رواية حب الطفولة البارت السادس عشر 16 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل السادس عشر 16
تاني يوم نبض صحيت الساعه ٧الصبح بدري وفتحت الشباك ورتبت سريرها واتوضت وصلت واعدت تقرأ قرأن علي روح ابوها ودموعها نزله فصمت (ميغركوش اللي هي قالته امبارح مهما كان فراق الاب صعب اي فراق عمتا صعب وصعب اوي ايوا جمده أدامهم لكن هي مكسوره عشان سندها راح ربنا مايكتبها علي حد)
وفاء اصلا منامتش الا شويه صغيرين وصاحيه مالفجر صلت ولحد دلوقتي أعده علي سجاده الصلاه تقرأ قرأن شويه وتعيط شويه (جوزها برضو)ومالك بقا طول الليل يحلم يكوابيس ويصحي علي ضرب نبض بالنار والتوتر مالي قلبه صحي صلي واعد يقرا قران يمكن يهدأ وأبوه كان اعد فقوضته يعيط علي اخوه ويفتكر كل ذكرياتهم ويتفرج علي صورهم انكسر فعلا اخوه مات صعب اوي 🥺
نروح بقا للشريره امينه
امينه:سمعت أن محمود مات
الصبي بتاعها:ايوا مات يا كبيره بس من شهرين تلاته
امينه:أنا عرفت امبارح من الواد سعيد
الصبي بتاعها؛اممممم وبعدين
امينه:بص سمعت طراطيش كلام كده أنه كان موصي أن القرده بنته وابني يجوزوا اول يوم بالسنه فإيه
الصبي بتاعها: ايه
امينه:ننفذ يوم الفرح
الصبي بتاعها:اممم هي فكره شيطانيه بس حلوه
امينه:طبعا عارف حلاوتك اد ايه او خلصتني منها
الصبي بتاعها:طبعا ياكبيره هظبط الدنيا وكله هيبقي تمم
امينه:جدع يلا
نسيب الشريره دي ونروح لمارتينا
مايكل ابوها؛يا بنتي ما بيصير هيك تروحي ٢٠ يوم وتيجي ١٠ ايام تروحي ٢٠ يوم وتيجي ١٠ ايام هيك ما بيصير
مارتينا:ياالله ياابي شو بدك سوي حكيتلك كل شي شو بدك يعني بدك اترك رفيقي
مايكل:ما قلت هيك بس ما بيصير تروحي وتيجي
مارتينا:شو بدك سوي يعني
مايكل؛روحي يوم الفرح بس وتيجي تاني يوم
مارتينا:شو
مايكل:اللي سمعتيه
مارتينا:لا ما بيصير لازم كون معن واعمل معن تجهيزات العرس لا ما بيصير
مايكل؛رح تكسري كلامي ولا شو😠
مارتينا؛يا ابي يا حبيبي ما بكسر كلامك بس والله ما بيصير يعني ما ضل الا عشرين يوم وبعد هيك بعد هون وما بروح صدقني
مايكل:لا ما بيصير
مارتينا:ولاش بقا ما بيصير
مايكل:هيك وخلص
مارتينا؛لازم تقلي السبب وبعد هيك بقتنع
مايكل؛مارتينا أنا قلت كلمتي فهمتي ولا شو ما في روحه علي مصر إلا يوم العرس 😠
مارتينا:انت بتصرخ عليه 🥺🥺
مايكل؛ايه لانك ما بتسمعي الكلام
مارتينا:بترجاك يا أبي بترجاك
مايكل:أنا قلت كلمتي
مارتينا؛طب خليني روح قبلها باسبوع
مايكل:لا
مارتينا:الله يخليك يا ابي
مايكل؛قلت لا
مارتينا:ابي الله يخليك وحياه امي عندك
مايكل؛ما تدخلي امك بالموضوع
مارتينا؛وحياه امي بترجاك
مايكل:خلص رح فكر
مارتينا؛هاااا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا
مايكل؛ما تفرحي هيك ما وافقت
