رواية دار الايتام البارت الرابع والعشرون 24 بقلم أميرة أسامة
رواية دار الايتام الفصل الرابع والعشرون 24
وفجأه كان جمبها بنت ماسكه دماغها اااه
نور..انتي كويسه
البنت..بتعب حضرتك بتكلميني
نور..ايوه بسألك انتي كويسه
البنت..انا دايخه جدا وابتدت تمسك دماغها اكتر ووقع الورق اللي كانت مسكاه من اديها
نور..ايه ده استني استني لمت نور الورق بتاع البنت بسرعه اسندي عليا تعالي اشوفلك حاجه تأعدي عليها
البنت..لا لا انا لازم اروح ممكن بس تساعديني لحد عربيتي
نور..طيب انتي معاكي حد
البنت لا لوحدي
نور..طيب هتسوقي ازاي وانتي تعبانه كده
البنت..لازم اروح بسرعه عشان اخد الحقنه
نور..حقنه ايه انتي تعبانه
البنت انا عندي السكر والمفروض باخد حقنه وانا نسيتها فالعربيه لازم اخدها بسرعه عشان ممكن يجيلي غيبوبه سكر
نور..طيب قوليلي اسمها وانا احاول اجبهالك بسرعه
البنت..للاسف معرفش اسمها ومفيش وقت العربيه هناك اهي مش بعيد لو بس مش هتعبك خليكي جنبي لحد ما اوصل للعربيه
نور..طبعا تعالي سندتها نور وفضلت ماشيه بيها لحد ما وصلت للعربيه بتاعت البنت فتحتلها نور باب العربيه وركبتها
فتحت البنت التابلوه بتاع العربيه وسابته فجأه وسندت دماغها عالكرسي
نور..بقلق انتي كويسه
البنت..بتعب لو حصلي حاجه رقم مامتي اول رقم كلميها
نور..جريت لفت فتحت باب العربيه وركبت جمبها قوليلي حاطه فين الحقنه وانا اشوفها بسرعه
شاورتلها البنت على تابلوه العربيه
فتحت..نور الدرج وفضلت تدور
فجأه البنت قالتلها نوح مستنيكي
بصت نور باستغراب للبنت نوح انتي تعرفي نوح ومستنيني فين
فجأه رشت البنت في وشها ماده مخدره
البنت..مستنيكي فالشقه
فاللحظه دي نور كانت سمعاها وبتغيب عن الوعي راحت نور في دنيا تانيه
وطلعت البنت بالعربيه بعد حوالي نص ساعه وصل نوح اخيرا اول ما وصل اتصل على نور يشوفها فين ويعرفها انه وصل بس مكنتش بترد حاول تاني وتالت وبردو مردتش
ابتدا نوح يحس بقلق لكن مستسلمش لاحساسه ده بسرعه قال يمكن بتجيب ورق ومش سمعاه
اتصل للمره الرابعه وجه اخيرا الرد
نوح انتي فين يانور ومبترديش ليه؟
انا مش نور مين حضرتك
نوح..بقلق مين معايا؟وللحظه فكر ان تليفون نور وقع وحد لقاه
نوح..مين حضرتك هو حضرتك لقيتي الموبايل ده
البنت..لا انا مع البنت صاحبة التليفون
نوح..بانفعال وقلق معاها فين ومين انتي وفين نور
البنت..اهدى حضرتك انا قابلت الانسه دي وانا خارجه من الجامعه كانت دايخه وتعبانه جدا خدتها عشان اوصلها تركب بس فجأه كانت هتقع مني خدتها معايا في عربيتي للبيت عشان ترتاح وحاولت افتح موبايلها عشان اتصل بحد من اهلها بس هي عامله باس وورد ومعرفتش بس الحمد لله حضرتك اتصلت
نوح..بقلق انتي بتقولي ايه يعني نور معاكي طيب هي فين اديهالي
البنت..حضرتك احنا اول ما دخلنا الشقه اغم عليها حاولت افوقها انا ووالدتي بس مفاقتش ياريت لو حضرتك تقربلها تيجي تاخدها هي شكلها محتاجه تروح للمستشفي
نوح..قوليلي عنوانك بسرعه
البنت..حاضر
قالتله البنت العنوان
وطار..نوح عالمكان زي ماقالتله البنت
.....
ليل..عشق
عشق..وهي بتقوم من على مكتبها وبتقرب لليل افندم مستر ليل
ليل..معلش ياعشق هاتي الورق بتاع الصفقه وتعالي يلا قوليلي عملتي ايه قبل ما يحصل حاجه تشغلني تاني
عشق..حاضر ثواني راحت عشق تجيب الورق من عالمكتب وراح ليل اعد عالكنبه
عشق..مدتله ايدها بالورق اتفضل
ليل..خد منها الورق اعدي ياعشق
اعدت جمبه عشق وهي يادوب لامسه حرف الكنبه باحراج وتوتر من قربها منه
ليل وهو بيرجع ضهره بتعب ها ياعشق قوليلي بقى ايه رأيك في الصفقه دي
عشق..مستر ليل وقبل ما تكمل كان ليل اعتدل في اعدته وبعد ضهره من عالكنبه وبقى ادامها اتفزعت عشق بعد حركته دي
عشق..في ايه
ليل..هو انا كام مره قولت بلاش مستر ليل دي
عشق..بارتباك ايوه بس احنا في الشركه
ليل..اظن احنا لوحدنا يعني مفيش اي موظف ادامك وياستي حتى لو فالشركه انتي مسموحلك تقولي ليل
عشق..لا لا خلاص خليها واحنا لوحدنا
ليل..ماشي بس فكري تغلطي تاني
عشق..هتعمل ايه
ليل..بابتسامه والله عايزه تعرفي ومش هامك يعني عموما ياستي زي ما قولتلك جربي وانتي وحظك بقى
ابتسمت عشق لا خلاص
ليل..رجع تاني بضهره ها كنا بنقول ايه
عشق..انا قريت الورق بتاع الصفقه كذا مره طبعا انت قولت ان كان في شركه منافسه لشركتنا عرفت بالصفقه دي ومع ذلك مقبلتش مع ان العرض مغري جدا والسعر الي حد كبير مش وحش
ليل..تمام طب سيبك بقى من الشركه المنافسه الوقت انتي ايه رأيك في الصفقه نفسها او بمعني اصح صفقه كويسه نوافق عليها ولا لا
عشق..ليل بص
ليل.وهو بيتعدل وبيحاول يشاكسها بص في عنيها بلونها اللي يجنن ها بصيت
ابتسمت عشق غصب عنها لا هتوترني مش هقدر اتكلم
ليل..بابتسامه يابنتي انا جيت جمبك انتي بتقولي بص بقولك بصيت
عشق لا مش قصدي بص عليا
ليل..طب خلاص انا هسكت خالص هسمعك بس
عشق..تمام بص بقى الصفقه كا عرض وسعر شيفاه كويس جدا بس انا مش مطمنه او مش مرتاحه حاسه في حاجه غلط
ليل..ليه بتقولي كده انا حاسس انه عرض كويس جدا واللي عاجبني اكتر ان الشركه المنافسه لينا محاولتش تاخده متعرفيش بقى مش محتاجه الصفقه مش عجباها
عشق..اهو انا اللي قالقني بقى ان الشركه المنافسه دي محاولتش تاخدها ازاي عرض زي ده عالاقل ميبقاش في جدال عليه او حتى انهم يظهرو فالصوره
ليل..مش عارف مش حاسس اللي بتقوليه انا اللي فهمته منك انك بتشككي ان ممكن يكون في لعبه من ورا ضهرنا والمقصود اننا نوافق على الصفقه دي واللي هي طبعا هيبقى وراها حاجه بس انا شايف انهم مش بالغباء ده يعني لو زي ما بتقولي عايزين يلبسوني يبقى كانو عالاقل دخلو ادامنا وحصل جدال زي ما بتقولي وفي الاخر رفعو الرايه البيضا ادامنا عشان نصدق اننا كسبنا الصفقه وفي الاخر نتورط لكن هما مش موجودين خالص
