رواية دار الايتام البارت السادس عشر 16 بقلم أميرة أسامة
رواية دار الايتام الفصل السادس عشر 16
تكسير ازاز أتخضت عشق وكلمت نفسها تاني خرجت تجري عالبلكونه عشان تشوف مين اللي بيحدف طوب لقت الازاز زي ماهو والشيش والازاز مقفولين أستغربت
عشق..ايه ده امال ايه صوت التكسير ده اتحركت على الحمام والاوضه التانية براحة ملقتش حاجة كل حاجة زي ماهي دخلت عالمطبخ لقت ازاز الشباك مكسور حبت تبص عالمنور الداخلي معرفتش كان اطول منها حست بخوف خرجت عالصاله عشان تكلم نور وزهره تقولهم سمعت صوت حركه عالباب وكأن حد بيحاول يفتح
عشق..بصوت باين عليه الخوف مين ابتدت ترجع براحه لورا على الاوضه عشان تجيب موبايلها تكلم نور دخلت بسرعه مسكت الموبايل وجابت رقم نور رنت سمعت صوته معاها فالشقه عرفت ان نور سابته
جابت رقم زهره بسرعه وحطته على ودنها وخرجت تاني عالصاله وهي بتتصل فجأه اتفتح الباب واتفاجأت عشق ب3 شباب داخلين عليها من المنطقه كانت دايما تشوفهم وهي راجعه متأخر من الشغل اعدين على ناصيه الشارع
نزلت التليفون من ودنها بصدمه
عشق..انتو عايزين ايه وازاي تدخلو هنا
فاللحظه دي رن تليفون زهره
زهره لنور دي عشق بتتصل
نور ردي قوليلها نازلين
زهره..ايوه ياقلبي نازليين خلاص اهو
ظهر على زهره ملامح التخشب اول ماسمعت صريخ عشق
عشق..ابعد عني ياحيوااان
عشق.نوور زهرره
الشاب فتح المطوه وحطها في جمبها وهو مكتفها وحاطط ضهرها ليه وايده التانيه على بوئها لوصوتك طلع هتموتي خلينا نقضي يوم حلو كده بهدوء وهنسيبك وننزل وإلا المطوه دي هغرزها في قلبك مفهوم
عشق..وهي دموعها نازله هزت دماغها بسرعه.
نور...في ايه يازهره
زهره..نور حد دخل على عشق الشقه
نور..ايه بتقولي ايه جريت نور وزهره ووراهم جارتهم ساميه نزلو بسرعه دور
وحسو بصوت بصت نور براحه ورجعت لورا بسرعه لما لمحت واحد منهم واقف على الباب بره يراقب السلم
نور.حطت ايدها على بوء
زهره ورجعو كذا خطوه لفوق
نور..حد واقف
زهره..طب هنعمل ايه
نور..هكلم نوح بسرعه ايه ده تليفوني فالشقه
زهره..استني انا هكلم ادم
رجعو تاني بسرعه وقفو ادام شقه جارتهم
جابت زهره رقم ادم وهي ايدها بتترعش اتصلت عليه في نفس اللحظه اللي كان ليل وادم ونوح خرجو من اسانسير الشركه ورايحين على عربياتهم رن تليفون ادم
ادم..غريبه دي زهره.
