رواية عندما يعشق الجاسر الفصل العشرون 20 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل العشرون 20 بقلم ريم محمد
جاسر :جاك مليكه فين وايه الحصل
جاك :وانت يهمك اوي ما انت سايبها كل شويا يحصلها حوادث وانت مبتكنش موجود لو مش بتحبها وقادر تحميها سسبيها
جاسر :انت مالك واحد ومراته فين مليكه قولي
الدكتور :مينفعش ال بيحصل هنا ده لو سمحتوا دي مستشفي مش شارع وكده هنضطر نتطرد حضرتكم بره من هنا
جاسر :انا جاسر الدمنهوري جوز المدام الجوه ممكن اعرف حالتها
الدكتور :اهلا بيك يا فندم المدام اتخبطت جامد في دماغها ودراعها انكسر وكمان في كدمات في جسمها كله وهي اصلا كانت مخبوطه في دماغها قبل كده وصحتها لسه تعبانه لازم تخلي بالها من نفسها ومتعرضهوش لاي ضغط لان ده هيأثر عليه وتحاولوا أنها متتخبطش علي دماغها
جاسر :مفهوم انا ممكن اشوفها دلوقتي
الدكتور :لاء الاحسن ليها أن الزياره تتاجل للصبح
جاسر :طيب انا هقعد هنا للصبح ينفع
الدكتور :اه اكيد ممكن تخليك
محمد :جاسر انت فين
جاسر :محمد انا في المستشفي.......
محمد :انت في نفس المستشفي ايه الحصل طب انت فين وانا جايلك اهو
محمد :جاسر ايه البيحصل ومليكه فين وانت بتعمل ايه هنا
جاسر :ايه الحصل كله ................
محمد :انت ازاي تعمل كده وازاي تتجوز كارمن انت عارف لو باباك عرف ممكن يحصله حاجه والبنت ال ملهاش زنب دي تدخلها في لعبه وانت عارف أنه مش هيرتاح الا لما يوصلها طلاما حطها في دماغه ايه الانانيه ال انت فيها دي هتدمر حياه بنت ملهاش لازمه
جاسر :علي جثتي أنه يقربلها استحاله اخليه يقربلها أنا هاحميها ولو بروحي انتم محدش مقدر كارمن حتي لو مش بحبها عمري ما هسيب بنت في الموقف ده
محمد :بص يا صاحبي افتكر أن في يوم هتندم علي الموضوع ده واديك بدءت ودخلت طريق هتخرج منه خسران كثير اوي ومش هينفعك الندم وقتها بحاجه لان من ساعه اما كارمن اتكتبت علي اسمك هتندم يصحبي
جاسر سمع كلام محمد وحس بخوف أن مليكه في يوم ممكن تسيبه بس رجع انب نفسه في ايه يا جاسر انت بتحب كارمن وبعد فتره هتنفصل عن مليكه وبعد فتره هننفصل أنا بس بساعدها بس مش كنت المفروض اكون
مبسوط اني اتجوزت البنت بحبها بس ليه مش حاسس
كده ليه حاسس اني زهقان ومش حاسس اني فرحان اكيد بس من الأحداث ال حصلت انهارده والضغط ال اتعرضتله اكيد هو ده السبب
بعد خمس ساعات
جاسر : لو سمحتي ممكن ادخل اشوفها
الممرضه :اه تقدر بس هي في البينج دلوقتي عشان الوجع وكده
جاسر :انت هشوفها من بعيد بس
الممرضه :اتفضل
محمد :هتندم يا صاحبي انت بتحبها بس بتعاند نفسك ولما تشوف الحقيقه هيكون الوقت فإت يارب قلبك ميتكسرش يا صاحبي
جاسر :مليكه انا اسف اسف اني السبب في كل عذابك ده انا عارف انك اتعذبتي بسببي انا
مليكه كانت بتهلوس
مليكه :ااااااه جاسر الحقني هيموتوني اه جاسر جاسر
جاسر حس بندم فظيع كانت بتستنجد بيه يا تري ايه شعورها وايه الاحساس ال حسته وهما بيحاولوا يخطفوها
وكانت بتتوجع بسببه هو
بعد اربع ساعات
الممرضه :لو عايز تشوف المريضه هي فاقت ممكن تدخل تشوفها
جاسر :انا داخل مليكه انتي كويسه
مليكه :جاسر ابعدهم عني هما كانوا عايزين يخطفوني
جاسر :انا اسف اني مكنتش معاكي اسف
مليكه :ليه عايزين يعملوا فيا كده انا عملتلهم ايه في حياتي انا مش عارفه ليه بيحصلي كده انت السبب انت السبتني لوحدي تاني مره تعمل كده افرض كنت موت أو انخطفت كنت هتعمل ايه طلاما انت مش عايزيني ممكن تسبني من الاول وخلاص بدل ال انت بتعمله فيا ده انت ليه بتعمل فيا كده من الاول
جاسر :انا اسف يا مليكه بجد اسف اهدي بس بطلي عياط ممكن تهدي انتي انا عارف اني غلطان بجد مش بقصدي معلش اهدي
مليكه:انا الغلطانه تاني مره اتعشم فيك زياده يا جاسر وتأني مره تثبتلي اني غلطانه وتأني مره تكسر قلبي يا جاسر حرام عليك انا قلت انك الهتحميني بس انت زيك زي عمي
جاسر:متقوليش كده يا مليكه لو سمحتي انا عمري ما هأذيكي بقصدي ابدا صدقيني
مليكه :لو سمحت ممكن تسبني لوحدي شويا
جاسر :هسيبك شويا بس تهدي هروح الاوتيل اجيب لبس ليا وليكي وبعد كده هشوف الدكتور هيخرجك امتي
مايا :مليكه حبيبتي انا اسفه لو مكنتش تعبت ومحمد راح معايا مكنتش سبناكي انا اسفه الف سلامه عليكي يا روحي انتي دلوقتي بقيتي احسن ولا لسه تعبانه
مليكه :لاء الحمد لله بقيت كويسه يا مايا
جاسر :مايا كويس انك جيتي خليكي مع مليكه لغايت أما اجي
كارمن :الو يا جاسر
جاسر :كارمن وصلتي مصر زي ما قولتلك
كارمن :اه انا مش عارفه انت صممت ترجعني ليه
جاسر :عشان انا مش عايزه يضغط عليا بيكي فاهمه وانا مش هكون فضيلك لأن مليكه في المستشفي
كارمن :طيب يا جاسر
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية عندما يعشق الجاسر" اضغط على أسم الرواية