Ads by Google X

رواية بنات الصاوي الفصل السادس عشر 16 - بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

رواية بنات الصاوي البارت السادس عشر 16 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي كاملة

رواية بنات الصاوي الفصل السادس عشر 16

في المستشفي 
تحدث نوح الي صابرينا وهو ينظر لها بعيون تشبه الصقر وكانه يحفظ ملامحها عن ظهر قلب  
نوح :انا كلمت الدكتور وقالي عادى لو تروحي النهارده 
انا مش حااسيبك هنا لوحدك 
صابرينا :بس 
نوح:مبسش 
حاترجعي معايا قصرك 
صابرينا :دا قصركم انتم انا مش عايزه ارجع 
انا حاارجع بيتي انا واختي وامي 
نوح:حاترجعي معايا ولما تخلص عدتك حااتجوزك
صابرينا :انت بتقول ااي
نوح :بحبك  
صابرينا :وانا مبحبكش 
انا مبحبش حد 
انا مش عايزه اتجوزك ارجوك سيبني كفايه انتوا اصحاب الطبقه المخمليه شايفينا سلعه رخيصه قد اي حلو انكم تشترونا وتحطونا في بيوتكم زي الفازات 
زي مابتملوها ورد 
بتملوها  شوك 
والاسم بنت خدامه متساوش 
اشتريناها وحانشتري زيها 
ماتسبوني في حالي بقي 
نوح:حلو كل الكلام دا بس كالعاده حااشتريكي من ابوكي ومع الوقت حاتحبيني
حابعتلك اختك عشان تجهزى ونمشي 
ي حرمي المستقبلي .......
خرج نوح. من الغرفه ووجد منه تقف امام الباب باكيه 
اقترب نحوها نوح خطوه لكنها ركضت الي الخارج باكيه 
اخذت تركض حتي التعدت عن مرمي بصره 
في الحديقه 
كانت منه تبكي واخذت تتذكر اول مره التقت بنوح 
&______________&
Flash 
منذ عام 
كانت منه بالمدرسه مع صديقتها علا في الفصل 
علا :يابنتي دي حفله معموله علي شرف نوح الانصارى 
منه : اديكي قولتيها نوح الانصارى  كلهم اغنياء في بعض واحنا حانروح فين ولمين 
علا :هو ماعود يعمل حفله كل مايجي لمصر خلينا نروح 
منه :الطموح حلو نروح ومالو بس نروح بدريل المدرسه 
المستمع عاقل والي بيتكلم مجنون 
علا :اطمني بس انتي ووافقي واللبس والاكسسوارات سهله بعدين 
منه :بس ابويا 
مش حايرضي 
علا :نقوله انك لاقيتي شغل وبكرا اول يوم وحايدوكي ١٠٠ جنيه في اليوم 
منه :ليه حاشتغل رقاصه وافرضي سالني بقي بعد كدا 
علا :نخترعله اي حاجه المهم نروح دي حفله نوح الانصارى 
منه :يادى زفت نوح بتاعك دا. انتي بتحبيه ولا اي 
علا :ياريت ياختي ياريت 
تبقي محظوظه الي نوح يحبها 
Back 
كانت تبكي وهي تتذكر بدايه اللقاء حتي شعرت بكف يده يوضع علي جسدها 
نوح :بتبكي ليه 
نظرت له منه بااعين دامعه 
منه :ليه 
اذا كنت مبتحبنيش علقتني بيك ليه 
انت متفرقش حاجه عن هاشم 
كلكم شايفيني سلم يوصلكم لصابرينا 
انا حبيت هاشم 
حبيته 
بس بعد ماجرحني كرهته 
وانت دخلت حياتي وعشقتك 
بس في الاخر كنت كوبرى عشان توصل لصابرينا 
نوح:حايجي الي يحبك 
منه :فاكر الحفله الي شوفتك فيها اول مره 
حبيتك ومن وقتها وانا بتابع اخبارك 
وتعدي سنه جه هاشم 
ولما لقيت اصراره عليا وانو اشتراني كنت مبسوطه لقيت الحب 
بس طلع كل دا كدب 
كدبه عملتوها عشان توصلوا لصابرينا 
انا بكرهكم 
بكرهكم كلكم 
ابتعدت منه وتوجهت للسياره 
................... ....................
في غرفه الطبيبه 
....................
ارتدت ناني ملابسها بمساعده الممرضه وذهبت الي الطبيبه 
ناني:هو انا حااعرف نوع الجنين امته 
الطبيبه :في الشهر الثالث لسه بدرى ي مدام 
ناني: تمام شكرا 
::::::::::::::::::::::::::::::
في قصر المرحوم نور كامل 
................. 
....في غرفه نوح ....
دخلت ناني دون استئذان الغرفه 
حيث كان نوح يكتب بعض الايملات علي اللاب توب الخاص به 
ناني بغضب :الي سمعته دا صحيح 
نوح وهو ينظر للجهاز الذي امامه 
نوح:والله علي حسب الي سمعتيه 
ناني:انت حاتتجوز صابرينا بجد 
نوح:اه 
ناني:ليه 
نوح: مزاجي كدا 
ناني:طب وانا 
وكل حاجه عملتها عشانك وابنك الي في بطني 
نوح:كل حاجه عملتيها عشانك انتي 
حتي الي في بطنك دا جزء من خطتك عشان تبلعي كل حاجه 
ناني:انت بتحاسبني اني رجعت حقي 
نوح:وقتلتي نور 
ناني: لا احنا الاتنين قتلناه 
نوح: انتي الي سمتيه مش انا 
ناني:بس انت اتسترت عليا وكنت عارف من الاول كل حاجه 
بلاش نلف وندور علي بعض ي نوح 
نوح:والمطلوب ي مرات اخويا 
ناني:نتجوز 
ابنك الي جاي دا من حقه كل حاجه 
كل حاجه 
نوح: مش لما يجي الاول الدنيا 
وضعت ناني يديها تحتضن طفلها بخوف 
ناني:قصدك ااي 
نوح باابتسامه سمجه تحدث 
نوح: اطلعي وخودى الباب وراكي ورايا شغل 
&______________________& 
في غرفه منه ..... 
كانت تفكر بما سيحدث لها اذا تجزوج نوح صابرينا 
منه : مش حااطلع خسرانه من الحكايه 
زي مانوح استخدمني سلم عشان يوصل لصابرينا 
انا كمان حااستخدمه سلم عشان اتجوزه 
ذهبت منه الي غرفه صابرينا 
.....في الغرفه ....
كانت جالسه علي الفراش تحاول النهوض 
اتت منه اليها 
منه :صابرينا انا عايزه اكلمك في حاجه مهمه 
صابرينا :اتكلمي ي منه حصل اي 
منه :انا حامل 
صابرينا :بجد ياروحي 
يعني حاترجعي لهاشم 
منه : انا حامل من نوح 
صفعتها صابرينا صفعه قويه اطاحت ب منه الي الارض 
نهرتها صابرينا بقوه :انتي بتقولي اااي 
منه ببكاء :ضحك عليا 
فهمني انو بيحبني
صابرينا ببكاء:ترمي نفسك في حضنه 
تخوني ربك ي منه 
تخوني ربك وتركي نفسك في حضنه في الحرام 
منه :شيطاني كان اقوي مني وصدقته انو بيحبني  
صابرينا : قومي يلا خشي الحمام اغسلي وشك 
يلاا بسرعه 
انا حااتصرف بس انتي اليومين دول ملكيش دعوه بيا 
&___________________&
في شقه منتهي سعيد 
................ 
دخل مؤمن وهو يحمل منتهي بين يديه كالعروسه 
مصطفي :اي الي حصل مين دي 
وضع مؤمن منتهي علي الاريكه 
مؤمن :ساعدني افوقها انا وانا جاي ظهرت فجأه قدامي ومعرفتش اعمل اي جبتها هنا 
هاتلي شويه ميه بسرعه افوقها
شعر مصطفي بالغضب فقد فسدت خطته وعليه ان يفكر من جديد
مصطفي :طيب 
بعد ساعه 
افاقت منتهي علي يد مؤمن وهو يسكب قطرات الماء علي وجهها 
فتحت عينيها ببطء  وغابت في جمال عين مؤمن 
صحيح ان مؤمن توأم مصطفي لكن عين مؤمن اجمل عيون قد راتها منتهي 
مؤمن :حضرتك بخير ي انسه 
ابتعدت عنه منتهي بسرعه حتي انها نست ان تاخذ حقيبتها وركضت الي الخارج 
..........................
في شقه سعيد الصاوى
دقت جرس الشقه بخوف وتردد 
سعيد :طيب يالي منكم لله 
الكهرباء بتيجي غاليه ي ولاد الكلب 
...........
فتح الباب فصدم من وجود منتهي 
سعيد. :يادى النيله خشي ياختي 
دخلت منتهي الي الداخل 
منتهي :انا اتطلقت ي خالي 
سعيد : ومروحتيش الملجأ ليه ياروح امك 
منتهي :انت ناسي عديت سن الملجأ والمشرفه رفضت تستقبلني 
سعيد : انا مبصرفش علي حد 
ومفيش اكل 
من دلوقتي تدورى علي شغل وتشوفي مكان تقعدى فيه 
وعشان انا جدع حااديكي فرصه يومين 
مش اكتر يا بت اختي 
منتهي :لا فيك الخير ي خالي 
&___________________________&
في قصر نور كامل 
........................ 
في غرفه المكتب 
دخلت صابرينا الغرفه فوجدته جالس يشرب سيجارته بتلذذ 
نوح :مش تخبطي قبل ماتدخلي 
ي رينا 
صابرينا :وليك عين تكلمني 
انت اي بجح يااخي 
نوح : وطي صوتك وانتي بتكلميني 
صابرينا :منه حامل 
نوح ،: من مين 
صابرينا :انت حاتستعبط 
حامل منك حايكون من مين يعني 
دخلت ناني الغرفه :, وانا كمان حامل منك 
نظرت لها صابرينا بقرف .......
&________________& 
في سوبر ماركت المدينه 
اكبر سوبر ماركت به اقسام عديده للمنتجات الغذائيه وغيرها 
دخل هاشم الي وليد 
هاشم :ها ي وليد في اي في الشغل 
وليد :الشغل زي الفل 
بس محتاجين شباب يشتغلوا في قسم المخللات  عشان فيه عجز 
ونزلت اعلان في الجرايد 
هاشم : طب ظبط الدنيا وانا اليومين دوول حاابقي امر عليك  
وليد :تنور ي باشا 
&_____________& 
في شقه سعيد الصاوى 
.................. 
دخلت زوجه سعيد غرفه منتهي وتحدثت 
نعمات :منتهي في اعلانات وظايف في الجرايد عن شغل 
منتهي :تسلمي ي نعمات 
نعمات :انا علي عيني اسيبك كدا 
بس انتي عارفه خالك بخيل جلده 
منتهي : الحمدلله علي كل حال 
نعمات :متزعليش مني شوفي كدا يمكن تلاقي في الجرايد  
&___________________&
اليوم التالي 
................... 
ارتدت منتهي فستان اسود استعارته من فساتين صابرينا الموجوده بالغرفه 
ووضعت شال اخضر علي رقبتها وتركت شعرها للعنان 
توجهت الي سوبر ماركت المدينه كي تبحث عن عمل 
دخلت الي غرفه المدير 
في غرفه المكتب .... 
منتهي :انا جايه اشتغل في الوظيفه الي حضرتك كنت اعلنت عليها في الجرايد 
وليد :بس انا عايز شباب مش بنات 
منتهي وقد دمعت عينيها 
منتهي : بس انا محتاجه الشغل قووى 
انا معنديش حل تاني وحانطرد من الشقه لو سمحت ي بيه شغلني ان شاله خدامه 
وليد : طب خلاص حااشغلك فيها بس انا مش عايز مشاكل 
اخذ وليد منتهي الي قسم المخللات واستلمت العمل 

في المكتب 

جلس نوح امام الماذون بجواره منه وناني 
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير

يتبع الفصل السابع عشر 17: اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent