رواية مالك القدر البارت الثاني والعشرون 22 بقلم علياء عبدالله
رواية مالك القدر الفصل الثاني والعشرون 22
كريم: ايوا انا مفاجئة مش كدا
محمود: لي انت
كريم: انا مكنتش متخيل الانتقام هيبقي سهل كدا
مالك: انتقام اي
كريم: انتقامي منكم
محمود: احنا عملنالك اي
كريم: دمرتوني وانت خدت حبيبتي مني سمر كرهتني بسببك
مالك: انا مكنتش عايز دة يحصل وحاولت ابعدها عني... انا ولا مرة حبتها
كلهم انصدموا
كريم:انت السبب ف الي انا فيه انت الي خلتها تجيلك
مالك اتقدم خطوة: افهمني انا ماليش زنب في انها حبتني ولا انت ليك زنب
كريم قرب المسدس من راسها؛ لو قربت خطوة كمان هقتلها
قدر في بالها: ارجع ورا ي ابن المجنونة
مالك: طب بس اهدي
كريم: انا عارف ان كداب وانك حبيت سمر وخدتها مني... بص لقدر وقال... انا هقتلها زي م قتلت سمر وهحرق قلبك عليها زي محرقت قلبك زمان
مالك: انت الي قتلت سمر
كريم: ايوا ولبستها لية عشان تتفرقوا ونجحت في خطتي بس مش دي الي هتقف ف طريقي
محمود: قولتلك مش نا ال قتلتها
مالك بصلة بصة ندم
قدر في بالها: هيسبلوا لبعض يولاد الملبوسة هموت
مالك: انت خدت انتقامك وقتلتها لية تقتل الطفلة البريئة دي
قدر في بالها: طفلة ف عينك... هو انا في الوقت دة المفروض اقولة اخرج بسرعه وسبني الاؤمبلة تنفجر فيا ودة قدر ومكتوب
محمو؟:انت لو مسبتش المسدس من ايدك هتموت
كريم:ومين هيموتني بقا
مالك:انا هقتلك
كرريم مسك قدر من شعرهت جامد:لو قربت خطوة وحدة هقتلها
قدر غمضت عينها جامد:اتكل ع اللة وادبح
وفجأة سمعت صوت نار
فتحت عينها لقتها وقاعه ع الارضة والبوليس موجود
مالك قومها:انتي كويسة
قدر:اا..اايوااا
مالك حضنها جامد:انا اسف اسف علي كل حاجه
بص لمحمود
مالك:خد قدر وارجع القصر وانا هخلص هنا واجي
رجعوا القصر
امل بدموع:قدر جت...وطلعت تجري عليها حضنتها...انتي كويسة
قدر:ايوا
شهد.حضتنها:خضتينا عليكي
محمد حضنها:الحمدللله انك بخير
سعاد حضتنها كمان:حد.عملك حاجه انتي كويسة
قدر:ايوا ي ديدة بس انا جعانه
سعاد:يا حبيبتي ثواني ويكون الاكل جاهز
شهد:اطلعي استحمي
قدر:رحتي وحشة للدرجه
شهد.هزت براسها بعمني ايوا
قدر طلعت تجري علي فوق
عند مالك في القسم*
مالك:لي عملت كدا
كريم:عشان حبيتها بجد
مالك:حبتها تقوم تقتلها
كريم:يتكون معايا يمتعش
مالك:انت مريض ولازم تتعالج انت بقيت خطر ت الكل حتي ع نفسك
كريم:مبقتش فارقه
مالك:انا عاوز اعرف عرفت قدر ازاي
كريم بضحك: هنونة كانت بتحكيلي ع كلل حاااجه بتحصل
مالك:هنونة؟؟...هناء
كريم:ايون هي دي
مالك:لي
كريم بضحكه عالية:اصلها بتحبني
مالك:عرفتك ازاي اصلا
كريم:م انا لفيت عليها عشان تحبني...متقلقش هقتلها هي كمان
مالك ضربة:انا هقتلك يا كريم هقتلللككك
دخل العساكر وبعدوة عنة
الظابط:مالك بية مينفعش كدا اتفضل برة
مالك نفض ايدة وسابه ومشي بس مرجعش القصر
عدي وقت طويل وامل وشهد.روحوا ومحمد ومحمود نامو
سعاد: يا حبة عيني ملهاش زنب ف كل الي حصل دة
اسماء: مش هي كويسة دلوقتي
سعاد: ايوا الحمدللة... انتي هتروحي امتي
اسماء: لما عصام يجي بقا
سعاد: احطلك شوية طبيخ
اسماء: طبيخ اي
سعاد: بامية
اسماء: لا ماليش نفس... انا نفسي في كوسة
سعاد وعيونها قلبت الوان: بت ي اسماء انتي حامل؟
اسماء بضحك: حامل اي ي ست صلي ع النبي
سعاد:علية افضل الصلاةوالسلام... وبعدين ربنا قادر علي كل شئ
اسماء وشها قلب حزن: هتقلبي ف الموضوع دة واللة امشي
سعاد: خلاص خليكي اعملك شوية كوسة
اسماء:حرة ماشي
عدي شوية وقدر قاعدة في اضوتها في الضلمه بتفكر فية...فجأة فتح الباب
قدر:مين.....مالك!!