عشق..بص ياليل انا قولت رأيي اللي انت سألتني عليه واللي انا شيفاه وطبعا في الاول وفي الاخر انت لازم هتاخد قرار بالموافقه او بالرفض وزي ما قولتلك انا ده رأيي ومش معناه انك تاخد بيه انا وجودي معاكم في الشركه هنا من يومين بس كل الحكايه يعني ممكن رأيي يكون غلط مش لازم يكون صح انت تقدر تشوف اكتر مني
ليل..لا ياعشق انتي عارفه من الاول ان انا وانتي لازم نقرر سوا وعايزك تحاولي تشيلي شويه من دماغك حتة ان القرار في الاول والاخر ليك
انتي مش بتشتغلي هنا عشان تقولي رأيك وتتكلمي وفي الاخر انا اخد قرار احنا بنتناقش عشان نوصل في الاخر لقرار يفيد الشركه مش يوقعها
عشق..طيب ممكن سؤال
ليل..طبعا
عشق..هو لو اتمضى عالصفقه دي المفروض انها بعد كده بتروح لجاسر صح كده
ليل..تمام
عشق..طيب صلاحيات جاسر فالشركه تقدر تخليه انه يحاول يعرف بطريقته نوايا الصفقه دي يعني زي اختبار وسط الميتنج
ليل..عشق سيبك من ان جاسر ليه صلاحيات او لا بصي اولا كلهم هنا معايا ليهم صلاحيات طبعا محدش بيتدخل في شغل حد او بمعني اصح كل واحد فينا اتحط في مكانه لكن لو في عند اي حد فينا ملحوظه في شغل التاني يقدر يقولهاله ينبه يخليه ياخد باله كده يعني
فاجاسر يقدر لكن الفكره ان العقد هيكون اتمضى والميتنج ده مش اكتر من انك بتحددي كل حاجه هتمشي عليها الميتنج بيكون تحديد الوقت اللي هنبتدي فيه وتحديد وقت التسليم ملاحيظ بقى في طريقة الشغل في الاستلام كل ده بيتم وقتها
فهمتي يعني الوقت الحوار ملوش علاقه بصلاحيات جاسر
عشق..فهمت
ليل..طيب ايه
عشق..انا قولتلك ياليل انا حاسه ان في حاجه غلط يمكن لسه معنديش الخبره الكافيه فالشغل بس انا شايفه كده
ليل..وهو بيمرر ايده على وشه
طيب انا مش عارف الوقت اعمل ايه انا شايف عكس اللي انتي شيفاه
عشق..انت لازم تاخد قرار
ليل..حاسس ان دماغي واقفه تماما مش عارف انا اللي صح ولا انتي انا كنت مقتنع تماما بس كلامك قلقني ويمكن انا مفكرتش فيها بالطريقه دي بس الوقت خايف تكوني صح فعلا
عشق..طيب انا عندي حليين اختار منهم واحد
ليل..اللي هما؟
عشق..اول حل انك تقوم تغسل وشك وتفوق وتطلب القهوه بتاعتك وتأعد كده شويه مع نفسك تفصل خالص من اي تليفونات او مواعيد وتفكر بهدوء وتاخد قرار اه اولا
ليل..والتاني
عشق..انت قولت ان لو في ملحوظه عند اي حد في شغل التاني بيقدر يقولها اي رأيك تطلبهم هنا فالمكتب او في اوضة الاجتماعات وتعرض عليهم الكلام ده ومن غير ما تقول رأيك او رأيي انت بس وضحلهم العرض وشوف رأيهم ايه شافوه تمام وعادي زيك يبقى اوك شافوه انه مش مريح يبقى لازم تاخد برأيي
ليل..تمام جدا حلو ده
عشق..انهي حل فيهم
ليل..وهو رافع حواجبه الاتنين
عشق..يعني ايه
ليل..يعني عايز قهوة وهعمل اجتماع بعد ساعه من الوقت تشربي ايه
عشق..مش عايزه
ليل..يبقى عصير
عشق..استني هنا
وقف ليل ورجع بصلها وهو رافع حواجبه
عشق..لا لا انا والله ما اقصدش بس يعني كل ما اقول مش عايزه تطلب بردو وتطلب على مزاجك وتخليني اشرب بالعافيه مش عايزه عصير برتقال انا
