رواية بطوطة عمر البارت العشرون 20 بقلم فاطمة محمد
رواية بطوطة عمر الفصل العشرون 20
عمر لاحظ أن نفس الكلمه مريم قالتها لي فاطمه .
عمر ؛ طب لاحظه اكلم حد صاحبي واجي اكلمك .
عمر خرج من المكتب وقال بجديه : قولي اي حاجه وقومي اقعدي بعيد .
فاطمه : طيب ثواني يا مريومه انتي وكريم علشان صحبتي بترن عليا.
مريم : ماشي مش تتاخري .
فاطمه خرجت وقالت : في اي .
عمر : أنا شاكك أن طريقه كلامهم غريبه .
فاطمه : ازاي .
عمر : الاتنين دخلوا في نفس الوقت وقالوا نفس الكلام .
فاطمه : اه .
عمر : يبقا مش تقفلي وتقولي نفس الي هقوله لي اخوكي .
فاطمه : تمم .
فاطمه دخلت وعمر برضوا دخل ليهم .
عمر : معلش اتاخرت عليك .
عبد الرحمن : عادي ولا يهمك .
عمر : كنت بتقول اي بقا .
أما عند فاطمه .
فاطمه : كنتوا بتقولوا اي بقا .
كريم : اي رايك في عمر .
فاطمه الفون بتاعها فصل شحن ومش عرفت تسمع عمر.
مريم : فاطمه ردي .
فاطمه : ها اه كويس لي .
مريم : عادي اصل عرفت أنه ساب خطيبته .
فاطمه بدون اهتمام : ماشي وهعمل اي هو حر ربنا يجيب ليه بنت الحلال الي تستاهله .
مريم : امم .
كريم : مش انتي كنتي بتحبيه .
فاطمه : اكتشفت أن كله لعب عيال و الي فيه النصيب يقدمه ربنا .
كريم : طيب أنا ماشي بقا .
*# عند عمر #*
عمر كان بيشتم فاطمه في سره علشان قفلت وحاول يرن بس الفون كان مقفول.
عبدالرحمن : سرحان في اي ؛ عمر .
عمر : ها لا مفيش كنت بتقول حاجه .
عبدالرحمن : كنت بقولك اي رايك في فاطمه اختي .
عمر بسخرية : لا جديده دي اول مره اشوف واحد جاي يقول لي واحد اي رايك في اختي.
عبدالرحمن : بس ... .
عمر قاطعه : امشي يلا من هنا قال لي رايك في اختي قال.
عبدالرحمن خرج من عنده وراح البيت بتاع فاطمه .
كريم : ها قالك اي .
عبدالرحمن : .......قال علي الي عمر قاله .
مريم بضحك : لا بصراحه معاه حق في حد يروح يقول اي رايك في اختي .
عبد الرحمن : منها الله اسراء هي الي قالت ان اقول كده .
*# بعد شهرين #*
فاطمه كانت بتكلم عمر طول ما هو في الشغل ولما يرجع تخرج تقعد معاه برا ولما يدخل ينام بتدخل ترن عليه يتكلموا يعني حرفيا بيتكلموا اربعه وعشرين ساعه ولسه عمر قايل أن محدش يعرف ب أنهم ارتبطوا .
وكريم ومريم وعبد الرحمن حاولوا كتير بس بدون فائده علشان هما مرتبطين اصلا.
واسراء كانت بتقولهم يقولوا اي ليهم ويعملوا اي .
لكن عمر قعد اخر اسبوع متغير مش بيرد علي فاطمه بيكلمها وحش وبقا مفيش اهتمام زي الأول وفاطمه ملاحظه ده وكانت بتقول ممكن مشغول استني يوم استني يومين
لحد ما لقت أنها قعدت طول الشهر الي فات هي الي ترن مكنش بيرن خالص وهي الي بتبعت الرسايل ويرد متاخر وقعدت يومين مش تكلمه ولا تبعتله ولا ترن عليه ولا رن عليها ولا اي حاجه لحد ما قالت إنها تكلمه وتقوله وخلاص .
فاطمه رنت علي عمر خمس مرات ورد اخيرا.
عمر بعدم اهتمام : خير.
فاطمه بضيق : انت فين .
عمر بزعيق : هكون فين يعني ما أنا في الشركه علطول .
فاطمه بدموع : انت بتزعقلي .
عمر بملل ؛ خلصي رنيتي لي .
فاطمه : أنا عايزه اتكلم معاك .
عمر : اتكلمي دلوقتي .
فاطمه : يعني انت فاضي.
عمر بزعيق : خلصي .
فاطمه بعياط : انت متغير معايا لي من فتره وانت مش بتكلمني وعلطول بتكلمني وحش .
عمر خد نفس طويل وقال : أنا ارتبط .
فاطمه بصدمه : نعم وانا .
عمر بهدوء وحزن : بصي انتي ممكن تلبسي وتنزلي في الكافيه ده **** نتكلم شويه .
فاطمه بعياط : ماشي .
عمر قفل وفاطمه قعدت تعيط كتير وقامت لبست ونزلت بسرعه وهي في الطريق بتفتكر كل كلمه حب قالها كل مره قالها بحبك قطع تفكيرها لما سواق التاكس قالها أنها وصلت دفعت الفلوس ونزلت وكان عمر مستنيها وكان نفس الكافيه الي كان في عيد ميلادها و قال اول مره بحبك كانت هنا .
فاطمه مسحت دموعها وراحت لي وكان قاعد علي ترابيزه .
عمر ب ابتسامه كأن ولا حصل حاجه : ازيك اقعدي.
فاطمه قعدت وهي ساكته ومستنيه أنه يتكلم .
عمر : فاكره الكافيه ده ده الي كان في عيد ميلادك .
فاطمه قالت بحزن : واول مره تقولي بحبك كانت هنا .
عمر وفاطمه قعدوا ساكتين لفتره طويله كل واحد مستني أن التاني يبداء كلام.
لحد ما فاطمه قطعت السكوت ده .
فاطمه : ممكن افهم اي الي بيحصل ده .
عمر بتنهيده : انا مش عايز اكمل معاكي .
فاطمه ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بطوطة عمر" اضغط على أسم الرواية