رواية حكايتي مع الفهد البارت الثامن عشر 18 بقلم رنا البحيري
رواية حكايتي مع الفهد الفصل الثامن عشر 18
نور بصدمه: اي بتحبني ازاي
مالك: سؤال غبي من واحده اغبي هو اي اللي بتحبني ازاي هو في حد بيقدر يختار يحب مين او ليه
نور: طيب امتي حبيتني
مالك بنقاذ صبر:يارب صبرني
نور:مالك متدعيش علي نفسك تبقي صباره بلص رد علي سؤالي
مالك:بحبك ياستي من اول ماجيتي تقدمي علي وظيفه عندنا ف الشركه و من اول ما شوفتك وانتي خاطفه قلبي كان نفسي اوي اعترفلك من زمان بس بس
نور: بس اي
مالك: بس كنت خايف
نور ب استغراب:خايف من اي
مالك كنت من انك تكوني بتحبي شخص تاني وترفضبني وتبعدي عني يا نور
نور:ما انت علشان غبي فضلت ساكت
مالك:نعم
نور:ايوه غبي علشان مقولتليش
مالك:خلاص بقي اللي حصل حصل
ثم عم ال صمت المكان لدقائق قليله
مالك: نور
نور:نعم
مالك:تتجوزيني
نور بصدمه:مالك انت بتتكلم بجد
مالك:نور ممكن تقوليلي انا كنت بقول اي بقالي ساعه
نور:كنت بتقول انك بتحبني
مالك:طيب ماهي واضحه اهي يا ام الذكاء انتي..هااا موافقه
نور:طبعا موافقه
مال:خلاص جهزي نفسك و هاتي رقم والدك علشان احدد معاه معاد علشان اول ما نرجع القاهره اجيب بابا وفهد و حياه و نيجي اتقدملك
نور:طيب مش يلا بقي نرجع و نشوف احمد اللي حضرتك بهدلت وشه ده.
مالك بغيره:متجبيش سيره زفت ده ع لسانك وبعدين خدي هنا انتي كنتي بتحضني زفت ده ليييه
نور بفرحه:اعاااااااااااااا احمد خلاص هيجي يعيش ف القاهره ع طول وكمان هيجي هيتقدم لساره
مالك بتساؤل:ساره مين
نور:ساره اختي يا مالك
مالك:هو مش انتي بتقولي ان احمد بن خالتك ده اخوكم هيتجوز اختك ازاي انتي عايزه تجننيني
.
نور:ايوه احمد اخويا انا مش اخو ساره
مالك:و ده ازاي ممكن تفهمني
نور: انا اخته بالرضاعه لان ماما ف اول الولاده ماكنتش بتقدر تاكلني هي ف كنت برضع مع نورسين يعني خالتو هي مامتي التانيه واحمد.ونورسين اخواتي بس مش اخوات ساره فهمت كده
مالك:هو تقريبا اه فهمت..يلا نرجع بقي
ثم قام بتشغيل السياره واتجه الي الاوتيل مره اخري
ف الاوتيل كان قد انتهي الحفل و فهد اخذ حياه واتجه الي احدي المطاعم
كانت حياه تنناول طعامها بسعاده بسبب ماحدث معاها اليوم ف الحفل وانها الان اصبحت امام الجميع حياه الفهد وكان فهد يتابعها بنظراته
حياه:بتبصلي كده ليه؟!
فهد:مش مصدق ان خلاص انتي بقيتي خطيبتي وحبيبتي قدام العالم كله
حياه:فهد انت بجد بتحبني ولا عملت كده علشان تعلن جوازنا بس
فهد:تعرفي اني بحبك من زمان اوي يا حياه من و احنا اطفال حاولت كتير اوي انساكي بس مقدرتش بالعكس كنت بحبك اكتر و حتي لما اصريت ع بابا اني اسافر بره البلد اكمل دراستي ده كان بردو علشان انساكي بس مقدرتش و نسرين دي كانت ف حياتي بس علشان اقدر اطلعك من تفكيري بس بردو فشلت ف ده تعرفي يا حياه ان عمي لما طلب مني اتجوزك كنت مبسوط اوي لان خلاص حب حياتي هيبقي معايا و كنت حتي مستعد اجبرك ع الجوازه دي لو رفضتي حياه انا و الله العظيم بحبك بجد ومش بقول كده علشان اعلن جوازنا بس زي مانتي فاهمه
حياه بدموع:تعرف اني مبسوطه اوي لانك طلعت بتحبني انا ك كنت فاكره انك بتحب نسرين وعمرك ما هتحبني انا انا مش مصدقه بجد حاسه اني ف حلم و بس انا مش عايزة افوق منه عايزة افضل ف الحلم ده ع طول
فهد:بحبك يا حياتي
حياه:ب.. كادت ان ترد لولا احد قاطع كلامهم
مالك:بخ انا عارف اني وحشتكم اوي والمكان مضلم من غير ف قولت اجي انورلكم المكان
فهد بغيظ:هو فعلا المكان مضلم بس بوجودك فيه يا خويا
مالك:حبيبي تسلم... هاا كنتوا بتقوله اي بقي كمله و اعتبرونا مش موجودين
فهد:انت كنت فين يا زفت و ازاي تضرب احمد.كده وتسحب نور و تمشي من الحفل
مالك:ضربت احمد.ليه ف مزاجي كده اصلي لاقيت نفسي فاضي ومش لاقي حاجه اعملها ف قولت اما اروح اضرب الواد احمد ده..بالنسبه لاني كنت فين و ازاي اسحب نور كده ف واحد وسحب خطيبته في حاجه دي ياعم
فهد:بغض النظر عن ده كله بس هي ازاي خطيبك علشان مفهمتهاش دي
مالك:يعني انا اعترفت بحبي لنور وهي وافقت و ان شاء الله اول ما نرجع القاهره هتقدملها راسمي
حياه بسعاده:اعااااااااا بجد
مالك:ايوه بجد
وقفت حياة ثم جرت لنور حتي تحتضنها
حياه بسعاده:الف مبروك يا نور و ربنا يتمملكم ع خير يا روحي
نور:الله يبارك فيكي يا حياه
فهد:الف مبروك.يا نور
نور:الله يبارك ف حضرتك
فهد:لا حضرتك اي بقي انا خلاص من انهارده اخوكي الكبير
مالك: انا ليه حاسه انها خطوبة نور لوحدها في اي يا جدعان هو انا شفاف
فهد وحياه:بس انت
مالك:اني اسف
فهد:طيب دلوقتي جهزوا شنطكم علشان هنرجع القاهره بكره الصبح
مالك وحياه و نور:..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية حكايتي مع الفهد كاملة) اضغط على أسم الرواية