رواية بحر العطر البارت الثلاثون 30 بقلم فاطمة خميس هارون
رواية بحر العطر الفصل الثلاثون 30
نظرت حولها بخوف ثم لذلك المقيد بيدها وينظر أمامه بغرور
فاطمه :اشوف فيك يوم منك لله
ابتسم ببرود لتضغط فاطمه علي يدها بقوه ثم همست
جبله
كامل بغضل :بتقولي ااايه
فاطمه :ولا حاجه بقول عاوزه اشرب حلبه
كامل :لا للاسف مفيش الاوبشن ده في الحبس
فاطمه :يعني انت هتحبسني بحد
كامل :......
فاطمه :طب احنا رايحين فين
كامل :......
فاطمه :ما ده مش طريق السجن
رد بقي يا كامل
نظر لها للمره الأولي تنطق اسمه بهذا الهدوء ابتسامه بلهاء ارتسمت علي وجهه
شرد بخياله وهو يراها تعترف بحبها له
فاطمه :كامل كااامل كااااامل كااامل
باشا بااااااشا باااااااشااا
كامل :خلاااااص اي في أي
فاطمه :احم اصل ده مش طريق السجن
ابتسم كامل بخبث
كامل :اه ما احنا هنروح مشوار صغير كده
فاطمه :مشوار أي ده
هاااا قضيه
قولي دي قضيه هاااا قضيه اي هااااا
مخدرات ولا سرقه لالا متقولش عصابه صح
كامل بخبث:لاااا الطف من كده بكتير
فاطمه :يعني اي
كامل :حاجه كده زي ااا
هيهيهيهيهيييييي
نظر كامل لمنظر الصوت ثم لفاطمه وابتسم وهو يشير لهم :زي كده
فتحت فاطمه فمها من الصدمه
فاطمه :انا هركب مع دول
دلفت احدهن وهي تشهق بغضب :ومالهم دول يعنيا منشبهش ولا مانشبهش
فاطمه :لا الصراحه تشبهوا
....:اي الاشكال دي يا نوسه
نوسه:سيبك منها بصي للظابط الحليوه ده
التصقت به احدهن والاخري تتفحص فاطمه بينما الأخري تجلس وتشاهد
نوسه..:الااااا الباشا مكنش بيجي ليه
فاطمه :بيجي فين
نوسه:الله وانتشي مالك انتشي حد وجهلك كلام
فاطمه :لا ازاي ليا ونص طبعا
ابتسم كامل بخبث وقرر ترك الحوار لهم
نظرت لفاطمه بغيظ ثم نظرت لكامل ورسمت ابتسامه لعوب علي فمها نوسه:باشا هو انت الي هتحقق معانا اصل انا قدام العيون دي هعترف هههههيهههي
فاطمه :اي السفاله دي
نوسه :سفالتشي ارتحتشي انبتيطشي
نظرت فاطمه لكامل الذي يحاول كبت ابتسامته
حركت رأسها له بمعني تكلم
كامل :خلاص يااا نوسه بقي
نوسه :يخرااااشي علي جماله يااااناس
ضحك بشده علي هيئتها لتنظر له فاطمه بغيظ
وصلوا للقسم
نوسه :بقولك اي يا باشا متكلبشني
أشار كامل ليد فاطمه
نوسه وهي تقترب منه :وفيها اي يا باشا الشرع محلل اربعه ههههييي
فاطمه :شرع اي يا رقاصه انتي تعرفي شرع انتي
نوسه :انا قولت من الاول انك كياده
كامل :خلتاتص يلا قدامي
نوسه :وهي تشير لفاطمه بشي حاد
هستناكي جوه نرقصوا سوا
دخلت فاطمه لمكتب كامل وقد تغير وجهها
كامل :ها هتعملي الي قولنا عليه ولا
فاطمه :انا قولتلك مش هاخد ازنك في حاجه ونعمل الي انا عاوزاه لحد اما ابقي في بيتك ومش هسمع بردوا
كامل :امممم سلعاااااوووي
فاطمه :لا لا سلعاوي لا هات سبعاوي الطف
كامل :خد الهانم نزلها الحبس مع الوفد الجديد
تذكرت فاطمه تلك الفتاه
فاطمه :نوووسه لا سلعاوي مش احنا صحاب وديني اي زنزانه تانيه تنستر
سلعاوي:مقدرش
يلا اتفضلي
سمعت صوت عراك
فاطمه :اي ده
سلعاوي :دي نوسه
ركضت فاطمه لمكتب كامل
فاطمه :انا اصلا مش بحب المناطق دي ولا القسم ده انا هطلب من الجريده تنقلني لقسم التهاني
ضحك كامل بشده :طب يلا يا مهجه قلبي اروحك
فاطمه جتك وجع في قلبك
.......
ألقت حقيبتها في الأرض واتجهت لعطر تبكي بين احضانها
عطر :في ايه يا ورد
خرجت لمار وهي تقول بسعاده :جيتي في وقتك يا احلي عمتو ااا
ابتلعت باقي الكلام عندما وجدت ورد بتلك الحاله
ورد بابتسامه :عمتو
بجد يا لمار
لمار باستغراب:أيوة يا حبيبتي
مالك بس بتعيطي ليه
محمد :في اي يا ورد
نظر لفضل :في اي يا فضل
ما تردووو
نظرت ورد لفضل بانكسار ثم نظرت للاسفل
فضل :ااا دي ورد كانت جايه تودعكوا عشان احنا مسافرين وبتعيط عشان اول مره تسافر من غيركوا
نظروا جميعا لورد ثم ضحكوا لهذا السبب الساذج
محمد :ورد يا شطورة روحي مع عمو وانا هجبلك مصاصه
نظرت له ورد بغيظ والدموع ما زالت تشق طريقها
عطر :بطل رخامه يا محمد تعالي نقعد سوا شويه يا ورد
فضل :لا معلش يادوبك نمشي احنا عشان اتاخرنا
يلا يا رود
وقفت ونظرت لهم تبتسم ابتسامه بلا حياه واقتربت من فضل الذي قبض علي يدها وغادر بعد أن ألقي التحيه علي الجميع
......
عطر :طيب يا جماعه انا هروح بقي
لمار :بتنامي زي الارانب
عطر :ولو النوم ده موهبتي
بحر :عطر
نظرت لمار لعطر برجاء
بحر :هتروحي امته يا عطر
التفتت عطر له :بس يا بحر انا قولتلك قبل كده وبقولك تاني انا مش قادره اعيش معاك خلاص
وإذا كان علي الشرط اعمل ما بدالك احبسني لو عاوز بس اني ارجع تاني لا
نظر له بحر بغضب :ماشي يا انسه عطر اشوفك في شغلك بقي
نظر لها بغضب للحظات ثم غادر
لمار :انسه؟
عطر :هو اخوكي كان واقع علي دماغه وهو صغير
لمار :بس عيب يا بت
عطر :سيبك منه اي رايك في خطتي شوفتي لما قولتي ابعدي حس بقيمتك ازاي
لمار :بلا نيله بقولك بحر كان بيكسر الدنيا
انتي لما اتصلتي بيا قولتيلي ساكت وهادي
يعني لولا البيبي كان زماني مطلقه بسببك
وبعيده عن قره عيني
عطر :قولتلك اشتري ب ١٠ ج كرامه
محمد :الله الله يعني انا كبش الفداء
عطر :طب س س سلام انا بقي
لمار :ع ع ع
محمد :ع ع ااااايه
لمار :عطر
محمد :مالها
لمار :هي دي
محمد :لا والله تصدقي كنت فاكرها واحده
اي الي كنتوا بتتكلموا فيه ده
لمار :ده ااا اصل اااا
محمد :في اي ما تنطفئ
لمار :أيوة ااااااااااه الحقني يا محمد.
