Ads by Google X

رواية بنات الصاوي الفصل الثاني 2 - بقلم صابرينا

الصفحة الرئيسية

رواية بنات الصاوي البارت الثاني 2 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي كاملة

رواية بنات الصاوي الفصل الثاني 2

وريني شعرك  
جالس امام جهاز اللاب توب الخاص به يتحدث مكالمه فيديو مع فتاه لم تتجاوز الخامسه عشر من العمر 
حسام شاب ثلاثيني يعمل مدرس في مدرسه البنات الثانويه 
مدرس منحرف عازب لم يتزوج بعد 
حسام :انتي خايفه من اي ي ساره 
وريني شعرك هو انا حااكلك 
ساره:ي مستر بس
حسام:مستر اي ي ساره احنا اتفقنا انا وانتي طول مااحنا سوا تقوليلي ي حسام 
ساره:انا خايفه 
حسام:لا انتي قمرى وبتسمعي الكلام 
يلا وريني جمال شعرك 
خلعت ساره الحجاب وظهر جمال شعرها 
حسام : شعرك طويل وطلعتي جامده 
ساره:بجد 
حسام: طبعا بجد 
روحي البسي قميص من قمصان ماما عايزه اشوفه عليكي 
ساره:بس 
حسام:قلنا اي بقي
متخافيش مني داانا حسام حبيبك 
********************* 
في شقه منتهي سعيد 
............ 
كانت تدندن مع اغنيه الست ام كلثوم 
يالي ظلمتوا الحب 
يالي ظلمتوا الحب 
وقولتوا وعيدتوا عليه 
قولتوا عليه مش عارف اي 
العيب فيكم 
يافي حبايبكم 
اما الحب 
اما الحب 
ياروحي 
ياروحي 
ياروحي عليه 
كانت منتهي بالمطبخ تعد الطعام لزوجها مؤمن 
فوجدت صليب اسود 
منتهي:اي دا 
اخذت الصليب وذهبت لزوجها
في الغرفه 
كان مؤمن جالس امام اللاب توب يعمل 
منتهي :اي الصليب دا الي لاقيته في المطبخ 
مؤمن :واحد صاحبي عطهولي 
منتهي :وانت ازاى تقبله منه دا صليب 
مؤمن:اهو الي حصل بقي 
منتهي:طب انا حاروح الكليه 
مؤمن:تمام 
خرجت منتهي واهتز هاتف مؤمن 
المتصل :جاي الحفله 
مؤمن:حفله اي 
المتصل:عبده الشيطان 
#######
في منزل سعيد الصاوي 
:::::::::::::::::::::: 
كان سعيد جالس امام طاوله منخفضه قليلا (طبليه ) هو وبناته موضوع اعلا طبق به خمس بيضات وجبنه قريش وخبز
تحدث سعيد :كل اتنين في بيضه ونص رغيف عيش 
صابربنا: والجبنه 
سعيد:لا مفيش جبنه 
ايه :بس انا بحب الجبنه
سعيد بضجر:الي عاجبه كدا يطفح الي مش عاجبه عنه ماطفح واهو وفرتوا
وازازه الميه اهي اشربوا منها محدش يشرب من الحمام الميه جايه غاليه الشهر دا 
فاهمين 
صابرينا وايه ومنه تحدثوا بقله حيله :
فاااهمين 
سعيد:بسم الله الرحمن الرحيم اللهم بارك لنا فيما رزقتنا 
يلا اطفحوا
انتهوا من الطعام ودخلت منه وايه الغرفه
............
في غرفه الفتيات 
............... 
ايه:منه انا تعبانه مش حااقدر اروح المدرسه النهارده 
منه:خلاص خليكي ارتاحي النهارده عادي  
ارتدت منه ملابس المدرسه كانت عباره عن دريل رصاصي وقميص ابيض وحجاب  ابيض 
#############
في المدرسه الثانويه بنات 
............
كانت منه متاخره ولم تنتبه لقشر الموز علي الارض وكادت ان تقع الا ان احتضنتها يد غليظه 
حسام :حاسبي 
منه:شكرا ي مستر عن اذنك 
ابتعدت منه عنه ولكن انظار حسام مازالت تلاحقها 
بعد ساعه 
......في فصل منه .....
دخل حسام الفصل وتحدث 
حسام:انا حصه احتياطي النهارده بدل حصه الكيمياء 
اي رائيكم ندردش شويه 
كانت عيون حسام تاكل منه من راسها لاخمص قدمها 
حسام وهو يشير لمنه 
حسام:انتي ي انسه 
اطلعي برا الفصل 
منه:انا 
حسام بصوت عالٍ: ايوا انتي برااا 
خرجت منه خارج الفصل تنتظر 
بعد نصف ساعه 
........... 
 خرج حسام من الفصل وجدها تنتظر 
حسام:طبعا بتسالي ليه خرجتك 
منه:لا مش مهتميه الحقيقه عن اذنك 
دخلت الفصل وحسام يشتعل من الغيظ 
حسام:حاتتعبيني بس بردو حاتيجي زي اختك 
............................
اهتز هاتف حسام برقم مجهول 
حسام:الو 
ايه:الو انا ايه 
حسام:رقم مين دا 
ايه:رقم سنترال انا غيبت من المدرسه زي ماقولتلي 
حسام:انتي فين دلوقتي ي ايه 
ايه:بكلمك من سنترال جمب البيت 
حسام:تعاليلي علي الحديقه العامه 
ايه:حاضر
**************************
دخلت صابرينا لتوقظ والدتها كي تاكل وتاخذ الدواء 
في غرفه سعاد 
صابرينا :ماما يلا اصحي عشان تاخدي الدوا 
هزت صابرينا سعاد مرتين دون استجابه من سعاد 
صابرينا والقلق بات ظاهرا علي معالم وجهها تحدثت بصوت مرتعش 
صابرينا :م ماما 
ماما ردى عليا 
ماما
هبطت صابرينا لمستوى تنفسها وحمداً لله مازالت تتنفس 
خرجت صابرينا لوالدها 
صابرينا :بابا ماما تعبانه لازم ننقلها المستشفي حالا 
سعيد بغضب،:تعبانه تموت انا مش حمل مصاريف وقرفةانا بااكلكم بالعافيه جدعنه مني الي عايز يروح المستشفي يروح انا مش ماسك حد لكن مصاريف وادفع ياسعيد لاء 
صابرينا ببكاء:حرام عليك هي طول عمرها بتصرف علينا وتاكلنا حرام عليك 
استغاثت صابرينا بالجيران وذهبوا الي المستشفي 
***************
امام السنترال 
خرجت ايه لتذهب لمقابله حسام لكنها صعقت حينما رأت اختها ووالدتها يصعدون سياره الاسعاف 
ركضت اليهم 
##################
في المستشفي 
بعد ساعه 
.......... 
خرج الطبيب من الغرفه 
....... 
كانت ايه وصابرينا باانتظار الطبيب 
خرج الطبيب وتحدث باسي 
الطبيب:حالتها خطيره ولازم عمليه
صابرينا:والعمليه دي حاتتكلف كام ي دكتور
مش اقل من 100الف جنيه ومصاريف المستشفي كمان الليله بالف جنيه 
صابرينا ببكاء: كل دا 
ايه:هانجيب منين ي صابرينا 
الطبيب:لازم الفلوس تدفعوها للمستشفي لان حالتها متاخره وممكن تموت 
تذكرت صابرينا عنوان القصر التي تعمل به والدتها 
صابرينا:انا حااروح اجيب الفلوس
خليكي انتي هنا مع ماما 
ايه:حاتجيبيها منين 
صابرينا؛متقلقيش  
ركضت صابرينا الي خارج المستشفي قاصده قصر نور الدين كامل 
################## 
في قصر نور الدين كامل 
......................... 
كانت ناني تتحدث بالهاتف 
ناني:الو 
ايوا ي هاشم 
حااجيلك ياروحي انا تعبت منه 
دي عيشه مقرفه 
مش كفايه مستحملاه علي عيبه وانو مش بيخلف 
بص انا حاتعارك معاه واجيلك ي حياتي 
استناني جمب القصر 
اغلقت الهاتف ناني واخذت المجله وهبط الي اسفل 
في غرفه المكتب .....
كان نور الدين جالس يراجع بعض اوراق الصفقات 
دخلت ناني الغرفه والقت المجله علي المكتب بعنف 
ناني:ممكن افهم الكلام الي مكتوب دا 
نور الدين بغضب  تحدث 
نور :اطلعي براا وخبطي ولما اوافق تدخلي تدخلي 
ناني:ناقص اكتب الواجب مرتين بالمره 
نور : وقولتلك لو مش عاجبك اطلقك عادي 
بس مين الي حايقدر يدفعلك فلوس الفمار وديون عيلتك 
يلا برا خبطي ولما اوافق تدخلي 
خرجت ناني بغضب ودقت الباب مرتين 
ولم تستمع لاجابه 
دخلت ناني 
نور بغضب :هو انا قلت تدخلي 
ناني:مانا خبطت 
نور: وانا مش فاضي لكلامك الفارغ يلا برا 
ناني:انا حااخرج مع صحابي بدل العيشه الي تقرف دي 
مستحمله وساكته 
################# 
كان يقود بالسياره غير منتبه بالمره الي بالذي سيحدث 
في سياره هاشم 
النهارده حاانتقم من ناني وحااذلها واكسر عينها 
كان يقود ولم ينتبه الي صابرينا الباكيه 
ولكنه ضغط علي الفرامل في اخر لحظه 
خرج هاشم :انتي بخير ي انسه 
صابرينا ببكاد وغضب:ولما انت حمار بتسوق عربيات ليه ي متخلف 
ابوك جابهالك بمصروفك 
ولا تلاقيك سواق حمار 
هاشم:انا راجل زباله اني مموتكيش 
صابرينا :فعلا زباله  
تركتها وذهبت متجهه للقصر 
خرجت ناني من القصر ذاهبه لهاشم 
هاشم(اكبر عدو لزوجها وخطيبها القديم ) 
********************* 
وصلت صابرينا الي القصر 
الحارس :ممنوع الدخول 
صابرينا:انا بنت سعاد شغاله هنا ف القصر 
الحارس:سعاد الخدامه 
صابرينا بدموع :عايزه اقابل البيه الي جوا 
الحارس تحدث باللاسلكي  للخدم كي يعطي خبر لنورالدين 
بعد عشره دقائق 
دخلت صابرينا الي غرفه المكتب 
كانت فتاه جميله بريئه وقد احمرت عيونها من كثره البكاء لك تكن جميله الجميلات لكن سحرها كان طاغي 
كان سحر بنكهه الحزن 
نور وهو مسحور بطلتها وعيونها 
نور:اتفضلي اقعدي 
صابرينا ببكاء: ماما تعبانه قووي وحالتها خطيره ومحتاجه لعمليه ومعناش تمنها 
لو حضرتك تساعدني وانا اشتغل خدامه طول العمر 
نور : هااساعدك بس بشرط 
صابرينا :موافقه 
نور:مش لما تعرفيه الاول 
صابرينا:اي هو الشرط 
نور :تبقي بتاعتي لمده ليله 
صابرينا بجهل سألت :يعني ااي مش فاهمه 
نور: ليله في سريري 
صابرينا:انت حيوان وابن ستين كلب........... 

يتبع الفصل الثالث 3: اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent