رواية حب الطفولة البارت الثامن عشر 18 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل الثامن عشر 18
انتهي اليوم بدون احداث وتاني يوم كله صحي حسام خد محمد وراحوا يشوفوا الشغل القديم بتاعهم ومالك راح عشان يشوف القاعه والحوارات دي بتاع الفرح وكده ووفاء واميره طلعوا بره البيت يشتروا حجات للفرح ونبض أصرت تعد فالبيت عشان مكه ومارتينا يمكن يجوا وملك مرضتش تروح بحجه انها مش بتقدر تمشي فالشمس وتعبانه وحوارات (الحزن بالقلب يجماعه مش بصوره أو بستوري أو بالعياط ادام الناس دى نصيحه ختها من انسانه غاليه علي قلبي اوي Salma Sabry تسلمي يا رووحي علي كل حاجه ❤️)
المهم دلوقتي نبض وملك لوحدهم فالبيت وانتو عارفين يعني ايه ها اه ومازن نايم فوق😂😂😈😂😂😂😂
ملك:الا قوليلي يا نبض
نبض:نعم
ملك:مين مكه ومارتينا دول
نبض:مكه صاحبتي من ساعه ما دخلت كليه الطب وسافرت معايا لبنان ومارتينا صاحبه مالك من ساعه ما دخل كليه المحاماه
ملك:امممممم طب وايه الدنيا
نبض:دنيا ايه
ملك:مارتينا ومالك
نبض:مالهم
ملك:انتي مش فهمتني ليه اصدي يعني بيحبوا بعض
نبض:كأصدقاء واخوات بس
ملك:وانتي مصدقه
نبض:مش هصدق ليه
ملك؛انتي هبله يا بت مارتينا لبنانيه ومالك كول بعرض وشاب حليوه وكل بنت تتمناه ومز مالاخر
نبض:مش فهمه
ملك:يعني احتمال كبير مارتينا تكون بتحب مالك
نبض:لاء
ملك:مين قالك
نبض:أنا أعدت معاهم فتره كبيره وهي جت هنا لو كانت بتحبه زي ما بتقولي كان بان
ملك:والله دانتي طيبه اوي
نبض:ليه بقا
ملك:عشان يا حبيتي اللي بيحب حد وفي عدو ليه مش هيبينله
نبض:بمعني
ملك:يخربيت الغباء يعني هي لو بتحبه اكيد مش هتبين أو هتقولك
نبض؛ملك والله ما رايقالك
ملك:انتي حره خليكي أعده هبله كده ومالك يتخطف منك
نبض:ماشي شكرا سيبيني بقا
ملك؛انتي بتعملي ايه
نبض:بكلمهم
ملك: طيب
نبض:الو ايوا يا مارتين مجتيش ليه
مارتينا؛بعتذر كتير يا روووحي بس والله صار شويه مشاكل بالبيت ومارح اقدر اجي الا قبل العرس بيوم بعتذر كتير
نبض:لا ياروووحي ولا يهمك اهم حاجه تكونوا بخير تمم هستناكي اسبوع اسبوع حلو برضو
مارتينا:يخليلي ياكي
نبض:حبيبتي طيب سلام هكلمك بعدين
مارتينا:ايه تمم سلام
نبض:سلام وقفلت واتنهدت
ملك:في ايه
نبض:كانت متفقه انها هتيجي قبل الفرح ي٢٠ يوم وحصل مشاكل وهتيجي قبلها باسبوع
ملك:ههههههههههههههه مش قولتلك
نبض:قولتيلي ايه
ملك؛يا بنتي افهمي اكيد مش هقدر تعد ٢٠ يوم تجهز فرح حبيبها علي واحده تانيه
نبض:والله عقلك شكله ضرب أنا ايمه
ملك بغيظ:والله لاوريكي يا نبض الكلب ماشي صبرك عليه😠😠
نبض دخلت اوضتها ورنت علي مكه
نبض:ايه يا لوكا فينك مجيتيش لي
مكه:ايوا يا نبض ازيك عمله اه
نبض:الحمد لله رب العالمين ها مجتيش ليه
مكه:يارب دايما يا حببتي
نبض:مكه متوهيش ارغي
مكه:اصل اصل
نبض:ايواااا مدام في اصل يبقي حوار كبير ارغي ياختي
مكه:..............حكت لها كل اللي حصل
نبض:ياخبر كله ده بسببي أنا اسفه يا مكه بجد والله اسفه اوي اوي سامحيني
مكه:لا لا انتي ملكيش زنب هو اللي غلطان عشان عاوز يجوزني امير غصب
نبض:لاء أنا السبب اسفه
مكه:يابنتي والله ما بسببك خالص ولا ليكي اي ذره فالموضوع هما اتخانقوا عشان عاوز يجوزني امير غصب
نبض:يعني يعني أنا مش ليه دعوه
مكه :ايوا اهدي بقا
نبض:لاء حاسه بالزنب برضو
مكه:هووووووو بقا ايه يا نبض احلفلك بإيه
نبض:خلاص خلاص مصدقاكي بس يعني مش بسببي
مكه؛انتي وسخه يا بت انا هقفل وقفلت😂😂😂😂
نبض:واطيه واطيه يعني😂😂😂
ملك طلعت لمازن
ملك:مازن مازن
مازن:نايم مش بيرد
ملك زقته؛ماااااازن اصحي
مازن بخضه:ايه ايه في ايه ايه
ملك:ياختي حلوه اتخضيت كده ليه
مازن مسح علي وشه؛يا صبر ايوب انتي متخلفه يابت حد يصحي حد كده
ملك:مانت مش بتصحي
مازن:عايزه ايه
ملك:تعالي اعد معايا تحت
مازن:ليه هما فين
ملك؛مالك راح يشوف تجهيزات فرحه وماما وطنط راحوا يشتروا هدوم وحجات للفرح وبابا واونكل راحوا يشوفوا شغلهم القديم
مازن:ونبض
ملك:تحت
مازن:طب اعدي معاها
ملك:أعده تكلم صحابها ومش فاضيالي
مازن؛يعني انتي مصحياني عشان اعد معاكي
ملك:اه مش اخويا
مازن؛ابو الاخوه دي يا شيخه امشي يا بت خليني انام
ملك:يلا بقا مترخمش
مازن؛مترخميش انتي وامشي
ملك؛يلا بقا
مازن؛مش قايم
ملك:عشان خاطري
مازن:يووووووو امشي يا زفته
ملك؛قوووم
مازن:هضربك والله
ملك:تضرب مين ياض
مازن:تحبي تشوفي
ملك:بطل رخامه بقا قوم
مازن:مش متنيل ولو ممشتيش وطفيتي النور والله يا ملك ما هيحصلك خير
ملك؛تنح وسابته ومشيت
مازنفي النور يا بت
ملك:طفي النور يابت (بتتريق عليه)
مازن حدفها بالمخده
وهي نزلت ووقفت عالسلم وجت فدماغها فكره شيطانيه😈😈😈😈😈
ملك:نبض نبض
نبض:ايه يا ملك
ملك؛ممكن طلب صغنون
نبض:ايه
ملك:ممكن تعملي قهوه لمازن وتطلعيهاله دماغه مصدع وعاوز قهوه وانا مش بعرف اعملها ماما بس اللي بتعرف
نبض:طيب حاضر بس طلعيها انتي
ملك:لاء مانا مش فاضيه
نبض:وراكي ايه
ملك:هاا اه اصل اصل اه هدخل اشطف
نبض:طب ما تطلعيها واشطفي
ملك:اصل علي ما تعمليها هكون دخلت كلعيها بقا بالله عليكي
نبض:طيب يا ملك حاضر وقامت دخلت المطبخ وملك ابتسمت بخباثه وطلعت جري عند اخوها فتحت الباب براحه واسحبت واستخبت عشان تنفذ خططها
نبض عملت القهوه وطلعت خبطط عالباب بس مازن مردش (ماهو نايم😂)
فتحت ودخلت :مازن مازن وهو مش بيرد
نبض:هو فين ده كمان
خبطط علي اوضه النوم:مازن مازن انت هنا وفتحت براحه كان النور مطفي فتحته واتفاجأت أن مازن نايم عالسرير ببنطلون بس مش لابس تيشرت
نبض:صوتت
مازن قام مطروب:في ايه
نبض حطه ايديها علي عينها:انت انت انت عامل كده ليه
مازن:عامل ايه
نبض:انت مش شايف نفسك
مازن بص علي نفسه:اااه اسف بس انتي جيتي ليه
نبض:مش انت مصدع وطلبت من ملك قهوه
مازن؛انا
نبض:اه
مازن:محصلش بس حتي لو حصل طالعه انتي ليه
نبض:ماهي قالتلي طلعيها عشان هتدخل تشطف وانا طلعت فكراك اعد بره حتي جبتلك برشام صداع
مازن:لاء والله مش مصدع اصلا أنا لسه كارشها عشان عوزاني انزل تحت أعد معاها وانا عاوز انام بس شكرا طبعا عالقهوه