محمد بفزع :في اي يا حبيبتي مالك
لمار :شكلي هولد
محمد :تولدي اي يا لمار انتي لسه في الاول
لمار :ااااه ما انت الي بزعلني شوف خلتني اتعب ازاي انا وابنك
محمد وهو يحملها:لاااا كلوا الا زعلكوا انا هاخد علي قفايا وانا ساكت اهو
لمار :شاطر يا كلبوبي
محمد :كلبوبك دي الي هي دلع كلب
لمار :امم أيوة
ألقاها محمد علي السرير
لمار :اااه في حد عمل كده
محمد :اه الكلاب مش بتشيل حد الكلاب بتعض
لمار :خلااااص والله انا عيله حقك عليا
محمد :ولو مش هسيبك بردوا
.....
ورد :شكرا يا فضل اااا
فضل مقاطعات:انا معملتش كده علشانك انا عملت كده عشان خاطر الفرحه الي اخيرا شوفت لمار وبحر فيها مش عاوزها تتهدم بسب غلط واحده مستهتره زيك
انا مش عاوز اسمعلك صوت لحد ما نوصل فاهمه
حركت رأسها بنعم ونظرت للجهه الأخري تبكي بصمت علي حالها
ولما بدأ قلبي يعرف الحب الجميل
كان قلبي يقدم في حبها الف دليل
كنت اطلب الوفاء والهناء
ماذا فعلتي بقلبي المسكين
ليتني لم اسمع كلامهُ
واستمعت لعقلي الحكيم
حينما قالي لي الحب يبني وهم
ستصحوا منه تشكو الآلام عليل
......
وائل :ايه الهانم رايحه في حته
فزعت منةمن صوته
وائل :ما تردي
منه :انت الي قولتلي البسي واجهزي لحد ما اجيلك
وائل :لا انهارده الوقت اتاخر بعد كده اصحي بدري يا روح امك مش هنبدأها هبل
نظرت له بحزن وصمت
وائل :اي هتصوريني يلا قومي اعملي العشاء
تحركت من أمامه للمطبخ بسرعه قبل أن تهبط دموعها
وائل :الو
...:الخطه فشلت يا فالح
سافروا
خدها وراحوا يغيروا جو
وائل :ازاي ده يحصل انا بعتله الفديو كمان
....:وانا اعرف منين اسال نفسك
انت الي معاك الحاجه وانت الي بتوصلها
انا بس بقولك لو بعتني هفضحك
سلااام
انزل الهاتف بشرود استفاق منه علي صوت منه
منة : الاكل جاهز
نظر لها بصمت دام لثانيه والاخري ثم الأخري حتي شعرت بالخوف فقررت الانسحاب بصمت ولكنه رفض حينما قبض علي رسغها يجذبها له بقوه لتسقط بجانبه
منة بذعر:في اي يا وائل
وائل :في ايه انتي مش علي بعض ليه
منه :ااا انت الي بتوترني بعد اذنك سبني
وائل :هو انا مش جوزك يعني امسكك براحتي
منه : ل ل لو س سمحت سيبني
الفلتها لتركض للمطبخ وهو خلفها
جلس علي طاوله الطعام
وائل :بعتي الفديو ازاي يا منة
منة : فديو اي انا مش فاهمه
تبدلت ملامحه وضرب الطاوله بعنف :بلاش كذب من اولها
منة :والله ما فاهمه حاجه
أطاح بكل ما علي الطاوله لتصرخ يفزع وتحاول أن تخرج من المطبخ ولكنها لم تقوي علي التخلص من حصاره
مد يده رتب حصلت شعرها ثم همس بجانب اذنها:ها بعتيه ازاي ل فضل
منى ببكاء :والله ما بعت حاجه انا مطلعتش حتي والتليفون معاك
والله مش عارفه بتتكلم عن اي
ثم دخلت في نوبه بكاء شديده
حملها وائل واتجه لغرفتها
وائل :هششش نامي عشان عندنا شغل الصبح
اقترب منها لترتد للخلف ولكنه قربها له وقبل جبينها برفق وغادر
.....
فضل:اصحي
ورد :صاحيه
نزل فضل ومشي بعض الخطوات ثم رجع بجانب بابها
فضل :الهانم مستنيه دعوه
فتحت الباب وحاولت التوازن لأنها نائمه من فتره
ولكن خناتها قدمها لتصبح بين أحضانه
ورد بخجل. اسفه بس رجلي وجعاني
انخفض وحملها بين ذراعيه ودخل بها ذلك الفندق
ومنه الي غرفتهم تعجبت من تلك الاستعدادات في البدايه ولكنها حزنت عندما علمت أنها من تخطيطه لهم بعد الزفاف
تمنت لو أنهم في وضع احسن من ذلك وتمنت لو كان أنقذها من وائل
أفاقت علي صوت فضل
فضل :انتي هتنامي هنا وانا هنام علي الكنبه زي ما قولتلك ملكيش دعوه بيا نهائي عاوزه تنزلي انزلي تقعدي تتمشي براحتك
حركت رأسها بنعم بحزن
.....
صباح يوم جديد مع صوت اذان الفجر تستيقظ عطر لتؤدي فرضها وتنهي ما عليها من واجبات ثم تتجه للعمل
وبالفعل أنهت صلاتها وأعمالها المنزليه ثم استعدت للعمل وجلست تحتسي كوب القهوه الخاص بها وهي تراجع احد الملفات الهامه
شهقت بفزع وتناثرت محتويات الكوب علي الاوراق
عطر :كده يا فتحي ماشي اما سميتك مبقاش انا عطر
تركته واتجهت عاملها وهي تفكر في حل لتلك الورطه
......
علي الجانب الأخري يستيقظ محمد وورد
لمار :هقوم احضرلك الفطار
محمد :لا لا خليكي مستريحه خااالص بدل ما تولدي
قالها وانفجر ضحكا علي وجهها الذي عبس بطفوليه
لمار :خلاص مكنتش كلمه انت هتذلني بقي
اقترب منها والتقط يدها بلطف بالغ يقبلها ليبث لها بعضا من حبه
محمد :انا اقدر يا روحي
انا فعلا عاوزك تريحي لانك لسه تعبانه
لمار وهي تحتضن وجهه بيدها :انت بتحبني بجد يا محمد
محمد :اي الي بحبك هو في حد يرضي علي نفسه كلمه كلبوب وايديني باعتها وسكت
لمار :انتي عضتني
محمد :اممم مش فاكر ينفع نعيد
ضحكت لمار بشده ليشرد هو في تلك الابتسامه وعلي وجهه ارتسمت أخري بلهاء
لمار :محمد يلا كده هتتاخر
محمد :ملاك يا خواتي انا متجوز ملاك
لمار بابتسامه :طب يلا قوم خد شور وانا هطلعلك لبسك
محمد وهو يتجه للحمام : خلصنا من كلبوب هتعملني بيبي
.....
بحر :يلا يا رامي زي ما قولتلك مش عاوز غلطه في الملف
محدش غيرك يعرفه وانت وحد انا واثق فيه جدا
رامي :تمام يا بحر هروح حالا انفذ سلالم
اغلق بحر الهاتف وفكر قليلا ثم نهض ليستعد لعمله
.......
