رواية مالك القدر البارت الثالث والعشرون 23 بقلم علياء عبدالله
رواية مالك القدر الفصل الثالث والعشرون 23
سعاد بعد م روحوا
سعاد:معلش يا عصام قدر هتغضل هناك كام يوم
عصام:قدر اختي الصغيرة
سعاد:طيب انا عوزاك تتعامل مع كميرات المراقبة عشان محدش يعرف انها معانا
عصام:حاضر
تاني يوم... الكل متحمس عشان يشوفوا محمود ومالك بيتصالحوا
مالك صحي لقي نفسة واقع ع الارض: أأهه راسي اي الي حصل انا هنا بعمل اي.. قام ونزل تحت
سعاد تعاملت علي انها متعرفش حاجه: مالك يابني اي بهدل هدومك كدة
مالك: مش عارف نا صحيت لقيت نفسي كدا
محمد:انا فاااكر ان اوضنا احنا التلاته تحت اي جابك من فوق ومفيش غير اضوة جدي وقدر وبس!
مالك مسك راسه: عندي صدااااع
شهد: براحه كدا... بعد ازنك ي دادة تعملي قهوة
سعاد: حاضر
امل بشك: اي الي حصل ي مالك
مالك: انا خرجت من القسم امبارح.. و روحت شربت وجيت... طلعت اوضة قدر و.. و. وفجأة حط ايدة علي بوقة وف نفس الفجأة وقع قلم علي وشة من شهد
شهد: عملت اي عملتلهاااا ايييه ي مالك
مالك: قدر فين
امل: انا هشوفها ف الجنينه
شوية ورجعت: قدر مش في الجنينه
مالك: انا مكانش قصدي اعملها حاجه والله
محمود قام مسكة من هدومة: انت حقير... وضربة
محمد: دلوقتي قدر فين
مالك: خلونا نشوف الكميرات
محمد:روح انت خد دوش وتعال
مالك: لا انا عاو
محمود بعصبية: عاااوز اايييهه روح عشان تفوق من الثمالة دي (اثار الخمرة)
مالك راح اوضتة دخل الحمام وقف بهدومه تحت الماية وافتكر شكلها وهي بتقول(ابعد عني ونبي بلاش يمالك ابعد عنيي) غمض عيونة جامد وقعد ع الارض وغصب عنه دموعه نزلت فهو مكانش عاوز يأذي حبيبتة فهو حبها لا عشقها
غير هدومة ونزل
محمد:الكميرات مش جايبة حاجه
مالك:يعني اي مش جايبة حاجه
شهد: يعني الوقت من اول م انت دخلت الفيلا للصبح والشاشة سودة ومش شايفين حاجه
امل:حسبي الله ونعم الوكيل فيك ي مالك البنت مكانش ليها زنب انت بدل متشكرها تضيعها كدا
مالك: صدقوني انا معملتش معاها حاجه انا... انا كنت لسة مسكها لقتها زقتني ووقعت علي الارض وفقت الصبح
شهد: اي يثبت كدا؟
امل: انا عاوزة قدر اختي
محمد:متقلقيش انا ومحمود هنلاقيها
مالك سابهم وخرج ركب العربية وراح مكان...
عند قدر*اسماء نامت جمبها وقدر فضلت صاحية
اسماء فاقت: انتي لسة صاحية
قدر بابتسامه باهتة: صباح الخير
اسمااء: صباح النور... قوليلي تحبي تفطري اي
قدر: طعمية وفول
اسماء:ياااة فول
قدر:ايوا وحشوني اوي
اسماء: من عيوني انا هرن ع عصام بجيب وهو جاي
خرجت من الاوضة ورنت علية
عصام: صباح الخير يا قلبي
اسماء: صباح النور
عصام: انتي لسة صاحيه
اسماء: ايوا... صحيت لقت قدر صاحية ووشها احمر.
عصام: حقها ي اسماء البنت لسة صغيرة ع كل دة
اسماء: ربنا ينتقم منة
عصام: يارب... عاوزة اجبلك حاجه وانا جاي
اسماء:قدر عاوزة طعمية وفول وانا عاوزة رنجة
عصام:اسماء حبيبتي انتي اتهبلتي... هتاكلي رنجه دوقتي
اسماء'نفسي فيها الله
عصام: حاضر هجبلك
قفلوا الفون
سعاد: البت دي حامل
عصام بفرحة: بجد ي حماتي
سعاد: امال هي حماتك تقول حاجه غلط
عصام: لأ
سعاد: طيب يلا انا هاجي معاك وهفضل مع قدر وانت خدها للدكتورة
عصام: من غير سبب كدا
سعاد: اتوحمت ع كوسة ورنجه عاوز اسباب اكتر من كدة اي
عصام بضحك: حاضر يلا
راحوا لبيت اسماء
اسماء: ماما اي جابك
سعاد: في واحدة تقول لامها اي جابك
اسماء: مش قصدي بس بدري
سعاد:انا جاية اشوف بنتي التانيه
اسماء: قدر جوة
دخلوا كلهم الاوضة
سعاد: حبيبتي عاملة اي دلوقتي
قدر ابتسمت نفس الابتسامه الباهتة: بخير
سعاد خدتها في حضنها: انتي هتفضلي في حضني شوية وانت ي عصام خد اسماء وانا هفضل مع قدر
اسماء: يخدني فين
عصام: للدكتورة.. امك شاكة انك حامل
اسماء: اي بعد السنين دي اطلع حامل
سعاد: سنين لايكونش انتي متجوزة من عشرين سنه وانا معرفش... دول هما تلات سنين عمي وبعدين انتي صبرتي وانتي نفسك ف طفل ودعيتي فكل صلاة وانا اشهد علي كدا.. دي اخرة صبرك
اسماء بدموع'يارب ي ماما يارب..نا هنزل الصيدلية واجيب اختبار واعملة
قدر عنيها معاهم بس عقلها وقلبها في حتة تانية
عصام: ققدددررر
قدر: نعم
عصام: بقالي ساعه بندة عليكي
قدر: اسفه مكنتش مركزة
اسماء: طيب يلا عشان نفطر
عصام: يلا ي ماما عشان اوصلك
سعاد: لا انا هفضل هنا
اسماء: واللي هناك هياكلوا منين
سعاد: الي هناك مش فاضيين بيدوروا ع قدر
عصام: ايوا خليهم يلف.... تلفونة رن... دة الرئيس
اسماء: طيب رد بسرعه
عصام خرج البلكونة عشان يكلمه
نرجع لمالك*
مالك راح لبيت ابوها القديم
مالك: انتي متاكدة انها مجاتش
اختها: ايوا يا بية... بس هي عملت اي سرقت اي بنت الحرمية دي
مالك مسكها من هدومها: اخر مرة تقولي عليها كدا فاااهمةة
اختها: أأيواا فاهمة
مالك سبها ومشي
اما محمد ومحمود وامل وشهد فضلوا يدوروا عليها زي المجانين هنا وهناك ويدعوا انها تكون كويسة وترجعلهم
عند قدر**
عصام دخللهم الاوضة
سعاد: حكيتلة كل الي حصل
عصام: ايوا
اسماء: وقال اي
عصام: قدر هتسافر برطانيا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مالك القدر كاملة" اضغط على أسم الرواية