رواية فضول بنيت عليه حياة البارت الرابع 4 بقلم سما المغربي
رواية فضول بنيت عليه حياة الفصل الرابع 4
في الصباح
تستيقظ عائشه تجد فهد يغط في نوم عميق (أنا هتكلم عميه بقا انا مليش في الجو ده) محبتش تصحيه خدت شاور وصلت ولبست دريس لبني وعليه طرحه نفس اللون كان شكلها حلو اوي (أنا احلى 🌚) نزلت وكان قاعد احلام وانعام ...
عائشه بابتسامه بريئه : صباح الخير
انعام :صباح النور يا بنتي
احلام:صباح النور يا قمر ...نمتي كويس
عائشه:اه الحمد لله
احلام:طب أنا هروح اشوف المطبخ
عائشه:ممكن اجي أنا كمان
احلام :ماشي تعالي
في مكان آخر
سامح :اتجوز وهيجيب مراته ويخلف و ياخدوا ورثه و ورث أبوه واطلع أنا من المولد بلا حمص لا أنا معملتش كل ده عشان يحصلي كده لا مش هسمح
رأفت : خلاص مش قولنا هنخلص منهم بس في الوقت المناسب ...حد قالك أن أنا بحبه اوي يعني
(اكيد دلوقتي عرفتي مين المجهولين)
سامح :لما نشوف اخرتها
في القصر
في المطبخ
عائشه قالت لكل الخدم يسيبوها عشان هتعمل هيا الكيكه
وفي الصالون
فهد بقلق: انتوا متأكدين انها كويسه
احلام بضحك : ايوه يا خويا كويسه بقولك طلعتنا بره كلنا وقالتلنا اطلعوا برا عشان تشوفوا الفن "قالتها وهي بتقلد عائشه"
فهد بضحك : طب أنا قايم اشوفها
لسه هيقوم كانت عائشه خارجه من المطبخ وهي متبهدله شوكولاته ودقيق وشعرها خارج من الطرحه وشايله قالب كيك في ايديها و بزعل زي الاطفال : الكيكه باظت عااااااااا
كلو بيحاول يكتم ضحكتوا على شكلها
فهد : ايه يا بنتي الي انت عملاه في نفسك ده
احلام بضحك : اطلعي اطلعي استحمي وانا هقول لحد ينضف المطبخ
عائشه : لا لا ملهومش ذنب أنا هنض..
احلام : لا يا حبيبتي ملكيش دعوه انت اطلعي يلا
عائشه : طيب حاضر
طلعت عائشه خدت شاور و يا رحت شعرها و بعدين كلمت ليلى
ليلى:اهلا بالست الي نسيت صحابها بعد الجواز ..الجواز حلو يا بت ولا ايه
عائشه بضحك :ياختي أتنيلي ... أنا بس انشغلت كده ..المهم انت عامله ايه وطنط إحسان عامله ايه (مامت ليلى)
ليلى: الحمدلله ياحبيبتي انت عامله ايه ..فهد عامل معاكي ايه واهلوا ..اهلوا ناس كوسين ..طب بيعاملوكي كويس ...طب ب..
عائشه :ايه ايه بلاعه .... الحمدلله ناس كويسين جدا و فهد كمان كويس
وهنا دخل فهد
فهد بأستغراب: بتتكلمي مع مين
عائشه:طب بصي سلام ..هكلمك بعدين .....دي ليلى صحبتي الي كانت معايا يوم الجواز قالت الكلمه وعينيها دمعت لكن مسحتها ..وقالت بمرح :متقلقش مش بخونك أنا شريفاااااا ههه
فهد فهم هي بتفكر في ايه وزعل أن اليوم بيعني ذكرى وحشه بالنسبة ليها
فهد: امممم..وانت بقا معندكيش حد غير ليلى دي
عائشه : اه ليلى دي مهما حصل هتفضل جنبي ... عارف حتى وانا مع اهلي كانت هي موجوده قبلهم في أي ظرف يعني تعتبر كانت بدالهم يعني دي الحاجه الي ربنا عوضني بيها (زي ميار كده 🖇️💖)
فهد بمرح :طيب ياختي أنا كمان عندي مراد بالدنيا كلها وهو بيشوح بأيده
عائشه :هههههه طيب ...دوقت الكيكه ...جميله مش كده
فهد بمشاكسه وهو بيقرب منها :قمر .. مش انتي الي عملاها
عائشه وهي رافعه صوباعها في وشه:ابعد عني أنا يحذرك ..ه ..هصوت والله ..... ابعد بقولك اب...
وكان فهد باسها في خدها وجري خرج من الاوضه وهو بيضحك وهي وشها بقا احمر من الكسوف وسرحانه (ماتت يعني)
عند ليلى
ليلى قاعده بتفكر في حد :
طب ياترى بيفتكر فيا ..... طب اروح أنا اشوفه .... لا طبعا ايه الهبل ده ..... بس قمر يخربيت جمال أمه.
تليفونها رن
ليلى: الو
شخص : احلى الو سمعتها في الدنيا
ليلى :اه استظراف بقا وكدا أنا هقفل
شخص: لا لا خلاص انا ...أنا رامي صاحب فهد جوز صاحبتك عائشه
ليلى اتوترت : اه ..اهلا ازيك ...طب هي كويسه صح مش فيها حاجه
رامي بسرحان : هي مين
ليلى:عائشه
رامي: انتبه على الي هو فيه : لا لا هي كويسه ..أنا ..أنا بس كنت بتطمن عليكي و...و...كنت عاوز اقولك حاجه
ليلى : حاجه ايه
رامي: أنا..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية فضول بنيت عليه حياة" اضغط على أسم الرواية