نوح..والعه
ادم..اتلهي غريبه انها تتصل في وقت زي ده
ليل..طب ماترد لا يكون في حاجه
ادم..الو فلحظه ملامحه اتغيرت لما سمع صوت زهره اللي بيعيط بهستريا
ادم..زهره في ايه مش فاهم حاجه اتكلمي من غير عياط
نوح..في ايه
ليل..بقلق في ايه يا ادم
زهره..ادم في حد دخل الشقه وعشق جوه لوحدها وسمعاها بتصرخ لما جيت انزل انا ونور لقينا واحد واقف بره بيراقب السلم وانا معرفش مين معاها وايه اللي بيحصل
ادم..انتو فين
زهره..احنا عند جارة نور
ادم..خليكو مكانكم متحاولوش تنزلو احنا جايين حالا
قفل معاها
ليل..بقلق في ايه يا ادم
ادم..بسرعه مفيش وقت في حد اتهجم على شقه حاج محمد وعشق لوحدها جوه
ليل..بفزع بتقول ايه يلا بسرعه
خرج..ليل طاير ونوح وادم وراه
ليل..وهو بيتكلم فالموبايل مع رجالته
واحد من رجالته ايوه ياليل باشا
ليل..تسيب اي حاجه في ايدك وجري على شقه حاج محمد
الشخص طب والمشوار اللي حضرتك مبلغنا بيه
ليل..انت لسه هتتكلم ياغبي اخلص سيب اللي في ايدك انا جاي وراك
قفل ليل..وثواني وكل واحد فيهم كان جوه عربيته وبأقصى سرعه عندهم طاروا بالعربيات
عشق..ابعد عني ارجوك سبني
الشباب 1.اسيبك ايه يخربيتك ده انتي طلقه
شاب 2مليش فيه انا اللي هبدا الاول
رد عليه الاول لا البدايه دايما عندي ولا ناوي اخسرك
الشاب2 خلاص ياعم ابدأ
الشاب 3فتح الباب اللي كان مواربه انتو ناسيني خالص على فكره
شاب1لا ياعم منقدرش بس يلا بقى عشان السهره شكلها هتحلو مسك عشق من ايدها وسط زهولها وبيحاول يشدها ابتدت عشق جسمها يتلج ويتخشب
الشاب1يلا يا حلوه
عشق..سيبني بقولك
ابتدا الشاب..يقرب منها ويحاول يحاصرها اكتر
فاللحظه دي فقدت عشق السيطره على نفسها وفضلت تصرخ بكل قوتها وهو يحاول يكتم صوتها عضته من ايده
الشاب..1اااه ايدي يا بنت الكلب وضربها بالقلم بقوه لدرجه ان شفايفها اتفتحت
عشق..وهي بتصرخ لو اخر يوم في عمري مش هتلمسني
مسكها من شعرها..ورماها عالارض طب انا كنت ناوي اكرمك ومتعبكيش واحطك عالسرير بس انتي اخرك عالارض وحدفها بكل قوته عالارض اتخبطت راسها في حرف الكرسي بقوه واتفتحت صرخت عشق وحست انها خلاص كل قوتها بتنهار حست انها هتفقد الوعي لكن كانت مصره انها تتحامل على نفسها وتتماسك عشان متفقدش أغلى حاجه عندها
انقض عليها الشاب يحاول شويه يكتم بوئها وشويه يحاول يأيد حركتها
مسك الروب اللي فوق الكاش مايوه قلعهولها بالعافيه لدرجه انه اتقطع
حاول يشيل الفستان وسط صراخ عشق ومحاولاتها فالدفاع عن نفسها
وكأن العالم كله من حواليها فجأه بقي أصم ومش سامع صراخها
ولسوء حظها فعلا مكنش حد سامع حاجه المطر شغال والرعد والبرق شغالين وكل واحد اعد في بيته قافل عليه وقافل اي مكان يدخل منه البرد ولان البيوت القديمه كانت بتتميز بالمداخل الكبيره وحوائطها كانت كبيره كان محدش سامعها ولولا زهره فتحت الخط وسمعت صراخها مكنتش حست بيها هي كمان فضل الشاب يضرب فيها وهي تعافر معاه ولاخر نفس متماسكه عشان متفقدش وعيها
الشاب بغضب ماتمسكها معايا بدل ما انت اعد تتفرج
قرب منها الشاب التاني وحاول يمسك ايدها عشان يشل حركتها بأيد واحده والتانيه على بوئها لدرجة انها اقسمت بداخلها ان روحها بتطلع ادام عينيها
حاول الشاب التاني انه يقرب منها ويفقدها اعز ما تملك لكن عشق مستسلمتش فضلت تضرب بكل قوتها برجليها عشان تبعده عضت التاني من ايده جامد ومن قوة العضه ساب ايدها بسرعه ومسك ايده وهو بيتألم والدم نازل منها
حاولت عشق..تقوم وتضرب فيه بايدها ورجليها كانت خلاص جالها حاله من الانهيار
وفضلت تصرخ بكل قوتها وصل صوتها لزهره ونور
زهره..بعياط دي بتصرخ
نور..لاانا مش قادره هما اتأخرو كده ليه
جارتهم..لطفك يارب احميها انا هبلغ البوليس
نور..استني بس هما جايين حالا
زهره..سابتهم ودخلت جري على شقة جارتهم دخلت عالمطبخ فتحت الادراج زي المجنونه طلعت سكينه وخرجت بسرعه
نور..أستني رايحه فين
زهره..دي عشق يانور وانا مش هقف لحدما يجو يكونو قتلوها ولا اغتصبوها انا هروح واللي يحصل يحصل
نور..نزلت وراها استني انا جايه معاكي
نزلت زهره وهي من جواها مرعوب وبتترعش لكن كانت عايزه تنقذ عشق حتى لو اخر يوم في عمرها
نزلت..ادام الباب كانت شايفه شعاع نور بسيط واللي كان واقف مش موجود بره عرفت انه هو كمان دخل
قربت من الباب وفتحته بايدها براحه واتصعقت من المنظر عشق فالارض بين الصاله واوضتها شاب فوقيها بيحاول يقلعها والتاني بيحاول يساعد صاحبه عشان يغتصبها
اما التالت مخدتش بالها منه كان فالمطبخ بيغسل ايده من الدم بسبب عضة عشق ليه
زهره..بصراخ سيبها ياحيوان ابعد عنها وإلا السكينه دي هدبها في قلبك
الشاب..استني بس
زهره..بصراخ بقولك ابعد عنهاااا وفضلت تقرب وهي حاطه السكينه ادامها وهما بيحاولو يقفو عشان يثبتوها ونور وراها لكن مكنوش واخدين بالهم من اللي جه من وراهم ومسك نور اللي اطلقت صرخه عاليه وحط المطوه ادام صدرها قفل الباب بسرعه سيبي السكينه اللي في ايدك دي ياشاطره بدل ما اطلع قلبها ادامك سيبيي
زهره..مش هسيب وسيبها بقولك انا ياقاتل يامقتول انهرده
ولاول مره زهره كانت تبان بالقوه دي رغم الخوف اللي جواها لكن لاول مره كانت تظهر عكس اللي جواها
اوقات كتير ضغط المواقف اللي حوالينا بيظهر شخص اخر احنا نفسنا منعرفهوش اوقات موقف صعب نمر بيه يظهر المارد اللي جواك مهما كنت شخص طيب
قرب..منها الشاب التاني اللي كان بيساعد صاحبه وهي مش واخده بالها حاول يمسك منها السكينه وهي تعافر معاه ومش راضيه تسيبها ابدا
الشاب قدر يوقع السكينه وفضل يضربها بالقلم وهي تضربه
اما التالت اللي ماسك نور فامسكها هو كمان وحاول يعتدي عليها وبقى المكان عباره..عن 3وحوش بيحاولو يسلبو من 3بنات اعز حاجه عندهم
عشق..مفقدتش عمرها ايمانها بالله بس فاللحظه دي كانت عشق ابتدت تنهار حقيقي وابتدا شريط حياتها يمر ادام عنييها رغم ضربها فالشاب وعدم استسلامها لكن شريط حياتها الاسود كان بيمر ادامها من تعذيبها فالملجأ للكلام اللي كانت بتتعرضله مكنش في جمله في دماغها بتترد غير
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
انتي بنت حرام
واخيرا فاقت عشق على صرخه الشاب التاني اللي كان بيحاول يعتدي على زهره
زهره بتضحك زي المجنونه قتلته قتلته
قام الشاب وهو ماسك السكينه اللي اتغرزت في بطنه
الشاب اللي كان ماسك نور يابنت الكلب قتلتيه وقبل ما يكمل جملته كانت سحبت زهره السكينه من بطنه وصرخت بكل قوتها وهقتلكم انتو كمان ابعدو عنهم
وقف الشباب بزهول من اللي فقدت السيطره على نفسها
لكن اللي كان مع عشق مش راضي يستسلم
زهره..بصراااخ ابعدو بقولكم
وقبل ما يرد عليها الشباب كان الكل سمع ركله للباب هشمته بتعلن عن وصول الحمايه والامان
دخل رجالة ليل اللي وصلو تحديدا في نفس وصول ليل وادم ونوح
دخلو الرجالة وظهر من وراهم ليل اللي هيبته لوحدها ترعب اي حد
وفاللحظه دي الشباب حسو انهم خلاص ميتين وسيطر عليهم شعور الرعب
اما البنات حالهم مكنش يقل حاجه عن حال الشباب لكن كان شعورهم مختلف احساس بالامان ولكن الصدمه الحقيقية كانت على ليل ونوح وأدم من المنظر اللي شافو عليه البنات
وفنفس لحظه دخولهم قام الشاب من فوق عشق قامت عشق بسرعه وعلامات الرعب باينه عليها وشها ابيض الدم خارج من كل مكان دموعها مش بتقف رعشه في جسمها وكأن في جهاز داخل جسمها بيكرهبها
ليل..كان لاول مره يشوفها من غير حجاب كانت حوريه من الجنه
زهره كانت بتعيط وتضحك ومفيش غير جمله واحده بتقولها بهيستريا قتلته انا قتلته انا قتلته
نور كانت هدومها مقطعه
اما ليل فا كان عقله في عالم تاني
وعقله مبيرددش غير جمله واحده جمله كانت السبب في تحويل شخصيته وهي اللي حولته فالموقف اللي شافه ده لوحش
ليل انا مش بنت
ليل انا مش بنت
ثواني وليل كان اتحول لوحش حقيقي ومسك الشباب قتلهم وادم ونوح ساعدوه وخلو الشباب مفيهمش حته سليمه حتى اللي اضرب بالسكينه
وقعوا الشباب في ايدهم مغمَ عليهم
ليل..لرجالته وهو بيتنفس بسرعه ونظرته مخيفه وصوته يرعب خدوهم عالمخزن مش عايز حد يلمحهم مفيش حد فيهم يشوف النور لا اكل ولا شرب لحد ما اجيلهم وبكل قوته مفهوووم
رجالة ليل مفهوم يا ليل باشا شالوهم رجالته وخرجو بيهم بره الشقه
ليل..للبنات اهدو اهدو خلاص اعتبرو مفيش حاجه حصلت
كانو البنات واقفين جمب بعض هدومهم متقطعه دموعهم مبتقفش
نوح..بغضب لمسو واحده فيكم
نور..فضلت تهز دماغها بهيستريا وعياط قرب منها نوح اخدها في حضنه مسكت نور في ضهره بكل قوتها وانهارت
اما زهره مكنتش بتقول غير انا قتلته قرب منها ادم رجعت لورا بخوف وهي ماسكه عشق
ادم..زهره انتو كويسين خلاص متخافيش
زهره..فاقت شويه وانهارت انا قتلته يا ادم كانو هيغتصبونا
ادم..ششش خلاص كل حاجه خلصت متخافيش وقرب منها خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها
اما عشق فا كانت صاحيه لكن مش في وعيها عنيها مبرقه دموعها مش بتقف وساكته تماما وماسكه جسمها بايدها وبتترعش كان شكلها يشبه الاموات
ليل..عشق انتي كويسه
عشق..بتتنفس بسرعه ومش بترد
قرب منها ليل يهزها لكن مكنش في استجابه
ليل..عشق انتي كويسه متخافيش
وابتدا ليل يضربها على وشها براحه عشان ترجع من صدمتها واخيرا رفعت عينها عشق لليل وهمست بصوت واطي متسبنيش ووقعت فاقده وعيها بين ايد ليل اللي ايده كانت اسرع وشالها بين ايده
زهره..عششق جريت عليها هي ونور
نور..بعياط عشق والنبي فوقي
حطها ليل على الكنبه بسرعه
ليل..باصص عليها وعلى جسمها اللي ظاهر وهي نايمه حس بغيره من جواه لمجرد وقفة نوح وادم ادامها
ليل..بصوت قوي جبولها حاجه نغطيها من جوه بسرعه
دخلت نور بسرعه جابتلها الاسدال بتاعها حاول ليل بمساعده البنات يلبسهولها وسابو شعرها اللي نازل بلونه اللي يخطف وملمسه الحرير
رفع ليل الطرحه عليها
زهره..جابت برفيوم عشان تفوقها خده منها ليل وابتدا يرش في ايده ويشممها
