد لله علي سلامتك
عدنان غمز لها....ماقلت أنا مش بحب الكلام انا بحب الفعل
نور....مش فاهمة
عدنان ...يعني واحشتني تعبري عنها كده 💏وباسها بوسة طويلة
نور تقريبا كان هيغمي عليها من الخجل وهي عايزة تبعد عنه بس خايفة تزعله ..أنقذها صوت والدته
نوال....لك شو عم تساوو بنص الليل
نور تقريبا جالها شلل رباعي من الخضة والكسفة
عدنان عادي جدا ما اتأثرش ولا انكسف ...ماما احم انتي كمان نايمة هنا ..أنا لازم امشي بكرة علي بيتنا ما بحبش قعدة المستشفيات ..وبصي عايز اتجوز في اسرع وقت
نوال....اكيد حبيبي بس تطيب راح نجوزك دِغري
عدنان....اطيب من ايه بس انا زي الفل اهو
بص لنور لقاها لسة مكسوفة قام شدها قعدها علي رجله
عدنان...ممكن اعرف الوش دا عامل زي الطماطم ليه ..حد ينكسف من جوزو برضو
نور بصت بصدمة لمامته
قامت نوال بكل تلقائية غمضت عينيها وقالت ..راح ساوي حالي نايمة لا تنحرجي الله لا يوفقك يا عدنان خجلت البنت..
&&&&&&&&
في الصبح عند سيف
ملك بتحلم ....لا لا ايااااااااد لا ابوس اي...د ك
سيف.....بص لها بصدمة وهزها صحيت
سيف...دانتي نهارك اسود بتحلمي بإياد
ملك....م مهو أنا كنت بحلم كابوس يا سيفو
سيف....وكنتي بتحلمي ايه بقا يا قدري
ملك....مافيش ولا حاجة انسي
ملك لسة هتقوم ...أنا رايحة أحضر لك الفطار
سيف افتكر حاجة وشدها تاني واتكلم بشك ...خدي هنا انتي لما ضربتي إياد كف كنتي بتقوليله عشان لمست حاجة مش بتاعتك إياد عملك ايه يا ملك
ملك جريت ع الشباك وفتحته ...الله يا سيفو المنظر يجنن من الشباك دا ...هي بتحاول تهرب من الرد
سيف وقف قدامها ...جاوبي ما تهربيش عملك ايه
إياد الزفت
ملك.....بخوف...كان عايز يوريني الساعة اللي بتنور ف الضلمة..ولسة هتجري منه
سيف ...شدها رجعها تاني ليه
ملك...بخوف...ايه انت كمان هتوريني الساعة اللي بتنور في الضلمة ولا ايه
سيف...لا يا روح امك انا هاوريكي النجوم ف عز الضهر
&&&&&&&&&&
بعد فترة
عند عدنان
سيف اخد ملك وراحوا يطمنوا علي عدنان
عدنان....سيف ازيك
ملك .....وانا ايه مافيش ازيك أنا بت البطة السودة ماشي يا عدنان الكلب
عدنان....ايه يا بت يا ملك ايه لزوم طولت لسانك ع الصبح دي عاملة ايه يا ام عتريس
ملك جريت عنده....الله مانت خفيت اهو اومال امبارح ناسيني وناسي البت مراتك المنكسرة دي ومش فاكر غير سيف
اثناء ملك ما بتتكلم الكل عمال يبرق لها تسكت عشان كده غلط ع عدنان لكن دي مين دي ملك
عدنان وهي بتحكي بدأت تعابير وشه تتغير وبان أنه مش فاكر حاجة وغضبان غمض عينيه ومسك دماغه
عدنان.....اااه بس بس ما حدش يتكلم
سيف شد ملك لبرا ...ملك ممكن تخرسي
خالص ..الدكتور قال ماحدش يتكلم معاه في اللي فاكره أو اللي ناسيه
ملك....مطت شفايفها زي الاطفال ماكنتش اعرف يا سيفو ..آسفة
سيف...مشكلتي ما بعرفش ازعل منك يا مجرمة
ملك....خلاص انا هاتمشي هنا شوية في مستشفي الشرطة الحلوة دي لغاية ما تخلصوا مع عدنان عشان ما اعكش الدنيا ماشي
سيف ...تمام بس خليكي عاقلة وماتلمسيش حاجة
ملك....حاضر
سيف دخل عند عدنان وملك فضلت ماشية في المستشفي لمحت اوضة مفتوحة ومتعلق فيها صورة حد هي تعرفه كويس فكرت بعقليتها المحدودة
ملك...بفرحة ....اه لو اللي ف دماغي صح دا يبقي اسعد خبر في حياتي
استنت لغاية الممرضة ما خرجت وبعدها دخلت الأوضة وبعد وقت
ملك .....اعاااااااااا يا سييييف الحقوني يا بشرررررررررر ......
(منك لله يا ملك ع اللي بتعمليه ف سيف وفينا😂)
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حمقاء في المخابرات كاملة" اضغط على أسم الرواية