مارتينا :رح توافق يا حبيبي وباسته من خده وجريت علي اوضتها
الحج محسن والد مكه
محسن:يا مكه
مكه؛نعم يا بابا
محسن:تعالي يا روحي
مكه راحتله؛نعم يا حبيبي
محسن:ايه في عريس متقدملك
مكه:ايه عريس
محسن؛ايوا عريس مستغربه ليه
مكه:اصل اصل
محسن:اصل ايه
مكه:بصراحه يا بابا مش حابه اتجوز دلوقتي خالص
محسن؛ليه يا بنتي
مكه؛عشان مش حابه امير السخيف ده
محسن:وانتي عرفتي منين أنه امير
مكه:مين غيرو بن عمي السخيف اللي مش راضي يسيبني فحالي
محسن:سخيف امير سخيف
مكه:ايوا واسخف منه ما شفتش ولا هشوف
محسن؛والله طب ايه رأيك انك هتجوزيه بقا
مكه:يعني ايه يعني غصب هو ولا غصب
محسن:ايوا غصب الواد كويس ومحترم وشاريكي وشغلانته كويسه وختبقي جنبنا هنا أنا هتفق معاها والخطوبه الخميس الجاى
مكه متنحه ومصدومه 😳نعم
محسن:اللي سمعتيه ومفيش كلام تاني
مكه:لاء مانا مش عجوز غصب عني
محسن؛ابقي وريني
مكه:اصلا الخميس الجاي راحه لنبض
محسن:لاء مفيش نبض تاني كفايه عليكي من يوم ما جيتي وانتي راحه جايه ومش بكلم واقول صحبتها تعبانه وتقف جنبها لكن كفايه
مكه:يعني ايه
محسن؛يعني مانتيش راحه إلا يوم الفرح مع خطيبك
مكه:نعم
محسن:اللي سمعتيه وانجري علي جوه
مكه:لاء يابابا الله يخليك متعملش كده أنا مش بطيقه
محسن:تطيقيه مطيقهوش هتجوزيه يعني هتجوزيه
مكه؛مش هجوزه وجريت علي اوضتها وهي بتعيط
امها ناهد:في ايه ياحاج مزعلها ليه
محسن:مش عوزه تجوز امير
ناهد:يا مري لهو انت عاوز تجوزها امير ولد اخوك(صعيديه الحجه دي 😂)
محسن:ماله ياختي امير ولد اخوي
ناهد:ماله انت اجنيت اياك بجا بنتي الدكتوره تتجوز المعفن ده ده سواق واللي بيجيبه بيصرفه علي حاله
محسن:انتي بترفعي صوتك عليا يا مره انتي طب والله كلمه زياده وهتكوني طالج
ناهد:هتطلجني عشان ولد اخوك طايب يا محسن طلجني وانا هروح لابوي واخد بتي معايا ومش هجوزها لابن المركوبه ده
محسن:طب روحي وانتي طالج
ناهد:طلجتني طلجتني أنا مبجاش ليه عيشه فالبيت ده تاني يا مكه يا مكه وراحت لقت بنتها بتعيط حضنتها :متبكيش يا قلب امك جومي لمي خلاجاتك ويلا نروح علي بيت جدك
مكه:بيت جدي ليه يا ماما
ناهد:ابوكي طلجني
مكه:ايه😳😳😳
ناهد:ايوا يا بتي طلجني لما جلتله مش هجوزك لابن المركوبه ده
مكه:اطلقتي بسببي ياماما أنا اسفه
ناهد:لاء متتأسفيش يا بتي يلا وجدك هيجيب حجي أنا بسيطه إياك يلا ومش هجوزك لامير ولو علي رجبتي
مكه:أنا بحبك اوي ياماما ربنا يخليكي ليا
ناهد:وانا بعشجك يا قلب ماما يلا لمي خلاجاتك عشان نلحج الجطر
مكه:حاضر يماما
نسيبهم شويه ونروح لاميره
اميره كانت مسافره عي وجوزها وابنها وانقطعت الاتصالات بنها وبين اخواتها من يوم ما نبض سافرت لبنان لان حصلهم سرقه فالمطار والتليفونات كلها ضاعت ومعرفوش يوصلولهم
فنبض عمتها جت فبالها وازاى مسألتش الفتره دي كلها ومجتش يمكن معرفتش فرنت عليها