زهره ونور مش مبطليين عياط وبعد كذا محاوله اخيرا استجابت عشق فتحت عينها براحه وتقفلها وترجع تفتحها خدت ثواني لحد ما ابتدت تركز واول ما شافتهم كلهم حواليها افتكرت كل اللي حصل وقامت بسرعه وهي بتحاول تخبي جسمها برعب
ليل..عشق اهدي انتي كويسه
عشق..ابتدت دموعها تنزل وانهارت وانهاروا معاها البنات
ليل..كان اعد ادامها على ركبته حاول يقرب منها وياخدها في حضنه كان خايف من رد فعلها لكن قرب وشدها لحضنه واتصدم لما لقى عشق استجابت واترمت في حضنه شدد ليل من احتضانه ليها عشان يطمنها
وبعد ثواني بعدت عشق سابها ليل براحتها فاللحظه دي سمعو صوت عالباب
جارتهم ساميه اتفضل ياباشا
ليل قام وقف دخل الظابط ومعاه رجالته
الظابط..مساء الخير
ليل..بجديه مساء النور
الظابط جالنا بلاغ من الحاجه بتقول ان في حد اتهجم على الشقه هنا وفي بنات لوحدهم
ادم ونوح والبنات بصو لليل زهره كانت مرعوبه ومن غير ما تحس مسكت في ايد ادم برعب مد ادم ايده مسك ايدها بين كفه وهزلها دماغه براحه انها متتكلمش
نوح..لنور براحه ادخلي البسي حاجه
نور..حاضر
خدت نور زهره ودخلو لبسو ورجعو
ليل..بثبات ايوه حصل 3 شباب دخلو عليهم بس لحقناهم فالوقت المناسب
الظابط طيب وفين الشباب
ليل..قبل مانوصل واحد فيهم بلغهم وللاسف جريو مقدرناش نمسك حد فيهم ولا حتى نشوفهم
الظابط..حضراتكم مين
ليل..انا ليل السيوفي صاحب مجموعه شركات السيوفي للحديد والصلب وده نوح السيوفي اخويا وادم ابن خالتنا
الظابط..باستغراب ليل باشا السيوفي بجد
ليل...اكيد مش بهزر ياحضرت الظابط
الظابط..لامقصدش ياباشا بس مستغرب وجود حضراتكم فالمكان هنا
ليل..الانسه نور تبقي بنت الراجل اللي كان شغال معايا وللاسف اتوفي من فتره بسيطه واللي بينا مش مجرد صاحب شركه وموظف الراجل ده عشره عمر شغال معانا من سنين وانا دايما بشوف طلباتهم والبنات معاهم تليفوناتنا ولما حصل كده اتصلو علينا
الظابط..طيب احنا محتاجين البنات معانا عشان نفتح محضر
ليل..ملوش لزوم زي ما حضرتك شايف دول بنات واعدين لوحدهم وبيتهيألي الشوشره مش حلوه عشانهم
الظابط..طيب مش نسألهم يا ليل باشا يمكن يحبو يثبتو حاله ونرجعلهم حقهم
ليل..طبعا
الظابط..لعشق انتي نور
عشق..لا انا عشق قريبتها
الظابط..تقدري تقوليلي اللي حصل
عشق..الحاجه ساميه اتصلت بنور عشان تسأل لو حد فينا يعرف يدي حقن عشان كانت تعبانه
ونور قالتلها ان زهره بتعرف وهتطلعلها ولما قفلت زهره اتحرجت تطلع لوحدها فا نور طلعت معاها وانا كنت لوحدي
وبعدها بشويه سمعت صوت تكسير ازاز ودي مكنتش اول مره امبارح حصل نفس الموقف ولما سمعنا الصوت خرجنا لقينا باب البلكونه اتكسر وبعدها بثواني اتحدف طوبه تانيه كسرت الازاز كله لما بصينا ملقيناش حد قفلنا الشيش كويس وقولنا اكيد طفل بيلعب او حد حدفها وجري وانهرده جبت واحد ركبه وقبل ما يدخلو عليا سمعت صوت تكسير تاني جريت اشوف مين اللي بيحدف لقيت الباب زي ما هو والازاز مش مكسور لفيت الشقه كلها لقيت المطبخ هو اللي مكسور ومقدرتش اشوف مين لان الشباك عالي خرجت عشان اكلم زهره ونور ينزلو يشوفو سمعت صوت حركه عالباب وكأن حد بيفتح الباب جريت اجيب رقم نور لقيت الموبايل هي سيباه هنا اتصلت بزهره وقبل ما ترد لقيت الباب بيتفتح والتلاته ظهرو ادامي دخلو اتنين وواحد منهم فضل واقف يراقب السلم وهو ماسك الباب قربو مني وحاولو يي سكتت عشق فاللحظه دي من الاحراج
الظابط..وبعدين
عشق..شكلهم كانوا شاربين حاجه وحاولو يعني انهم
الظابط..عشان ميحسسهاش بالتوتر..تمام فاهمك
عشق...بعدها زهره ونور نزلو حاولت زهره تهددو هي ونور وللاسف مسكوهم وبعدها بشويه جه مستر ليل ومعاه مستر ادم ومستر نوح بس قبل ما يدخلو كانو سابونا وجريوا على فوق طلعو وراهم ملقوش حد ليل بصلها باعجاب انها اكدت على كلامه
الظابط..طيب انتو تعرفوهم
عشق..انا تقريبا شوفتهم فالحته هنا كذا مره
نور..وانا كمان اعرفهم بيقفوا دايما عالشارع
الظابط..طيب تحبو تعملو بلاغ
عشق..بتسرع لا حضرتك بلاش احنا زي مامستر ليل قالك اعدين لوحدنا من بعد ما والد نور اتوفى ومش عايزين حد يعرف حاجه
الظابط..عموما ده رقمي وطلع كارت لو حبيتو اي وقت تقدمو بلاغ انا تحت امركم
ليل..شكرا يا حضرت الظابط
الظابط..العفو يا ليل باشا مبسوط اني شوفت حضراتكم واي وقت تحبو تقدمو بلاغ انا تحت امركم
ليل..بأبتسامه شكرا
الظابط..بعد اذنكم
مشي الظابط
الست ساميه..معلش جيت متأخر بس لما شوفت الشباب الله يحميهم جم اطمنت واستنيت الظابط
نور..مكنش ليه لزوم تبلغي
الست ساميه..ازاي يابنتي عشان ياخدو جزاتهم بس صحيح انا كنت واقفه مستنيه الظابط مشوفتش حد جري
ليل..بحزم لاطلعو اكيد مخدتيش بالك
الست ساميه بطيبه يمكن يا ابني اصلي كنت شويه اقف عالباب وشويه اروح بسرعه ابص عالشرطه من البلكونه
ليل..عموما شكرا ليكي يا حاجه تعبناكي اتفضلي انتي عشان نسيب البنات ترتاح
الست ساميه..باستغراب من طريقته حاضر..مش عايزين حاجه يا بنات
نور..شكرا لحضرتك يا طنط تعبناكي
ساميه تعبك راحه يابنتي بعد اذنكم
خرجت وقفل ليل وراها الباب وبصلهم وهما كلهم واقفين في صمت
لكن ادم قطع الصمت ده انت ليه مقولتش للظابط
ليل..اقوله اني خدتهم عشان همحيهم من على وش الدنيا وبعدين لازم اتأكد الاول بنفسي العيال دي تبع مين
نوح..ما البنات بيقولو انهم بيشفوهم فالشارع
ليل..ولو مايمكن الزباله التانيين متفقين معاهم
نور...مين دول تقصد ايه ومين اللي متفقين مع حد
عشق..قاطعتها وكملت كلامها بخوف انت هتعمل فيهم ايه اوعي تعمل فيهم حاجه انت لازم تسلمهم
ليل..بغضب نعممم ايه صعبانين عليكي
عشق..لا بس دي مش طريقه ممكن تسلمهم وياخدو جزائهم
ليل...ليل السيوفي بيعاقب بنفسه وكمل بصوت عالي وغاضب وبعدين انتي ازاي اصلا تدافعي عنهم انتي مش شايفه عمل فيكو ايه ولا كان عاجبك منظرك وانتي واقفه هدومك مقطعه
عشق..بعيون فيها دموع ليل من فضلك
ليل...من فضلي ايه انتي عارفه لو مكنتيش لحقتي تتصلي بزهره كانو عملو فيكي ايه طب لو كانت زهره مكلمتش ادم ومعرفتش تتصرف ونزلت على طول تلحقك من غير ما تتصل كانو عملو فيكو ايه انتو التلاته
وكمل بصوت عالي وبعدين انتو ازاي انتو التلاته يحصل كده فالازاز امبارح ومتبلغوش حد فينا
نور..بصوت مرعوب احنا قولنا حد بيلعب ويمك
قاطعها ليل بصوته الجهوري انتو اعدين لوحدكم من غير راجل معرفش انا حاجه اسمها يمكن وقت متأخر ويتحدف حاجه والدنيا تحت مفيهاش مخلوق وتقولي يمكن عيل
نوح..ليل اهدى بس
ليل..اهدى انت مش شايف الاستفزاز
وتقولك متعملش فيهم حاجه وسلمهم مجنونه انتي
عشق..بغضب من فضلك اتكلم بطريقه احسن من دي انت مبتكلمش حد من الشارع
ليل..بغضب بالغ ولاول مره يشوفو ليل وهو متحول خانه التعبير من شدة الغضب
ليل..امال انتي منين يا ماما !!!!