مالك:قدر
قدر:مالك ي مالك ف اية
مالك مشي نحيتها وقعد جمها وحط ايدة ع وشها
قدر بصدمة:انت بتعمل اية
مالك:شششش خليكي
قدر بصدمة تانيه:انت سكراان...بعدت عنه بسرعه
مالك:اي مينفعش اسكر...انتي حلوة اوي
قدر:اطلع برة ي مالك
مالك قرب منها ومسكها جامد:مش طالع انتي هتبقي بتاعتي وبس ملكي انا وبس
قدر وهي بتحاول تبعد عنه:ابعد عني انتي مش فايق للي بتعملة دي اببعد عني
مالك زقها علي السرير وحاول يخلع بلوزتها(اني اسفه للمشهد دة🙂)
قدر بعياط:ابعد عني ونبي بلاش يا مالك ابعد عني
اما مالك مبقاش شايف قدامه وهجم عليها كان كلب لقي عضم(مش لاقية تفسير غير دة🙂)
قدر زقته جامد وقع من السرير انخبط ف اغمي علية
قدر بصتلة جامد وعيتط فتحت باب اوضتها بصعوبة ونزلت وهي ساندة علي السلم وبعيط جامد
عصام:انا جيت
اسماء:يلا يا عصام احسن ماما مش عاوزة تاكلني
سعاد:نعم يروح امك انتي انهبلتي دةانتي واكلة نص التلاجه
اسماء:خسارة فيا!!
عصام:مش خسارة ولا حا...اي الصوت دة
خرجوا كلهم...لقوا قدر وقعه علي الارض وبتعيط ولبسها كلة مقطوع (اسفة يقدر يحبيبتي)
سعاد بصدمه:يلهوي يلهوي
اسماء مشيت نحيتها:قدر أأنتي مين عمل كدا
قدر بصوت متقطع:م.مماا..
عصام كان لسة هيطلع لمالك بس سعاد.مسكتة
سعاد:يلا يا عصام نخدها لدكتورة
عصام:حاضر يا امي
وشالها وركبها العربية واسماء حطت الشال بتاعها عليها وحضنتها جامد
اما قدر مش بطلت عياط
وصلوا للعيادة
الدكتورة:حطوها علي السرير واخرجوا
سعاد:انا هفضل معاها..انا امها
الدكتورة:تمام الباقي برة بقا
الدكتورة كشفت عليها
سعاد:ها يا دكتورة بنتي كويسة صح
الدكتورة:ايوا لسة بنوتة المهم خليها تاخد العلاج.دة عشان الصدمه الي حصلت ولو عاوزة تبلغي البوليس انا ممكن اسعادك
سعاد:كتر خيرك لا بوليس ولا حاجه متشكرة...ندهت علي عصام...روح هات العلاج دة
اسماء وسعاد سندوها وركبوها العربية وشوية وعصام جه مع العلاج
عصام:هنعمل اي دلوقتي
سعاد:اسمع ي عصام قدر هتقعد.مع اسماء في الشقه وانت تعال اقعد في القصر لحد م نشوف اي هيجري ف الموضوع دة
اسماء:انا موافقة
عصام:وانا معنديش مانع
راحوا كلهم شقه عصام
سعاد واسماء:سعدوها تغير هدومها وفاقت شوية
قدر:م..متشكرة
سعاد:انتي بنتي يا قدر ومعزتك اكتر من كدة
قدر بصتلها بحب:انا مش عاوزة حد.يعرف اني هنا وانا شوية وهمشي
عصام:متقلقيش...يلا يا امي عشان لو حد.صحي يلقونا هناك
سعاد وعصام.مشيوا....واسماء سابت قدر تنام
قدر غمضت عيونها بس افتكرت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مالك القدر كاملة" اضغط على أسم الرواية