رواية حمقاء في المخابرات الجزء الثاني من رواية حمقاء في الموساد البارت العشرون 20 والأخير بقلم ايزيس
رواية حمقاء في المخابرات الفصل العشرون والأخير
ف نص الليل
ملك...فاقت ....اااه أنا تعبانة ايه دا تبقي مصيبة لو كنت بولد انا لوحدي هنا ...اه ..قامت من السرير ولسة هتفتح باب الشقة....حست بألم شديد ...اعاااااااااا حد يلحقنيييييي أنا بولد لوحدي يامااااااا
رجعت بسرعة مسكت الفون بتاعها فتحته واتصلت علي سيف
سيف ماكانش نايم اصلا كان بيدور عليها رد بلهفة ....ملك انتي فين
ملك...سييييييييف الحقنيييييي أنا بولد لوحدي ف بيتناااااا
سيف قفل....بسرعة ومش عارف يفكر هو بعيد عنها ومش هيوصل الا بعد نص ساعة للحظات تفكيره شل ومش عارف يفكر وبعدين افتكر حاجة بسرعة ..مسك فونه ورن علي سلامة
سيف.....الو عم سلامة ملك في شقة والدها وبتولد بسرعة الحقها واطلع بيها ع المستشفي وانا هحصلكم
سلامة....حااضر حاضر يا ابني وقفل بسرعة
عند ملك
ملك .....اعاااااااا الحقونييييي يا ناااااس يلي معندكمش رحمةةةةةة
الجيران صحيوا علي صوت صويت ملك وخبطوا ع الشقة اتحاملت علي نفسها وفتحت الباب
ام سامية....ملك ازيك يا بنتي ليكي وحشة انتي بتولدي ولا ايه
ملك بتصوت....دا وقت سلاماااات ياولييية الله يحرقييييك...بولد اومال بالعب
سلامة ومراته وصلوا وسندوا ملك وركبوها العربية
واخيرا وصلوا المستشفي وملك هزت أركان المستشفي بصويتها واخيرا وصل سيف
ملك ...ااااه يا سيف يا واطييييي بقا تعمل عملتك ومتكبر تيجي توقف جمبي يا كااااالب
سيف.....ملك اهدي اهدي يا حبيبتي أنا جمبك
ملك..بتصوت..مانت عاملي ظابط مخابرات وشخص مهم ومش واقف جمبيييي
سيف...اعمل ايه اكتر من كده اجي أولد بدالك يعني
دخلت ملك غرفة الولادة وفضلت تصوت لغاية ماولدت ع الساعة ستة الصبح
وسيف كان قلقان جدا عليها ومامته معاه بتهديه وبعدين وصل عدنان ونور...وفجأة خرجت الممرضة ومعاها طفل وطفلة مسكت أمينة الطفل ونور الطفلة
وسيف ساب الكل وجري يطمن علي ملك اللي كانت نايمة
سيف بقلق ...مالها يا دكتورة
الدكتورة....هي بخير ما تقلقش بس نامت م التعب وهتبقي كويسة
قرب سيف وباس راسها ومسح لها العرق اللي كان علي جبينها
وبعدين خرج شاف أطفاله ووالدته باركتله ونور وسلامة ومراته وعدنان
عدنان ....مبروك يا ابو عدنان
سيف....ومين قالك اني هسمي ابني عدنان
عدنان ...ضحك....لا مانا خلاص سجلته عدنان و نور سمت البت مليكة قريب من اسم امها لأنها هتطلع غبية زيها
سيف....تصدق انك بارد بجد انتوا ازاي تسموا عيالي من غير ما تاخدوا رائي وبعدين احترم نفسك وما تقولش علي مراتي غبية انت فاهم لازعلك
خرجت الممرضة ...المدام فاقت
دخلوا كلهم لملك
ملك ...بتعب ....فين عيالي
أمينة ...ما تقلقيش يا حبيبتي هما كويسين اهم وقربت أمينة الاطفال لملك
ملك حبت تغيظ سيف هي لسة زعلانة منه....تعالي يا روحي أنا هاسميك ديفيد علي اسم حد عزيز عليا
سيف بص لها بغيظ وابتسم ...طب قولي اسم ينفع نسميه لو حابة تغظيني لكن ديفيد ماينفعش
ملك....اوووف الناس اللي مش بكلمها ما تكلمنيش 🙄
سيف قرب وباس راسها وخدودها ...أنا ما اقدرش علي زعل القمر أم الغالين
عدنان....ملك ما قولتيش ايه رأيك في عدنينو الصغير
ملك...ايه دا انتوا سمتوه عدنان
سيف بقهر ....هما سموا العيال من غير استئذان
نور ...حضنت سيف....قلبك ابيض بقا يا ابيه
عدنان شدها ....وهمس بمكر ... تعالي هنا دانا مش عارف احضنك بتحضني سيف
