رواية اميرة الرعد البارت الثاني 2 بقلم ندى الشرقاوي
رواية اميرة الرعد الفصل الثاني 2
دخل رعد الجناح بتاعه واتفاجا بحاجه غريبه
رعد بزهول/انتي مين
اميره بتردد/انا.. انا العروسه ياعمو
رعد /عمو انتي بجد العروسه
اميره /اه
سرح رعد في جمالها وفستانها القصير اللذي يصل للركبه وخدودها مثل الورد وبشرتها البيضاء فهو يصدق انها خيال
اميره /عمو عمو
رعد رجع لطبعته /احمم تعالي يا اسمك اي
امير /اسمي اميره وحضرتك
رعدفي سره /اسم علي مسمه اميره وهيا اميره وحوريه من الجنه
رعد /تعالي نتكلم شويه
وقعدوا علي الاريكه
رعد/اميره انتي عارفه انا مين
اميره ببراءه /اه مامي قالتلي اني هتجوز عمو هو انت شرير
ضحك رعد بصوت عالي /لا انا مش شرير انا طيب خالص
اميره /اسمك اي
رعد بابتسامه جذابه /رعد
اميره /اسمك جميل اوي ياعمو
رعد بتوهان /انتي اجمل وبيقرب عليها
بس سمه دقات الباب
رعد /خليكي هنا هشوف مين وارجع
فتح رعد الباب وكانت مرات عمه (ام مراته الاولي)
رعد بستغراب/خير يامرات عمي
مرات عمه (ساميه) /خير ياعريس الناس مستنيه تحت
رعد /ومستنيين اي عاد
مرات عمه بخبث/مستنيين البشاره اي ياعريس نسيت عوايدنا إياك
رعد بعد ما فهم قصدها /وه من ميتى بيحصل الحچات دي في سرايا المنشاوي انتي بتك الله يرحمها حصل معاها كده
ساميه /وه بتقارن بتي اني ببنت البندر إياك المصرويه واعره ياعريس
رعد وقد وصل لاقصي درجه من الغضب وقال بصوت جمهوري /اسمعي يامرات عمي سيره مرتي متجيش علي لسان حد سامعه ولا اسمعك تاني الناس اللي تحت دي تغور قبل ما اطخهم عيرين اخفي من وشي
جريت ساميه من قدام رعد فهي تعرف جبروته وغضبه
دخل رعد عند امير بس مش لقيها
رعد /اميره اميره اميره
اميره /... لارد
رعد /اميره اميره
سمع صوت بكاء جي من الدولاب
فتح الدولاب لقي اميره قعده وضمه نفسها وبتعيط
رعد بسرعه طلعها وحضنها جامد /مالك بس بتعيطي ليه ياأميره
اميره ببكاء مستمر /انت.. انت زعقت جامد وانا بخاف من الصوت العالي وسبتني لوحدي
رعد /خلاص مش هسيبك تاني تعالي بس اغسلي وشك اي الدموع دي كلها دا جنه احسن منك
دخلت اميره غسلت وشها وطلعت وقعدت
قرب رعد منها ومسك اديها
رعد بحنيه /بصي ياأمير هنتفق اتفاق اي رايك
اميره /اوكي ياعمو
رعد /بصي اولا كده طول ما احنا لوحدينا قولي اللي انتي عاوزاه عمو بابي اللي انتي عاوزاه لو في ناس تقولي رعد لاني جوزك ومتقوليش حضرتك
اميره /بس انت كبير اوي ياعمو وضخم وعندك عضلات كتير
ضحك رعد عليها /لا انتي اللي اوزعه انا عندي 29 سنه بس
اميره /عايش بقالك كتير يعني
رعد /قومي الله يهديكي ننام علشان انا تعبان ونفسي انام
خد رعد اميره علشان يناموا
نام رعد لأول مره بهدوء بدون ميحس بضغط من الشغل أو من العيله او من اي حاجه
تاني يوم.
صحيت اميره بصت لقت رعد حضنها جامد ومش عارفه تقوم
اميره سرحت في ملامح رعد وشكله وهو نايم
اميره في سرها /الله شكله كيوت اوي زي اللي بقراهم في الروايات
اميره بصوت هادي /عمو عمو طب يابابي ياعمو عاوزه اقوم اصحي
رعد بنوم /اي عاوز انام
اميره /عاوزه اقوم
رعد بابتسامه /صباح الفل
اميره /صباح النور عاوزه انزل تحت ينفع
رعد /اممممم ينفع ياله
لبست اميره شورت جينز وتيشرت بنص قصير
اميره /انا جهزه
رعد تنح /.....
اميره /اي ياعمو انت
رعد بغضب /اي المسخره اللي انتي لابساها دي
اميره علي وشك البكاء/لبسي انا بلبس كده
رعد بهدوء /طب استني هنا
دخل جبلها فستان لونه لبني هادي طويل وواسع
رعد /البسي دا ياله
اميره /بتاع مين دا
رعد /البسيطه ياله علشان ننزل او ممكن مننزلش
جريت اميره ولبست ونزلوا ورعد مسك اديها ونزلوا
هدي /اي ياولدي اللي نزلك كنت هطلعلك الفطور لحد عندك
رعد بابتسامه /عادي ياأمي قلنا ننزل نفطر معاكوا
هدي بابتسامه جميله وطيبه /صباحيه مباركه ياعروسه
اميره بصوت واطي لرعد /اقول اي
رعد /الله يبارك فيكي
اميره /الله يبارك فيكي ياطنط
هدي /لا قوليلي ياما زي رعد وياسمين
اميره برقه /حاضر
وقعدوا بعد التحيه والصباح علي الجميع
وبيفطروا......... دخلت بنت ومعاها بنوته لبسه سلوبت جميل ورقيق
قام رعد حضن البنت /وحشتيني اوي ياجنه
اميره بستغراب /مين دي
رحمه بخبث /دي بنته
اميره /....
تفتكروا رد فعل اميره اي؟
ورعد هيعمل اي؟
هل الحياه هتكون سعيده معاهم ولا اي؟
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية اميرة الرعد" اضغط على أسم الرواية