رواية حب الطفولة البارت الثالث 3 بقلم ميادة خاطر
رواية حب الطفولة الفصل الثالث 3
محمود اول مانزل :اميره😳
اميره:مفجأه مش كده
محمود جري عليها وحضنها:اميره وحشتيني يا بنت الايه كل دي غيبه اماانك واطيه صحيح
اميره:معلش ياابوا صلاح قلبك كبير وبعدين والله كانوا مانعين السفر وشغل حسام برضو
محمود:هو حسام فين صحيح
اميره:حسام راح يشتري لعب لملك ومازن ونبض ومالك هما فين صحيح
محمود:الاتنين فوق
اميره:ومحمد عامل ايه
محمود بعد ما افتكر😔😔😔
اميره:مالك يا محمود
محمود:دي حكايه طويله اوي
اميره:طب تعالي نطلع عالسطح زي ما كنا متعودين واحكيلي
محمود:تعالي بس الاول سلمي عليهم واهدي مالمشوار واحكيلك
اميره:ابدا لازم افهم الاول يلا
محمود:بس يا ميرو
اميره:يلا
وطلعوا عالسطح ومحمود حكالها كل حاجه من يوم ولادتهم واللي كان بيحصل
اميره:يااااااه كل ده حصل وانا معرفش والله اندال وانتي يا امينه الكلب هوريكي هي اصلا منزلتليش مه زور من يوم ما اتجوزت بس اخوك اللي أصر يلا حسابها معايا المهم تعالي نشوف حكايه السفر دي
محمود:يلا وفعلا نزلوا فالدور التاني لمحمد ومراته
اميره:محماااااا يامحماااااااا يا محمااااااااا
محمد:ميرو حبيبه قلبي
والاخوات حضنوا بعض
محمد:جيتي امته
اميره؛من ساعه
محمد :وكنتي فين كل ده
اميره:سيبك انت عايز تسافر ليه
محمد:اممممممم خلاص فهمت كنتي فين
محمود:والله هي اللي أصرت احكيلها
اميره:وانت كنت عاوز تخبي عليه لحد امته يا محمد اشحال مكنتش أنا الكبيره
محمد:مش كده يا ميرو بس
اميره:مبسش مفيش سفر يا محمد مش هتفرق العيال عن بعض ولا الاخوات هيتفرقوا عن بعض
امينه:متدخليش يا ست اميره ده حاجه بيني وبين جوزي
اميره:نعم نعم نعم نعم هي مين اللي بتكلم انتي بتكلمي بصفتك مين يا بت انتي أنا الكبيره هنا وانا اللي كلمتي تمشي وبعدين متدخليش بين الاخوات فهمه
امينه بصتلها بغيط ودخلت جوه
اميره:محمد مفيش سفر مفهوم
محمد:لاء يا اميره أنا مش عاوز اجيب مشاكل اكتر من كده وأمينه مش هتريح ومحمود منعني أطلقها
اميره:بص يابني احنا طول عمرنا اخوات وطول عمرنا فضهر بعض مش أغراب اللي هيفرقونا وبعدين ولا تطلق ولا تسافر هي لا تحترم نفسها لاتمشي لكن سفر أو طلاق مفيش سامعه يا بنت سميه
امينه من جوه:سامعه يا عمتي وقالت فنفسها(والله لوريكي يا اميره الكلب 😡)
اميره:انا طالعه اشوف ففه والعيال وحسام جاي دلوقتي استقبلوه ها
محمود ومحمود:عيب يا ميرو
وطلعت وخبطط ووفاء فتحت
وفاء:اميره وحضنتها جامد ازيك ياروووحي عامله ايه ليكي وحشه كل دي غيبه
اميره:حبيبتي يا ففه انتي اللي فالعيله والله معلش بقا شغل حسام
مالك ونبض:عمتووووووووووووووووووو(كانوا بيكلموها فيديو كول دايما)
اميره:حبايبي
نبض:وحستينا اوي يا ميرو😂😂
اميره:ميرو داحنا اطورنا خالص
مالك:اومال ده انتي القلب يا ميرو😉
اميره:هما دول ولاد اخواتي اللي بيكسفوا مني ايه اللي جرالكوا
نبض:اسمعنا هي اللي فالباب ياألك اومال أنا فين
مالك:انتي اختي وانا نكبر ونكوس تبقي القلب
اميره:لا اله الا الله خديني يا وفاء العيال دول هيشلوني
مالك:فين ملك ومازن
نبض:ايوا يا ميرو فين ملك ومازن
اميره:بيشتروا لعب وجايين اهم جم اهم
والعيال جريوا وحضنوا بعضهم وفرحوا باللعب ودخلوا يلعبوا وحسام ومحمود ومحمد أعدوا فالصالون واميره ووفاء بيعملوا الأكل وأمينه راحت أعدت مع امها
عند العيال
ملك:مالك تعالي نلعب سوي
نبض:احنا هنلعب كلنا سوي
ملك:ماشي أنا ومالك فريق وانتي ومازن فريق
نبض:اسمعنا بقا
ملك:عادي
نبض:لاء أنا وألك مع بعض دايما
مازن:انتي مس عوزه تلعبي معايا يا نبض
(معلومه بس ملك ومازن تؤم ومولودين بعد نبض ومالك بيوم)
نبض:مس تده يا مازن بس انا بحب ألك ومتعوده عليه
مالك:ايوا أنا ونبض فريق
مازن:خلاص ماشي
ملك:لاء أنا عوزه مالك
نبض:لاء أنا عوزه مالك
مازن:خلاص. يا ملك هنبقي سوي
ملك:لاء عوزه مالك
مالك:ملك أنا ونبض بنحب نبقي فريق دايما
ملك:خلاص مس لاعبه ورمت كل اللعب برجليها ومشيت
نبض بصوت عالي:انتي وحسه وحسه وحسه ومسكت عروستها اللي ملك داست عليها واعدت تعيط
مازن ومالك:خلاص يا نبض مس تسعلي
نبض:تي لعبتي اللي بحبها🥺🥺
مالك:متسعليش بقا عسان خاطري
مازن:ايوا متسعليش
نبض:خلاص مس هزعل بس ملك مس تلعب معانا
مازن:خلاص ماشي يلا نلم اللعب ونلعب احنا
مالك:ايوا يلا
اميره:ايه يا ملوك أعده لوحدك ليه مش بتلعبي معاهم
ملك:يا مامي نبض وحسه بقولها نلعب أنا ومالك فريق وهي ومازن فريق مس لاضيه عوزه هي مالك
اميره:وايه يعني هما متربين مع بعض وانتي واخوكي متربين مع بعض اكيد هيختاروا بعض
ملك:بس أنا زهقت كل شويه مازن مازن عوزه مالك
اميره:طب تعالي وخدتها وراحت لقت نبض أعده عالسرير زي ملكه ومالك ومازن زي الخدم
اميره:الله الله يا ست نبض انتي الاميره وهما الخدم
نبض:ايوا يا عمتو هما اللي قالوا
اميره:طيب مش بتلعبوا ملك ليه
مالك:ياعمتو هي وحسه عوزه تخليني ففريقها بالعافيه وانا عاوس نبض وهي لما مسيت لمت اللعب كلها بركلها واحنا أعدنا نلمها تاني ينفع تده🥺
اميره:لاء مينفعش ليه يا ملك
ملك:ياماما هما استزفوني(هي استفزوني بس هي طفله مش عارفه تقولها😂😂😂😂)
اميره:لوكا بصي يا رووحي مدام هما حابين يكونوا ففريق وافقي ومش عشان تزعلي ترمي لعبهم كده غلط وبعدين انتي واخوكي متعودين علي بعض وهما متعودين علي بعض فكل اتنين متعودين علي بعض ففريق ومتزعليش حد وتلعبوا كلكوا
ملك:اوووف حاضر يا مامي
اميره:ها نقول ايه
ملك:انا اسفه
مالك ونبض ومازن:خلاص يلا نلعب
ملك:ماشي يلا وراحوا يلعبوا واميره ابتسمت لبرائتهم ورجعت المطبخ وخلصوا الاكل وطلعوا ياكلوا ونادوا العيال
نبض:ماني عوسه الولك بتاع الفلخه (الورك بتاع الفرخه😂😂😂)
مالك:وانا كمان يا طط بليز
اميره:اشمعنا
وفاء:هما كده الاتنين بيحبوا نفس الحاجه
اميره:والله انتوا قمرات بجد ربنا يديمكوا لبعض
مالك ونبض:يارب
ملك:مامي عوزه ولك انا كمان
مازن:بس انتي مش بتحبي الولك انتي بتحبي الكناح
ملك:ملكس تعوه (ملكش دعوه)
اميره؛ملك أنتي فعلا مش بالكلية الورك في اي
ملك :عوسه اكربه يا ماما في اي
اميره :طيب علي راحتك وادتها وملك طلعت لسانها لمازن😜😜😜
مازن:مامي هاتيلي منابي
وفاء:عاوز ايه يا حبيبي
مازن:بحب الكناح
وفاء: امممممم احلي جوانح الحلي زوزو
مازن:سكلا يا طط
وفاء:العفو يا قلب طنط
وكلوا وشبعوا والكبار أعدوا يكلموا ويشربوا شاى والعيال راحوا يكملوا لعب بعد ما شربوا العصير
ملك:نبض هاتي عروستك
نبض:ليه
ملك:هشوفها بس
نبض:ماسي وادتهالها
مازن:مالك تعالي نقول لاونكل محمد يعملنا مركيحه عالسطح
مالك:يلا
ملك:كميله اوي عروستك
نبض:مامي اللي كيباهالي
ملك:طب هاتي مساطه اسرحلها
نبض:ثواني وجابتلها المشاطه بتاع اللعبه
وملك خدتو واعدت تسرح جامد وشعر العروسه انقطع
نبض:يا خبر سعلها وقع🥺🥺🥺
ملك:اسفه والله بالخصب
نبض:🥺🥺🥺🥺🥺علوستي
ملك:أنا هروح اشوف مالك ومازن وجريت علي بره
نبض حضنت عروستها وطفت النور واستغطت واعدت تعيط علي عروستها اللي بتحبها
وبعد شويه مالك جه يناديلها عشان تركب معاهم المرجيحه لقاها طافيه النور
مالك:نبض نبض بس هي مش بترد فتح النور ودخل وشال الغطا من علي وشها لقاها نايمه وحضنا عروستها اللي ملهاش شعر ودموعها علي خدها ووشها احمر طماطمه
مالك:نبض نبض اصحي نبض نبض اصحي
نبض:لا رد
مالك:نبض اوعي تكوني بتعملي مقلب تاني اوكي بقا
نبض:لا رد
مالك:نبض نبض هروح اقولهم اصحي
نبض:لا رد
مالك خاف عليها وطلع يجري
مالك:طط طط طط
وفاء:في اي يا مالك
مالك:نبض دخلت لقيتها قفله النور ومستخطيه افتكرتها نايمه شلت الخطا لقيت وسها احمر وبتعيط وعلوستها مس عليها سعل ومس بتلد
وفاء:هتلاقيها بتعمل مقلب تاني
مالك:لاء هي مس بتلد قلتلها نطلع اقولهم مس صحيت بلضو
وفاء قامت هي واميره وراحولها
وفاء:نبض نبض اصحي نبض والله لو مقلب ما هكلمك
اميره :هي وشها احمر ليه
وفاء:لما بتعيط وشها بيحمر بس عيططط ليه
اميره:شوفي عروستها اكيد عيطط عشانها
وفاء:طب هنعمل ايه هي مش بتصحي
اميره:هاتي مايه بس واهدي متقلقيش
وفاء راحت جابت مايه ورشوا علي وشها وهي مش بتصحي هنا وفاء قلقلت جامد وندهت لمحمود من فوق وكلهم نزلوا وخدوها عالمستشفي والدكتور كشف عليها وطلع قال
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب الطفولة" اضغط على أسم الرواية