نبض:ازيك يا عمتو عمله ايه
اميره:ازيك يا حببتي عمله ايه وحشتوني بقا كل ده متسالوش يا واطين من يوم ما سافرتي وانا سافرت التليفونات اتسرقت والارقام ضاعت ومعرفتش اوصلكوا وقلت انتو هترنوا لكن لاء نسيتونا يا كلاب صحيح عملتي ايه وصلتي لمالك احكيلي
نبض:ايوا يا عمتو وصلتله
اميره:صوتك ماله يا بت
نبض:مفيش حاجه
اميره؛طب انتي فين دلوقتي مصر ولا لبنان
نبض:مصر
اميره؛ومالك
نبض:مالك وعمو هنا
اميره؛مش مرتاحه لصوتك في ايه
نبض؛بابا يا عمتوو🥺
اميره بقلق:ماله ابوكي
نبض:الله يرحمه😭😭
اميره:هههههه بتهزري صح
نبض:يراتني كنت بهزر
اميره :انتي هبله يا بت الله يرحم مين
نبض:مش عارفه تكلم لأنها انهارت تاني😭😭😭
اميره بعياط هيستيري:بت نبض ابوكي فين يا بت فين محمود فين اخويا😭😭😭😭ياحبيبي ياخويا ياحبيبي 😭😭😭😭ااااااااااااااااااه ياقلبي ااااااااه ياحرقه قلبي عليك يا حبيبي ونبض كانت راميه الفون جنبها وعماله تعيط
حسام جه علي صوتها:في ايه يا اميره مالك
اميره:اخويا يا حسام اخويا محمود مات اخويا 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
حسام:انتي بتقولي ايه
اميره:اه والله اخويا انا لازم انزل مصر اخويا ااااااه يا اخويا اااااه يا حبيبي واغمي عليها😳حسام شالها حطها عالسرير واتصل بالدكتور وهو مش مستوعب برضو اي حاجه وعياله جم وعرفوا اللي حصل ومازن رن علي نبض مالرقم اللي رنت عليه من فون أمه ومالك اللي رد هفهمكوا استنوا (مالك كان فوق فالشباك ونبض تحت فنفس الأوضه وجنب الشباك فهو سمع عياطها ونزل حضنها جامد وهي أعدت تعيط وهو مش فاهم في ايه وبعدين نامت فحضنه وهي بتعيط والفون بتاعها رن )
مالك:الو
مازن:الو ايوا مالك أنا مازن
مالك :مازن مين
مازن:مازن بن تمام اميره يلا
مالك:اه اه
مازن:في ايه وعمو محمود مات امته وازاى
مالك :انتو مكنتوش تعرفوا اتاريكوا مجيتوش
مازن:والله واحنا مسافرين التليفونات اتسرقت والارقام ضاعت ومعرفتش اوصلكوا وقلنا هتكلمونا بس محدش رن المهم فهمني
مالك حكاله اللي حصل من ساعه ما نزلوا مصر ومات ازاى
مازن:يعني خالي مين من ٧٠ يوم وجاين تقولو دلوقتي
مالك :معرفش والله انكوا متعرفوش
مازن:طب احنا هنيجي
مالك:تنوروا
حسام؛ها قالولك ايه
مازن:خالوا متوفي من ٧٠ يوم
حسام:ايه😳😳
مازن :اه والله وو حكاله اللي مالك قاله
حسام:لا اله الا الله بقا كل ده حصل واحنا منعرفش اتاري امك انهارت
مازن:هو الدكتور قال ايه
حسام:صدمه عصبيه
مازن:يارب تقوم بالسلامه أنا هروح احجز التذاكر عشان ننزل مصر واقول لملك توضب الشنط علي ما امي تفوق
حسام:ماشي وفعلا مازن حجز التذاكر وملك وضبت الشنط واميره اول ما فاقت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب الطفولة" اضغط على أسم الرواية