ليل..بابتسامه ولما انتي جبانه كده بتتسحبي من لسانك ليه
عشق..انا مش جبانه على فكره
ليل..قرب ناحيتها
رجعت ورا براحه عشق
ليل..وقف وابتسم ولما انتي قويه بترجعي ليه اخلصي تشربي ايه
عشق..بابتسامه نسكافيه
راح ليل ورفع التليفون شاهي هاتي القهوه بتاعتي وواحد نسكافيه
شاهي..تحت امر حضرتك حاجه تاني
ليل..عايزك تبلغي مستر ادم وجاسر ونوح ان في اجتماع بعد ساعه من الوقت
شاهي.تمام يا افندم
ليل.قفل ومداهاش فرصه تنطق
عشق..هو ليه يعني مش بتتصل على طول بالبوفيه يبعتولك
لف..ليل بصلها باستغراب أشمعنى
عشق..هو ايه اللي اشمعنى
ليل..يعني هتفرق ايه هي بتتصل تبلغهم مش هفضل انا بقى اضيع وقت
عشق..اممم طيب
ليل..في ايه ياعشق مالك
عشق..صراحه بقى انا مش برتاح للي اسمها شاهي دي
ليل..ليه كده بس عملتلك ايه
عشق..معملتليش حاجه بس من يوم ما جيت هنا وهي مش طيقاني وكأني قتلتلها قتيل مثلا
ليل..سيبك منها متركزيش معاها هي اكيد مضايقه عشان مره واحده بقيتي معايا وبقى ليكي كل الصلاحيات
عشق..مش فاهمه يعني وايه اللي يضايقها ماهي كمان بتشتغل في الشركه زيي هو انا جيت خدت مكانها فالشغل مثلا
ليل..لا مخدتيش مكانها فالشغل بس خدتي مكانها في حاجه تانيه
عشق..حاجه ايه؟
ليل..انا
عشق..مش فاهمه
ليل..يعني مش وقته المهم سيبك منها
عشق..بفضول طفولي لأول مره ايوه بس انا عايزه اعرف
ابتسم ليل على شكلها سند فوق المكتب يعني شاهي كانت بتستغل انوثتها عشان تقدر تاخد مكان في قلبي بس معرفتش فا هي شايفه من وجهه نظرها انك جيتي بوظتي كل خططها
عشق..بسذاجة ايوه يعني بردو عايزه ايه
ليل..وهو بيشاور لعشق خدي ياعشق قربي
عشق..مانا قريبه
ليل..بقولك قربي
قربت عشق خطوه واحده بس اهو
ليل..ده على اساس انك كده قربتي صح ماشي المهم مش فاهمه ايه
عشق..مش فاهمه هي بتكرهني ليه وأخد مكانها في ايه
ليل..فيا ياعشق ايه مش فاهمه ايه؟
عشق..يعني ايه فيك معاك يعني في الشركه
ليل..لا في قلبي ياعشق يعني فاكره ان بطريقتها دي تقدر تخليني اقرب لها وكده
عشق..ايوه بس انا بردو مالي
ليل..بنفاذ صبر من غبائها بتغير منك ياعشق من وجودك معايا في نفس المكتب يعني كانت تتمنى هي تكون بدالك عشان تقدر تقرب مني اكتر فهمتي
عشق..فهمت متتعصبش كده
ليل..بقالي سنه بفهمك
عشق..مانا مكنتش فاهمه
ليل..انتي بتزعأيلي
عشق..انا لا خالص
ليل..بابتسامه جبانه
عشق..بس دي كده على فكره ممكن تقتلني
ليل..ليه يعني مشغل معايا ريا وسكينه هي اخرها متبقاش طيقاكي يعني وبعدين هتقتلك ادام الشركه وتودي نفسها في داهيه
عشق..ممكن وبعدين ماهي ممكن تحطلي سم مثلا فالنسكافيه
ليل..انتي بتتفرجي على افلام كتير
عشق..انت بتتريق عليا
ليل..بضحك لا ياستي مقدرش عموما انا هشرب قبلك من النسكافيه
عشق..ده على اساس ان السم بيبان من اول ماتشرب