صدمة لجمت الجميع وكأن ليل جاب ميه ساقعه ونزلها على دماغ زهره وعشق بالاخص
زهره..نزلت دموعها
اما عشق..فاوقفت مصدومة من كلمته ودموعها متحجره في عنييها لكن رفضت نزولها
ادم..ليلللل
نوح..ليل ممكن تهدا بقى
قربت نور من زهره وعشق مسكتهم من ايدهم جامد
استوعب ليل الكلام اللي خرج منه في لحظة غضب فضل يدور حواليين نفسه وهو بيمرر ايده على راسه بسرعه ووقف كان بيبص على عشق بطرف عينه يشوف رد فعلها فضلت عشق بصاله كتير من غير كلام واخيرا نطقت بابتسامه هاديه لكن بتحمل وجع كبير
عشق..يمكن نكون اترمينا فالشارع لكن احنا مش تربية شوارع يا استاذ ليل يمكن نكون اتربينا في دار ايتام وشوفنا فيه ايام محدش يستحمل انه يعيشها ولو غيرنا اتحط في نفس ظروفنا دي كان اتخلق جواه بني ادم تاني خالص بني ادم لا يصلح انه يعيش مع بني ادمين بني ادم مش شايل غير حقد وغل وقسوه وكره وحاجات كتير وحشه بس احنا مطلعناش كده ده عشان كنا قريبين من ربنا وعشان ربنا كان قريب مننا اوي بس انت معذور انت زيك زي غيرك شايف ان اللي اتربى في دار ايتام ولاد شوارع بس دي مش حقيقة احنا مش ولاد شوارع ياليل باشا
ليل..كان سامعها بزهول ورد فعلها وكلامها الهادي قتله وكان نفسه يقتل نفسه عشان الكلام اللي طلع منه سكت ثواني وهو باصصلها لكن كمل بجمود
ليل..ادامكم ربع ساعه بس تكونو لميتو اي حاجه تخصكم فالبيت وحاجة تمارا كمان عشان هنمشي من هنا حالا
نور..بدموع بس انا مش هسيب بيت بابا
ليل..بصوت عالي نوور اللي قولته يتنفذ وحالا
نور..حست برعب ورجفه من صوته مسكها نوح من ايدها
نوح..ليل براحه شويه وبص لنور نور. بيتك هيفضل موجود هتقفليه بس مش هينفع تعيشو فيه انتو هنا مش في امان خالص صدقيني في حاجات كتير انتو متعرفوهاش بتحصل اكيد هيجي يوم ونعرفهالكم بس لحد مانثبت كل ده لازم تسمعي الكلام ممكن
نور..دموعها مش بتقف
نوح..يلا يانور جهزوا حاجتكم عشان خاطري لازم نروح مكان تكونو فيه تحت عنينا اكتر وهتكونو فيه فأمان
تمام
هزت نور راسها بضعف
نوح..بابتسامه يلا جهزي شنطتك
مشيت نور براحه على اوضتها
ادم..يلا يازهره روحي مع نور
بصت زهره لعشق اللي كانت واقفه زي ماهي باصه لليل
زهره..بس
ادم..يلا يازهره اسمعي الكلام احنا مش اتفقنا نكون اصحاب وانك هتثقي فيا يلا روحي مع نور وحضري حاجتك وحاجة تمارا
زهره..هزت راسها براحه ومشيت ورا نور
ليل..لعشق انتي واقفه كده ليه يلا بسرعه
عشق..انا مش رايحه في اي مكان
ليل..عشق بلاش تختبري صبري عشان انتي اللي هتخسري
