رواية مالك القدر البارت الرابع والعشرون 24 بقلم علياء عبدالله
رواية مالك القدر الفصل الرابع والعشرون 24
جة تاني يوم ومحدش فيهم نام
اسماء:صباح الخير
قدر:صباح النور
اسماء:سمعت ان شهادة الثانوي هتظهر النهاردة
قدر:ايوا
اسماء:اي البرود دة...يبت بقووولكك الشهااادة هتظهر النهاردة
قدر:واعمل اي طيب
اسماء:قومي اتحركي كدا وصلي ركعتين عشان تفرحي
قدر:حاضر
اسماء:انا هنزل اجيب حاجه من الصيدلية
في القصر
مالك:يترا انتي فين يا قدر
شاف سعاد وهي خارجه
مالك:راحة فين ي دادة
سعاد:ها راحة لاسماء كلمتني وقالت انها تعبانه
مالك:تحبي اجي معاكي
سعاد:لالالا معلش عصام مستنيني برة خليك انت مرتاح
مالك:طيب .
عند قدر**
اسماء دخلت الحمام وفجأة صوطت
قدر جريت عليها:مالك ي اسماء...اسماااااء...وفتحت الباب لقتها قاعدة ع الارض
قدر:قاعدة كدة لية ..مالك ي بت في اية
اسماء:.........
قدر:مالك ي اسماء مش تقلقيني
اسماء:أأاناا....
قدر:طيب قومي نطلع برة...سندتها وخرجوا قعدها ع السرير
قدر:ها حصل اي
اسماء:أأ..أأنااا حامل
قدر استغربت من ردة الفعل المفروض تكون فرحانه
وفجأة اسماء قامت نطت بفرحة:انا حااامل انا هبقي ام اخيرااا اااههه انا حامل ي قدر الباب بيخبط راحت قدر تفتح
عصام وسعاد:ف اي ي قدر اسماء بتصوت ليه
اسماء خرجت من الاوضة
اسماء بابتسامه:انا حامل
عصام:مقلب من مقالبك
سعاد:لولولولللللييي مبروك ي حبيبتي الف الف مبروك
اسماء:الله يبارك فيكي
عصام:بتهزري صح
اسماء:صدقني لا انت هتبقي اب ي عصام
عصام حضنها جامد:الحمدلله الحمدلله اخرة صبرنا خير الحمدلله
شوية والموضوع هدي وسمعوا صوت زغاريط ف الشارع
اسماء:صحيح ي عصام شهادة قدر ظهرت عاوزين نجبها
عصام بص لقدر:متقلقيش انشاء الله خير
قدر:والله الي يجيبة ربنا حلو اوي وانا راضية
سعاد:اهم حاجه الرضي
عصام طلع الفون وخد من قدر البيانات
اسماء:انا متوترة اكتر منك
قدر:عادي والل
عصام:98.8
قدر:اي!!
سعاد:لولولولولولييي
اسماء:لولولولييي
عصام:لولوليييي
قدر:98 انا جبت 98
اسماء:مبروك ي دكتورة قدر الف الف مبروك ...وحضنتها
سعاد:اوعي شوية احضنها
قدر قعدت تعيط
عصام:يادي النكد يابت افرحي شوية
قدر؛كنت محتاجه بقيت عيلتي تكون جمبي ف اللحظة دي
اسماء:انسي ي قدر انسي ي حبيبتي
شوية والباب خبط قامت اسماء تفتح لقت امل وشهد
اسماء:اهلا ي بنات اتفضلوا
امل:مالك قالنا انك تعبانة
اسماء:اخيرا ي بنات الحمدلله انا حامل
شهد:مبروك ي قلبي الف مبروك
اسماء:الله يبارك فيكوا..اتفضلوا جوة
دخلوا قعدوا ...اما قدر اول م سمعت صوتهم دخلت جري الاوضة وقفلت عليها
شوية البنات نزلوا من بيت اسماء
محمود:ها قدر فوق
امل:لا
شهد:انا شاكة انها فوق
امل:احنا قعدنا اكتر من تلات ساعات مستحيل تقدر تفضل طول الوقت دة محبوسة
محمد:طب يلا عشان نمشي
...........
عصام:انا هروح اجيب شهادتك بكرة تكوني جهزتي عشان هنسافر
اسماء:هنسافر؟؟
عصام:ايوا انا وقدر هوديها وهرجع
سعاد:طيارة خاصة يعني
عصام:ايوا
قدر:طيارة الرئيس
عصام:ايوا
قدر:بس كدا لو مالك عرف انها خرجت برة مصر هيعرف اني خرجت وهيعرف مكاني
عصام:عندك حق....خلاص احنا هنسافر في طيارة عادية
اسماء:ايوا كدة
عدي اليوم علي مالك كانة شهر مش بينام بيدور عليها ف كل مكان وبس ...ف خلال ساعات كانت قدر علي ارض برطانيا بعد مودعت سعاد واسماء بالبكاة والحزن ..وصلت مكان الرئيس
الجد:حمدلله علي سلامتك
قدر حضنته جامد:الله يسلمك ي جدو وحشتني اوي
الجد:وانتي كمان ي حبيبتي ...تعالي اقعدي
قدر:انا نجحت ف الثانوي وجبت 98 انا فرحانه اوي
الجد:مبروك يحبيبتي
قدر:الله يبارك فيك
الجد:قدر موافقة تعيشي هنا عالطول
قدر:عالطول؟؟؟؟
الجد:ايوا علي الاقل تنسي الي حصل
قدر:اللي حصل دة مستحيل انساة
الجد:انا عارف ان دة ردك ومع ذلك اتمني تنسي...وع العقاب فهو هيكون البعد عنه هيتعاقب بانه مش هيشوفك لمدة طويلة
قدر بضحك؛وهو كدة عقاب بالنسباله
الجد:اشد انواع العقاب هي الفراق صعب اوي
قدر:مش فاهمه
الجد:مالك حبك من اول مشافك عشقك بعد ما عاش معاكي
قدر:دة كلام بس
الجد:تحبي اثبتلك
قدر:ازاي
الجد:سنه واحدة وهتلاقي ميت عليكي
قدر:مش عاوزاة يموت...انا
عوزاة ينساني
الجد:مستحيل مالك حبك بقلبة ...مش بعقلة..وكدة مش هيعرف ينساكي وهو نفسة مش هيحاول ينساكي
قدر:انا موافقة اعيش هنا
قدر قررت تعيش وتنسي الي حصل وتنسي مالك وتنسي كل الي فمصر مع انها عارفة انها مش هتقدر بس هتستخدم كل طاقتها....الرئيس رجع مضر بعد متاكد واطمن علي قدر...مالك عاش حياته بذكراها كان دايما يدخل اوضتها ويقعد فيها بالساعات محمد وامل ومحمود وشهد واسماء وعصام وسعاد عاشوا عادي مع شوية حزن لي عدم وجود قدر وسطيهم...علي عدم وجود سبب السعادة الي دخلت والي رجعت علاقات باظت بالظلم والاهمال
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مالك القدر كاملة" اضغط على أسم الرواية