ليل بصلها بصدمه يعني لو بيبان عادي اشرب ويجرالي حاجه تصدقي ان انا غلطان
عشق..ضحكت لا مقصدش والله ومكمله ضحك
ليل..باصص على ضحكتها ومبتسم وقلبه بيضحك لسماع ضحكتها الطفوليه الجميله
خبط الباب في اللحظه دي واذنلها ليل
دخلت شاهي ومعاها النسكافيه والقهوه
وماشيه بمياعه ولاول مره تفتح زرار القميص اللي هي لبساه
حطت الحاجه
شاهي..تؤمرني بحاجه تاني يامستر ليل
ليل..وهو باصص لعشق شكرا ياشاهي
لفت شاهي وبصت لعشق بصه غضب وكأنها بتستحلفلها
عشق..شاهي
وقفت شاهي وبصتلها نعم
عشق..وهي بتشاور عالقميص بتاعها وبابتسامه.. الزرار
شاهي..وشها جاب الوان وققفلت الزرار بسرعه بعد اذنكم وخرجت بسرعه
ليل..كاتم ضحكته بالعافيه ادام شاهي بس استغرب رد فعل عشق
اما عشق فا فضلت باصه ناحيه شاهي لحد ما خرجت وباين على ملامحها غضب بسيط
رجعت بعنيها لليل اللي على وشه سؤال
عشق..ايه حرام مش كفايه منظرها كمان فاتحه الزرار
ليل..طب انا مالي انتي بتقوليلي انا ليه وزعلانه
عشق..مش قولت بتعمل كده عشانك
ليل..وهو بيغمزلها وانتي ايه اللي مضايقك قطاعة ارزاق
عشق..بغضب نعم لا بقولك ايه ادام هنأعد هنا مع بعض في نفس المكتب يبقى ممنوع المنظر ده احنا في شركه محترمه مش ديسكو
ليل..طب وانتي ايه اللي مزعلك كده.
عشق..حست بالاحراج وارتبكت لا عادي يعني بس اقصد ان
ليل..خلاص بدل ما انتي قلبتي لخمه كده تعالي يلا اشربي النسكافيه
عشق..لا
ليل..مسك النسكافيه وقرب شفايفه من الكوبايه وشرب وبصلها يلا اشربي
خدته منه عشق وهي بصاله باحراج
ليل..قرب منها وكمل بهمس انا قولتلك قبل كده انك في حمايتي واي حد يفكر يقرب منك هشيله من على وش الدنيا مفهوم
هزت عشق دماغها
اما عند جاسر وتمارا
جاسر..يعني انهرده براءه
تمارا..اه بس بكره مش براءه خالص بكره في 3ميتنج وبعده اتنين
جاسر..بس المهم انهم مش انهرده انا تعبان جدا من الصبح في الشغل ويعتبر لسه في اول اليوم الساعه 1ونص وليل اهو عامل اجتماع ربنا يستر
تمارا..خير ان شاء الله انت انهرده تروح من الشركه تنام علي طول عشان بكره اليوم طويل
جاسر..بعفويه ومن غير ما يقصد وهو بيمرر ايده على جبهته لتخفيف الم الصداع
لا مش هينفع للاسف لسه هقابل هايدي
اتغيرت ملامح تمارا بسرعه وبعدت وشها عنه
رفع..جاسر ايده من على وشه وكمل كلامه من غير تركيز للي قاله يعني لسه ادامي كتير
تمارا..ساكته
جاسر..امتحاناتك امته صحيح
تمارا..قربت
جاسر..مانا عارف امته يعني
تمارا..غمضت عنيها وحاولت تهدي شويه مش عارفه معلش انا هخرج لو مش محتاجني اكمل شغل لحد معاد اجتماع مستر ليل
جاسر..تمارا في ايه
تمارا..مافيش هروح اكمل شغل بيتهيألي ان مفيش كلام خلاص
جاسر..قام وقف وراح ادامها مالك ياتمارا
تمارا..مالي انا كويسه
جاسر..لا والله ده منظر حد كويس مش شايفه نفسك ولا ايه وبعدين انتي اعده معايا وبنتكلم ونهزر ومفيش اي حاجه ليه قلبتي مره واحده