تستيقظ لتجد نفسها نامت بملابسها تنظر حولها لكن دون فائده ففضل غير موجود
وضعت يدها علي رأسها وتألمت بوهن
طرقات بسيطه علي الباب ولكنها افزعتها
نهضت لكي تري من الطارق
فتحت الباب لتتفاجأ به يدفع الباب بقوه
عندما رأته تجمدت الدماء في عروقها شلت جميع أطرافها
ورد :وووو اااا
وائل وهو يقترب منها :كمليها وائل
عامله ايه يا عروسه
ورد :ايه الي جااابك هنا اطلع بره
وائل :تو تو بلاش زعيق انا كده ولا كده هطلع بس مش قبل ما أقول انا جاي ليه
ورد :عاوز اي تاني حرام عليك
وائل :عاوزك
ورد بصدمه :اايه
وائل بابتسامه خبيثه:نتقابل يعني اقصد اصل في كلام كتير عاوزة اقوله بس بتصعبي عليا
ورد :الظاهر متعرفش أن فضل عرف كل حاجه
وائل :لااا كده ازعل اسمها فضل عرف الي انا عاوزة يعرفه ولسه يا حلوه ما خفي كان اعظم
وبعدين مين قال اني قصدي فضل مش ممكن بحر محمد او حتي عطر
يلا يا قمر هستناكي الساعه ٤تحت باااي
خرج واغلق الباب خلفه لتقع علي الارض لا تعرف طريق للخلاص منه
في الاسفل
كان يسير بطول البحر لا يعرف لاين ولكنه يحاول تهدئة نفسه وإخماد نيران قلبه
بعد أن كاد ينقض عليها وهي نائمه يخنقها او يضربها لا يعرف ولكنه تحكم بنفسه ليغادر الغرفه سريعا
راها جالسه علي الرمال تداعب المياه قدمها شارده تبكي بصمت
فضل:سمر انتي بتعملي اي هنا
......
بحر :اي يا انسه عطر مستنيه حد ولا ايه
عطر :أيوة مستنيه حضرتك
بحر بصدمه مصانعها:ايه ده بجد ليه في حاجه خير
عطر بعصبيه:انت هتستعبط
بحر:نعمم؟
عطر :احم اقصد حضرتك هتستعبط
نظر لها بحر بصدمه
عطر:يعني مش حضرتك قايل تعليمات اني مطلعش من غيرك
بحر :اناااا لا يمكن طبعا تعالي بس نخلص شغلنا بعد كده نشوف الموضوع ده
دخل لمكتبه وهي خلفه
نظرت لمكتبها بغيظ
عطر :هو انا هتنقل امتن لمكتبي بقي
بحر بخبث:ليه المكتب هنا مش عاجبك
ده حتي احسن مكتب في الشركه كلها
نظرت له عطر بغيظ
بحر لنفسه:ولسه يا عطر انا هخليكي تلفي حوالين نفسك
احم يلا هاتي الملف بتاع صفقه امبارح يا عطر
عطر :يااااختي ربنا يستر وميوصلش للصفحه دي
سارت بتخبط مدت يدها له بالملف حاول سحبه ولكنها متمسكه به
بحر:في حاجه يا عطر
عطر :هااا لا ابدا انا مفيش حاجه انت في حاجه
بحر :عطرررر سيبي الملف واتكلي
عطر :طب استأذن انا بقي
بحر :علي مكتبك يا عطر
عطر :يااااارب مليش غيرك
تفحص الملف أمامه وكاد أن يصل لتلك الصفحه ولكنه توقف علي اثر تلك الطرقات
اتسعت ابتسامه عطر ولكنها اختفت تدريجيا عندما رأت الطارق
.....:بوبو
عامل اي وحشتني
عطر تهمس بصدمه :بوبو
هي حصلت لبوبو
......:كده متسألش عليا جالك قلب
بحر :انا اقدر برضوا بس انتي عارفه الشغل اتفضلي اقعدي
عطر هاتي اتنين قهوه بسرعه
كانت نظرات عطر معلقه علي تلك الفتاه
وعلي ما ترتديه او لا ترتديه
بحر :عطرررررر
عطر :ااايوة أيوة انا عطر صح
بحر :احم هاتي اتنين قهوه
عطر :تمام
.....:اي ده اول مره تكون السكرتيره قريبه كده
بحر:تغير
....:طول عمرك بتحب التغيير يا بحر
بحر :احم طب نتكلم في الشغل
قلب تلك الورقه ليصرخ باسمها بغضب
عطر :لسه بيعمل القهوه اهو طب اجبلك كولا ولا عصير برتقال
بحر :اي ده يا عطر
عطر :ده ددددده ده
بحر :خلصي
عطر :اااه ده ده من فتحي مش مني والله هو الصبح خضني وانا بشرب القهوه ويراجع الملف فتكب حبه
بحر بغضب:فين فتحي ده
عطر :جريت وراه والله بس ملحقتش امسكه
بحر :شوفتيه فين فتحي ده
عطر :في بيتي اصل هو متعود ديما يقعد علي رجلي وانا باكل عشان ااكله يعني
بحر بغيره:انتي بتقولي ااااااايه مين ده الي بيجيلك البيت وينام علي رجلك وتأكليه ده
......:اهدي يا بحر ما هي حره ممكن صاحبها
نظر لها بحر بغضب:صاحبها ينام علي رجلها
.....:حبيبها
بحر :ح ايه يا نهار سواااااد يا نهار سواد
تقدم لعطر بيط
عطر :اي يا بحر انت هتعضني والا اي مش كفايه فتحي
بحر :نهار ابوكي اسود هو عضك
عطر :في رجلي
بحر :فتحي عضك
عطر :اه والله هو كده علطول عدائي
بحر :يا نهارك اسود ومهبب علي راسك وبتقوليلي كده عادي
عطر :اه اصل هو لطيف انا مش بزعل منه وبعدين عضوه براحه كده
بحر :انت واعيه بتقولي اي
وبينام علي رجلك
عطر :لاا بيقعد واقطعله الجبنه حتت كده واكله ولو عاوز ينام بينام في قفصه
بحر :قفص اي وزفت اي
مين ده
عطر :فتحي الهامستر بتاعي
بحر :هاام فاااار فتحي ده فار
عطر :لو سمحت متقولش عليه كده
..... وهي تضع يدها علي كتف بحر :يلا يا بحر
بقولك اي تعالي نتعشي بره عشان انا قرفت
عطر :ربنا يقرفك يا رب اكتر واكتر
كبه
واتجهت لعملها تحت أنظار بحر الذي يكبت ضحكاته باعجوبه
عطر :ماشي يا بحر اما وريتك
.......
وائل :اي الي انتي لابساه ده
منة :في اي يا وائل
وائل :ده لبس تلبسيه
منة:طب اعمل اي ما ده الي معايا
وائل :ما انتي ****لبسك كله زيك
نظرت له بعتاب ثم توجهت للداخل بسرعه
وائل وهو يلحق بها:لما اكلمك تقفي تكلميني فاهمه
لم ترد ولكن زادت شهقاتها ليقربها منه بيد والاخرين تقبض علي وجهها :فااااااهمه
حركت رأسها بنعم وهي تأن بوجع
وائل :ادخلي غيري المسخره دي والبسي حاجه عدله يلااا
دفعها لتتراجع للخلف عدت خطوات ثم اتجهت لغرفتها وبدأت تبحث عن شي آخر ترتديه
طال انتظاره ليفتح الباب بعنف فشهقت هي بفزع وهي تحتضن ملابسها في حركه لا اراديه
تجمد مكانه لثواني ثم اقترب منها
جذب تلك الملابس التي كانت تطويها من يدها لينظر لهيئتها
وائل :اي ده
منة:ده الي لقيته مقفول وطويل هو من الظهر بس ممكن البس شال
وائل وهو يقترب أكثر حتي تلاشت المسافه:هو انتي شايفاني بقرون زي البيه التاني
لو كده تبقي غلطانه ولازم اادبك مد يده ليقبض علي شعرها ولكنها انكمشت علي نفسها بخوف
منه :طب ااا شوف انت اي حاجه وانا هلبسها
توجه وائل الخزانه وبعد بحث أخرج بنطال اسود واسع وعليه بلوزة بلون السماء مطرزه باللون الاسود
البسي دول
منة :حاضر اطلع بره
وائل :لا انا قاعد هنا البسي
وبالفعل بدلت ملابسها وما أن انتهت حتي اقترب منها سريعا التقط ذلك الفستان والقاه في القمامه
التقط منديل وازال بقايا مساحيق التجميل
وائل :دلوقتي ممكن الي يشوفك مبعرفش انك *****
نظرت له لانكسار وتوجهت للخارج
ليلتقط يدها ثم يغادروا
.......
دخل لمكتبه ولكنه تصنم عند سماعه لتلك المحادثه
هنا :بقولك اتصرف يا يوسف انا عملت كل الي اقدر عليه مع ذلك رجعوا
يوسف :وانا اعمل اي اكتر من الي عملته
هنا :معرفش المهم اننا لازم نتصرف بسرعه الهانم كلت عقله
انا مش عارفه هي قاعده معاه ازاي بقولك كانت ظهرلها انه وحش جدا وأنه خدها عشان بيشفق عليها
وانه محتاجني عشان كده اتجوزني
وبعد كل ده قالتلي مش هطلق بردوا حتي لو اتجوز تالت
يوسف :لمار مخلصه يا بخته بحبها
هنا :انت هتمدحلي فيها
بقولك اي محمد جاي الشغل كمان حبه خلص وروحلها الشقه اعمل اي حاجه ولنا اديك رنه يبقي محمد وصلكوا ولما يشفكوا سوا اكيد هيطلقها
يوسف :اوك انا خمسايه كده وهروحلها
هنا :وريني بقي هتفلتي ازاي يا لمار
التفتت لتتجمد مكانها من الصدمه
هنا وهي تقترب منه :محمد انت جيت امته فطرت ولاة ااااااه
صرخت بالم بعد ذلك الكف
محمد :بقي انا بساعدك وفتحلك بيتي وجاي اقولك اني حبيت مشكلتك عمك واباركلك القيكي عاوزة تفضحي مراتي
ليبيه
هنا بابتسامه :عشانك
عشان انت ملكي يا محمد انا الأولي بيك انا الي عرفتك الاول واعرف عنك كتير اووي منها
عشان انا قدامك بقالي كااام سنه وهي خطفتك في اقل من سنه
عشان نظرات الحب الي في عينك ليها ونظرات الندم لما تزعلها
هااا اقول تاني ولا كفايه كده
محمد :انتي اكيد تعبانه يا هنا
انتي كنتي اختي وزياده يعني زي عطر وورد
احنا متربين سوا بس للاسف التربيه مطمرتش فيكي
اقترب خطوه وهو يهدهها:هروح اشوف لمار اجي مش عاوز اشوفك هنا فاااااهمه
نزل سريعا للاسفل يحاول أن يوصل للمار قبل يوسف ولكن الطريق مزدحم للغايه
حاول الاتصال بها ولكن هاتفها لا يرد ظل يحاول حتي ردت اخيرا
لمار :لحقت اوحشك
محمد :لمار انتي كويسه حصلك حاجه
لمار :أيوة بس في اي يا محمد
محمد :ااا
لمار :استني افتح الباب
محمد :استني اا
لمار :يوسف انت بتعمل اي هنا
يوسف :جاي اشوفك يا لمار
لمار :اطلع بره
دفعها يوسف للداخل واغلق الباب خلفه اقترب منها لتحاول الركض ولكنه الاسرع
يوسف وهو يكمظ فمها :كان مفروض استني مكالمه هنا بس مش مشكله لما نلعب دلوقتي صح
صرخت بقوه ليصل صوتها لمحمد الذي كان يزيد من سرعته لينقذها
.......
سمر :فضل
ازيك بتعمل اي لوحدك
فضل :هاا لا ابدا بتمشي بس شويه
وانتي بتعملي اي هنا
سمر :انا هنا ما سبتني
فضل :سمر انا ااا
سمر :عارفه يا فضل انك متقصدش ربنا يهنيك مع الي بتحبها
ابتسم بانكسار ثم شرد قليلا
فضل :سمر تتجوزيني
وقفت علي بعد قليلا من زوجها وتلك السمر لتقع تلك الكلمه اي مسامعها
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية بحر العطر" اضغط على أسم الرواية