Ads by Google X

رواية العاصم الفصل السادس عشر 16 بقلم أم حورية

الصفحة الرئيسية

رواية العاصم البارت السادس عشر 16 بقلم أم حورية

رواية العاصم كاملة

رواية العاصم الفصل السادس عشر 16

تقف جنا بغضب شديد تنظر إلي ساعه معصمها بتافاف ...تنتظر عوده عاصم من الخارج بجوارها حقيبه ملابسها 
تروح ذهابا وإيابا ....عيناها جمرتان من النار
فجاه يدخل عاصم ونيهال
      جنا بغضب ،، عاصم 
عاصم ينظر إلي نيهال قائلا ،، اطلعي اوضتك انتي ...
تذهب نيهال الي غرفتها بخطوات مسرعه 
يتقدم عاصم إلي جنا قائلا ببرود ،، افندم 
جنا تنظر إلي عاصم قائلا ،، انا ماشيه 
عاصم بعدم اهتمام ،، براحتك 
جنا بنبره حزن ،، بسهوله كده ...
عموما قبل مامشي عايزه اعرف راسي من رجلي معاك 
عاصم ،، جنا احنا كان بينا حب في يوم من الايام بس احنا مش هينفع نكمل سوا 
جنا بذهول وحزن ،، اي 
عادي كده ...بالبساطه دي 
عاصم ، انتي لو بتحبيني مكنتيش رضيتي 
اني اتجوز غيرك 
جنا تقترب قائلا ،، عاصم انا عملت ده كله عشانا ...وخلاص انت خدت الا انت عايزه 
والسنه خلصت .....وانا وانت لسا سوا 
نهال بالنسبالك نزوه وهتروح 
انا حبيبتك حبك الاول ...
طلقها طلقها .......وخد ورثك الشرعي ...
اسمع مني طلقها ....
ينظر إليها عاصم بغضب يصفعها بكل قسوه 
حتي تقع جنا علي المقعد ....
صارخا ،،، أااااه 
   عاصم بغضب ،، انتي فكراني اي 
فكراني اي معنديش كرامه معنديش شرف 
دي غلطتي من البدايه اني سمعت كلامك 
الحمدالله اني عرفت حقيقتك 
انا مش مصدق نفسي مكنتش فاكرك بالانانيه دي والوساخه دي 
جنا اخرجي بره البيت ده ....ومترجعيش هنا تأتي 
.....جنا بغضب شديد ،، ماشي ياعاصم 
انا تعمل معاي كده ....انا تضربني 
انا هدمرك زي مادمرتني .... وفجاه تقع عيناها علي السلسله التي برقبته ...
تجده بدل  الحرف ...بدلا من A أصبح N
تصاب بالغضب والحقد قائلا ،، اه قول كده 
غيرت حرفك لحرفها ..معني كده أن انا راحت عليا ..بس انا مش هسيبك واسيبها تتهنو بالفلوس وحدكم وانا اطلع من المولد بلا حمص
ثم تمسك السلسله قائلا بغضب ،، بس انا هدمرها 
عاصم بغضب ،، بحذرك تلمسها ولا تقربي من شعره منها ودلوقتي اتفضلي بره 
قولي انك الأهم عندك هو الفلوس 
جنا بصراخ ،،،ماشي والله والله لاوريك هتخليك ترجع تبوس رجلي ارجعلك 
ثم تمسك حقيبتها ...وتغادر الفيلا عالفور 
يظل عاصم يقف بمكانه ....بغضب شديد ...
        تنزل نهال مسرعه من غرفتها 
نهال بدهشه ،، عاصم في أي 
وجنا راحت فين 
عاصم يقترب من ملهمته واضا يديه حول رقبتها .......
يقترب أكثر فأكثر ....ملتقط قبله حاره يبث مدي حبه وعشقه إليها ...
تستسلم نيهال إليه ....
عاصم ،، بحبك 
      مش عارف امتي ولا اذاي ...
بس كل عايزه اقوله ..مهما حصل متسبنيش 
مش عارف امتي حبيبتك وانتي عملتي كده فيا 
مش عارف اذاي قدرتي تمتلكي قلبي بسهوله
عايزك ضلي ...خيالي....مرايتي الابشوف فيها نفسي 
نهال نبره حب ،، وانا بحبك ..ومهما حصل مش هنتفرق ...
يضمها عاصم بقوه ....ياتري هذه بدايه لحياه جديده 🌹🌹🌹ام بدايه ماساه والام 
          مطعم 🌹❣️❣️❣️
تجلس جنا علي الطاوله بغضب شديد 
يأتي ريان قائلا ،، كيفك 
جنا بغضب ،، زفت 
يجلس ريان قائلا ،، خير حوصل اي 
جنا بعصبيه ،، ليه انت محستش 
عاصم طردني ......وكمان ضربني علشانها 
ريان بغضب ،، كنت متوقع حيحصل أكده 
طب والحل 
       جنا بغضب ،، انت بتسالني 
لازم نتصرف ...نيهال دي هتدفع التمن غالي
ريان ،،جولي وانا انفذ 
جنا ،، اسمعني كويس ....اوي 
         الساعه الثانيه عشر صباحا
قنا ...قصر شوكت القناوي 
بعد منتصف الليل 
       صابر نائم بفراشة ..فجاه يأتيه كابوس بشع ...يجعله يضرب براسه يمنا ويسارا 
    الكابوس 
صابر ،،، بصراخ الحجوني ....
حوله النيران تاكل جسده محاولا الخروج منها ولكن لا يستطيع 
    أمامه ..أخيه والد نيهال بيده سكين قائلا ،، هجتلك ياصابر 
ومن جهه الأخري زوجته والده نيهال بيدها حبل قوي قائلا ،، هشنقك ياصابر 
انتي الاقتلتني وحرمتني من بتي 
أمامه ...أولاده الثلاثه ...
عاصم ينظر إليه بغضب شديد 
ريان لم يساعده علي الاطلاق 
مجدي لم يسمع صراخه 
صابر بخوف ،، الحقوني ياولد ..الحقوني 
وفجاه يقوم فازعا من نومه ...صارخا ،،
اااااه الجيني ياعفاف 
.      يرتشف الماء بخوف شديد ...
ينظر حوله لم يجد يساعده يسانده 
يجد أنه وحيد ...حزين 
   صابر نبره حزن ،، بقي أكده ياصابر 
هتعبش وحيد وهتموت وحيد 
الكل هملك ومشي ولادك ومرتك ....
انا لازم اسافر للولد يرجعوا انا الامحتاچهم ڨوي انا مكسور من غيرهم.    
انا المكسور مش هما ...
ثم ينهض قائلا بحماس ،، ودلوكيت كمان مش هجعد لبكره واصل ...ويتجه الي الخزينه ..
ليبدل ملابسه ....
         ڤيلا ساره 🌹🌹🌹🌹
صباح يوم جديد ملئ بالحب 
كانت نيهال فالمطبخ ..تعد وجبه الفطار بسعاده
من الخلف ...
  عاصم يضمها بقوه قائلا بشغف ،، حبيبتي 
.تستدير نيهلل قائلا بابتسامه واسعه ،،
صباح الخير ياحبيبي 
عاصم بابتسامه واسعه ،،حبيبي طالعه من بوقك مالهاش حل 
تحني راسها خجلا ،،
عاصم ينظر إلي عيناها الساحره قائلا بحب ،،.     
بحبك 
نهال ،، وانا كمان بعشقك 
يضمها عاصم بقوه قائلا ،، ربنا يخليكي ليا 
فجاه تدخل ساره ولكنها تختبئ خلف الحائط 
عند رؤيتها بهذا الشكل ...
قائلا بصوت خافت ،، اه طبعا خدت غرضك من جنا وطردتها ...ودلوقتي عايز نهال 
بس انا لازم اقولها ...لازم 
               🌹🌹🌹فقد ركب سيارته صابر 
ذاهبا لاولاده........يشعر بفقدانهم 
     صابر ،، ياتري لساتكم ياولادي حمقانين مني.      
    السائق يتثاوب بشده فمن الواضح أنه يشعر بالنعاس 
يلقي رأسه يمينا ويسارا ...
صابر بخوف ،، رجب في أي عاد 
هتقلب العربيه بينا 
السائق ،، حجك عليا يابيه 
حضرتك مجولتليش أننا هنسافر واصل 
واني منمتش من عشيه 
صابر ،،، والله اتوحشت ولادي وجولت ازورهم
السائق ،، ربنا يخليهم لك يابيه 
وبعد 15دقيقه .....
السائق يتغلب عليه النعاس بقوه 
حتي يغمض عيناه ...يستسلم لنوم 
وفجاه ....تصتدم السياره بسياره اخري 
السائق محاولا الإفلات من الحادث ولكن لاحياه لمن تنادي 
صابر ،، ااااااه ولادي وكان الحلم يتحقق
       يالها من حادث بشع ..
   🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
حبيبتي احلي من شعري 
احلا من حروف كمل 
ولا بتظلم ولا بتغدر ولا بظلمها تتمململ 
لكن في حيرتي يستغرب 
انا اذاي مش بغنيلها وهي اذاي بتضحك
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ذهب عاصم إلي شركته .....صباح اليوم 
       يدخل الشركه بهيبته الذائده 
ينهض الموظفون بوقار ، صباح الخير يافندم
عاصم ،، صباح النور 
ثم ينظر إلي السكرتيره قائلا ،، دخليلي كل التصاميم الا صمموها الموظفون 
وفنجان فهوه مظبوط 
السكيريره بابتسامه واسعه ،،امرك يافندم 
يدخل عاصم مكتبه 
تجلس السكرتيره،، ثم تخرج علبه المكياج والروج ..وتبدأ بنزين وجهها وشفاها وهي تنظر إلي المراه بحده 
أحدي الموظفات ،، اي بتعملي اي 
السكرتيره ،، داخله لعاصم بيه 
الأخري بسخريه ،، وفاكره أنه هيبصلك يعني 
السكرتيره بغضب ،، وليه لا 
انا سمعت أن مراته من الصعيد بنت عنه 
وبنات الصعيد دول زي الرجاله مش حلوين 
وجائز انا اكون مكانها 
الأخري ،، بتحلمي 
السكرتيره ،، شايفه وسامته لبسه اابرڤيوم بتاعه رقيق اذاي ...
اه ياني هموت كل ماشوفه مبقدرش اقاومه
   في چنينه الفيلا 
كانت ساره تقف مع شخصا ما
قمحي البشره ...طويل القامه ..نحيف 
ظلت تقف برفقته ...30دقيقه 
ينظر اليهما مجدي بغضب شديد 
تنظر إليهما نيهال أيضا ثم تنظر إلي مجدي والغضب يظهر علي ملامحه لتقول دون مقدمات ،، ماتقولها 
مجدي بدهشه ،، اقولها اي 
نهال بابتسامه رقيقه ،، انك بتحبها 
مجدي بخجل وتردد ، جصدك علي مين 
نهال ،، ساره 
انا عارفه انك بتح.......
ولكن قبل أن تكمل جملتها ..يقاطعها مجدي قائلا ،، اي الاعتجوليه ده مفيش حاچه من دي واصل 
نهال ،، عيني في عينك كده 
تأتي ساره قائلا ،، اي مالكم 
مجدي ،، مفيش حاچه 
مين الاكنت واقفه تتحدتي معاه ده 
ساره نبره حزن ،، خطيبي 
مجدي وكان خنجرا حاد اخترق قلبه د
ساره ،، عزمني علي العشا 
عايز يحدد ميعاد الفرح 
مجدي ترتسم علي وجهه كل معاني الألم والحزن والأسي قائلا نبره حزن ،، عن اذنكم 
داخل اوضتي 
وفعلا يذهب ...الي غرفته 
تنظر إليه نهال بحزن شديد 
قائلا ،، وانتي رايك اي 
ساره بحزن ،، عادي جوازه والسلام 
ماما موافقه ودي كل حاجه 
نهال بغضب ،، المهم انتي 
ساره ،، انا شايفه أنه شخص كامل من مجاميعه ومناسب جدا 
نهال ،، انا من رأي تفكري وتاخدي وقت 
علي فكره عاصم جبلي ڤيلا صغيره كده وعايزي اروح استقر فيها 
ساره بحزن ،، اخس عليكي وتسيبني 
نهال  ,,  انا أقدر استغني عنك 
ساره ،، موضوعك انتي وعاصم كده بقي واضح 
نيهال بذهول ،، قصدك اي ..
ساره بخجل ، لا مش قصدي حاجه 
ثم تقول بصوت خافت ،، بس هي لازم هتعرف الابينه وبين جنا ...
       غرفه مجدي 🌹😢🌹
مجدي يجلس عالفراش بحزن شديد 
فكيف لقلبه البري أن يتحمل فراقها 
يمسح دموعها قائلا ،، انا لازم اعاود البلد مينفعش ادمر حياتها علشان انانيتي 
لازما اسافر انا مس من حقي احب ولا اتحب 
اني حقي بس الأرض والطوريا والزرع 
            🌹🌹🌹  في أحدي الشقق
المفروشه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تجلس جنا علي المقعد ....بقميص النوم الزيتي 
   تتحدث بالهاتف قائلا بغضب ،، اي يابني
منفذتش ليه الا اتفقنا عليه 
طب كفايه ونفذ ....
يالا باي ..مستنيه اخبار حلوه 
     ڤيلا ساره 💔💔💔
كانت نيهال في المطبخ تعد وجبه الغداء مثل عادتها ...فهي طباخه محترفه 
كانت بانتظار عوده عاصم من عمله 
وفجاه ..يدخل ريان المطبخ بصوت خافت جدا 
....ينظر حوله بخوف شديد أن أحد يراه 
يجد نيهال مستديره ...تقطع السلطه باندماج شديد ..
ريان بابتسامه واسعه يغلق الباب عليهما 
وفجاه يحتضنها من الخلف بقوه 
google-playkhamsatmostaqltradent