عشق..مش هخسر أد اللي خسرته واصلا معنديش حاجه اخسرها مش هاجي معاك في مكان انت يمكن يكون من حقك تمشي كلامك على نور عشان علاقتك بوالدها لكن انا لا
ليل.انا همشي كلامي عليكم انتو الاربعه وهتسمعوه غصب عنكم
عشق..انت مش واصي عليا
ليل..بغضب من اللي واقفه ترد عليه واللي عمرها ما حصلت أن حد يقف ادام ليل السيوفي
ليل.. لا واصي عليكي يا عشق وهتنفذي كلامي بالحرف
عشق..لا قولتلك مش واصي لا انت ولا غيرك انا مليش واصي انا مليش اهل مليش عيله مليش حد انا زي ماانت قولت بنت شوارع يعني مليش كبير غير ربنا انت فااهم
ادم..عشق براحه اهدي
نوح..عشق عشان خاطري
ليل..قرب منها ومسك دراعها بعنف خلاها اتألمت اللي قولته حالا هيتنفذ وإلا قسما بالله لاهشيلك غصب عنك حالا وامشي بيكي
ادم..ليل سيب ايدها
عشق حست برهبه من قربه ونظرته وصوته اللي يرعب
ليل..حالا تكوني جاهزه مفهووم
ادم..يلا عشق يلا بعد اذنك
شدت عشق ايدها من ايد ليل
ودخلت بسرعه على الاوضه
وابتدو البنات يجهزو حاجتهم في صمت وبعد مده بسيطه خرجو
نوح..خلصتو
نور..ايوه
ادم..اتأكدتو ان مفيش حاجه نقصاكم او ناقصه تمارا
زهره..لا كله تمام
ليل..انتو التلاته تعملو حسابكم وكمل بصوت عالي ومش عاااايز نقاش من بكره هتنزلو تشتغلو في
مجموعه السيوفي
عشق..ايه هتشغلنا غصب ياليل باشا
ليل..وهو مش باصصلها احسبيها زي ما تحسبيها بس اللي بقوله هيتنفذ
نوح..وهو بيبصلها برجاء انها تسكت
عشق..ومش خايف على سمعت شركتك بدل ماكانت فيها واحده من الشارع هيبقو تلاته
ليل..وهو بيبصلها بعيون زي الصقر عشق قولتلك متختبريش صبري اللي قولته هينفذ
عشق..بس انا مش هقدر اسيب الدكتور كده مره واحده
ليل..ليه ياعني وايه المشكله هنروح نستأذن من حتت دكتور عشان تسيبي شغلك
عشق..وايه المشكله عالاقل ده دكتور وليه اسمه وابن ناس زي حضرتك مش ابن شارع زيي
ادم..عشان يهدي الخلاف سبيها دي عليا ياعشق انا هظبط كل حاجه
ليل..فضل يبصلها
نوح..يلا ياجماعه بقى مسك شنطة نور
وادم..مسك شنطة زهره وتمارا
نزلو...ونزلت عشق وراهم مسك ليل منها الشنطه
عشق..انا هقدر انزل بيها
ليل..عشق سيبي الشنطه وانزلي
سابتها عشق ونزلت ادامهم
قفل نوح الباب ونزلو كلهم مع بعض
ركبت نور مع نوح وزهره مع ادم
فضلت عشق واقفه وقبل ما تعترض على ركوبها معاه كان فتح ليل الباب ودخلها جوه العربيه وثواني وانطلقو بالعربيه
فضلت عشق طول الطريق باصه من الشباك ودموعها نازله في صمت وليل كل شويه يلمحها بطرف عينه مش عارف يقول ايه او يعتذر ازاي بعد جرحه ليها
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية دار الايتام" اضغط على أسم الرواية