تمارا بسخريه ابدا مجنونه
اتعصب جاسر من طريقتها في ايه ياتمارا ماتتكلمي عدل
تمارا..انت بتعلي صوتك ليه خلاص قولتلك مفيش
في اللحظه دي جاسر وفهم انها اضايقت سكت شويه وقرب منها ومبقاش في مسافه تفصل بينهم
جاسر..اسف ومقصدش اتعصب بس بجد مكنتش عارف مالك
تمارا..وعرفت
جاسر..مسك اديها وقربهم من شفايفه عرفت ومش عايزك تزعلي احنا متفقين ياحبيبي مش كده مسأله وقت ومينفعش اقول لا تمارا انا من يوم ما خطبت هايدي كنت بحبها جدا ومش هخبي عليكي اني كنت بحبها كنت ديما انا اللي اطلب اخرج واشوفها المفروض يكون العكس بس للاسف انا اللي كنت بطلب الوقت ومن يوم ما انتي بقيتي في حياتي وهي اللي بقت تطلب وانا على طول اعتذر بس لازم انهرده اقابلها عشان متحسش باي حاجه
تمارا..اعمل اللي انت شايفه صح انا لحد الوقت مش فاهمه انت قلقان وخايف من ايه ولا مستني ايه يحصل عشان تطمن عليا حاسه اني في لغز مش قادره احله ولا قادره افهمه وانت حتى مش راضي تفهمني يبقى خلاص اللي انت شايفه صح اعمله
جاسر..عشان خاطري متصعبيهاش عليا وحياتك عندي انا رايح بالعافيه وحيات ربنا يارب اموت لو مضحكتي
تمارا..خلاص متدعيش بعد الشر
جاسر..ايه ده انتي قولتي بعد الشر صح يعني خايفه عليا صح بتحبيني صح
تمارا..بأبتسامه وطي صوتك انت مجنون
جاسر..اه بيكي بحبك
تمارا..هتروح فين
جاسر..يعني ايه هروح فين
تمارا..بغضب معاها يا جاسر
جاسر..خلاص اسكتي ياساتر معرفش لسه اخر النهار هعرف
تمارا..اوك بس هتقولي
جاسر..لامش انتي مش بتحبيني
تمارا..جاسر هتقول
جاسر..لا
تمارا..جاااسر
جاسر..طب قوليها بقى
تمارا..بعينك
جاسر..بقي كده طب دوري عاللي يعرفك مكانه بقى
تمارا..طب ماشي وريني كده بقى مش هتعرفني ازاي
جاسر..هتشوفي
تمارا..بغضب هشوف
مر الوقت وجه وقت الاجتماع الكل كان موجود معادا نور ونوح
ليل..فين نوح ونور
ادم..نور استأذنت امبارح عشان تروح الجامعه تحضر سكشن مهم وتجيب ليها هي والبنات ورق عشان امتحانهم ونوح راح يجيبها
ليل..مبعتش السواق ليه
ادم..مش عارف بس هو قال هيروح بنفسه
ليل..تمام عموما الاجتماع مش ضروري وجودهم كل الحكايه اني حابب اعرض عليكم الصفقه وعايز اخد رأيكم او كل واحد يقول وجهه نظره ان الصفقه دي تمام اكمل فيها ولا لا طبعا رأي الاغلبيه هو اللي هيمشي لان المفروض انا وعشق ناخد قرار واحنا مختلفين فحابب اسمع رايكم وبما اني مش عايز رأي حد فيكم يشوشر على رأي التاني فا كل واحد فيكم ادامه ورقه يكتب فيها موافق او لا ويكتب تحتها اسمه وبعدين نتناقش لا ليه او اه ليه تمام
الجميع..تمام
وابتدا ليل يشرح الصفقه وشروطها وعروضها واسعارها
بعد وقت طويل من الكلام والمناقشات
كل واحد قال رأيه واتناقشو فيه وانتهي بالرفض من الكل
ليل..بص لعشق ادامهم بأبتسامه تكسبي ياعشق وانا هبلغهم انهرده بقراري النهائي
عشق..بابتسامه ثقه تمام
........
وصل نوح اخيرا تحت البيت ركن عربيته وطلع عيى الدور اللي فيه الشقه بسرعه وخوف على نور
رن الجرس محدش رد رن كذا مره فضل حاطط ايده عالزرار شويه مفيش رد حس نوح بالتوتر وخوفه على نور بيزيد مد ايده عالباب وخبط بعصبيه لكن اتفاجئ ان الباب اتفتح فاللحظه دي الخوف عليها اتملك منه اكتر
نوح..في حد هنا نوور
دخل الشقه براحه وفضل يبص الدنيا ساكته ومفيش حد طلع موبايله واتصل على تليفون نور..بس اللي وقع قلبه انه سمع صوت موبايل نور جاي من اوضه مشي نوح بسرعه على صوت الموبايل من غير ما يأمن نفسه ويبص في باقي الشقه وصل ادام الاوضه اللي الصوت خارج منها لكن قبل ما يفتح اوكره الباب كان شخص جه من وراه وحط على مناخيره منديل ثواني وقع نوح متخدر عدى وقت مش كبير
فتح نوح عنيه.ببطئ وتعب على صوت مش قادر يميزه صوت عياط
فضل نوح يفتح عنيه براحه لحد ما ابتدت توضح الصوره ادامه قام وهو حاطت ايده على دماغه لكن بسرعه افتكر اللي حصل بص على هدومه لقى نفسه صدره ظاهر من غير هدوم تغطيه بنطلونه مفكوك منه الحزام قام نوح بفزع ولكن الفزع الاكبر لما شاف نور اعده في ركن الاوضه مغطيه نفسها بملاية وهدومها كلها عالارض شعرها نازل على وشها
نوح..بص بزهول على نفسه وعليها وعلى هدومها اللي واقعه ودموعها اللي مبتقفش وشكلها اللي باين عليه الفزع الرهيب واللي صعقه اكتر وجود بقعه دم على السرير
نوح..حاسس انه بيحلم ودماغه وقفت عن التفكير مش قادر يركز طب حد خطفها وعمل فيها كده ازاي وانا اللي قالع هدومي بس انا ازاي اكيد مش انا في حاجه غلط طب فين اللي كلمتني وقالتلي ان نور تعبانه مسك دماغه وكل ده تحت نظرات كره وحقد من نور
نوح..فضل يقرب من نور براحه وهي ترجع اكتر بخوف
نور..بهستريا ابعد عني لو قربت من تاني هموت نفسي
نوح..تاني!!
نوح..نور اهدي من فضلك انا مش هأذيكي انا مجتش جمبك
نور..بقولك ابعد عني
نوح..وهو بيرفع ايده الاتنين ادامها حاضر حاضر بس اهدي من فضلك عرفيني بس انتي جيتي هنا ازاي وليه
نور..انت عارف كل حاجه والوقت ابعد عني بقولك اخرج بررره
نوح..بعصبيه عشان حس انها لعبه وعايز يفهمها وهي مش مدياله فرصه
نوح..انا مش هخرج من هنا غير لما افهم انتي فاهمه
نور..بانهيار تفهم ايه ها تفهم انك ضيعتني وضيعت مستقبلي وخلتني خسرت كل حاجه تفهم انك موتني بالحياه ولا تحب تفهم اد ايه انا بقيت بكرهك ومش عايزه اشوفك في حياتي
نوح..نور انا قاطعته نور
نور..انت تخرس خالص انا ضيعت عمري كله مش شايفه راجل في حياتي غيرك
نوح..اتصدم
نور..متستغربش من يوم ما فتحت عيني على الدنيا وانت ادامي كنا اطفال بس انت كنت كل حاجه
كبرت وانا مفيش حد في قلبي غيرك حتى الفتره اللي بعدنا فيها عن بعض مكنتش بعمل حاجه غير اني اتابع اخبارك واجمع في صورك وادخل عالفيس عشان اطمن بس عليك واحس انك معايا كنت بحاول اعرف من بابا بطريقه غير مباشره اخبارك كنت بتمنى اشوفك يوم ما جيت تدي بابا الورق كنت طايره من الفرح اني شوفتك كنت بكتب تاريخ كل مره بشوفك فيها ويوم ما بابا مات ورجعت اشوفك تاني كنت فرحانه وفرحت اكتر بقربي منك حتى الشغل بقيت معاك فيه ده بالنسبالي كان كفايه عليا مكنتش اعرف ان قربك مني هيدمرني مكنتش اعرف ان ممكن في يوم اكرهك
نوح..نور انا معملتش حاجه انا بس عايزك تسمعيني انا عمري ما اقدر اذيكي نور انا كمان بحبك نور انا عمري ماحبيت حد غيرك في حياتي انا يمكن اكون متفاجأ انك كنتي بتحبيني وانا معرفش بس انا كمان طول عمري بحبك وعمرك ما غبتي عن عيني حتى لما كنتي بتروحي مدرستك كنت بفضل اشوفك لحد ما تدخلي الصبح من باب المدرسه والله يانور.عمرك ما غبتي عن بالي طب اقولك على حاجه انتي تعرفي ان عم محمد كان عارف اني بحبك
نور بصتله بصدمه
نوح..شافني مره وانا باصص عليكي من بعيد ولقيته جالي وقالي ان دي تاني مره يشوفني ساعتها معرفتش اكدب ولقيت نفسي بقوله اني بحبك طلب مني اني ابعد عنك عشان دراستك وقالي لو ليك نصيب فيها هتكون ليك بس خليك بعيد عنها الوقت وانا احترمت رغبته ومن يومها وانا بعيد صدقيني يانور انا بحبك
نور..وانا بكرهك اكتر كلمه حلمت اسمعها منك هي اكتر كلمه بكرها منك الوقت يوم ما سمعتهالي دبحتني قبلها
نوح..نور والله انا معملتش حاجه
نور..اخرس مش طايقه اسمع صوتك من فضلك اخرج عشان البس هدومي
نوح..طيب اهدي بس لو سمحتي انا هخرج بره وهستناكي
خرج نوح بعد مالبس هدومه بسرعه
اول ما خرج انهارت نور الكلمه اللي حلمت بيها طول عمرها يوم ما سمعتها كانت انتهت
لبست نور هدومها بسرعه ولبست طرحتها فضلت واقفه ادام السرير بوجع تبص على بقعه الدم بقهره
راحت ناحيه الباب فتحت لقته واقف ادامها
نوح..نور انا
نور..من اللحظه دي مش عايزه اشوفك في حياتي تاني انت بالنسبالي انتهيت
نوح..لا يانور مش بمزاجك انا مش هسيبك وهفضل معاكي وهثبتلك اني معملتش حاجه
نور..مش عيزاك تثبتلي حاجه انت اثبتلي الوقت ان يوم ما اتمنيت قربك من ربنا مكنتش اعرف اني بتمني الشر وانا مش حاسه
سابته نور وراحت علي باب الشقه بضعف وكسره
نوح..طيب تعالي هوصلك
نور..ابعد عني
نوح..نوووور متعصبنيش اكتر من كده انزلي ادامي يلا واللي انتي عيزاه انا هعمله مش عايزه تشوفيني تاني حاضر مش هوريكي وشي تاني بس مش هسيبك تنزلي وانتي كده
نزلت نور ونزل نوح وراها
فتحلها باب العربيه ركبت من سكات
دور نوح العربيه وطول الطريق نور دموعها مش بتقف
اما نوح فا قلبه بيتقطع عليها بس مش عارف يعمل ايه ولا يقول ايه دماغه واقفه عن التفكير
نوح..انا هوصلك على البيت انا عارف انك مش هتقدري تروحي الشغل وانا هقولهم انك تعبتي ووصلتك عالبيت
نور سمعاه وساكته
بعد مده بسيطه وصل بيها ادام البيت
نزلت نور ومشيت براحه وهم الدنيا على ملامحها مشيت من جمب نوح وهي حاسه بالضياع
نوح..نووور وقفت نور من غير ما تبصله
راح نوح ادامها انا مش هدافع عن نفسي بس انا هسيبك تهدي ولازم نتكلم يانور وهطلب منك طلب لو فعلا كان ليا في قلبك ذره حب فكري كويس واسالي نفسك نوح ممكن يعمل فيكي كده نور احنا لازم نتكلم لازم اعرف ايه اللي وداكي الشقه دي واعرفك اللي حصل معايا وايه اللي وداني انا كمان
نور..بصتله ودموعها مش بتقف ابعد عني يانوح انت خدت اللي انت عايزه خلاص سبني في حالي بقى
مشيت من ادامه وطلعت بعد ما اختفت من ادامه راح نوح للامن وبلغهم ان نور متخرجش من البيت ابدا ويمنعوها ويبلغوه لو حبت تخرج
ومشي ومكنش في باله غير شخصين هما بس اللي هيقدرو يساعدوه فالمصيبه دي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية دار الايتام" اضغط على أسم الرواية