رواية تزوجنا لمنع الثار البارت الرابع 4 بقلم بسنت اشرف
رواية تزوجنا لمنع الثار الفصل الرابع 4
وقفناا الباارت اللي فاات لماا اسد دخل الااوضة و اتفأجا لماا شاااف ابرار قااعدة ع الاارض و مااسكة ف جناابهاا و بتعيط
اسد: ماالك ي ابررار بتعيطي لية
ابراار: ملكش دعووة
اسد: بطلي عند و قولي ماالك
ابرار: قولتلك ملكش دعووة مش بتفهم
اسد: قولتلك مليووون مرة اتكلمي معاياا عدل عشااان معدلكييش فاااهمة.
ابرار: لاااا مش فااهمة ومحدش لية عندي حااجة
اسد: انت ي بنتي جاايبة العند ده كلة منين
ابرار: من عند البقاال اجبلك شووية
اسد: لاااا ي اختي شكراا دمك مش حلوو علفكرة
ابرار: مطلبتش رأي حضرتك انا
ساابهاا اسد و طلع يناام ع السرير وهي لسة قااعدة ع الارض بتتألم و تعبااانة
بعد شووية مش قاادرة تقووم ولاا تتحرك
ف الفجر صحي اسد عشااان يصلي و لقى ابراار قااعده مكاانهاا لسة زي ماا هي
اسد: مش هتخسري حااجة ي بنت الناااس لو قولتي ماالك علفكرة
ابرار: ي عم واحده مش عااايزة تقووول انت مالك بقى.
ساابهاا اسد و راح صلى و رجع عشاان ينااام بس صعب علية يسيبهاا كده راح قرب منهاا وشالهاا و نيمهاا ع السرير
ابرار بعصبية: مين سمحلك تشيلني بقى
اسد: اناا سمحت ل نفسي يلااا ناامي
ابررار: هوووف منك انساان رخم و متطااقش ابدااا
اسد ببرود: شكراا اناا عاارف يلااا اتخمدي
عدلت ابررار نفسهاا من غير ماا تتكلم لسة اسد راايح يناام ع السرير هوو كماان
ابرار: انت راايح فين
اسد: هتخمد يعني هغوور فين ان شاء الله
ابرار: ماا اناا عاارف انك هتتخمد بس مش هناا
اسد: و حضرتك عاايزة اي دلوقت
ابرار: عاايزه انك ترووح تناام ع الكنبة اللي هنااك دي
اسد: ولية ان شاء الله دي اوضتي و ده سريري اناام ف الحتة اللي تريحني مش عااجبك قوومي
ابرار: ماا هو انت لااازم تبقى جود بوي وو شهم مينفعش تسيب بنت تناام ع الكنبة وانت تناام ع السرير.
اسد: هووف صدعتيني ي شيخة و رااح ساابهاا و ناام ع السرير برضوا
راحت ابرار حطت مخده بينهم ع السرير
اسد: والله هي دي اللي هتمنعني اقرب منك يعني
ابرار: اه هي اللي هتمنعك
اسد: متخلنيش اثبتلك
ابرار: يووة مش عاايزه اثبتااات
و عدى الليل ع الكل
تااني يوم
صحيوا اسد و ابرار ع خبط ع الباب
قام اسد فتح لقى امة
مروة: مبروووك ي قلب امك
اسد: الله يباارك فيكي ي ست الكل
مروة: اوماال فين مرااتك
اسد: مخموده يووة قصدي ناايمة ي امي
مروة: طب ي حبيبي صحيهااا عشاان ابوهاا تحت و عااايز يشوفهااا
اسد: حاااضر ي امي
و دخل اسد و قفل الباب و امة نزلت
اسد: هووووف اصحيهاااا ازااي البقرة دي
ابرار: اناا بقرة ي حيوااان
اسد: بقرة و ستين بقرة كمااان و بعدين مين الحيووان ي متخلفة انت
ابرار: احترم نفسك ي اخ انت هي مش نااقصة غبااء
اسد: قصدك ان اناا غبي
ابرار: اناا قولت كده بس شكلك انت عاارف نفسك
اسد: تعرفي اني مش هرد ع عيلة زيك متخلفة
ابرار:اهوو.......
قاطعهاا اسد بصراامة: اسكتي خاالص و اسمعي للاخر وو احترمي نفسك و انت بتتكلمي معااايا و دلوقت تقوومي تلبسي حااجة عدلة عشااان ننزل عشااان انهاااردة صبااحيتك ي عرووسة يلااا ابووكي تحت
ابرار اول ماا سمعت ان ابوهاا تحت قاامت تجري بسرعة رااحت اتكعبلت وقعت ع وشهااا
اسد: ههههههههههههههه تستاااااااهلي عشااان مش بتسمعي الكلااام
ابرار: غووور ي عم بدل ماا تيجي تقوومني بتضحك عليااا ي شهم هي دي الشهاامة اللي عندك لااا طلعت شهم اوووي بصرااحة
قرب منهاا اسد و سااعدهاا انهاا تقووم و هوو بيضحك عليهاا وبيتريق عليهااا و هي متغااظة منو جداا و نفسهاا تقتلوا
***********************
ننزل تحت نشووف ان قااعد حسين و حساام و فرااس و مروة
حسين:نوورت ي نسيبي
حساام: و دة كلاام برضوا البيت منوور باصحاابوا طبعااا ي ابو اسد
جاابت مروة عصير و قدمتهوولهم
حساام: هو ابرار مش تيجي ولاا اية
مروة: هتيجي ي حاج بس انت اصبر مهماا لسة عرسااان جدااد بقى ولاازم يدلعوا
حساام: اه بس انت طلعتيلهم من بدري و لدلووقت منزلووش
مروة: هينز.........
قااطع كلاامو نزول ابرار بتجري و ترووح تحضن ابوهااا
ابرار: وحشتني موووووووت ي بااابا
حساام و هو بيباادلهاا الحضن و بيتكلم بحناان ابووي: ياااه ي قلبي وحشتيني جدااااا ي قلب ابووكي
ابرار بدمووع: و انت اكتر والله ي روح قلبي
حساام: عااملة اية ي روحي و هماا كوويسين معااكي و جوزك و......
قاطعتة ابرار: براااحة ي حبيبي هو كلوا يووم اللي بعدتوا عنك و بعدين اناا كوويسة جدااا اهووو و زي ماا انت شااايف اسد اهووو كوويس جدااا معاايا متخاافش عليااا ابدا ي بابا طوول ماا انت مووجوود ع وش الاارض مستحيل حد يقدر يأذيني ابدااا مااشي ي قلبي
حساام: انت حياااتي كلهااا لاااازم اطمن عليكي ي قلب ابووكي هوو اناا لياا ف الحيااة دي غيرك لاازم اطمن عليكي طبعااا
ابرار: مااشي ي حبيببي تعاالى اقعد بس الاااول و طمني انت عليك
( الاااب اهم حااجة ف حيااة ابناءة و بالذاات البناات بيبقوا بحااجة جدااا ان ابووهم يكوون موجود ف حيااتهم لاان الااب مصدر الحناان لللبنت و مصدر الهاامهاا و كماان بيبقى قدوة لكل بنت حتى لو كاان الااب بيقسى شووية ده بيبقى لمصلحة اولااده ف النهااية احب اقووول ان الاااب ده حااااجة عظيمة جدااا لااازم كلناا نعرف قيمتة و نقدرة )
فرااس بهمس لااسد: شااايف ي اسد حنية مرااتك ع ابووهاا لااا بجد حااجة عظمة اووووووي
اسد: اه فعلااا هي و ابووهاا حاالة جميلة اووووي
فرااس: ع كده هي حنووونة معااك كده ولااا الحنية لااابوهاا بس
اسد: وانت مااال اهلك ي عم حد قاالك تدخل
فراااس: مش اخوووك و بطمن عليك.
اسد: شكراا مش عاايز حد يطمن عليااا.
فرااس: برااحتك انت اللي خسرااان
*****************
حساااام: اسددددد
اسد: نعم ي عمي
حساااام: بقوولك
اسد: اتفضل قووول
حسااام: انت لاااازم تطلق ابرااار
طبعااا الكل اتصدم من طلب حسااام ل اسد و...........
ونكمل البااارت الجاااي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية تزوجنا لمنع الثار" اضغط على أسم الرواية