نور همست لعدنان ...انت بجد يا عدنان لما بتفقد الذاكرة بتنسي اي حاجة حصلت بنا بعدها
عدنان بمكر ...اه مش بفتكر حاجة خااالص صدقيني (هو بيقول كده عشان تفك معاه وهو فاقد الذاكرة)
نور....يالهوووي طب أنا لو كنت حامل عدنان هيصدق ازاي أنه ابنه ...(طيبة اوي انتي يا نوررر😂)
خرجوا من المستشفي راوحوا
ومرت الايام والعيال مجننين سيف وملك
وأمينة وجيران الجيران من عياطهم طول الليل
سيف مرة راجع م الشغل لقي ملك بتعيط
سيف ...مالك يا قلبي
ملك..بتعيط زي الاطفال ..عيالك مش راضيين يسكتوا وكل ما اسكت مليكة عدنان يعيط اعمل ايه
سيف حضنها ...ولا تزعلي نفسك سيبيهم يعيطوا وتعالي في حضن حبيبك ملك حضنته والعيال بعد شوية هديوا لوحدهم وبطلوا عياط
عند عدنان ونور
عدنان بيشاهد التي ڤي
نور بخوف ....عدنان انااااا أنا هاقولك حاجة و اوعي تفهمني غلط
عدنان ...قولي يا نوري
نور...غمضت عينيها...أنا حامل
عدنان قام مرة واحدة وحضنها ...دا بجد مبروووك علينا يا نوري
نور...بتعجب ...انت ما زعلتش مش هتسألني حامل ازاي
عدنان ...اقولك سر
نور...اممم
عدنان ...أنا ماكنتش بنسي اي حاجة بينا ولا كنت فاقد الذاكرة بس لقيتك بتحبي عدنان اللي بينسي عشان كده مثلت اني بانسي
نور ما قدرتش تتكلم كانت مصدومة بس...
😳😳😳😳دي نور
👨👩👧👦👨👩👧👨👩👧👦👨👩👧👨👩👧👦👨👩👧👨👩👧👦👨👩👧👨👩👧👦👨👩👧👨👩👧👦👨👩👦
بعد اربع سنين
عدنان ونور عازمين ملك وسيف وأمينة ع الغدا
قاعدين بيضحكوا ويهزروا وسايبين عيالهم بيلعبوا مع بعض
عدنان الصغير كل دقيقة بالظبط يبوس ديمة بنت عدنان اللي عندها سنتين
وعدنان الكبير هيتجنن
عدنان...ولد شايفك علي فكرة ما تعصبنيش لأقوم اعمل منك كفتة
عدنان الصغير ...لا مس حايز تفتة(مش عايز كفتة) انا بحب البلجل(البرجر)
ملك.بضحك..ايه يا عدنينو الكبير ما تسيب عدنينو الصغير علي راحته مع مزته
نور ...دول اطفال يا عدنان
سيف ....بصراحة يا ملك ابنك زودها الواد طالع رومانسي لابوه
ضحكوا كلهم ..ههههههههههههه
وفجأة سمعوا صوت ...طاااااااااخ تكسير كوبيات وأطباق ودربكة شديدة كلهم قاموا جريوا
ناحية الصوت لقوه جاي من عند النيش
بصوا لقو كل اللي ف النيش وقع في الارض واتكسر ومين السبب🤔
ابن الوز عوام مافيش غير مليكة نسخة مصغرة من ملك
سيف.....ايه اللي انتي عملتيه دا يا مليكة
مليكة...أنا ماليس دحوة (ماليش دعوة)دا وقع لوحده أنا بس كنت بتفلج (بتفرج)
ملك حضنتها ....فداكي يا روح مامي اكيد ما كانش قصدك
نور بغيظ... نعم يا اختي دي وقعت النيش كله اعمل ايه أنا دلوقتي
عدنان ..هدي نفسك يا نوري انتي حامل كده مش كويس عشانك يغور النيش
أمينة ...حصل خير يا ولاد
ملك....نيش ايه اللي زعلانة عليه يا نور داحتي بقا موضة قديمة ايه رأيكم لو تستبدلوا مكان النيش ف شقتكم بمسجد مصغر زينا عشان تعلقوا عيالكم بالصلاة والله هتبقي فكرة أحلي م النيش بكتير عدنينو ومليكة بيصلوا ف مسجدهم في شقتنا كل يوم
عدنان ...اول مرة تقولي حاجة مفيدة يا ملك
ملك ...أنا اصلا كلي عسل اللهم احفظني ولا ايه يا سيفو
سيف مسكها من خصرها ...انتي أحلي حاجة ف حياتي يا قلب سيفو وبالمناسبة حازم باشا عملنا حفلة تكريم بكرة علي مجهودنا طول السنين اللي فاتت وملك كمان هتتكرم علي المهمات اللي قامت بيها في المخابرات
ملك.....يااااه واحشتني اوي ايام المخابرات والكحرتة والشلقبة وحشتني ايام ملك في المخابرات ... تمت نرشح لك ايضا قراءة رواية روح فهدي عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حمقاء في المخابرات كاملة" اضغط على أسم الرواية