رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الثالث 3 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الثالث 3
باارك الله لكم و باارك عليكم و جمع بينكم ف خير
الجملة دي قاالهاا المأذون بعد مااا تمم جوااز اسد و ابرار
العمدة سالم: مبروووك ي ولاااد مبرروك ي حسين انت و حساام بقيتوا نساايب و هيبقى بينكم احفااد
حسين: الله يباارك فيك ي عمدتناا
حساام بحزن: مبرووك ي بنت قلبي كااان حلمي اني اشووفك عرووسة
ابرار بدمووع: و اهو حلمك اتحقق ي باابا هتووحشني اوووووووي و عيطت و حضنت ابوهااا
حساام: وانت كماان هتووحشيني مش عااارف هعيش من بعدك ازاااي ي بنت قلبي
ابراار: ربناا يخليك ليااا ي بااابا
مروة: مبروووك ي مراات ابني مبرووك ي اسد
اسد: الله يباارك فيكي ي امي
ابرار: الله يباارك فيكي ي طنط
مرووة: لاا طنط اي بقى انت تقووليلي ي ماااما
ابرار بحب لاانهاا اطمنت ل مرووة و حستهاا طيبة: احلى مااما ف الدنيااا
العمده: يلااا ي عرسااان روحوا اوضتكم ارتااحوا شووية
و بالفعل اسد و ابراار طلعوا الااوضة بتااعت اسد
اول ماا دخلوا اسد زق البااب برجلة جاامد نفض ابراار
ابرار: برااحة شووية ع البااب
اسد: بصي ي بت انت تبعدي عني خاالص عشاان اناا مش طاايق اشووف خلقتك دي ف وشي
ابرار: ع اسااس ان اناا اللي طيقااك اوووي اناا متجوزتكش عشاان جماال عيوونك لاااا انااا وافقت بس عشااان امنع التااار ده لااازم نخلص منة
اسد: اتكلمي معااياا باسلووب احسن من كده عشااان معملش حااجة تزعلك.
ابراار بشجااعة: هوو انت فااكر اني هخااف منك لاااااا تبقى غلطاان مش ابراار الاانصااري اللي تخااف فاااهم
اسد: مش عاايز اعمل عقلي بعقل عيلو زيك عشااان ممكن قتلك دلووقت
ابراار: نينينيني مش بخااف
اسد: غوووري من وشي يلااااا
بعد فترة دخل اسد يااخد شاااور و خرج عااري الصدر و لااابس بنطلوون و الفووطة حول رقبتة
ابراار بصريخ: ااااااااااااااه
اسد بخضة: ف اية ي بت بتصرخي كده لية
ابرار بزعيق: روووح استر نفسك ب حااجة اية اللي انت عاااااملوا ده
اسد بعصبية: اااه ي بنت ال ***** بتصرخي و عااملة الحفلة دي كلهااا عشااان كده
ابراار بزعيق هي كماااان: يلاااااهوووي متغلطش فيااا كده اي انت رباااية شواارع ولااا اية الاالفااظ اللي بتقوولهااا دي
اسد بعصبية و زعيق: انااا هوووريكي رباااية الشووارع هيعمل فيكي اية
ي ****
ابراار بزعيق: هووو انت فاااكر اني ممكن اخاااف منك لااااااا يبقى اتجننت
اسد رااااح مااسكهااا من شعرهااا و ضغط علية جدااا كااان هيخلعة ف ايدة: اهدي متخلنيش اعمل تصرف مش هيعجبك ولاا يعجب حد فااااااهمة ورااح رااميهااا و قعت ع الاارض وراااح هو راايح اووضة الهدووم و ساابهاا هي ع الاارض دمووعهاا نزلت غصب عنهااا ماا هوو خلع رااسهاا ف ايدية و بعدين زقهاا ع الاارض رااحت قاامت من ع الاارض و مسحت دموعهااا و قاالت لنفسهااا: لااا ي ابرار لااااازم تفضلي طوووول عمرك قووووية متهميكييش حااجه متخاافيش من حد ابداااا و لااا يفرق معاااكي لاااازم تبقى قوووية ل نفسك و عشااان ابوووكي لاازم يعرف ان هوو مغلطش و ميحسش بالذنب ابدااا لاان جوزك لاااابن السيوووفي
*************
ف غرفة الملاابس عند اسد واقف بيفكر: هووو من امتى بيمد ايدية ع وااحده ست بس هي اللي اضتطرتوا يعمل كده هي عنيدة اوووووي و مش بتخاااف من حد ولااا فااارق معاااهاا حااجة قوووية بزيااده ولاااا بتمثل القووة من امتى و في حد يقدر يتجرأ و يقف ف وشه هووووووف خلااااص بقى خليهاا تطلع من دماااغي اناااا مش عااارف بفكر فيهااا لية اطلعي من دمااغي و سيبيني ف حاالي كده
و بعد كدة اسد خرج من اوضة الملااابس و اتصدم من اللي شاافوا
يااااااترى اسد شااااف اية
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية