رواية مالك القدر البارت التاسع عشر 19 بقلم علياء عبدالله
رواية مالك القدر الفصل التاسع عشر 19
قدر:انت لي عملت كدا
مالك:انتي مش شايفه دي عاملة ازاي
قدر:مش هيا تعبانه اكيد محتاجه حد.معاها
مالك:لا ياختي لو فضلتي معاها هتتلسعي زيها...وان كان ع الامتحانات ف انا هجيبك واستني اخدك
قدر:بس مش هينفع يا مالك انا مش هستحمل اسمع اي كلام تاني
مالك:كلام اي
قدر:ها ولا حاجه
مالك:كلام اي ي قدر
قدر:البنات النهاردة قالوا كلام وحش عني
مالك:تحبي اروح اصححلهم
قدر:لا طبعا بس مش هتيجي معايا تاني
مالك:لا طبعا
قدر:انا مش هرجع معاك...وجت تنزل من العربية مسك ايدها
مالك:استني خلاص مش هاجي تاني
قدر:ايوا كدا شاطر...يلا بقا عشان جعانه
شوية وتلفون مالك رن
مالك:ايوا يا شهد
شهد:اي يستا فينك كل دة
مالك:جايين
شهد:انت وقدر
مالك:ايوة
شهد:هي مش المفروض تكون هند مرات ابوها
مالك:مش هحكيلك ع الفون لما اوصل
شهد:طيب احنا ساعه وهنروح مطعم....ابقي تعالي ع هناك
مالك:طيب
قدر:في حاجه ولااي
مالك:لا دي شهد بتطمن.
قدر ابتسمت جامد
مالك:فرحتي كدا ليه
قدر:اخيرا بعيش الحياة الي كان نفسي فيها
مالك:مش فاهم
قدر:يعني حد يسال عليا ويطمن دايما حد يحبني يكون دايما جمبي بس دلوقتي مش عندي وا حد عندي تسعه
مالك:تاكدي اننا هنفضل معاكي
قدر:يارب
عند.محمود*
قالك اي
شهد:جاي هو وقدر مش عارفه لي قدر معاه
محمود:لما يجي هنعرف
شهد:انت قولت لمحمد يكون هناك
محمود:ايوا
وصلوا كلهم المطعم
محمد:حصل اي بقا قدر رجعت معاك
مالك حكالهم علي كل حاجه وثانية واحدة كانوا كلهم ميتين ضحك
قدر بحزن:حرام احنا مش عارفين هي فعلا مريضة ولا بتعمل كدا
امل بضحك:هي بنتها اتجوزت
قدر:تقريبا لا
امل:مش يمكن كانت عوزاك لبنتها
قدر بسرعه:لا مستحيل
مالك:مستحيل لية مش بنتها حلوة
قدر:حتي لو حلوة مش ينفع
محمد بغمزة:لية بقا
قدر:اصل اصل هي طبعها وحش
شهد:غلط تقولي عليها كدا
قدر:بس دي الحقيقه
محمود:خلاص يجماعه...المهم عليكي امتحان تاني امتي
قدر:بعد يومين
شهد:خير انشاء الله
خلصوا اكل وروحوا
عدي اليومين جه امتحان قدر التاني نزلت من اوضتها لقت مالك مستنيها
مالك:يلا
قدر: يلا فين
مالك: هوديكي الامتحان
قدر: احنا اتفقنا مش هتوديني
مالك: لا انا عيل وبرجع في كلامي
قدر بعصبية: بس انا مش هروح معاك.. هروح مع عصام او محمد او محمود او حتي البواب
سعاد: البواب نايم وانتي مش هترضي تصحيه طبعا وهو تعبان ومحمد ومحمود مش موجودين وعصام دة يوم راحته فراح لاسماء
مالك: يعني مفيش غيري يلا نفطر عشان مش نتاخر بقا
خلصوا فطار ومشيوا وصلوا المدرسة
مالك: انا هستناكي
قدر بتوتر: لا روح انت وانا لما اخرج هرن عليك
مالك:متاكدة
قدر: أأأ.. أيوا يلا سلام
مالك شك فيها فمشي بالعربية جمب المدرسة واستناها
عدي ساعتين وقدر دخلت الامتحان فاضل ساعه وتخرج
محمد رن علي مالك
محمد: كل دة في الامتحان
مالك: المفروض ساعه وتخرج
محمد: متيجي ترتاح هنا وانا هبقي اجي اجبها
مالك: بقولك ساعه وهتخرج مش مستاهلة يعني
محمد: طيب
قفلوا مع بعض وفضل مستنيها الساعه عدت وقدر خرجت من المدرسة اتلفتت ومشيت مالك نزل ومشي وراها
شوية ودخلت بيت ابوها
مالك: كنت حاسس والله
فضل واقف شوية برا
قدر: ازيك يا مرات ابويا
الست: تعالي انتي معاكي فلوس صح
قدر: لا
الست بهمجية مسكتها: انتي معاااكي انا شوفتك وانتي مع واحدة اكيد بديكي فلوس... وشدت منها الشنطه.. هاتي الفلوس الي معاكي
قدر: اهدي بس انا هديكي كل حاجه
الست:هاااتي
قدر مسكتها: ممكن تهدي
الست زقتها جامد كانت هتقع بس مالك مسكها
قدر بصدمه: مالك... بتعمل اي هنا
مالك: كنت متاكد انك هتيجي هنا
قدر بدموع: انا اسفه
مالك: شش مش تعيطي يلا نمشي
الست مسكته: هات فلوس قبل متمشي
مالك زقها وقفل الباب عليها من برة وخد قدر ومشي
رجعوا القصر
ومالك حكي كل حاجه ليهم
شهد. بنبرة عتاب: لي كدة يقدر افرض عملت معاكي حاجه
قدر بدموع: كانت صعبانه عليا
مالك: ميصعبش عليكي غالي يختي
قدر سابته وطلعت اوضتها
امل وشهد كانوا لسة هيرحوا وراها
محمود: استنوت سبوها لوحدها... ومكنش لة لازم كل الي حصل دة هي اكيد كان وحشها بيتها والمكان الي اتولدت واتربت فيه
محمد: عندك حق
مالك طلع اوضتها من غير ولا كلمه دخل عليها لقاها بتعيط
مالك: انا اسف عشان زعقتلك
قدر: عادي
مالك: متعيطيش بقا
قدر: حاضر انزل بقا عشان عاوزة انام
مالك: طيب مش محتاجه حاجه كدة ولا كدة
قدر: انزل يلا
عدي الاسبوعين الباقيين وقدر خلصت امتحانات
شهد: انتي كدا خلصتي امتحانات
قدر: ايوا
امل:بقيتي فاضية طول اليوم
قدر: بالظبط كدا
شهد: عاوزين نخرج بقا
محمود: علي فين
شهد: نروح اي مكان
قدر: زي اي كدا
امل: شرم مثلا
قدر: شرم!!!!
محمد: انا موافق
محمود: اشتا علي اخر الاسبوع بقا نكون ظبطنا نفسنا
قدر في بالها: فاضل يومين حلوين ابقي اخد محمد ونروح المشفي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مالك القدر كاملة" اضغط على أسم الرواية