طبعا ملك واقفه ومراقبه وكان معاها صرصار لعبه وعارفه أن نبض بتترهق منهم ونبض لسه واقفه وحطه ايديها علي عينيها امت راميه الصرصار علي نبض نبض حست بحاجه بصت لقته صرصار انت مصوته وراميه القهوه وجريت هو اتكعبلت وقعت فحضن مازن واختنا الحربايه صورت😳😳😳😳😳😳😳
مازن:في ايه يا بنتي
نبض مغمضه عينيها:شيله والنبي شيله
مازن:هو ايه
نبض:صر صر صرصار وصوتت شيله
مازن شاله من علي كتفها :ههههه ده لعبه
نبض:ايه
مازن:والله لعبه
نبض بصت :يعععع يععععع مقرف ولاحظت وضعا امت فثانيه:ايه ايه اسفه يا مازن محستش بنفسي اصل بخاف اوي انا انا انا ماشيه ونزلت جري ومازن اعد يضحك علي شكلها ومحدش اي حاجه فباله ونام تاني😂😂😂(ميعرفش أنه بما يصحي الدنيا هتقوم وتعد😂😂😂)نسيبنا شويه ونروح لمكه
الحج اسماعيل راح لابو مكه
اسماعيل؛كيفك يا ابو مكه
ابو مكه؛الحمد لله يا حج نورتنا
اسماعيل:بنورك طلجت بتي ليه
ابو مكه:مقالتلكش
اسماعيل:بحب اسمع مالطرفين عشان اما احكم احكم بالعدل
ابو مكه؛طيب يا حاج دلوقتي أنا بقولها إن أمير ابن اخويا طالب ايد مكه وانا موافق هي بقا أعدت تزعق وتقول لاء ومش هجوز بنتي لابن المركوبه وتغلط وقلتلها اسكتي وحلفتها بيمين الطلاق ومسكتتش قمت مطلقها
اسماعيل:وانت تطلج مرتك عشان ولد اخوك عاوز يتچوز بتك غصب
ابو مكه:غصب ايه
اسماعيل؛مكه مش ريداه
ابو مكه:دلع بنات
اسماعيل؛والله دلع بنات اسمع يا ابو مكه كلمتين ابرك من عشره مكه مش هتچوز امير وانت يا ترجع مرتك يا تخلصها وانا هعرف اعيش بتي وبتها احسن عيشه
ابو مكه:ده تهديد
اسماعيل؛شوفها زي ما تحب بس انت مش من حجك تطلج بتي عشان ولد اخوك يتچوز بتك غصب ده ميرضيش ربنا شوف بجا يا هترجع مرتك وبتك تتجوز ماللي ريداه يا تخلص ويادار ما دخلك شر سلامواعليكوا ومشي روح وقال اللي حصل لبنته :ماشي يا بوي اللي فيه الخير يقدمه ربنا اهم حاجه بتي
اسماعيل؛متخافيش يا حبيبتي بتك مش هتچوز غصب ولو علي چثتي
ناهد؛ربنا يخليك يا بوي
اسماعيل:ويخليكي يا حبيبتي
نرجع بقا للحربايه كانت طبعا غيرت خطها ومالك ميعرفوش فبعتتله الصور عالواتس وبعدين ضحكت بخبث😈😈(محدش يقولي هيعرفه مالتليكولر مظهرش عندهم لسه 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂)
مالك كان مروح بالعربيه وواقف يمون بنزين وفونه أعلن وصول رساله من رقم غريب وفتحها وكانت الصدمه نبض حضنه مازن عالسرير وهو من غير تيشرت 😳😳😳
مالك غضب جدا والدم طلع لدماغه ووشه بقا احمر اوي وقبض علي ايده بغضب وعينه بطأ شرار ومون بسرعه وطار عالبيت طار بمعني طار ووصل روعه بابا العربيه ودخل وبعلو صوته؛نببض
نبض انطربت حتي مازن صحي مطروب وليس التيشرت ونزل جري وملك ابتسمت بخباثه وطلعت وكأنها مزهوله(كلبه اوي😂😂😂)
نبض:ايه يا مالك بتزعق ليه
مالك رزعها قلم رقدها الأرض عمرها ما هتنساه ومازن كان نزل ولسه هيكلم مالك اداله لكمه فوشه رقدته راخر:بتخونوني يا ولاد الكلب بتغفلوني😠😠😠😠😠😠😠(طولت البارت المره دي اهه😂😂)والله يجماعه بعد أنزل كتير وساعات التأخير بيبقا مالادمن يعني ده منزلاه من ٥الفجر يجي ٤ مرات ومتقبلش يعني العيب مش مني لو مني بتأسف
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب الطفولة" اضغط على أسم الرواية